Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Helen**
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door Helen** »

Hallo allemaal,

Na veel lezen, plannen en vooral schrappen ben ik tot het volgende plan gekomen voor onze trip volgende zomer. Willen jullie eens meekijken? Ook even wat overwegingen en voorkeuren :) Het zijn veel vragen en ik waardeer het enorm als jullie vanuit de combi ons kader en jullie ervaring mee willen denken.

We zijn een gezin met twee pubermeiden. We houden van rust en afwisseling. Een schrikbeeld is dat we elke dag onderweg en aan het reizen zijn. Ik kan niet inschatten hoe dat in een amerikaanse camper is. Dat reist toch comfortabeler dan met een VW-busje lijkt me. Ook makkelijker je kamp opzetten en afbreken. Natuur? ja graag! En ook genieten we enorm van het gebeuren en spektakel in steden. Sober prima en ook kom maar op met die luxe. Het is vooral de afwisseling die we gaaf vinden. We zijn graag actief en aan de andere kant hoort voor ons luieren en helemaal niets doen ook bij vakantie. Oh en we zitten ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang.

Voor nu is het plan als volgt (maar kan nog alle kanten op):
Vliegen op LV, en terug vanaf LA.
LV en LA in hotels (bvk luxe via hotwire) en auto huren.
Vanaf LV tot LA met een camper voor de NP en SF.

Ik heb via een site de volgende route uitgedokterd: https://tiogatours.nl/routeplanner/camp ... /53869938/
De dagen/nachten kloppen nog niet. Ik ga uit van 28 dagen weg in totaal. Dus hebben we 26 nachten om te plannen.

1-3 Las Vegas
4 - Grand Canyon (rood)
Page (rood)
Bryce Canyon (rood)
- 7 Zion (rood)
8 Death Valley
9 - Yosemite National Park (groen)
-15 Lake Tahoe (groen)
16- 18 San Francisco
19 Carmel/Monterey (kust)
20-21 Pismo Beach (kust)
22-24 Los Angeles

Vragen:
- Op welke wijze zijn de rode parken goed te combineren. We willen liever niet elke dag verkassen naar een volgend park. En ook niet hele lange reisdagen maken. En ook rekening houden met het feit dat we in het hoogseizoen in de woestijn zitten dan. Aan de ene kant willen we graag in het park kamperen, en aan de andere kant is een zwembad ook geen overbodige luxe. Wellicht om-en-om met sobere en luxere camping? In totaal dacht ik voor deze parken aan 4 of dagen.

- Death Valley komen we langs en breekt de route tussen de rode en de groene parken mooi in twee. Ik heb begrepen dat het daar vooral 's avond en 's nachts 'te doen' is. Plan is om hier een nacht te zijn. Tips wat we dan lekker moeten doen/zien? Of overwegingen om het anders aan te vliegen?

- Yosemite en Lake Tahoe. We slaan Seki bewust over. Wilden eerste ook nog naar Redwood en Lassen (twijfel nog) maar hebben gekozen voor minder lokaties om daar ook gewoon rustig te kunnen ZIJN en ervaren. Yosemite willen we al jaren heen en van Lake Tahoe trekt het water. Deze parken doen we na elkaar. Alletwee 3 nachten? Of 4 en 2? of 3 en 2? Insteek is wandelen en in het groen opladen.

- Misschien een hele suffe vraag. Ik lees van alles over beren en dat mensen het leuk vinden ze tegen te komen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Vooral met de (al grote;) kinderen. Ik zou doodsbang zijn denk ik. Ik las ergens ook als de beer aanvalt: fight back! Nou heb ik gelukkig een stoere en sterke man (ja ik weet het heel rolbevestigend) maar dat neemt niet weg dat ik het doodeng vind. Graag geruststelling of nuancering.

- de kustroute tussen SF en LA lijkt me heel gaaf. San Simeon sprak me totaal niet aan voor een overnachting. Heb er nu twee gekozen die wel wat doen. En bewust twee nachten in Pismo om ook een dag niets te doen en aan het strand te hangen en wat te poedelen tussen de drukte van SF en LA in. Maar goed, dit zijn ook nog best drukke of veel aangedane plaatsen. Hebben jullie andere tips voor overnachten om die rit op te delen? Charmant, natuur, rustig, zee. Zoiets.

- LA betekent Hollywood, Beverly Hills en de ene dochter wil naar Disney en de ander naar Warner bros (ik vind een genoeg) . En man wil naar het park waar MASH opgenomen is. Druk dus. Plan voor nu is om de camper in te leveren en met een auto en hotels LA "te doen". Klinkt heel logisch voor ons. Maar hebben jullie daar andere ideeën bij?

- Hebben jullie nog tips over niet te missen tips onderweg van het een naar het ander?

- En dan heb ik nog twee nachten over. Wat mij betreft niet een extra lokatie en nog meer reizen, Maar ja, misschien mis ik wel iets? Ik neig nu naar een dag extra SF en een dag extra LA.

Dank je wel voor het lezen :)

Groet Helen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Helen: 4 weken in juli/aug 2017

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum.

Je hebt met 4 weken mooi de tijd, zeker als je geen rondje maakt. Maar je zult af en toe afstanden af moet leggen om ergens te komen. En dan houdt het direct in dat je route en soms ergens 4 dagen luieren er niet inzit. Ik zou daarom Lake Tahoe er al uit halen. Dat scheelt al weer 2 of 3 dagen.Verder ben je ook al 3 dagen kwijt met de reis. Effectief hou je dan dus 'maar' 25 dagen over.

Verder gaan jullie in de zomer. Er is maar één camper maatschappij (cruise america) die het oogluikend toestaat om met de camper door Death Valley te rijden in die maanden. Op eigen risico. Ik durf er geen waardeoordeel over te maken of je dit wel of niet moet doen, maar met andere verhuurders is het gewoon verboden.

Hou er rekening mee dat je met het ophalen vd camper (instructiefilm en controle), de boodschappen en het 'inladen van de camper' makkelijk een halve dag kwijt bent. Of je deze dag ook de GC nog haalt hangt ee van het tempo af. Als je zo relaxt overkomt als je schrijft zou ik hier dus een overnachting in Williams tussen zetten. Hoe groter de camper hoe luxer het zal zijn.
Disney is een attractiepark, warner bros is een studiotour. Laatste kost zo'n 3u tijd. Bedoel je geen Universal studio's?
Waar is Mash opgenomen? CBS studios? LA is inderdaad beter ket de auto te doen, al kan je ook met de camper hier door. LA is immens groot. En zowel bij SF als LA zitten de mooiere campgrounds buiten de steden. Afhankelijk van hoe de weekenden vallen kan je er voor kiezen om eerst las vegas te doen en dan na de eerste week Zion - Tonopah - Lee Vining te doen. Of dag 2 de camper te halen en Las Vegas na Zion te doen en dan om death valley heen een langere rit naar Mammoth Lakes/Lee Vining te maken.

Beren zou ik me niet zo druk over maken. De kans dat je ze in Yosemite tegenkomt is itt vele andere parken niet zo groot en normaal gesproken zijn ze banger voor jouw dan andersom. Zorg dat je je eten volgens de regels opruimt en bewaard. In veel parken leven ook slanen en spinnen, maar ook die zie je zelden. Je zal wrs eerder herten, eekhoorns en coyotes tegenkomen.

Een routevoorbeeld met 28 dagen incl vluchten:
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas
04 Las Vegas - camper ophalen - Williams
05 Williams - Grand Canyon
06 Grand Canyon
07 Grand Canyon - Page
08 Page
09 Page - Bryce
10 Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Mammoth Lakes/Lee Vining (rijdag)
14 Lee Vining/Mammoth Lakes - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
18 SF
19 SF
20 SF - Monterey
21 Monterey - Pismo Beach
22 Pismo Beach
23 Pismo Beach - LA
24 LA
25 LA
26 LA
27 LA - naar huis
28 aankomst thuis

Als je via death valley wilt/mag rijden zou ik een dag opofferen bij Bryce en LA en de 2e nacht zion naar Valley of fire zetten.
Het is dat je aangeeft het rustig aan te willen doen, anders zou ik zelf nl de volle dag Bryce eruit halen en tussen de GC en Page Monument Valley toevoegen. Maar deze route lijkt me met wat je wilt doen zo ongeveer het rustigst.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ga helemaal mee met de suggesties van Paul. Lekker rustig zo. Meerdere parken combineren heeft geen zin; dan rij je alleen maar heen en weer.
Ik zou in de meeste parken kiezen voor een camping in het park; dan zit je echt voor een dubbeltje op de eerste rang. In Zion zit je dan naast een riviertje, in Yosemite heb je zwembaden in het park, dus afkoelen lukt daar wel. Je zou in de route van Paul in het begin een dag minder kunnen doen en dan een dag extra Yosemite zodat je daar ook tijd hebt voor de sequoia's in de Mariposa Grove.
Misschien hebben jullie iets aan onze reisverslagen voor onze reizen met onze dochters.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou in de meeste parken kiezen voor een camping in het park; dan zit je echt voor een dubbeltje op de eerste rang
Nou ja, een dubbeltje... Eerder flink aantal dollars. Maar met een camper lijkt me dat ook het meest logisch.

Ik zou zelf met 2,5e dag Yosemite de Mariposa Grove ook in dit aantal dagen al meepakken. Maar ik ben dan ook een iets mindere Yosemite fan dan dat Marianne is :wink: let voor dit park wel op dat je op een specifieke dag echt klaar moet zitten om te boeken, anders kan je het wel vergeten om hier in het park te overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat was helemaal los van mijn voorkeuren :wink: ; Helen geeft zelf al aan dat Yosemite op het verlanglijstje staat, en dat ze rust wil, groen, en wil wandelen. Dan is 4 nachten nog niet veel. Je zou ook drie nachten vallei en twee nachten aan de oostkant kunnen doen. Zie voor de mogelijkheden daar ons 2015-verslag.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Rust in Yosemite? :wink:

Over je angst voor beren: In Yosemite NP is nog nooit een dodelijk incident geweest met beren (althans, niet voor een mens), dus dat is al een nuancering. Daarnaast is Yosemite zo'n enorm druk park dat de kans dat je er een tegenkomt best klein is (er leven er rond de 400 en het park is enorm groot), en áls je er een tegenkomt is de kans nog kleiner dat jullie de enige zijn die er naar staan te kijken.

Yosemite kent alleen zwarte beren (al kunnen deze gek genoeg ook bruin zijn). Dit soort is minder agressief dan bijvoorbeeld Grizzly beren. Dus maak je er vooral niet druk om.

Voor de rest zou ik de route van Paul zeker aanraden. Jullie reizen met wat oudere kinderen, betekent dit ook dat jullie veel gaan wandelen? In parken als Yosemite zijn de voorzieningen heel goed, maar vergeet niet dat je wel verstoken bent van wifi en televisie (tenzij jullie een reuze RV hebben). Misschien handig om te weten.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

PSVwally schreef:
Ik zou in de meeste parken kiezen voor een camping in het park; dan zit je echt voor een dubbeltje op de eerste rang
Nou ja, een dubbeltje... Eerder flink aantal dollars. Maar met een camper lijkt me dat ook het meest logisch.
Paul, dat dubbeltje was de uitdrukking die de topic starter gebruikte, maar dat "flink aantal dollars" waar je het over hebt is wat overdreven :P. Als je gaat kamperen of met een RV gaat rondtrekken, dan is het kamperen in de Nationale Parken namelijk niet alleen aantrekkelijker omdat je dan al in het park zit, maar ook vaak nog eens goedkoper. Daar kan je een "flink aantal dollars" mee besparen. :lol:

Enkele voorbeelden. Grand Canyon NP: in het park 18 dollar per nacht, daarbuiten $29 tot $56; Yellowstone in het park: $28, daarbuiten $45 tot $55; Yosemite NP: in het park $26, daarbuiten $28 tot $55.

Ok, de campings in de parken zijn minder luxe dan die daarbuiten, maar daar staat dus de locatie en de lagere tarieven tegenover. Wel moet je er op tijd bij zijn om een plekje te veroveren. Of je wel of niet een plaatsje krijgt, is soms een dubbeltje op zijn kant. 8)

Martin
Helen**
Amerika-ontdekker

Bericht door Helen** »

Oh fijn jullie reacties...!

We gaan voor een 5 persoonscamper (c25?) dus niet heel groot en luxe. Tv zullen we niet missen want die kijken we nooit. Wifi is wel welkom maar heb begrepen dat we met een zogenaamde mifi ook online kunnen. Ik moet nog uitzoeken hoe en wat precies maar dat komt wel.

Beren check. Met dank voor de nuancering :mrgreen:

En fijn jullie reisverslagen. Ik had die van jou als gespot Marianne. Fijn al de info en jullie voorbereiding/planning er ook bij. (Vraag: is het oké om op dit forum vragen over de blogs te stellen aan verschillende mensen of is dat not done en kan dat beter via de betreffende gastenboeken?).

Oh en ik denk inderdaad dat ik Universal Studios bedoelde ipv Warner Bros. Ik zag intussen dat Disney ook uit twee parken bestaat. Dus dat wordt nog even puzzelen. Jongste stelde al de deal voor dat we naar Universal 'mogen' als we dan ook een keer naar Disney Parijs gaan. Hmmm, en daar zit ik dus echt niet op te wachten. Maar even kijken.

Mash is opgenomen in het Malibu Creek State Park. In die zin in de goede hoek met BH en hollywood en zo.

Qua route ga ik weer even uitzoeken wat alles is. Dank voor de suggesties Paul (040 ook?).

Heb ik het goed als ik begrijp dat Williams-Kingman-Barstow aan de route 66 zijn? Ik ben een beetje op zoek naar de perfecte combi zodat we allemaal aan onze trekken komen. Wij wandelen graag, de meiden iets minder maar weten dat het erbij hoort en gaan zonder morren (nou ja.. meestal :lol: ) mee. Daar tegenover staat dat we ook echt ruimte nemen voor de dingen die bij hen tot de verbeelding spreken. En route 66 past daar mooi bij. Ghosttowns en zo, kom maar op. Ook voor ons zelf trouwens.

We hebben intussen wel de route iets omgegooid en skippen daarmee death valley. We willen nu vanuit LV bovenlangs naar Zion - Bryce - Page. Dan de GC en vanuit daar onderlangs naar Yosemite. Dan komen we vanuit het westen aan en verwachten we meer groen onderweg dan woestijn. En daar onderlangs zou dan de route66 moeten liggen die we dan gebruiken om de tocht GC-Yosemite in 3-en te hakken. Eventueel ook nog een nacht aan de westkant van Sequoia.

1 thuis- las vegas
2 las vegas
3 las vegas
4 las vegas-zion
5 zion
6 zion -Bryce
7 Bryce - page
8 page-Grand canyon
9 grand canyon
10 grand canyon
11 grand canyon-stop1 (route 66?)
12 stop 1 - stop2
13 stop 2- sequoia
14 sequoia - Yosemite
15 yosemite
16 yosemite
17 yosemite -lake tahoe
18 lake tahoe
19 lake tahoe - SF
20 SF
21 SF
22 SF
23 SF- monterey baai
24 monterey baai- pismo
25 Pismo
26 Pismo - LA
27 LA
28 LA
29 LA
30 LA-huis

Zo te zien moeten we langer dan 28 dagen... Maar is niet de voorkeur. Dan toch Lake Tahoe skippen...? hmm even kijken dus nog. Paar vragen nog:

Misschien beter een dag GC laten vervallen en dan een nacht extra in Bryce of Page blijven?

Suggesties voor stop 1 en 2? Pakt het in de praktijk ook logisch uit om GC-Yosemite zo in 4 stukken te verdelen?
Zo zijn we wel echt 4 dagen achter elkaar onderweg. Maar de afstanden vallen mee en het onderweg zijn is in die zin ook leuk en vakantie (daar heb je hem weer, de afwisseling..) Of is dat stuk ook relaxed in 3 reisdagen doen?

En voor de overnachtingen tussen SF en LA. Ik las over een heerlijke rustige plek aan Monterey baai tussen Santa Cruz en Monterey. Beter daar dan 2 nachten blijven en pismo maar een? Hoe is Pismo? Wat me van Santa Cruz aanspreekt is het progressieve sfeertje.

Lake Tahoe is vooral om het water. Maar intussen begrijp ik dat er meer water langskomt, ook in de woestijn dus. Wat dat betreft sta ik ook open voor tips over campings met natuur water. Zion aan een rivier. Check & heerlijk. En ook is het natuurlijk mogelijk om onderweg een paar uur ergens te stoppen aan een meer/rivier/waterval. Tips daarvoor? (los van dat ik alle reisverslagen eens met pen en papier na ga lopen :thumbup: )

Oh en ik lees nu dat het zo'n gedoe kan zijn om een plek in de parken te bemachtigen. Goed om te weten! Wij zijn gewend om voor hookups te gaan (vw-camper in europa) maar komen er steeds meer achter dat we prima een paar dagen zonder elektra kunnen en dat we dan op de mooiste plekjes komen. We doen het nu vaak om-en-om en ik bedacht me dat in amerika ook zo te gaan doen. Volgens mij is dat helemaal te doen daar omdat die campers zelfvoorzienend zijn. Maar goed, is er een topic oid over het boeken van NP-campgrounds?

He dank je wel weer voor het meedenken en jullie reacties. Heel fijn!

Groet Helen
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je kinderen het fijner vinden om bv een dag extra bij Page aan het meer te staan dan 3 nachten bij de Grand Canyon. Ik zou daar een nacht afhalen. Het stuk route66 is relatief saai. Je zou in mijn route van Kingman naar Williams over route66 kunnen rijden. Dan mis je wel oatman, maar heb je nog Hackberry, Seligman en Williams. Nogmaals (persoonlijk) denk er niet te veel van.
Nu ga je van de Grand Canyon eigenlijk een 'saaie' route rijden waarbij je ook erg weinig tijd hebt voor Sequoia. Je hebt een ghosttown bij Barstow (calico), wat door velen als een tourist trap wordt gezien en bij Bodie, daar heb je wel een klein stuk dirtroad waar je even alles in de camper goed vast moet zetten.

Hou er ook rekening mee dat je onderweg (ik ga even van jouw route uit) van Las Vegas naar Zion en van Bryce naar Page te maken hebt met andere tijdzones.

Hou er ook rekening mee dat de oceaan altijd vrij koud is en je niet overal zomaar kunt zwemmen (door stroming en op sommige plekken door het aanwezige zeeleven. Rond Pismo gaat dat wat makkelijker dan rond Monterey.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik zou er ook een dag Grand Canyon uit halen. Afhankelijk van je plannen daar en de bestemming erna (stop 1 dus), zou ik misschien zelfs een tweede dag daar schrappen, zodat je op 4 weken uitkomt en Lake Tahoe kan behouden.

Onze tieners wandelden ook niet altijd even graag mee en die bleven soms gewoon in de camper / op de camping als wij gingen wandelen.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Helen** schreef: Lake Tahoe is vooral om het water. Maar intussen begrijp ik dat er meer water langskomt, ook in de woestijn dus. Wat dat betreft sta ik ook open voor tips over campings met natuur water. Zion aan een rivier. Check & heerlijk. En ook is het natuurlijk mogelijk om onderweg een paar uur ergens te stoppen aan een meer/rivier/waterval. Tips daarvoor? (los van dat ik alle reisverslagen eens met pen en papier na ga lopen :thumbup: )
Watchman Campground Zion: Virgin River
Afbeelding

Lone Rock Beach Page
Afbeelding

Waterslide in Sequoia National Forest (kijk eens in ons verslag van 2015 voor een mooie route tussen Grand Canyon en Yosemite)
Afbeelding

Lodgepole in Sequoia NP
Afbeelding

Stony Creek in Sequoia NP
Afbeelding

Cathedral Beach in Yosemite
Afbeelding

De bovenloop van de Nevada Falls tijdens de Panorama Trail in Yosemite
Afbeelding

Tenaya Lake aan de Tioga Pass in Yosemite
Afbeelding
Helen**
Amerika-ontdekker

Bericht door Helen** »

Thanks again voor de tips..! En Michelly, ik herken je foto's uit je verslag. Inderdaad een boel water :clap: . Wordt vervolgd...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooie serie Elly! En volgens mij heb je nog wel veel meer voorbeelden. :wink:
Dus mocht Lake Tahoe sneuvelen, dan is dat helemaal niet erg. Ik vraag me ook af of je daar wel overal makkelijk bij het water kan komen, en zo ja, of het water wel aangenaam is qua temperatuur. Ik zou kiezen tussen Lake Tahoe en Sequoia en mijn voorkeur zou dan uitgaan naar Sequoia/Kings Canyon. Zie ons 2006-verslag (voor beide); wij hadden toen ook in Kings Canyon een zwemplek gevonden.
Ik zou voor de route toch kijken naar het voorstel van Paul. Rij van Las Vegas of Valley of Fire of Zion naar Lee Vining; dat is een vrij saaie weg, maar anders heb je drie relatief saaie dagen. Sequoia kun je tussen Yosemite en SF doen; dan hoef je ook niet via de 198 te rijden.

Voor het boeken van een camping in Yosemite zie de NPS-site en de AA-site (onder Yosemite) voor tips. Voor de andere parken zal het wel meevallen, hoewel je Zion bij voorkeur ook op tijd boekt, zeker als je aan het water wilt staan.
Op de NPS-sites kun je zien welke campings er zijn, en welke gereserveerd moeten worden.
Helen** schreef:n fijn jullie reisverslagen. Ik had die van jou als gespot Marianne. Fijn al de info en jullie voorbereiding/planning er ook bij. (Vraag: is het oké om op dit forum vragen over de blogs te stellen aan verschillende mensen of is dat not done en kan dat beter via de betreffende gastenboeken?).
Gewoon via het forum en anders - als het heel specifiek of persoonlijk is - even via een pb.

Marianne
Helen**
Amerika-ontdekker

Bericht door Helen** »

Zo te zien aan de foto's hierboven is er water genoeg te vinden. Ik neig er nu weer naar om Lake Tahoe eruit te gooien en dan langer naar Sequoia. Dat scheelt ook weer mijlen en reizen.
Goeie tip ook om page langer te doen en minder GC.
Het stuk route66 is relatief saai. Je zou in mijn route van Kingman naar Williams over route66 kunnen rijden. Dan mis je wel oatman, maar heb je nog Hackberry, Seligman en Williams. Nogmaals (persoonlijk) denk er niet te veel van.
Nog even kijken dan voor de route GC-Sequoia. Even alle plaatsen opzoeken en kijken hoe en wat. Ook de route van Michelly na pluizen, die gaat ook onderlangs.
Je hebt een ghosttown bij Barstow (calico), wat door velen als een tourist trap wordt gezien en bij Bodie, daar heb je wel een klein stuk dirtroad waar je even alles in de camper goed vast moet zetten.
Tourist traps zijn niet aan ons besteed (tja aan wie wel :)) dus die laten we gaan. Bodie lijkt me wel heel gaaf. Even kijken waar die ook weer zit.

Dan kom ik nu op het volgende. En dat maakt er ook precies 28 :mrgreen:
1 Ehv - las vegas
2 las vegas
3 las vegas
4 las vegas-zion
5 zion
6 zion -Bryce
7 Bryce - page
8 page
9 page-Grand canyon
10 grand canyon
11 grand canyon-stop1 (route 66?)
12 stop 1 - stop2
13 stop 2- sequoia
14 sequoia
15 sequoia
16 sequoia - Yosemite
17 yosemite
18 yosemite
19 yosemite - SF
20 SF
21 SF
22 SF- monterey baai
23 monterey baai- pismo
24 Pismo
25 Pismo - LA
26LA
27 LA
28 LA-ehv

Ik zou eigenlijk nog dagje langer LA willen doen. Is het te doen om dag 11, 12 en 13 in twee dagen te doen? Dus in twee dagen van GC naar Sequoia te reizen? Lekker vroeg op en rijden maar?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is wel te doen denk ik maar ik raad je toch 2 stops aan. Wij reden eerst van GC naar Barstow. Dat is gewoon een rijdag met wat route 66-prullaria, de Sitgreaves Pass en een stop in Oatman. Vervolgens reden we Noordwaarts bij Lake Isabella naar de Redwood Meadow Campground. Onderweg kwamen we een mooie waterslide tegen (zie foto hier beneden). De volgende dag reden wij verder naar Lodgepole in Sequoia NP na eerst een bezoek gebracht te hebben aan the Trail of the 100 Giants.
Ik zou de route zo weer rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

En niet eerst Yosemite, en via de Tioga Pass?

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat kan natuurlijk ook, of je rijdt op één van de dagen in Yosemite een stukje over de Tioga Pass tot bijv. Tenaya Lake en dan weer terug.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou gewoon mijn route aanhouden en na Yosemite Sequoia inplannen ipv Lake Tahoe. Dan krijg je iets als dit:

Een routevoorbeeld met 28 dagen incl vluchten:
01 naar Las Vegas
02 Las Vegas
03 Las Vegas
04 Las Vegas - camper ophalen - Williams
05 Williams - Grand Canyon
06 Grand Canyon
07 Grand Canyon - Page
08 Page
09 Page - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 Zion - Valley of fire
13 Valley of Fire - Lee Vining
14 Lee Vining - Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - Sequoia & Kings Canyon NP
18 Sequoia & Kings Canyon NP
19 Seki - SF
20 SF
21 SF
22 SF - Monterey
23 Monterey - Pismo Beach
24 Pismo Beach - LA
25 LA
26 LA
27 LA - naar huis
28 aankomst thuis
En als je dan nogsteeds die 2 dagen extra hebt die extra dag LA en nog 1 langs de kust als je echt een stranddag wilt.

De reden om tegen de klok in te rijden is voor mij echt dat het stuk tussen grofweg de Grand Canyon en Sequoia echt 'relatief' het saaiste stuk van je vakantie gaat zijn. Daar ben je dan 2 of 3 dagen aan kwijt om in Sequoia te komen. Zeker met de camper. Door van Zion of Valley of Fire één rijdag naar Lee Vining te maken heb je eigenlijk maar 1 wat saaiere dag en de rit van Sequoia naar SF, wat nog een relatief saaie halve dag gaat zijn. Bij die rit naar Lee Vining overigens ook even goed de tank volgooien voor je gaat rijden. Weinig tankstops onderweg.

Keuzes voor hoeveel nachten GC is denk ik erg persoonlijk. Met 1 nacht vanaf Williams en 1 volle dag heb jaar echt wel alles gezien en het rustig aan gedaan. Maar met 1 nacht en de dag erop pas in de middag naar Page rijden kan het ook en dan heb je je extra kustdag eigenlijk al.
Helen**
Amerika-ontdekker

Bericht door Helen** »

Jullie berichten nog eens rustig doorgelezen. Fijn. Had gisteren het bericht van Marianne over oa boeken NP's gemist. Dank ook daarvoor.

Ik begrijp dus dat de route van Paul korter (oid sneller) is. dat scheelt een dag. Dan rijden we dus vanuit het oosten Yosemite in en van daaruit omlaag naar Sequoia. Check? En dat is dan over de Tioga pass. We zitten dan ergens begin augustus. Is dat niet te laat voor de Tioga Pass?

En wat betreft de tijdzones. In hoeverre is het daar (on)handiger aan om van LV de rode parken onder-(route Paul) of bovenlangs (route Micehlly) te volgen. Maakt dat überhaupt verschil?

Dank jullie wel weer voor het meedenken. :thumbup: :D

Groet Helen
Helen**
Amerika-ontdekker

Bericht door Helen** »

Martin & Marianne schreef: Voor het boeken van een camping in Yosemite zie de NPS-site en de AA-site (onder Yosemite) voor tips. Voor de andere parken zal het wel meevallen, hoewel je Zion bij voorkeur ook op tijd boekt, zeker als je aan het water wilt staan.
Op de NPS-sites kun je zien welke campings er zijn, en welke gereserveerd moeten worden.
Ik heb de info gelezen. Jeetje... Dat wordt me nog wat :mrgreen: :roll: :mrgreen: :roll: Maar goed te weten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer