Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door michelly »

Of je nou boven of onderlangs gaat, er zit altijd een saai stuk in. De route van Barstow naar Sequoia NF langs Lake Isabella vond ik toch ook zeker mooi. Als je toch niet door Death Valley gaat zou ik persoonlijk onderlangs gaan.
De Tioga Pass is in augustus overigens gewoon open.
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

dank je!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Helen** schreef: Ik heb de info gelezen. Jeetje... Dat wordt me nog wat :mrgreen: :roll: :mrgreen: :roll: Maar goed te weten.
Daarom is het handig om een maand van te voren te oefenen. :wink:

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Jiehaa, vandaag de tickets geboekt...! Finale offerte van Tioga binnen voor camper en auto. Onderstaand wat het (ws) gaat worden. Het is uiteindelijk de route van Paul geworden. Met dank aan allen voor het meedenken :thumbup: . Echt superfijn!

1 ehv- ams - LA - barstow >> auto halen en hotels
2 barstow - LV
3 LV
4 LV
5 LV - wiliams >> camper halen
6 williams - GC
7 GC
8 GC - page
9 Page
10 Page - bryce
11 bryce - zion
12 zion
13 zion - valey of fire
14 valley OF - Lee Vining
15 Lee Vining - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite - Seki
19 seki
20 seki -SF
21 SF >> camper inl en auto halen/hotels
22 SF
23 sf - baai monterey/Santa cruz
24 baai monterey/santa cruz/- pismo beach
25 pismo beach
26 pismo - LA
27 LA
28 LA
29 LA -wenen - ams
30 thuis

We gaan de eerste dagen met auto/hotel en dan va las vegas de parken met een camper. De eerste nacht SF op een camping en dan de camper inleveren en weer verder met auto en hotels.

Ik ben even kwijt waar Valley of Fire vandaan komt. Volgens mij stond dat in het voorstel van Tioga. Even kijken wat en hoe. Is het te doen om in een keer van zion naar lee vining te gaan? Dan hebben we nog een dag ergens anders extra. Met het idee van rust ipv veel willen zien misschien zo gek nog niet. Of is valley of fire de moeite en zoeken we dan de rust in een relaxte reis? De ruimte zit overigens alleen nog het camperdeel. Nog niet geboekt maar wel voornemens.

Groet Helen
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door PSVwally »

Valley of Fire is prachtig. Vanuit daar naar Lee Vining is een fikse rit. Maargoed, dat is dan maar zo.

Barstow na de vlucht kan incl files ook een flinke rit zijn
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Anneleen »

Wij hebben de rit Valley of Fire - June Lake (iets zuidelijker dan Lee Vining) met een camper gemaakt (in omgekeerde richting) en dat was inderdaad een lange rit, maar heel goed te doen. Valley of Fire is een prachtig park, met een prachtige camping, dus dat zou ik zeker doen. Aan June Lake ligt de prachtige camping Oh Ridge.
Waarom ruil je de camper in voor een auto? Dat maakt je reis alleen maar duurder, denk ik. De kustroute kan je gemakkelijk afleggen met een camper, en je vindt er heel mooie campings.
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

We gaan er even vanuit dat we de rit LA-Barstow vol adrenaline zitten, en dat we in het vliegtuig geslapen hebben. Qua afstand moet het te doen zijn en we willen heel graag LA uit. Niet verstandig?? Tioga stelde ook een hotel in LA voor maar daar hebben we helemaal geen zin in...

Thanks Anneleen voor je tips. We wisselen de camper in om een paar redenen: 1) we houden van afwisseling, 2) we vinden het in steden wendbaarder om met de auto te zijn (alhoewel de vraag is of we niet meer met OV gaan doen) en 3) de camper met camping is omgerekend per nacht ook erg duur en we verwachten met auto en hotels via hotwire niet veel duurder uit te zijn.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door PSVwally »

We gaan er even vanuit dat we de rit LA-Barstow vol adrenaline zitten, en dat we in het vliegtuig geslapen hebben. Qua afstand moet het te doen zijn en we willen heel graag LA uit. Niet verstandig?? Tioga stelde ook een hotel in LA voor maar daar hebben we helemaal geen zin in...
Ik zeg niet dat je in LA moet blijven, maar je zou bv al naar San Bernadino kunnen rijden. Ik zou dat echt af laten hangen van het tijdstip van aankomst. Kom je om 12u aan in LA, bv als je rechtstreeks met KLM vliegt, dan zou ik het ook nog wel doen. Kom je pas rond 16u of later aan, dan zou ik het dus echt niet doen, want je staat geheid in de file.
Als ik op dit moment kijk (23u hier, 14u donderdagmiddag in LA) dan is het een rit van ruim 3uur van LAX naar Barstow. Met een vlucht van 11u en 9u tijdverschil in je hoofd is dat niet helemaal verstandig.
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Wat is dit forum toch onbetaalbaar... :wink: We komen om 13.30 uur aan, op een zaterdag. Dus ik zou zeggen dat dat voordelig is. Geen idee hoe de verkeersdrukte op een zaterdag daar is. We zijn bij Barstow uitgekomen omdat dat lukraak in het midden lag op de kaart en omdat ik die naam ergens langs had zien komen. En toen ik ging kijken lag het aan de route 66 dus eeh... kan niet beter.

Maar kan dus wel beter... Net even gekeken en San Bernadino ligt ook aan de route 66. Verder niet zo veel te doen daar (maar wel de eerste mac donalds) en dat hoeft ook niet. We nemen je tip hoe dan ook mee, Paul. En dan dag twee van San Benradino naar Las Vegas. Thanks again :thumbup: :D
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Route Valley of Fire naar Lee Vining

Bericht door Helen** »

Hallo allemaal,

Wij gaan in juli/augustus naar ZW-Amerika. Ik heb ons reisschema al eerder gepost en met jullie hulp aangescherpt. Inmiddels zijn we campings ed aan het boeken. Een dag rijden we van Valley of Fire naar Lee Vining. Dat wordt een lange reisdag dus. Nu zijn we aan het kijken of we deze dag toch niet in tweeën kunnen knippen met het oog op meer rust onderweg.

Bijvoorbeeld op een wat luxere camping met zwembad etc en een Walmart oid in de buurt, ook voor onze puberdochters. Death Valley lijkt zo ongeveer ergens in het midden te liggen. Nu lopen we er alleen tegenaan dat we met onze camper dat park niet in mogen. Geen probleem op zich, wellicht pikken we er wat van mee. wellicht niet. Dat is niet het belangrijkste. Wel vragen we ons ineens af hoe de route is. Onze routeplanner lijkt ons wel door Death Valley te sturen. Maar dat mag toch niet? Ik heb al gezocht op het forum en ook in roadmaps gekeken maar ik kom er niet echt uit.

Concrete vragen:
- Wat is de voor de hand liggende route voor campers (dus Death Valley omzeilend) van LV/Valley of Fire naar Lee Vining?
- Hebben jullie een tip voor een tussenstop (luxere campground, bvk wel groen ;)? Rekening houdend ook met de route die we moeten nemen?

Ik hoor het het graag. Dank vast voor het meedenken.
Groet Helen.


* Note mod (Marco):
Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route Valley of Fire naar Lee Vining

Bericht door PSVwally »

De kortste en beste route is (als je niet door death valley mag) boven death valley langs. En die route is voornamelijk een heleboel niets. Je hebt het gevoel alsof je door death valley rijd met al dat dorre spul wat je overal ziet. Pas als je de bergen weer intrekt wordt het allemaal weer mooier qua omgeving.
Ik zou daar zoals ik in je routetopic al heb aangegeven echt een rijdag van maken, want er is gewoonweg niet zo heel veel te bekijken op die route.
Wat je zou kunnen doen, al ken ik die weg verder niet, is dus de 95 volgen en dan de 266 naar Oasis en daar de doorsteek al maken naar Big Pine via de 168. Dan rij je m.i. wat langer in een mooie omgeving. Dan nog blijft de rit van Vegas naar Lee Vining een dikke 6u met de camper. Wat je onderweg zou kunnen doen is dan Bristlecone ancient pine forest aandoen als stop. Ik heb geen idee of dat iets is?
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Dank je wel!! We puzzelen weer even door. Misschien dan toch wel in een dag reizen...
Hmm we neigen ernaar SeKi te laten vallen en hebben dan twee dagen "over" vandaar. Maar zie net de foto's van Elly met al dat water en begin toch weer te twijfelen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door PSVwally »

Zowel boven als onderlangs heb je zonder dv gewoon een ontzettend lang saai stuk. Al vind ik bijna geeneen stuk echt saai, maar er is gewoon minder reden om te stoppen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom geen Sequoia/Kings canyon? Het lijkt me mooier om daar 2 nachten te zitten (zeker als je een groene omgeving zoekt) dan om een extra stop te doen tussen VoF en Lee Vining. Iets groens zul je niet vinden denk ik.
Als je de route neemt die Paul voorstelt (en dus niet via Tonopah naar Lee Vining) zou je bij Mammoth Lakes of June Lake kunnen stoppen ipv Lee Vining zoals al door Anneleen aangegeven. Je zou daar dan ook 2 nachten kunnen staan.
Waar zou je die andere nacht dan willen gebruiken als je niet naar Seki gaat?
Wat DV betreft; googlemaps stuurt je bovenlangs. Ik weet niet welke routeplanner je gebruikt? Kijk ook eens op http://www.nps.gov/deva onder maps om te zien hoe de parkgrenzen lopen. Ik ben ook altijd een voorstander van een papieren kaart; dan zie je de parkgrenzen goed en je ziet wat voor soort wegen er lopen.
Voor een Walmart kun je in bijvoorbeeld Page of Las Vegas terecht.

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Waarom geen Seki? We waren verder aan het plannen en werden al bij voorbaat moe van het hele stuk daar weer heen en terug. Dat voor twee dagen - nachten - daar. We hebben tegen die tijd al veel parken gehad en kiezen liever voor meer rust.

Ons plan nu is om death valley onder langs te pakken, via Barstow, en dan in twee dagen naar Lee Vining. We mikken voor tussenstop op Owl Canyon Campground. Niet groen inderdaad en verre van luxe ;) Schijnt wel heel erg mooi te zijn en desolaat. [img]http://rvpr_prod.s3.amazonaws.com/photo138_700.jpg[/img].

De route om halverwege DV over te steken zeg maar via highway 68 ook verkend. Maar we lazen ergens dat die route heel smal en stijl is en dat zien we niet zo zitten. Wat dat betreft laat Google Maps gewoon een weg zien, die dan bij nader inzien nog steeds een weg is maar niet echt doorgaand :mrgreen:

De extra nacht die overblijft blijven we langer in Yosemite. Van daaruit door naar SF waar we de camper inleveren en met de auto verder gaan. We logeren daar bij vrienden van vrienden die vrij centraal wonen. Leuk want hun kinderen zijn iets ouder dan die van ons en zo pikken we ook echt even wat meer van het dagelijkse leven mee.

Zover.. dank voor het meedenken weer. :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Martin & Marianne »

De rit naar Barstow en Barstow zelf ik niet echt de moeite waard, maar je neemt nu wel de CA395 mee. Voor dat stuk zou je eens ons 2013- en 2015-verslag kunnen bekijken (Alabama Hills, Manzanar, Bristlecone Pines Forest, Moon Lake, Little Lakes valley Loop).
In plaats van Barstow zou je ook naar Lone Pine kunnen kijken.

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 sep 2016, 12:07
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Ga ik checken. Dank je!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer