Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Thoms: Reisadvies gevraagd
Reis Thoms: Reisadvies gevraagd
Hoi alllemaal!
In juni 2017 willen mijn partner en ik drie weken naar Amerika. Het wordt mijn eerste keer in de Verenigde Staten.
We willen een rondreis maken met een huurauto en van hotel naar hotel reizen. Ik heb een aantal pakketreizen gevonden, maar vind in veel gevallen de hotels niet leuk of niet goed genoeg. Zodoende hebben we besloten om zelf de accommodaties van te voren te reserveren via internet.
Een aantal plekken willen we absoluut wel bezoeken, een aantal andere plekken zeker niet.
Wel:
- San Francisco (minimaal 2 dagen)
- Bryce
- Canyonlands
Niet:
- Las Vegas (in ieder geval maximaal 1 avond)
- Los Angeles
- Dierenshows, pretparken etc.
Daarnaast heb ik gehoord dat Phoenix erg leuk is.
Wie kan helpen met het samenstellen van een rondreis? Tips zijn altijd welkom!
Groet,
Thom
In juni 2017 willen mijn partner en ik drie weken naar Amerika. Het wordt mijn eerste keer in de Verenigde Staten.
We willen een rondreis maken met een huurauto en van hotel naar hotel reizen. Ik heb een aantal pakketreizen gevonden, maar vind in veel gevallen de hotels niet leuk of niet goed genoeg. Zodoende hebben we besloten om zelf de accommodaties van te voren te reserveren via internet.
Een aantal plekken willen we absoluut wel bezoeken, een aantal andere plekken zeker niet.
Wel:
- San Francisco (minimaal 2 dagen)
- Bryce
- Canyonlands
Niet:
- Las Vegas (in ieder geval maximaal 1 avond)
- Los Angeles
- Dierenshows, pretparken etc.
Daarnaast heb ik gehoord dat Phoenix erg leuk is.
Wie kan helpen met het samenstellen van een rondreis? Tips zijn altijd welkom!
Groet,
Thom
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: Reisadvies gevraagd
Kijk eens naar de voorbeeldreis hier op het forum.
Die is samengesteld op basis van de hoogtepunten in het Zuidwesten. Je kunt hem natuurlijk aanpassen aan je eigen wensen maar het is een mooi uitgangspunt.
Die is samengesteld op basis van de hoogtepunten in het Zuidwesten. Je kunt hem natuurlijk aanpassen aan je eigen wensen maar het is een mooi uitgangspunt.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reisadvies gevraagd
Hallo, welkom op het forum!
Kijk inderdaad eens naar de voorbeeldroute; dingen weglaten kan altijd, maar je krijgt dan wel een idee van de mogelijkheden in 3 weken. Zonder LA heb je misschien tijd om Canyonlands toe te voegen, maar het ligt - samen met Arches wat je dan ook mee zou moeten nemen vind ik - wel wat uit de gangbare route voor 3 weken.
Als je graag naar Phoenix wilt is het misschien een idee om daar te beginnen en in SF of LA (om de kustroute mee te nemen) te eindigen. Ik vraag me wel af wat er zo leuk is aan Phoenix.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons 2013-verslag; wij waren toen ook in mei in het zuidwesten en hebben toen onder andere Bryce en Canyonlands bezocht.
Bedenk dat minimaal 2 dagen SF betekent dat je er minimaal 3 nachten bent. Als je nog meer dingen wilt doen zou ik dat als maximum houden, er blijft anders weinig tijd over voor de rest van de route.
Marianne
Kijk inderdaad eens naar de voorbeeldroute; dingen weglaten kan altijd, maar je krijgt dan wel een idee van de mogelijkheden in 3 weken. Zonder LA heb je misschien tijd om Canyonlands toe te voegen, maar het ligt - samen met Arches wat je dan ook mee zou moeten nemen vind ik - wel wat uit de gangbare route voor 3 weken.
Als je graag naar Phoenix wilt is het misschien een idee om daar te beginnen en in SF of LA (om de kustroute mee te nemen) te eindigen. Ik vraag me wel af wat er zo leuk is aan Phoenix.
Misschien kun je wat ideeën opdoen uit ons 2013-verslag; wij waren toen ook in mei in het zuidwesten en hebben toen onder andere Bryce en Canyonlands bezocht.
Bedenk dat minimaal 2 dagen SF betekent dat je er minimaal 3 nachten bent. Als je nog meer dingen wilt doen zou ik dat als maximum houden, er blijft anders weinig tijd over voor de rest van de route.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Thoms: Reisadvies gevraagd
Tja als je geen LA wilt, dan zou ik zeker voor een one way gaan.
Vliegen naar Phoenix en terug vanaf SF. Je mist dan Highway 1, maar ik weet niet als dat een must is voor jullie.
Nu moet ik wel zeggen dat wij Phoenix niet een heel bijzondere stad vonden. In de omgeving is wel wat te doen.
Willen jullie wel naar Yosemite? Ik zou dan niet meer te lang wachten om daar een overnachtingsplaats te zoeken, want alles is daar snel volgeboekt.
Groetjes,
Ingrid
Vliegen naar Phoenix en terug vanaf SF. Je mist dan Highway 1, maar ik weet niet als dat een must is voor jullie.
Nu moet ik wel zeggen dat wij Phoenix niet een heel bijzondere stad vonden. In de omgeving is wel wat te doen.
Willen jullie wel naar Yosemite? Ik zou dan niet meer te lang wachten om daar een overnachtingsplaats te zoeken, want alles is daar snel volgeboekt.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Rudgermaas
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zie onderstaande link voor het topic van onze reis van 3 weken in 2014.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 4&start=20
Wij hebben destijds een rondje Las Vegas gedaan met alle punten er in die jij opnoemt, op Phoenix na. Hierin zitten dacht ik 3 dagen Las Vegas die jij kunt gebruiken voor Phoenix en de reis er naar toe / vandaan. Misschien dat je hier wat aan hebt.
Een one-way trip Phoenix-SF heeft misschien nog als nadeel dat death valley en eventueel Sequoia moeilijk in te passen zijn.
De overnachtingen in Yosemite zou ik zeker zo spoedig mogelijk boeken, zeker in het hoogseizoen en in het park. Wij sliepen in Curry Village, in een tent. Prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken, maar de omgeving en locatie maakt alles goed!
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 4&start=20
Wij hebben destijds een rondje Las Vegas gedaan met alle punten er in die jij opnoemt, op Phoenix na. Hierin zitten dacht ik 3 dagen Las Vegas die jij kunt gebruiken voor Phoenix en de reis er naar toe / vandaan. Misschien dat je hier wat aan hebt.
Een one-way trip Phoenix-SF heeft misschien nog als nadeel dat death valley en eventueel Sequoia moeilijk in te passen zijn.
De overnachtingen in Yosemite zou ik zeker zo spoedig mogelijk boeken, zeker in het hoogseizoen en in het park. Wij sliepen in Curry Village, in een tent. Prijs/kwaliteit verhouding is ver te zoeken, maar de omgeving en locatie maakt alles goed!
2001: Toronto, Niagara,
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
2003: Miami, Orlando, Washington, Toronto, Ottawa, Montreal
2012: New York
2014: West-Usa NV-UT-AR-CA
2017: Midwest-usa CO-NE-SD-MT-WY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Als je start vanuit Phoenix zou het zoiets kunnen worden:
Dag 1 Huis -Phoenix
Dag 2 Phoenix -Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon -Monument Valley
Dag 4 MV - Moab
Dag 5 Moab (Arches)
Dag 6 Moab (Canyonlands)
Dag 7 Moab - Capitol Reef
Dag 8 CR – Bryce
Dag 9 Bryce – Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion – Las Vegas
Dag 12 LV – Death Valley
Dag 13 DV – Mammoth Lakes
Dag 14 ML – Yosemity
Dag 15 Yosemity
Dag 16 Yosemity – San Francisco
Dag 17 SF
Dag 18 SF
Je hebt in dit schema nog een aantal dagen over die je nog kunt inzetten naar keuze. Denk bv aan Page (tussen GC en MV) of een extra dag Phoenix. Sedona tussen Phoenix en GC is ook mooi. Je kan Las Vegas vermijden door rechtstreeks van Zion naar Death Valley te rijden. Dat scheelt je weer een dag. Je kan dan eventueel de kustroute nemen en terugvliegen vanaf LA.
Dag 1 Huis -Phoenix
Dag 2 Phoenix -Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon -Monument Valley
Dag 4 MV - Moab
Dag 5 Moab (Arches)
Dag 6 Moab (Canyonlands)
Dag 7 Moab - Capitol Reef
Dag 8 CR – Bryce
Dag 9 Bryce – Zion
Dag 10 Zion
Dag 11 Zion – Las Vegas
Dag 12 LV – Death Valley
Dag 13 DV – Mammoth Lakes
Dag 14 ML – Yosemity
Dag 15 Yosemity
Dag 16 Yosemity – San Francisco
Dag 17 SF
Dag 18 SF
Je hebt in dit schema nog een aantal dagen over die je nog kunt inzetten naar keuze. Denk bv aan Page (tussen GC en MV) of een extra dag Phoenix. Sedona tussen Phoenix en GC is ook mooi. Je kan Las Vegas vermijden door rechtstreeks van Zion naar Death Valley te rijden. Dat scheelt je weer een dag. Je kan dan eventueel de kustroute nemen en terugvliegen vanaf LA.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Het feit dat Los Angeles niet op het verlanglijstje staat hoeft niet te betekenen dat je niet van LAX terug kunt vliegen. Je zou in de route van IngridZw nog via Highway One naar Los Angeles kunnen rijden voor één overnachting bij de luchthaven alvorens naar huis te vliegen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eens met OF. Dat LA als stad niet op je lijstje staat hoeft niet te betekenen dat je hier niet op zou kunnen vliegen. LA is imo vaak samen met Vegas de goedkoopste plek in het westen om op te vliegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht