Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door karenkdg »

Hallo allemaal,

wij gaan naar het Zuidwesten 13 juni 2017, en ik ben op dit moment veel aan het inlezen. Heb alleen nog maar tickets geboekt, verder ligt er nog niks vast. Ik heb eigenlijk het standaard rondje aangehouden maar heb nog wat hulp nodig. We gaan een auto huren.

dinsdag 13-06 vertrekken
Dag 1: AMS-SFO
Dag 2: SFO
Dag 3: SFO-Yosemite
Dag 4: Yosemite (vrijdag)
Dag 5: Yosemite - Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth lakes - Death Valley
Dag 7: Death Valley - Hooverdam - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas (dinsdag)
Dag 9: Las vegas- Zion
Dag 10: Zion (donderdag)
Dag 11: Zion-Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon- Page
Dag 13: Page - Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon (maandag)
Dag 15: GC - Kingman
Dag 16: Kingman - Los Angeles
Dag 17: Los Angeles(donderdag)
Dag 18: Los Angeles - santa barbara
Dag 19: santa barbara - Pismo
Dag 20: Pismo - Monterey
Dag 21
Dag 22 San Francisco-nederland

Ik heb dus 1 dag over. Het liefst neem ik ergens nog wat meer rust, maar in LV zijn we niet van plan veel te doen dus vooral lekker aan het zwembad liggen, en de laatste dagen heb ik wat dagen strand ingepland. Als ik ergens een dag extra zou moeten nemen, wat zouden jullie doen?

We vliegen terug op 4th of July (niet bij stil gestaan). Het liefst zou ik ergens buiten SF verblijven die nacht, vanwege de drukte in de stad. Of valt dit wel mee? We willen nl de auto in SF zelf ophalen, maar dan zouden we die dag de auto op het vliegveld terug brengen.

alvast heel erg bedankt voor jullie feedback!

Gr. Karen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Karen & Dennis: 1e keer zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens wat je overal wilt doen. Waar houden jullie van? Waarom een volle dag GC, willen jullie veel wandelen? Voor de steden is de tijd nu niet ruim, maar ook voor Yosemite zou een extra dag wel mooi zijn, zeker in juni als de watervallen op hun mooist zijn. En als de Mariposa Grove open is kun je daar ook een bezoek aan brengen.
Zoek je vooral rust dan zou je ook een extra dag Page kunnen doen. Dan kun je op je gemak de bezienswaardigheden daar bekijken, en ook tijd bij Lake Powell doorbrengen.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Karen & Dennis: 1e keer zuidwesten

Bericht door PSVwally »

We willen nl de auto in SF zelf ophalen, maar dan zouden we die dag de auto op het vliegveld terug brengen.
Ik zou hier toch eens goed over nadenken. Wat je kan doen is direct na aankomst de auto op het vliegveld ophalen en dag 2 naar Yosemite rijden en al je dagen SF op het einde doen. Dan kan je de auto als je vanuit Monterey naar SF gaat inleveren en met de BART naar de stad toe.
Ik heb al diverse verhalen gelezen over de auto ophalen bij vestigingen in SF zelf en dat daar vaak een auto voorgeschreven wordt (dus je kan niet zelf kiezen) en dat er extra kosten bijkomen als je deze elders inlevert, wat bij vliegvelden niet is. Als ik het goed zie zit je dan op een woe en do in Yosemite en op zondag en maandag in Vegas wat prima kan.

Je zou van Las Vegas via de Hoover dam en dan langs Lake Mead naar Valley of Fire SP kunnen rijden en daarna doorrijden naar Zion. Dan zit je dag wel vol, maar VoF is een mooie aanvulling. Je zou daar ook een extra nacht kunnen zetten om meer tijd voor Zion te hebben.

Ik vind je tijd voor LA wat kort, maar wat zijn daar je plannen. De dag erna kan je evt. ook nog wat daar doen. En wat wil je op de dag Santa Barbara - Pismo Beach? Hou rekening dat je daar niet overal kunt zwemmen vanwege stroming en haaien. Op het strand liggen kan op veel plekken overigens wel, al zijn het niet allemaal mooie stranden tussen deze plekken in. Bij Santa Monica en Santa Barbara en Malibu is het prima en ook bij Lompoc (ik dacht jalama beach?) is het mooi. Maar het water is zeker in Juni nog ijskoud. Ik zou dan eerder kiezen om van LA naar Pismo te rijden en de dag erna naar Monterey en in die omgeving wat meer tijd door te brengen. BV een walvistocht, aquarium, santa cruz boardwalk, over onder monterey in Big Sur wat langer door te brengen. Strand is leuk, maar dan kan je beter in Florida kijken is mijn mening.
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Reis Karen & Dennis: 1e keer zuidwesten

Bericht door karenkdg »

Waarom een volle dag GC, willen jullie veel wandelen?
we willen inderdaad wel stuk wandelen en willen ook een heli vlucht maken.
Wat je kan doen is direct na aankomst de auto op het vliegveld ophalen en dag 2 naar Yosemite rijden en al je dagen SF op het einde doen. Dan kan je de auto als je vanuit Monterey naar SF gaat inleveren en met de BART naar de stad toe.
ik wilde juist wat rust aan het einde, en geen stad meer bezichtigen. maar wat je zegt is wel een overweging waard.
En wat wil je op de dag Santa Barbara - Pismo Beach
ik had inderdaad strand in gedachten :wink:. Walvistocht willen we sowieso, maar dat zou ik dan op dag 20 doen in de ochtend.

Over het algemeen heb ik voor de parken en steden 1 volle dag uitgetrokken, enkel voor 'het niet gehaast voelen'. Ik vind de afstanden ook heel erg moeilijk in te schatten, en ik ga er altijd van uit dat het ergens druk is waardoor wat meer tijd nodig is. is dat niet, kunnen we het gewoon rustiger aan doen. aan de andere kant willen we zo veel mogelijk zien, en wellicht neem ik het te ruim.

Ideaal zou ik met 4 juli de stad ook niet meer in gaan. Maar we vliegen pas om 7 uur s avonds dus we hebben nog eem hele dag
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Hans B »

Heb je dag 21 wel over ?
Je moet toch ook nog van Monterey naar San Fransicso of heb je een late vlucht en ga je van Monterey in één keer naar het vliegveld.

Verder is het heel gebruikelijk zo al ook wordt voorgesteld om op dag 02 al van San Francisco naar Yosemite te rijden en op het eind wat rustiger aan door niet meer een te lange rit hoeven te maken.

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, de een wil langer in een stad de ander in een park. Moeilijk om je te adviseren.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door karenkdg »

We hebben dag 21 inderdaad over want we vliegen pas om 8 uur savonds. Ik wilde eigenlijk met 4th of july de stad niet meer in, maar is eigenlijk misschien juist hartstikke leuk.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door PSVwally »

Heb je dan eerst een binnenlandse vlucht of vlieg je direct naar Europa? Dat scheelt ook of je 2 of 3u vooraf aanwezig moet zijn. Anders heb je kans dat je tussen 3 en 4 toch al de stad uit moet richting het vliegveld. Ik weet niet of er op dat moment bv parades in de stad zijn of bepaalde Ov niet rijd waardoor je vertraging zou kunnen krijgen...
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door karenkdg »

Ik heb nu het volgende bedacht: we gaan toch de eerste 3 dagen SF doen, aan het einde doen we de laatste dag een walvistocht. Omdat die tot ongeveer 2 pm duurt, hebben we dan voldoende tijd om de auto in te leveren. We willen in ieder geval nog iets doen op die dag, maar niet SF meer in ivm drukte.

We vliegen inderdaad gelijk naar Europa.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Marcopstal »

De volle dagen SF zou ik zowiezo achteraan plaatsen.

Jullie plan voor de laatste dag nu vind ik heel link. Tot ongeveer 2PM walvistocht, ongeveer, het kan dus ook een half uurtje meer zijn. Dan nog naar de wagen, want die staat natuurlijk niet naast de boot. Dan een rit van ongeveer 2 uur, hopen dat er geen file is waar je in terecht komt. Wagen inleveren en naar de check-inn waar je toch ten laatste om 18 uur moet zijn.

Door direct naar Yosemite te gaan win je veel tijd want de eerste dag ben je toch vroeg wakker. Je kan afhankelijk van uur van aankomst op SFO ook al een beetje richting Yosemite of toch tot een degelijk goed en goedkoop hotel.

Het is verder interessanter om de wagen op de luchthaven af te halen direct na aankomst aangezien er een treintje is van de terminal naar het rental car center en er op de luchthaven meer keus is.

Je mijdt dan ook de zaterdag in Yosemite, want vanaf vrijdagavond wordt het daar natuurlijk een stuk drukker.


Death Valley - Hooverdam - Las Vegas: de Hooverdam ligt totaal niet op de route. Deze ligt aan de andere zijde van Vegas. Vraag is of het echt de moeite loont om daarvoor rond te rijden. In Page kom je aan de Glen Canyon Dam en deze is bijna even groot.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door karenkdg »

Als we dag 20+21 SF doen, hoe zouden we dan de laatste dag op kunnen vullen zonder de stad in te hoeven? Zijn op 4 juli de winkels open? Dan vindt ik een outlet ook prima. (auto hebben we dan al ingeleverd, en we zitten met onze koffers)
Hooverdam ga ik eraf halen, twijfelde ik al een beetje over
Laatst gewijzigd door karenkdg op 20 nov 2016, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Marcopstal »

4th of july ? Het is de VS, de meeste zaken zijn gewoon open. Meer nog, vaak zijn er zelfs "independence sales".

Ik heb overigens de indruk dat je "de stad" San Francisco wat verkeerd inschat. Als je ene hotel in SF hebt dan kan je zonder enig probleem nog verschillende uren spenderen alvorens naar de luchthaven te trekken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Felicitas »

Als je nog wilt winkelen de laatste dag zou je de laatste overnachting in de buurt van Gilroy kunnen plannen. Daar heb je een grote outlet. Dan heb je op 3 juli overdag nog wat extra tijd voor Monterey en kun je 's avonds tot 9 uur shoppen in de outlet. De volgende dag verder winkelen (vanaf 10 uur), daarna naar SFO rijden (ca. 1 uur rijden), de auto inleveren en je vlucht halen. Of is er een reden om de auto eerder in te leveren?
karenkdg
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 feb 2016, 14:47

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door karenkdg »

Bedankt voor jullie tips! ik heb er nog eens naar gekeken en komt nu op deze route:
Dag 1 AMS-SFO dinsdag 13-06
Dag 2 SFO-Yosemite
Dag 3 Yosemite
Dag 4 Yosemite – Bodie - Mammoth Lakes
Dag 5 Mammoth – Death Valley
Dag 6 Death Valley – Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas--Zion dinsdag 20-06
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion- Bryce Canyon
Dag 11 Bryce-Page
Dag 12 Page-Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon-Needles
Dag 15 Needles-Los Angeles dinsdag 27-06
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles-Pismo
Dag 19 Pismo-Monterey
Dag 20 Monterey-SF
Dag 21 SF
Dag 22 SFO-AMS dinsdag 04-07
Of is er een reden om de auto eerder in te leveren?
We zijn expres gestart in SF, omdat het openbaar vervoer goed is. Ik had bedacht wat te kunnen besparen op de autohuur.

verder heb ik nog de volgende vragen (op dit moment :wink: ):
-is mammoth lakes echt een must-see? ik heb het idee dat het in de winter wel mooi is, maar in de zomer de moeite waard?
-is er een schietbaan in Las Vegas? waar je zeg maar een paar verschillende geweren/pistolen kunt uitproberen ofzo?
- wat zouden jullie doen op 4th of July? we willen inderdaad wel op tijd terug naar het vliegveld

ben benieuwd naar jullie reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Martin & Marianne »

Mammtoh Lakes is in dit geval puur bedoeld als overnachtinsplaats; je moet toch ergens overnachten? Er is wel veel te zien in de omgeving, maar met de route via de Tioga Pass en Bodie naar Mammoth Lakes heb je al een heel gevulde dag (misschien al te vol, veel langs de Tioga Road zul je niet kunnen doen. Misschien zou je Bodie kunnen doen op weg van Mammoth Lakes (of Lee Vining) naar Death Valley.
Kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor ons bezoek aan Yosemite in juni, en de route van Yosemite naar Las Vegas (met beide keren een overnachting in Mammoth Lakes).

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7590
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Marcopstal »

Shooting ranges zijn er genoeg in Vegas. Maar vergis je niet, de prijs loopt snel op.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door PSVwally »

We zijn expres gestart in SF, omdat het openbaar vervoer goed is. Ik had bedacht wat te kunnen besparen op de autohuur.
Daar heb je nu weinig aan, als je direct op dag 2 naar Yosemite gaat. Ik zou direct de auto ophalen op dag 1 en afhankelijk van je aankomsttijd een hotel vinden aan de oostkant van SF. Ook de laatste dag zal de autohuur qua prijs niet zo veel uitmaken ivm de kosten om vanuit de stad naar het vliegveld te komen. Die paar euro besparen maakt echt niet zo heel veel.

Je route lijkt mij verder een prima route voor de vakantie. Persoonlijk zou ik op dag 14, na een volle dag Grand Canyon al wat verder rijden dan Needles. Of heb je speciale plannen voor die dag behalve wrs vanaf Williams route66 te rijden?
is er een schietbaan in Las Vegas?
Zoals hierboven aangegeven zijn er diverse schietbanen in Vegas. Ik ben bij http://thegunstorelasvegas.com/ geweest. Binnen 15min $108 dollar armer en met 4 wapens geschoten (2 hand, 2 machinegeweren). Op zich leuk om een keer gedaan te hebben, toch wat anders als op de kermis. Alleen met die wachtrij toch wel een hoog Efteling gehalte.
Mijn resultaat https://paulreisverhalen.files.wordpres ... ne-101.jpg
iphone-101.jpg
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Hans B »

Met jullie drie weekse reis, is het niet handiger om vanaf Phoenix te vertrekken en in LA te eindigen.
Ik denk dat je het dan beter kunt verdelen waardoor je wat meer rust kunt inbouwen of iets langer kunt genieten van de plaatsen die er echt toe doen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

PSVwally schreef:
We zijn expres gestart in SF, omdat het openbaar vervoer goed is. Ik had bedacht wat te kunnen besparen op de autohuur.
Daar heb je nu weinig aan, als je direct op dag 2 naar Yosemite gaat. Ik zou direct de auto ophalen op dag 1 en afhankelijk van je aankomsttijd een hotel vinden aan de oostkant van SF.
Daarmee zou je een deel van de kosten al terug kunnen verdienen, omdat de hotelkamer een stuk goedkoper kan
PSVwally schreef:
We zijn expres gestart in SF, omdat het openbaar vervoer goed is. Ik had bedacht wat te kunnen besparen op de autohuur.
Ook de laatste dag zal de autohuur qua prijs niet zo veel uitmaken ivm de kosten om vanuit de stad naar het vliegveld te komen. Die paar euro besparen maakt echt niet zo heel veel.
Je hebt sowieso grote kans dat de laatste twee dagen autohuur "gratis" zijn, omdat vijf dagen autohuur net zoveel kost als een volle week.
Daarbij speelt wel een rol waar je in San Francisco wilt logeren. Veel (dure) hotels in de stad hebben geen (gratis) parkeerruimte. Er zijn enkele motor inns die wel parkeerplaatsen voor de gasten hebben.
Je kunt ook een goedkoper hotel buiten de stad nemen en bij een bezoek aan de stad een parkeerplaats zoeken of met BART naar de stad gaan. Bij veel BART stations kun je voor enkele dollars een hele dag parkeren: http://www.bart.gov/guide/parking

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door PSVwally »

Ik had t niet beter kunnen verwoorden Old :thumbup:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis karenkdg (Karen & Dennis): 1e keer zuidwesten.

Bericht door Old Faithful »

Dat zal wel meevallen. Als post actieve heb je (soms) wel wat meer tijd. :wink:
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer