Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
LucieF
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Bericht door LucieF »

Hallo allemaal,

Volgend jaar zouden mijn vriend en ik graag naar Amerika gaan. Nu, de reisbestemming werd eerder gekozen door mijn vriend, maar de route wordt door mij samengesteld.

Ik heb een route samengesteld die wellicht voor sommige onder jullie als druk en zwaar zal bestempeld worden (sorry daarvoor…), vandaar dat ik hem graag eens voorleg en hier en daar misschien wat tips kan meepikken.

We zijn zelf twee mensen die het niet erg vinden om hier en daar een langer stuk te rijden (zolang we onderweg af en toe eens de benen kunnen strekken). Ik had oorspronkelijk twee routes: 1 met Yellowstone (die ik nu meegeef) en 1 zonder (inclusief Sacramento dan). In die tweede route hadden we iets meer ‘rust’ omdat we op meerdere plekken 2x bleven slapen, waar we nu vaker maar 1x overnachten. Dat is op zich ook een bewuste keuze. Ik heb geprobeerd om mijn voorkeuren (vooral Yellowstone) en de voorkeuren van mijn vriend (het klassieke rondje USA) samen te brengen.

De vlucht is nog niet geboekt, de hotels wel, via booking.com – dus te annuleren. Ook de slaapplaatsen in de parken zijn geboekt, maar voorlopig ook (mits eventueel een kleine fee te betalen) nog te annuleren. Het plan is om eind juni te vertrekken.

De route:

Dag 1: Brussel – San Francisco – Monterey
De huurauto ophalen en afhankelijk van het tijdstip dat we landen (voorlopig lijkt dit in de namiddag te zijn) doorrijden naar Monterey.
Dag 2: Monterey – San Simeon
In de voormiddag zou ik een walvissentocht willen boeken. Daarna zou ik willen doorrijden naar San Simeon.
Mijn vraag hier is vooral of dit haalbaar is, zeker met de (4u/5u durende) walvissentocht er bij. Hebben we dan ook nog tijd voor de 17-mile drive of vergeten we die best helemaal? Of stoppen we beter ergens vroeger dan San Simeon?
Dag 3: San Simeon – Ventura
Dag 4: Ventura – Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles – Kingman

Oorspronkelijk had ik hier een volledige dag Route 66 gerekend, om mijn vriend een plezier te doen… maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik daarvan wil terugkomen. Ik denk dat een volledige dag op de Route 66 best saai kan zijn… of vergis ik mij? Als iemand een ander voorstel heeft… graag :-).
Dag 7: Kingman – Grand Canyon Village
Dag 8: Grand Canyon Village – Page
Dag 9: Page – Tropic
Dag 10: Tropic – Salt lake City

Vooraleer we de lange rit naar Salt Lake City starten, was ik van plan om 's morgens een tocht te paard te boeken door het Bryce Canyon NP (2u). Dit staat helemaal nog niet vast, aangezien ik mijn vriend nog moet overtuigen dat paardrijden best meevalt (:-)). Als iemand hier (positieve of negatieve) ervaringen mee heeft, dan ben ik er heel nieuwsgierig naar.
Dag 11: Salt Lake City – Victor
Dag 12: Victor – (Grand Teton) – Canyon Village
Dag 13: Canyon Village
Dag 14: Canyon Village – Island Park
Dag 15: Island Park – Salt Lake City

Dit wordt een lange rit… de enige “bezienswaardigheden” dat ik langs deze route vond, waren de Idaho Falls (en ik vraag mij echt af of die de moeite zijn) en eventueel het Great Salt Lake en/ of het Bear River Migratory Bird Refuge. Ik weet niet of iemand andere ideeën heeft? Een andere route? Andere mogelijkheden?
Dag 16: Salt Lake City – Hurricane
Dag 17: Hurricane
Dag 18: Hurricane – Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 20: Mammoth Lakes – Groveland
Dag 21: Groveland
Dag 22: Groveland – San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco – Brussel
Dag 26: Aankomst Brussel

Amai, dat was een hele boterham. :-)

Bedankt alvast voor de reacties!

Groetjes.
Anonymous123

Re: Reis LucieF: eerste keer naar Amerika.

Bericht door Anonymous123 »

De eerste dag zou kunnen, maar ligt aan de vermoeidheid en inderdaad het tijdstip dat jullie landen.
Je kan ook ervoor kiezen bij het vliegveld te overnachten, de auto de volgende dag op te halen, aangezien je toch al vroeg wakker zal zijn en dan te rijden naar Monterey!
Ook gedacht aan een optie om te landen op San Francisco en te vertrekken via een andere luchthaven?
(beginnen op San Francisco en terug via Las Vegas)

San Francisco
Yosemite
Monterey
en verder
Heb je alleen Mammoth Lakes die weg zou vallen.

Wat ben je van plan vanuit Groveland? Best een eind rijden voor Yosemite +/- 2 1/2 tot 3 uur rijden in totaal.
Laatst gewijzigd door Anonymous123 op 18 nov 2016, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Hoi!

Bedankt voor je reactie!

Voorlopig hou ik alle mogelijke "opties" van vluchten nog in de gaten. De goedkoopste die we gezien hebben, is een rondje SFO, vandaar dat we het voorlopig ook zo hebben behouden.
De Open Jaw tickets waren meestal een stuk prijziger, maar misschien moet ik wat meer proberen met verschillende luchthavens en zien waar we uitkomen...

Wat Groveland betreft, ik denk dat ik mij verkeerd heb "uitgedrukt". We slapen (voorlopig) in de Evergreen Lodge (als adres wordt hier de Evergreen Road in Groveland meegegeven, vandaar de verwarring misschien? Tenzij het wel over dezelfde Groveland gaat en dan had ik teveel vertrouwen in Google Maps :-) ). Volgens google maps ligt dit op ongeveer een uur rijden van Yosemite Valley. We hebben hier voor gekozen omdat het voorlopig de goedkoopste optie was om zo dicht mogelijk in het park te slapen.
Laatst gewijzigd door markro op 18 nov 2016, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een geheel direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Open Jaw tickets waren meestal een stuk prijziger
Je kan beter op Multi City zoeken dat is goedkoper dan Open Jaw
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor maar 1 dag zou ik niet helemaal naar Yellowstone rijden. Voor Grand Teton heb je zo ook nauwelijks tijd, en met de overnachtingslocaties als Victor blijft er nog minder tijd over voor het park. Kijk eens in Jackson, bijvoorbeeld de ranch Inn. Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone.
De Evergreen Lodge ligt op een uur rijden van de vallei. Is ook niet goedkoop denk ik, heb je bij El Portal gekeken?
Wanneer gaan jullie precies, in de zomer?

Marianne
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Ik zou het zo niet doen.
Enkele langere ritten maken is prima, maar dan moet het wel rendement op leveren.
Het rendement van bv een dag Yellowstone is de lange reis niet waard.

Grofweg
3 weken is standaard rondje Grand Canyon
4 weken is standaard rondje Grand Canyon uitgebreid met of Arches/Canyonlands e.o. of Californie SF en LA
6 weken is rondje 2 + Yellowstone
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Allereerst bedankt al voor jullie reacties :-). Het helpt me vooruit!
Martin & Marianne schreef:Voor maar 1 dag zou ik niet helemaal naar Yellowstone rijden. Voor Grand Teton heb je zo ook nauwelijks tijd, en met de overnachtingslocaties als Victor blijft er nog minder tijd over voor het park. Kijk eens in Jackson, bijvoorbeeld de ranch Inn. Kijk eens in ons 2015-verslag voor GT en Yellowstone.
We zouden maar 2x overnachten in het park, maar wel 2 volle dagen in Yellowstone rondrijden, -lopen. Vrienden van ons hadden dat ook gedaan (2 dagen). Ze zeggen zelf dat het wel kort is, dat ze er gerust langer konden blijven - maar dat het aan de andere kant wel te doen is om de belangrijkste bezienswaardigheden mee te pikken.

We hebben dan inderdaad weinig tijd voor Grand Teton, dat is waar. Ik heb wel een dag speling en zou hier eventueel nog een dag kunnen toevoegen (cf. 1.5 dagen Grand Teton; 2.5 dagen Yellowstone). Of is dat geen optie om het wat haalbaarder te maken?

De reden dat we voor Victor hebben gekozen, is - helaas - ook de prijs... Amerika is stukken duurder dan we verwacht hadden om te slapen. We betalen zeker de helft minder. De afweging zal zijn of het de 'omweg' waard is. Ik bekijk dit nog eens. De Ranch Inn ziet er alleszins zeker ok uit, iets om mee te nemen!

Ik bekijk ook je verslag eens om inspiratie op te doen.
Martin & Marianne schreef:De Evergreen Lodge ligt op een uur rijden van de vallei. Is ook niet goedkoop denk ik, heb je bij El Portal gekeken?
Bij El Portal zijn we gestart om te kijken, maar dat kwam ook duurder uit dan waar we nu slapen. Uit reacties op tripadvisor las ik ook dat de ligging best ok was... Nu, ik hou sowieso prijsdalingen in de gaten (zeker naar volgend jaar toe).
Martin & Marianne schreef:Wanneer gaan jullie precies, in de zomer?
Ja, we zouden eind juni willen vertrekken (in de laatste week) en dan blijven tot en met de 23e juli. Veel langer zal wellicht niet gaan.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Al je kunt vertrek voor 16 juni, dat scheelt je een hoop in het vliegticket.
Vanaf die datum begint het zomerseizoen, maar niet met zomerse prijzen.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Wij gaan ook voor de eerste keer naar Amerika voor een vakantie. En gaan een vergelijkbaar rondje maken, maar starten in LA. Vervolgens via oa La Vegas, grand canyon, page en bryce naar yellowstone voor 3 nachten. Vervolgens via Salt Lake naar Yosemite. Tenslotte 3 dagen in San Fransisco en nog 3 in LA. Alles bij elkaar tussen de 5500 en 6000 km in 4 weken mei/juni. En de afstand, een reis naar de noordkaap een aantal jaar geleden was ruim 8000km in 4 weken.
LucieF
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door LucieF »

Dag Jan!

Super interessant. Ja, onze route zou ook ongeveer 6000 km en ... zijn.
Dat hebben we een aantal jaar geleden ook al in Frankrijk gereden, maar Frankrijk en USA zijn volgens mij wel compleet verschillende landen qua rijstijl, rijsnelheid, enz. ;-).

Wel fijn dat jullie ongeveer eenzelfde route doen, dat geeft mij wat "hoop" ;-).

Veel plezier met de voorbereidingen!

Ps: kan ik jullie route ergens terugvinden? Of staat ze nergens uitgeschreven?

Groetjes.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Een bekende van mij heeft onderstaande route ooit gedaan. Je zou die als basis kunnen nemen en aan jullie wensen aanpassen. Ik zou dan in ieder geval tussen Las Vegas en Mammoth Lakes nog een overnachting in Death Valley plannen. Als je niet meer dan één overnachting tussen Las Vegas en Yosemite wilt, zou je de overnachting in Mammoth Lakes kunnen verplaatsen naar Lone Pine.
Voordeel van deze route is dat hij in mijn ogen behoorlijk efficiënt in elkaar zit. Nadeel is dat je extra (achterlatings)kosten voor de huurauto hebt. Je kunt de route uiteraard ook andersom doen. Salt Lake City als begin of eind vervangen door Las Vegas maakt de route minder efficiënt maar verlost je wel van de extra kosten voor de huurauto.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Monument Valley
11 Monument Valley - Page
12 Page - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Zion
15 Zion - Zion
16 Zion - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Las Vegas
18 Las Vegas - Las Vegas
19 Las Vegas - Mammoth Lakes
20 Mammoth Lakes - Yosemite
21 Yosemite - Yosemite
22 Yosemite - San Francisco
23 San Francisco - San Francisco
24 San Francisco - Terugreis
Groet,

Old Faithful
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

ja, Amerika gaat anders zijn dan Frankrijk en richting Noordkaap. Waarbij opgemerkt dat vooral in Noord Noorwegen/Zweden de wegen niet snel berijdbaar zijn. Ik denk dat die
Uiteindelijk boeken we via Tioga, die hebben een webapp, waarmee je een route kunt uitstippelen, waarbij de max reisafstanden per dag min of meer door de applicatie worden begrensd, wat dan weer een voordeel en een nadeel is. Maar goed, onderstaand is het geworden, waarbij opgemerkt dat de stop in Salt Lake vooral is om onze zoon op te halen die dan daar land en verder met ons meereisd.

20-05-2017: Vlucht Amsterdam - Los Angeles
21-05-2017: Overnachting in Death Valley (CA)
22-05-2017: 2 overnachtingen in Las Vegas (NV)
24-05-2017: Overnachting in Grand Canyon (AZ)
25-05-2017: Overnachting in Page (AZ)
26-05-2017: Overnachting in Bryce (UT)
27-05-2017: Overnachting in Torrey (UT)
28-05-2017: Overnachting in Provo (UT)
29-05-2017: Overnachting in Idaho Falls (ID)
30-05-2017: 3 overnachtingen in Yellowstone National Park (WY)
02-06-2017: Overnachting in Idaho Falls (ID)
03-06-2017: Overnachting in Salt Lake City (UT)
04-06-2017: Overnachting in Elko (NV)
05-06-2017: Overnachting in South Lake Tahoe (CA)
06-06-2017: 3 overnachtingen in Mariposa (CA)
09-06-2017: 3 overnachtingen in San Francisco (CA)
12-06-2017: Overnachting in San Simeon (CA)
13-06-2017: 3 overnachtingen in Los Angeles (CA)
16-06-2017: Auto inleveren in Los Angeles International Airport LAX

Jan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Jan, misschien is het goed om een eigen topic te maken? Ligt alles al vast? Ga je niet naar Grand Teton? Als je nog niets hebt vastegelegd zou ik het toch eerst even hier voor leggen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Voor Monterey en het deel van daar naar San Simeon is je tijd wel beperkt op deze wijze. Je hebt eigenlijk meer tijd voor het volgende stuk naar Ventura, wat immers reeds kort bij LA ligt.

Ik zou dit eerder verschuiven, een volle dag in Monterey nemen en dan de dag erna doorrijden tot bvb Pismo Beach en van daaruit dan direct naar LA en niet naar Ventura.

LA - Kingman is een groot stuk Interstate. Het stuk route 66 is eerder beperkt maar loont wel. De rit moet je in ieder geval toch maken en in één keer naar de GC is wat ver.

De tijd voor Grand Teton en Yellowstone is inderdaad zeer beperkt. Ik zou voor die beperkte tijd niet zo ver rijden maar dan liever wat meer tijd nemen voor andere zaken.

In plaats van Hurricane zou ik toch eerder voor Springdale kiezen.

De tijd in Las Vegas is op deze wijze wel erg beperkt. Zonde want daar is veel te zien en te beleven.

Voor Death Valley heb je op deze wijze ook amper tijd, ook toch wel echt zonde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Alles ligt eigenlijk vast, tenminste de overnachtingsplaatsen. De preciese routes moeten we nog bepalen. Bijvoorbeeld ook of we vanaf Idaho Falls via Teton naar Yellowstone rijden.

Er zitten wellicht wat (te) lange stukken in, daar leren we dan van voor een evt volgende keer.

En een eigen topic, het schema staat er voornamelijk in omdat de TS daar om vroeg.

Jan
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De hotels toch niet via Tioga geboekt ? Want dan hang je er uiteraard aan vast. "DE voorbeeldroute" zou ik het toch niet noemen, vnl mbt een aantal overnachtingsplaatsen en delen van het traject.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Je hebt nog bijna ¾ jaar de tijd.
Als ik je was zou ik het reisburo eens vragen wat er nog te wijzigen is.
Zeker na alle tips (en trucs) hier.
Ik kan me niet voorstellen dat de accommodatie niet te wijzigen is.
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Jawel, wij wel alles via Tioga geboekt. Het had vast een stuk goedkoper (en flexibeler) gekund als we alles zelf hadden geboekt (de prijs van de aangeboden hotels scheelt trouwens niet veel als ik ze allemaal opzoek in booking.com). Alhoewel als ik de prijzen her en der op het forum (en via vrienden) zie valt het nog wel mee.

De rondreis is tot stand gekomen op basis van dingen die we perse willen zien en de ervaring van lange reizen in Europa. Het zal zeker de niet DE rondreis zijn, de meeste zijn korter, maar dat was ook niet de bedoeling.
Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als jij er tevreden mee bent, wat zeuren wij Amerika experts dan nog :wink:
In 29x
1685
dagen en
151.800

1988 campervan
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson AZ
jan_nl
Amerikafan

Bericht door jan_nl »

Haha, vind het geen zeuren, hoor graag andere meningen (ben hooguit (een beetje?) eigenwijs :wink: )

Maar toch maar een nieuw topic aangemaakt, je weet maar nooit.

Jan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer