Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

Hoi iedereen,

Wij zouden heel graag voor het eerst met ons gezinnetje naar Amerika gaan in juli 2018 en ik had al wat opzoekingen gedaan. Onze kindjes zouden dan 3 en 5 jaar zijn (net geen 4 en 6). Mijn man & ik kunnen allebei maar max 3 weken na elkaar vakantie nemen. We zouden dus liefst een paar daagjes minder dan 21 dagen in de USA blijven zodat we thuis nog even kunnen wennen aan de jetlag. We zouden buiten 2 hotels om (in Zion en in Monument Valley) telkens voor een hotel met zwembad kiezen zodat de kindjes in de namiddag na het bezoeken nog even in het zwembad kunnen spetteren.

Zou volgend reisschema met kleinere kindjes haalbaar zijn denken jullie of is het veel te vol?

Dag 1: Vlucht naar San Francisco
--> hotel in Fisherman's wharf. We hebben nog hele dag daar. Te bezoeken: centrum via hop-on-off-bus met de kindjes
Dag 2: San Francisco
--> ferry boat naar Sausolito, dagje daar doorbrengen --> we zouden geen Alcatraz doen met de kindjes (nog te jong denken we of zien we dat verkeerd?)
Dag 3: San Francisco - Yosemite: ca 300 km
--> ophalen huurwagen en vertrekken (hotel in El Portal)
Dag 4: Yosemite
--> Tunnel View, Lower Yosemite Fall Trail en Bridalveil Fall Trail (we zouden enkel kortere wandelingen doen met de kindjes)
Dag 5: Yosemite - Death Valley: ca 500 km (hotel in Furnace Creek)
--> Enkel stoppen voor lunch & bij Mesquite Flat Sand dunes
Dag 6: Death Valley - Las Vegas: ca 190 km (hotel op The Strip)
--> Zonsopgang bij Zabriskie Point meepikken, nadien ontbijten & doorrijden
Dag 7: Las Vegas
--> Dagje rust & zwembad, 's avonds Strip bezoeken
Dag 8: Las Vegas
--> dagje outlet shoppen, kids & papa zwembad
Dag 9: Las Vegas - Zion: ca 290 km
--> hotel in Mt Carmel, Zion Canyon Scenic drive doen per shuttlebus, weeping rock trail en grotto trail (opnieuw 2 korte wandelingen)
Dag 10: Zion - Bryce Canyon: ca 100 km
--> hotel vlak bij ingang Bryce, in Bryce volgende punten bezoeken: Bryce Point, Natural Bridge, Inspiration Point & Sunset Point, Navajo Loop Trail doen
Dag 11: Bryce Canyon - Page: ca 240 km
--> Upper Antelope Canyon Tour van 11u30 doen, 's middags naar Horseshoe Bend
Dag 12: Page - Monument Valley: ca 195km
--> Scenic route doen, hotel = the View
Dag 13: Monument Valley - Grand Canyon: ca 290 km
--> hotel in Kayenta. Te bezoeken: Grandview Point, Mather Point, Yavapai point, en eventueel South Kaibab trail tot aan Ooh Aah Point, Hopi Point zonsondergang
Dag 14: Grand Canyon - Kingman (route 66): ca 270 km
--> 's morgens helicoptervlucht via Papillon, nadien doorrijden op route 66, lunch bij Seligman, hotel in Kingman
Dag 15: Kingman - Los Angeles: ca 510 km
--> hotel in Universal studio-buurt; te bezoeken: Walk of Fame, Hollywood-sign, Beverly Hills, Rodeo Drive, Griffith Observatory
Dag 16: Los Angeles - Santa Barbara: ca 145 km
--> via Santa Monica (Baywatchhuisjes), dagje strand
Dag 17: Santa Barbara - Monterey: ca 370 km
--> highway 1, Julia Pfeiffer Burns State park, lunch in Big Sur, via Bixby Creek bridge, via Carmel by the Sea, 17 mile drive, hotel in Monterey
Dag 18: Monterey - San Francisco & terug: ca 170 km

Ik vind dat we redelijk rustig beginnen (2 nachten San Francisco, 2 nachten Yosemite, 1 nacht Death Valley, 3 nachten Las Vegas) maar dan daarna is er telkens maar 1 nacht. Waar zouden we nog ergens een dagje extra kunnen inlassen? We hadden eerst gedacht in LA maar daar horen we van velen van dat dat een beetje een tegenvaller was. In Santa Barbara dan? Of hebben jullie andere tips/suggesties? Ik hoor het graag!

Groetjes,

Nathalie
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door DebbieTimmermans »

hey Nathalie,

wij zijn vorig jaar ook voor het eerst naar Amerika geweest met onze kindjes, toen 3 en 5. Wij hebben een rondje LA gedaan en hebben San Francisco bewust overgeslagen omdat we mee van de natuur houden en het met kinderen in een grote stad net iets moeilijker is.
Neem gerust maar eens een kijkje op onze blog van 2015 en ev die van dit jaar 2016. Dit jaar deden we een rondje Phoenix.
Wij hebben de allereerste keer ook om de paar dagen plaatsen gezocht waar we voor 2 nachten konden blijven zodat we niet elke dag moesten rijden. Nu achteraf is dit allemaal heel erg goed meegevallen en vonden wij en de kinderen het niet erg om in de auto te zitten.
Jullie nemen maar eens een kijkje op onze blog http://wouterendebbie.blogspot.be/ (2015) en http://wouterendebbie1.blogspot.be/ (2016)
Ik kies ook altijd voor een hotel met zwembad, dat is voor de kinderen altijd lekker ontspannen na een vermoeiende dag :D
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door PSVwally »

Welkom op het AA forum.

Ik snap je dag 1 niet helemaal? Hoezo heb je nog de hele dag daar? Hoe laat kom je aan? Ik denk dat je kids die dag weinig fit zullen zijn om nog vanalles te gaan doen met de vlucht en 9u tijdverschil in hun hoofd. Ik zou die dag rustig aan doen.

Dag 5 is een hele lange rit. Je hebt geen tijd voor stops langs de tioga pass en Bodie en dat zijn toch wel must sees. Ik zou in jullie geval niet overnachten in Death Valley maar in Bishop of Lone Pine en dan de volgende dag door death valley naar Las Vegas rijden. Puur qua tijd.

Dag 9 t/m 15 zijn flink volle dagen. Het kan wel, je hebt jammergenoeg geen tijd voor Valley of Fire bijvoorbeeld. Let wel op dat je tussen Vegas en Zion, Bryce en Page, Page en Monument Valley en MV en de Grand Canyon allemaal door tijdzones heenrijd. Zeker als je tours hebt geboekt op de juiste tijdstippen aankomen.

Ik zou verder rijden dan Santa Barbara op dag 16. Rij minimaal tot Pismo Beach. Anders heb je de dag erna echt geen tijd voor wat je allemaal wilt doen. Je tijd voor LA, omdat je vanaf Kingman komt, is ook niet ruim voor al die zaken. Onderschat die rit niet.

Je doet eigenlijk de standaard route waar 21 dagen voor staat in 19 dagen (incl terugvlucht kom je op dag 19 thuis). Dus qua rust in je route ga je juist wat sneller.
LA is geweldig, maar de meesten onderschatten de stad omdat het niet de gezellige uitstraling heeft als een SF of Vegas. LA is enorm en alle bezienswaardigheden liggen mijlenver uit elkaar. Het is niet te belopen bv en ook het ov is niet goed. Dus extreem veel verkeer, grote afstanden en dat schrikt af.

Ik zou de extra dag tussen Yosemite en Death Valley zetten als je perse in death valley wilt overnachten. Doe dan Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop en de dag erop Mammoth Lakes/Bishop - Death Valley. Of anders een extra nacht Zion. Waarom trouwens in Zion geen hotel met zwembad vraag ik me dan af? Heerlijke omgeving daar
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

@ Debbie! Ohhhh, ik ga zeker je verslagjes lezen en wie weet haal ik er nog tips uit! Bedankt!

@ Paul: in Zion wouden we voor de Zion Mountain Ranch gaan omdat ons dat zo leuk leek al die huisjes apart en ze hebben blijkbaar ook een soort knuffelweide. Het restaurant schijnt er ook heerlijk te zijn. Of zou je dat toch eerder voor een hotel met zwembad opteren? Hmmm, al je tips houden wel steek. Ik ga één en ander toch eens moeten herbekijken! Superbedankt voor de input!
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door DebbieTimmermans »

In zion heb je niet echt een zwembad nodig bij je hotel. Dit jaar hadden we een zwembad maar het was er zo druk, er was geen plaatsje meer vrij in het zwembad, dat we The Virgin River zijn gaan opzoeken, die kwam achter ons hotel door en we hebben daar de hele namiddag fijn in gespeeld. Dit was nog veel leuker dan het zwembad :D
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gast

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Gast »

Juli 2018? Is dat een typo, of ben je echt al heel vroeg aan het voorbereiden?

Springdale (Zion) is echt een leuk, klein plaatsje. Wij hebben daar gelogeerd in de Canyon Ranch Motel.
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

@eoms: juli 2018 klopt inderdaad! We vinden de kindjes nu nog te klein maar tegen dan zouden ze bijna 4 en 6 zijn dus dat lijkt ons beter te doen. Ik wou zeker op tijd beginnen met voorbereiden en informatie zoeken zodat ik volgend najaar (ik heb begrepen dat sommige dingen echt ruim op voorhand moeten gereserveerd worden) alleen maar moet boeken. Trouwens, het voorbereiden is voor mij al de helft van de fun :) Wat een schat aan informatie hier trouwens op het forum!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat je dan maar voor 1 nacht naar de Zion Mountain ranch zou gaan. Ik zou overwegen om daar dan 2 nachten te blijven en bijvoorbeeld MV over te slaan. Met maar 1 nacht Zion zou ik in Springdale overnachten, dan heb je meer tijd voor het park en voor het zwembad. De Desert Pearl Inn heeft een prachtig groot zwembad, maar je kunt ook zoals gezegd uitwijken naar de Virgin River.
Als je wel naar MV gaat zoek dan iets anders dan Kayena. Wij zaten in 2008 met onze kinderen in een cabin op Gouldings Campgorund. Zie daarvoor ons reisverslag. Maar je zou ook naar een tipi kunnen kijken in Tipi Village.
Als LA je niet trekt zou ik het helemaal overslaan. Dan kun je die dagen gebruiken om wat meer rust in je route te brengen.
Je noemt in Yosemite de wandeling naar de Yosemite Fall: het kan zijn die dat al droog staat, afhankelijk van wanneer je er precies bent. Het is ook leuk om daar fietsen te huren, en bijvoorbeeld naar Mirror Lake te gaan. Onze kinderen waren toen al iets ouder maar misschien heb je iets aan ons 2002-verslag voor onze dagen in Yosemite.
Wat zou je een dag in Sausolito willen doen?

Marianne
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

Hoi Marianne,

In Monument Valley zouden we in The View slapen. In Grand Canyon schreef ik verkeerdelijk dat we in Kayenta zouden overnachten maar dat moet Tusayan zijn. We zouden voor The Grand Hotel at the Grand Canyon gaan omdat dat een zwembad(je) heeft maar ik hoor dat Yavapai lodge vb. een beter idee zou zijn als je een zonsondergang wil meemaken. Langs de andere kant schijnt het Grand Hotel dan weer vlakbij het luchthaventje van Papillon te liggen waardoor dat wel handig is voor de helicoptervlucht de volgende morgen. Ik zit nog een beetje in een tweestrijd wat dat betreft. Die Desert Pearl Inn ziet er super uit, vlakbij Zion én mét zwembad. Die Zion Mountain Ranch moeten we misschien ook eens herzien.

Ik denk dat er van ons oorspronkelijk plan niet veel gaat overblijven :)

Het idee van Sausolito was: als we het allemaal gezien hebben in San Francisco kunnen we misschien eens naar de overkant gaan en de kindjes gaan de ferry boat ook wel leuk vinden en Sausolito schijnt ook ietsjes warmer te zijn. Maar met die eerste dag waarop we moe gaan zijn, moet ik dat blijkbaar ook eens herbekijken :)
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door bello »

Bewaar San Francisco voor het eind. Je hebt zo'n enorme jetlag dat je 's ochtends maar beter meteen in de auto kan stappen om kilometers te maken, in plaats van verveeld in de hotelkamer rond te hangen tot je naar buiten kan. Sowieso is afsluiten met stad best fijn, vind ik, zodat je nog wat laatste dingen kan kopen, of om gewoon relaxed op een terrasje te hangen zonder dat je nog moet rijden later die dag.

Dan ook: vergis je niet wat een tijd het kost om een gezin met twee kleine kinderen iedere dag gedoucht/aangekleed te krijgen, dan de koffers weer inpakken (geen knuffels en tandenborstels en dat ene fijne zomerjasje achtergelaten?), ontbijt regelen en 's avonds een soortgelijk verhaal. En dat nadat je (zowat elke dag!) 200 à 500 kilometer gereden hebt.

Neem bijvoorbeeld een gemiddelde dag als dag 11. Je wil om 11:30 uur een tour doen, wat betekent dat je uiterlijk 11:15 uur een parkeerplek moet hebben gevonden. Voordien heb je al bijna drie uur in de auto gezeten en nadien nóg een wandelingetje. Dat is allemaal nog wel te doen, maar dan een dag als dag 15.

Eerst ben je inclusief lunch & plaspauzes zeker 7-8 uur onderweg. Dan in de file omdat je rond de spits in L.A. aankomt. Dan je hotel opzoeken, avondeten regelen en dan nog de halve stad door voor allerlei bezienswaardigheden. Dat is - een beetje overdreven - ongeveer hetzelfde als na het ontbijt uit Amsterdam vertrekken, tegen 16 uur in Parijs aankomen, op zoek moeten naar je hotel, met twee hongerige kinderen een overprijsde pizza gaan eten en dan nog de Eiffeltoren, de Champs Elysee, Galeries Lafayette, Montmartre en Centre Pompidou gaan bezoeken :D

Zonder kinderen zou dit voor mij een heerlijk schema zijn, maar mijn twee kleintjes doe ik meer plezier met lekker knoeien bij een riviertje, of een speeltuin bij een lokale basisschool, dan van natuurpark naar uitzichtpunt te worden gesleept. Ik zou proberen op elke plek minstens twee nachten te blijven, ook als dat betekent dat je daardoor parken moet schrappen. En probeer her en der een motel/hotel te vervangen door een (ingerichte) cabin/tent. Veel leuker voor kinderen, en jullie kunnen na kinderbedtijd lekker buiten een fikkie stoken.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gast

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Gast »

Wat @bello zegt, je probeert veel te veel in je reis te proppen. Het is gewoon onmogelijk om alles te zien in drie weken. Maak keuzes, probeer niet overal de perfecte locatie te vinden, de vakantie zal toch een geweldig avontuur zijn. En je kunt natuurlijk altijd nog eens terugkomen om zaken die je niet hebt gezien te bezoeken.
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

Hoi Bello, je hebt inderdaad een punt! Zo ver had ik nog niet gedacht. Ik leer echt ontzettend veel bij! Het gaat er inderdaad eerder om om te genieten met het gezien, eerder dan "alles ineens" gezien te hebben. Ik moet het echt allemaal gaan herbekijken want zo gaat het een haast-haast-vakantie zijn waar niemand iets aan heeft. Heel erg bedankt voor je tips & het meedenken!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door PSVwally »

Ik ben het deels ook wel met Bello eens. Maar je probeert in deze reis ook echt alles te proppen van het standaard rondje in minder dagen en dat rondje is dan ook echt het minimum voor 21 dagen. Aan de andere kant is het op dit moment nogsteeds niet voor iedereen mogelijk om zulke reizen een paar x in hun leven te maken, dus het is ook begrijpelijk dat je veel wilt bekijken.

Heb je al eens bekeken om bv te starten in Phoenix en terug te vliegen vanuit LA? In plaats van een rondje te maken. Dan 'win' je al 1 of 2 dagen omdat je niet de afstand van de GC naar LA terug hoeft te rijden. Of start in LA en rij terug vanaf Vegas of Phoenix.

Maak ook keuzes wat je zelf leuk vind en persé wilt bekijken en wat vooral erg onhandig is om met de kids te doen. Horseshoe bend bv is prachtig, maar ik zou mijn eigen kinderen als die zo zouden zijn als mijzelf vroeger op die leeftijd echt vastlijnen denk ik. Monument Valley is prachtig, maar doe je daar je kinderen een plezier mee om een dag voor om te rijden voor een park wat je in 4u eigenlijk gezien hebt? Je kinderen doe je op die leeftijd waarschijnlijk net zoveel plezier met een zwembadje als wat voor jou het uitzicht bij de grand canyon betekent.

Kijk bv eens op http://www.ontdek-amerika.nl wat je echte musts vind en lees veel reisverhalen door die mensen onder hun posts hebben staan. Vooral in die van mensen met kleine kinderen zijn wrs goede aanknopingspunten te vinden.
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

Hoi Paul, je hebt volkomen gelijk! Ik vind het inderdaad een moeilijk evenwicht tussen zoveel mogelijk zien, toch genoeg rust hebben om te genieten, zien waar mijn man & ik al zo lang van dromen en toch ook rekening houden met de kindjes. We gaan deze reis inderdaad niet elk jaar kunnen maken dus we willen er zoveel mogelijk uithalen als we daar zijn maar de grootst gemene deler van tips die ik al gekregen heb is: maak keuzes want "alles" kan niet. Ik ga mij eens beraden. Vind het wel hartverwarmend dat jullie de tijd nemen om mee te denken! Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door bello »

Het wordt hoe dan ook geweldig, Nathalie! Dat deel van de VS is zo toerist- én familievriendelijk dat je zelfs als je drie weken op dezelfde camping in Yosemite blijft staan je het idee hebt dat je de reis van je leven hebt gemaakt.

Als ik het zo'n beetje inschat, beleef je (echt waar) net zo veel lol aan een uurtje in een Target of Giant of Walmart rondkijken (de kinderen in zo'n autokarretje met een stuurtje en toeter) en dan een ijsje eten in zo'n dorp dat sinds de jaren '50 niet in uiterlijk is veranderd, als aan dat fantastische uitzichtpunt bereiken in het park waar je geweest *moet* zijn.

Wij zijn er zonder kinderen geweest, maar ook met een baby/peuter/kleuter en later met een kleuter plus een baby (wel steeds dezelfde kinderen :wink:) en onze beste herinneringen zijn dingen als 's avonds in een pizzatent terecht komen waar de veehandelaren hun jaarvergadering hadden, een campingeigenaar die ons wees op de indoor rolschaatsbaan een dorp verderop (waar we een middag lang op ons gezicht gingen onder luid gejoel van het pro damesteam) en gewoon met een supermarktstokbrood en wat kaas op een strandje aan de highway 1 zitten. We hebben daarmee zonder twijfel vele hoogtepunten uit de boeken gemist, maar tijd voor ons gezin en geen stress is ons meer waard dan top 10 lijstjes afvinken.

Om de vergelijking nog maar eens te maken: zou een weekend Parijs mislukt zijn als je alleen de Mona Lisa van dichtbij bent gaan bekijken, terwijl je de Sacre Coeur, de Notre Dame en de Eiffeltoren alleen in het voorbijlopen hebt gezien? Maar dat je wel heerlijk uit eten bent geweest, op de trappen bij Montmartre mensen hebt zitten kijken, door smalle straatjes hebt geslenterd, een biertje hebt gedronken met de hoteleigenaar en een middag onderuitgezakt in een boekhandel hebt zitten lezen terwijl je man met de kinderen naar een speeltuin was? :wink: Daarmee zeker niet gezegd hebbend dat je je reis nu moet vervangen door drie weken stacaravan op Texel, maar echt, rondreizen in het zuidwesten is gewoon vanzelf vakantie, ook als je niet alle NP's "gehad" hebt.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gast

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Gast »

:clap: :clap: :clap:

:offtopic: Ik stel voor dat iedereen die laatste post van @bello leest voor men een reis topic aanmaakt :thumbup:
NathaliegoesUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 nov 2016, 10:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door NathaliegoesUSA »

Haha, hoe je alles beschrijft, ik kan me er zo een beeld bij vormen! Dat zijn inderdaad de onvergetelijke familiemomenten waar we voor gaan! We hebben dat zelf ook gehad vorig jaar in Zuid-Frankrijk: we gingen vaak lekker uit eten in restaurantjes met de mooiste setting (wat heerlijk was) maar de mooiste avond voor ons was die waarop we stikkapot van een dagje bezoeken langs een tankstation een stokbrood, Boursin en een (gelukkig) gekoelde fles rosé hadden gekocht en dat opaten aan de rand van het zwembad in de b&b. Soms zijn het de kleinste dingen die de grootste indruk nalaten en waar je achteraf met het warmste gevoel aan terugdenkt. Bedankt voor de reminder dat het uiteindelijk daarom allemaal draait! Ik heb het er even met mijn man over gehad en we zouden mss LA, en de kust laten vallen en ons concentreren op de natuurparken waar we dan overal 2 of meer nachten zouden kunnen blijven. De dingen die wij echt zouden willen zien situeren zich meer in de natuur en ik denk dat dat de kindjes ook het meest rust gaat geven. Ik heb trouwens het verslagje van Debbie gelezen. Wat een leuke reis en zo flinke kindjes!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Old Faithful »

Je hoeft al die bezienswaardigheden niet als "verplicht" te zien. Je kunt ze ook beschouwen als opties waaruit je ter plaatse kunt kiezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door DebbieTimmermans »

het is inderdaad zoals Bello zegt, het wordt sowieso een onvergetelijke reis. Wat jullie ook beslissen!
Het is in de eerste plaats genieten van elkaar, jullie gezin.

En als LA jullie minder zegt zou ik het inderdaad overslaan. Wij zijn blij dat we in LA geweest zijn, en al die dingen gezien hebben maar persoonlijk zouden we er niet meer vlug naar toe gaan. Het ligt allemaal heel erg ver uit elkaar zoals Paul zei en wij vonden het een "vuile" stad. Heel veel arme en dakloze die op alle hoeken van de straten staan te bedelen. Maar dat is heel persoonlijk want er zijn ook veel mensen hier op het forum die heeeel erg graag naar LA gaan.
Wij zijn meer voor de parken, de natuur, kleine wandelingen en zoals eerder gezegd gewoon genieten van elkaar :)
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Gebruikersavatar
Mark & Martine
Amerikakenner
Berichten: 554
Lid geworden op: 01 jul 2005, 20:12

Re: Reis NathaliegoesUSA: Eerste rondreis zuidwest USA met kleine kindjes

Bericht door Mark & Martine »

Hoi Nathalie,

Wij hebben onze kinderen ook wel redelijk snel opgepakt en meegenomen op reis, maar eerlijk gezegd gaat het dag in dag uit koffers inpakken, rommel in de auto (want die wordt giga...bij ons althans ;-)), steeds andere kamers, met soms een hele fijne inrichting en soms ronduit ruk...je op een gegeven moment tegen staan. Wij proberen dan ook altijd aan het eind van de reis nog een paar dagen op 1 plek te zijn om een beetje te landen en uit te puffen voor we weer terug gaan. Om de 2 nachten reizen helpt ook wel erg om het allemaal wat overzichtelijker te houden.

Verder vind ik het een heel leuk rondje :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer