Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman april 2017: Het Zuidwesten met een kleine groep fanaten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman april 2017: Het Zuidwesten met een kleine groep fanaten

Bericht door kalaman »

In april 2017 doen we iets wat we nog nooit eerder deden: een kleine groep natuur/fotografieliefhebbers begeleiden (max 16). Het wordt een reis met enkele hoogtepunten uit onze vorige reizen en zelfs een paar nieuwigheden. Uiteraard kunnen we niet overal naartoe en het was dan ook behoorlijk moeilijk kiezen.
Hier alvast enkele plekken die we zullen aandoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bedeve
Amerika-expert

Re: Reis Kalaman april 2017: Het Zuidwesten met een kleine groep fanaten

Bericht door bedeve »

In april 2017 doen we iets wat we nog nooit eerder deden: een kleine groep natuur/fotografieliefhebbers begeleiden (max 16).

Ik stel me voor dat je daar hier en bij je Facebook contacten ook wel liefhebbers voor zult vinden.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het is de bedoeling dat we het heel beperkt houden, Bert.
Ik sta niet bepaald te popelen om met een ganse colonne auto's achter mij aan te rijden :o ...
Vandaar dat de "groep" beperkt wordt tot max 16 personen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind dat eerlijk gezegd al best een flinke groep, als je dat 'klein' noemt. Maar leuk initiatief Rudi
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik vergelijk het met de hordes Aziaten :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Paul: omdat we gebruik maken van groepsboekingen zijn we sowieso aan een minimum van 10 personen gebonden.
Waarom die groepstarieven? Omdat we anders nooit een prijs voor een vliegticket kunnen opgeven. Zoals je weet moet dat direct geboekt en betaald worden als je een bepaalde prijs wilt hebben. Bovendien ben je dan ook zeker dat iedereen op dezelfde vlucht zit.
Met een groepsboeking kunnen de tickets een maand vastgehouden worden zonder dat er naam dient opgegeven en/of betaald te worden.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Leuk idee :thumbup:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bijzonder, Rudi! Ik was verbaasd het te lezen omdat jullie me toch vooral personen leken die in absolute rust en eigen tempo wensen te reizen. Hoe is dit idee tot stand gekomen? Kreeg je naar aanleiding van je foto's hier veel vragen over?
Groetjes,
Daniel
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

echt super :thumbup:
je foto's zijn sowieso altijd heel indrukwekkend.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mrvanilla schreef:Bijzonder, Rudi! Ik was verbaasd het te lezen omdat jullie me toch vooral personen leken die in absolute rust en eigen tempo wensen te reizen. Hoe is dit idee tot stand gekomen? Kreeg je naar aanleiding van je foto's hier veel vragen over?
Jouw perceptie is volledig correct, Daniel, maar vermits wij de reisleiders zijn, blijft de groep beperkt, gaan we ons veto stellen tegen "lawaaimakers" en zal alles ook in ons tempo verlopen :wink: :wink: .

Zowel mijn vriendin als mijn zoon, als verschillende vrienden hadden mij al dikwijls gezegd "waarom al dat moois ook niet aan anderen laten zien, vooral door de ervaring die we/jullie in die streek hebben". Zo is het idee gerijpt. Andere vrienden hebben deze zomer 5 weken lang door het ZW getrokken nadat wij hun reiskantoorreis zo goed als helemaal herwerkt hadden. Zij hebben mij dan met dat reiskantoor in contact gebracht met de vraag om een fotografiereis naar het ZW te organiseren.

Omwille van verzekeringen, groepsboekingen enz zal het dus wellicht het reiskantoor zijn die de 'officiële' organisator is. Want stel dat ik daar iets voorheb waardoor ik niet meer verder kan reizen, dan moet de reis voor de anderen uiteraard wel nog verdergezet worden.

We zien er echt naar uit en zien het zeker en vast niet als een 'last', integendeel.

Maar voor alle duidelijkheid: voordat de reiskantoor organiseert, moeten er voldoende deelnemers zijn (en max 16). Nu zijn we al met 7 die hoe dan ook gaan, eventueel zonder reiskantoor. Vermits ik die namen al ken, kan ik dus ook al de vliegtickets boeken en bevestigen, maar ik wacht nog even het einde van deze week af.
We moeten immers nog beslissen of we er al dan niet, de vrij prijzige, 2-daagse boottocht op Lake Powell naar Reflection Canyon in voorzien. Het zou uiteraard wel een once in a lifetime experience zijn. De organisator voorziet alle eten en drank voor 2 dagen én camping gear voor 1 nacht. Dat zou ons een 30km hike én 160km hotsebotsen over de Hole in the Rock Road uitsparen...
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Maar Reflection Canyon is best te fotograferen van boven, kan je zomaar naar boven klimmen?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Inderdaad, dat kan. Ik weet het ook nog maar pas, maar een Amerikaanse vriend heeft het een paar weken geleden gedaan. Het is met dezelfde maatschappij dat wij naar daar zouden varen en er overnachten.
Trouwens, die vriend was er samen met Laurent Martrès en Tom Till. Je mag dus foto's verwachten in de volgende editie van Photographing The Southwest :wink: .
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Rudi, heb je de mensen voor de trip al bij elkaar en moeten ze nog aan bepaalde eisen voldoen qua portfolio en/of wandelervaring?
Niet dat ik eraan voldoe maar ik ben gewoon benieuwd hoe je zo'n groep samenstelt.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Momenteel zijn we met 7, maar dat kan ook moeilijk al meer zijn, vermits de prijs nog niet 100% vastligt. Dat zou eind deze week moeten rond zijn. Pas dan kan er echt 'publiciteit' gemaakt worden door het reiskantoor.
De 'eisen' zijn gewoon dat ze een goede basisconditie moeten hebben (White Domes zal de lastigste wandeling worden) en vooral dat het qua mentaliteit goed zit. We gaan geen lawaaimakers, kettingrokers of zatlappen meenemen :wink: .
Al verwacht ik ook niet dat dergelijke lieden geïnteresseerd zijn in dergelijke trip...
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben heel benieuwd Rudi. Vooral hoe jullie het gaan vinden. Voor jullie reizigers zal het een fantastische ervaring worden, maar jullie reisstijl kennende ben ik zeer geïnteresseerd of dit daarna nog een vervolg gaat krijgen. Hoe dan ook: heel veel plezier met het organiseren! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

We zien dat wel helemaal zitten, hoor, anders zouden we er nooit aan begonnen zijn :wink: .
Bovendien zijn we nu al met 7 goede vrienden waarvan we zeker zijn dat dit volledig in onze lijn van "op reis gaan" ligt.

Beankt alvast, maar nogmaals, het is nog altijd niet 100% rond. Ik hoop nu eindelijk vandaag een definitieve prijs te krijgen. Maar met die 7 steken we sowieso de plas over van 31 maart tot 16 april.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

De planning ligt vast.
Stuur gerust een PB voor meer info.

Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nog even meegeven dat er nog een 4-tal tickets beschikbaar zijn.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

2 maand vóór de deadline zijn alle beschikbare plaatsen voor deze reis gereserveerd.
We kijken er naar uit om met een groepje gelijkgezinde enthousiastelingen door het ZW te trekken :thumbup: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Vandaag een eerste samengekomen met alle medereizigers en het wordt gegarandeerd een onvergetelijke reis met die toffe bende :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer