Mrvanilla schreef:Bijzonder, Rudi! Ik was verbaasd het te lezen omdat jullie me toch vooral personen leken die in absolute rust en eigen tempo wensen te reizen. Hoe is dit idee tot stand gekomen? Kreeg je naar aanleiding van je foto's hier veel vragen over?
Jouw perceptie is volledig correct, Daniel, maar vermits wij de reisleiders zijn, blijft de groep beperkt, gaan we ons veto stellen tegen "lawaaimakers" en zal alles ook in ons tempo verlopen

.
Zowel mijn vriendin als mijn zoon, als verschillende vrienden hadden mij al dikwijls gezegd "waarom al dat moois ook niet aan anderen laten zien, vooral door de ervaring die we/jullie in die streek hebben". Zo is het idee gerijpt. Andere vrienden hebben deze zomer 5 weken lang door het ZW getrokken nadat wij hun reiskantoorreis zo goed als helemaal herwerkt hadden. Zij hebben mij dan met dat reiskantoor in contact gebracht met de vraag om een fotografiereis naar het ZW te organiseren.
Omwille van verzekeringen, groepsboekingen enz zal het dus wellicht het reiskantoor zijn die de 'officiële' organisator is. Want stel dat ik daar iets voorheb waardoor ik niet meer verder kan reizen, dan moet de reis voor de anderen uiteraard wel nog verdergezet worden.
We zien er echt naar uit en zien het zeker en vast niet als een 'last', integendeel.
Maar voor alle duidelijkheid: voordat de reiskantoor organiseert, moeten er voldoende deelnemers zijn (en max 16). Nu zijn we al met 7 die hoe dan ook gaan, eventueel zonder reiskantoor. Vermits ik die namen al ken, kan ik dus ook al de vliegtickets boeken en bevestigen, maar ik wacht nog even het einde van deze week af.
We moeten immers nog beslissen of we er al dan niet, de vrij prijzige, 2-daagse boottocht op Lake Powell naar Reflection Canyon in voorzien. Het zou uiteraard wel een once in a lifetime experience zijn. De organisator voorziet alle eten en drank voor 2 dagen én camping gear voor 1 nacht. Dat zou ons een 30km hike én 160km hotsebotsen over de Hole in the Rock Road uitsparen...