Volgend jaar zouden mijn vriend en ik graag naar Amerika gaan. Nu, de reisbestemming werd eerder gekozen door mijn vriend, maar de route wordt door mij samengesteld.
Ik heb een route samengesteld die wellicht voor sommige onder jullie als druk en zwaar zal bestempeld worden (sorry daarvoor…), vandaar dat ik hem graag eens voorleg en hier en daar misschien wat tips kan meepikken.
We zijn zelf twee mensen die het niet erg vinden om hier en daar een langer stuk te rijden (zolang we onderweg af en toe eens de benen kunnen strekken). Ik had oorspronkelijk twee routes: 1 met Yellowstone (die ik nu meegeef) en 1 zonder (inclusief Sacramento dan). In die tweede route hadden we iets meer ‘rust’ omdat we op meerdere plekken 2x bleven slapen, waar we nu vaker maar 1x overnachten. Dat is op zich ook een bewuste keuze. Ik heb geprobeerd om mijn voorkeuren (vooral Yellowstone) en de voorkeuren van mijn vriend (het klassieke rondje USA) samen te brengen.
De vlucht is nog niet geboekt, de hotels wel, via booking.com – dus te annuleren. Ook de slaapplaatsen in de parken zijn geboekt, maar voorlopig ook (mits eventueel een kleine fee te betalen) nog te annuleren. Het plan is om eind juni te vertrekken.
De route:
Dag 1: Brussel – San Francisco – Monterey
De huurauto ophalen en afhankelijk van het tijdstip dat we landen (voorlopig lijkt dit in de namiddag te zijn) doorrijden naar Monterey.
Dag 2: Monterey – San Simeon
In de voormiddag zou ik een walvissentocht willen boeken. Daarna zou ik willen doorrijden naar San Simeon.
Mijn vraag hier is vooral of dit haalbaar is, zeker met de (4u/5u durende) walvissentocht er bij. Hebben we dan ook nog tijd voor de 17-mile drive of vergeten we die best helemaal? Of stoppen we beter ergens vroeger dan San Simeon?
Dag 3: San Simeon – Ventura
Dag 4: Ventura – Los Angeles
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles – Kingman
Oorspronkelijk had ik hier een volledige dag Route 66 gerekend, om mijn vriend een plezier te doen… maar hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik daarvan wil terugkomen. Ik denk dat een volledige dag op de Route 66 best saai kan zijn… of vergis ik mij? Als iemand een ander voorstel heeft… graag
Dag 7: Kingman – Grand Canyon Village
Dag 8: Grand Canyon Village – Page
Dag 9: Page – Tropic
Dag 10: Tropic – Salt lake City
Vooraleer we de lange rit naar Salt Lake City starten, was ik van plan om 's morgens een tocht te paard te boeken door het Bryce Canyon NP (2u). Dit staat helemaal nog niet vast, aangezien ik mijn vriend nog moet overtuigen dat paardrijden best meevalt (:-)). Als iemand hier (positieve of negatieve) ervaringen mee heeft, dan ben ik er heel nieuwsgierig naar.
Dag 11: Salt Lake City – Victor
Dag 12: Victor – (Grand Teton) – Canyon Village
Dag 13: Canyon Village
Dag 14: Canyon Village – Island Park
Dag 15: Island Park – Salt Lake City
Dit wordt een lange rit… de enige “bezienswaardigheden” dat ik langs deze route vond, waren de Idaho Falls (en ik vraag mij echt af of die de moeite zijn) en eventueel het Great Salt Lake en/ of het Bear River Migratory Bird Refuge. Ik weet niet of iemand andere ideeën heeft? Een andere route? Andere mogelijkheden?
Dag 16: Salt Lake City – Hurricane
Dag 17: Hurricane
Dag 18: Hurricane – Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Mammoth Lakes
Dag 20: Mammoth Lakes – Groveland
Dag 21: Groveland
Dag 22: Groveland – San Francisco
Dag 23: San Francisco
Dag 24: San Francisco
Dag 25: San Francisco – Brussel
Dag 26: Aankomst Brussel
Amai, dat was een hele boterham.