Na veel lezen, plannen en vooral schrappen ben ik tot het volgende plan gekomen voor onze trip volgende zomer. Willen jullie eens meekijken? Ook even wat overwegingen en voorkeuren
We zijn een gezin met twee pubermeiden. We houden van rust en afwisseling. Een schrikbeeld is dat we elke dag onderweg en aan het reizen zijn. Ik kan niet inschatten hoe dat in een amerikaanse camper is. Dat reist toch comfortabeler dan met een VW-busje lijkt me. Ook makkelijker je kamp opzetten en afbreken. Natuur? ja graag! En ook genieten we enorm van het gebeuren en spektakel in steden. Sober prima en ook kom maar op met die luxe. Het is vooral de afwisseling die we gaaf vinden. We zijn graag actief en aan de andere kant hoort voor ons luieren en helemaal niets doen ook bij vakantie. Oh en we zitten ook graag voor een dubbeltje op de eerste rang.
Voor nu is het plan als volgt (maar kan nog alle kanten op):
Vliegen op LV, en terug vanaf LA.
LV en LA in hotels (bvk luxe via hotwire) en auto huren.
Vanaf LV tot LA met een camper voor de NP en SF.
Ik heb via een site de volgende route uitgedokterd: https://tiogatours.nl/routeplanner/camp ... /53869938/
De dagen/nachten kloppen nog niet. Ik ga uit van 28 dagen weg in totaal. Dus hebben we 26 nachten om te plannen.
1-3 Las Vegas
4 - Grand Canyon (rood)
Page (rood)
Bryce Canyon (rood)
- 7 Zion (rood)
8 Death Valley
9 - Yosemite National Park (groen)
-15 Lake Tahoe (groen)
16- 18 San Francisco
19 Carmel/Monterey (kust)
20-21 Pismo Beach (kust)
22-24 Los Angeles
Vragen:
- Op welke wijze zijn de rode parken goed te combineren. We willen liever niet elke dag verkassen naar een volgend park. En ook niet hele lange reisdagen maken. En ook rekening houden met het feit dat we in het hoogseizoen in de woestijn zitten dan. Aan de ene kant willen we graag in het park kamperen, en aan de andere kant is een zwembad ook geen overbodige luxe. Wellicht om-en-om met sobere en luxere camping? In totaal dacht ik voor deze parken aan 4 of dagen.
- Death Valley komen we langs en breekt de route tussen de rode en de groene parken mooi in twee. Ik heb begrepen dat het daar vooral 's avond en 's nachts 'te doen' is. Plan is om hier een nacht te zijn. Tips wat we dan lekker moeten doen/zien? Of overwegingen om het anders aan te vliegen?
- Yosemite en Lake Tahoe. We slaan Seki bewust over. Wilden eerste ook nog naar Redwood en Lassen (twijfel nog) maar hebben gekozen voor minder lokaties om daar ook gewoon rustig te kunnen ZIJN en ervaren. Yosemite willen we al jaren heen en van Lake Tahoe trekt het water. Deze parken doen we na elkaar. Alletwee 3 nachten? Of 4 en 2? of 3 en 2? Insteek is wandelen en in het groen opladen.
- Misschien een hele suffe vraag. Ik lees van alles over beren en dat mensen het leuk vinden ze tegen te komen. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Vooral met de (al grote;) kinderen. Ik zou doodsbang zijn denk ik. Ik las ergens ook als de beer aanvalt: fight back! Nou heb ik gelukkig een stoere en sterke man (ja ik weet het heel rolbevestigend) maar dat neemt niet weg dat ik het doodeng vind. Graag geruststelling of nuancering.
- de kustroute tussen SF en LA lijkt me heel gaaf. San Simeon sprak me totaal niet aan voor een overnachting. Heb er nu twee gekozen die wel wat doen. En bewust twee nachten in Pismo om ook een dag niets te doen en aan het strand te hangen en wat te poedelen tussen de drukte van SF en LA in. Maar goed, dit zijn ook nog best drukke of veel aangedane plaatsen. Hebben jullie andere tips voor overnachten om die rit op te delen? Charmant, natuur, rustig, zee. Zoiets.
- LA betekent Hollywood, Beverly Hills en de ene dochter wil naar Disney en de ander naar Warner bros (ik vind een genoeg) . En man wil naar het park waar MASH opgenomen is. Druk dus. Plan voor nu is om de camper in te leveren en met een auto en hotels LA "te doen". Klinkt heel logisch voor ons. Maar hebben jullie daar andere ideeën bij?
- Hebben jullie nog tips over niet te missen tips onderweg van het een naar het ander?
- En dan heb ik nog twee nachten over. Wat mij betreft niet een extra lokatie en nog meer reizen, Maar ja, misschien mis ik wel iets? Ik neig nu naar een dag extra SF en een dag extra LA.
Dank je wel voor het lezen
Groet Helen