Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Hallo,

Na het doorlezen van veel reisverslagen en vragen/reacties op het forum, begint het reisschema voor onze reis in juli/augustus 2017 te ontstaan.

1. Nederland-Denver
2. Denver
3. Denver-Cheyenne
4. Cheyenne
5. Cheyenne-Deadwood
6. Deadwood
7. Deadwood-Sheridan
8. Sheridan-Cody
9. Cody
10. Cody- West Yellowstone (Beartooth Highway)
11. West Yellowstone- Yellowstone
12. Yellowstone
13. Yellowstone
14. Yellowstone- Jackson
15. Jackson
16. Jackson
17. Jackson- Salt Lake City
18. Salt Lake City
19. Salt Lake City- Vernal
20. Vernal- Glenwood Springs (of Grand Junction?)
21. Glenwood Springs- Aspen
22. Aspen
23. Aspen- Rocky Mountain NP
24. Rocky Mountain NP
25. RMNP- Colorado Springs
26. Colorado Springs
27. Colorado Springs-Denver
28. Denver-Nederland

Onze dochters zijn 11 en 8 jaar oud. We houden van wandelingen (tot 10 km, zijn absoluut geen die-hards), typisch Amerikaanse plaatsjes, winkelen. Het lijkt ons leuk om een aantal dagen een appartementje oid te huren in een gezellig plaatsje. We hebben nu voor Jackson gekozen. Ook zouden we graag op een bijzondere plek overnachten zoals een ranch. En we zoeken nog naar een "shop-till-you-drop-mall", ik ben daarbij de volgende namen al tegen gekomen: Colorado Mills, Silverthorne Outlets, Loveland Outlets. De parken (Bryce, Zion, Capitol Reef, omgeving Moab) in Utah hebben we allemaal op eerdere reizen bezocht en willen we nu niet in de route opnemen. We kunnen onze reis nog met 1 a 2 dagen uitbreiden. We willen het merendeel van de reis kamperen met onze tent. Uit eerdere ervaringen weten we dat de nachttemperatuur niet veel lager dan 12 graden moet zijn, wil iedereen het nog leuk vinden... Op sommige plaatsen kunnen we dus beter in een motel/hotel.

Ik zou het heel erg waarderen wanneer jullie met deze zaken in gedachten eens willen schieten op ons schema! Tips zijn ook heel erg welkom!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door PSVwally »

Ik denk een hele mooie route.
Ik zou wel minimaal 1 overnachting meer in de Black Hills doen. Dan kan je ook Badlands NP meepakken.
Je zou dat ook vanuit Deadwood kunnen doen, dus bij wijze van spreken gewoon 1 dag meer daar boeken.

Heb je ook de million dollar highway en de durango train al gedaan op eerder reizen?
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Anneleen »

Wij hebben een stuk van jullie route in augustus met een camper gedaan.
Ik zou niet overnachten in Glenwood Springs, maar in Colorado NM (vlakbij Grand Junction), op de Saddlehorn Campground. Daar heb je een fantastisch uitzicht. Of, als je al dichter bij Aspen wil overnachten, is de camping van Rifle Falls State Park een echte aanrader als je met de tent kampeert. Prachtige tentplaatsen daar, vlakbij een riviertje. Leuk voor kinderen.
In Aspen zou ik een plaats proberen te bemachtigen op de Silver Queen Campground (heeft maar 6 plaatsen), in de Maroon Bells Recreation Area. Heel mooie lokatie en mooi gebied om te wandelen, bijvoorbeeld de wandeling van Maroon Lake naar Crater Lake. Er liggen nog andere campings in de buurt, o.a. Silver Bell en Silver Bar (zie website White River National Forest).
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door ingrid14 »

Ziet er een leuke route uit.
Voor de Black Hills mag er inderdaad een extra dagje voorzien worden.
Misschien dan maar 1 nacht in Cody. Van Sheridan naar Cody is niet zo heel ver. Je hebt die dag dan in principe genoeg tijd voor Cody. Het is een leuk stadje maar wel klein.

Je zou van Cheyenne naar Keystone/Custer of Hill City kunnen rijden en daar dan 2 nachten blijven. Je kan dan Custer SP, Needles Highway en Iron Mountain Road doen op de volle dag. Vervolgens via Badlands naar Deadwood rijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Felicitas »

Afhankelijk van jullie reisdata kun je in Cheyenne misschien ook naar de Cheyenne Frontier Days. Een jaarlijks groot western spektakel. Met o.a. dagelijkse rodeo's, een indian village, pancake breakfasts (erg leuk), parades, kermisattracties en veel fast food kraampjes.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Dutchess »

Voor "shop 'til you drop" kun je in en nabij Salt Lake City naar City Creek Center in downtown SLC en de Tanger Outlets bij Park City. Het oude centrum van Park City is ook leuk om rond te lopen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Bedankt voor jullie reacties en tips!
@PSVWallly: De Million Dollar Highway en Durango train hebben we nog niet eerder gedaan. Als ik kijk naar de ligging, zouden we een deel van de route verder naar het zuiden moeten afzakken. De trein ziet er geweldig uit en route 550 ook. Ben jij er al geweest? En zo ja, vond jij het deze " omweg" waard?
@Anneleen: Bedankt voor je mooie overnachtingsadressen. In jullie reisblogs las ik ook hoe die plekken in de smaak vielen. We gaan ze opnemen in onze reis.
@Ingrid: We gaan Cody aanpassen. Op internet is de grootte lastig te achterhalen, maar als het in een dag te doen is, pak ik die dag liever ergens anders.
@Felicitas: We zijn inderdaad van plan om naar de Frontier Days te gaan. Lijkt ons heel bijzonder om mee te maken. De vorige keer kwamen we iedere keer net verkeerd uit met de rodeo's, dus die staat nu hoog op ons lijstje.
@Dutchess: Ik had bij SLC op een of andere manier niet echt grote winkelcentra verwacht, maar deze zien er veelbelovend uit!

Het merendeel van de reis willen we in onze tent overnachten. Daarnaast willen we ergens wat langer blijven en daar een huis(je) huren. Ik lees dat het in Yellowstone 's nachts koud kan zijn. Hebben jullie ervaringen met kamperen in dit deel van Amerika in juli/augustus? Is dat te doen in een tent? We zijn dus niet echt kampeer die-hards: 6 graden in Bryce vonden vooral onze minderjarigen echt te koud.

Voor huizen kijk ik vooral op AirBNB en ik google op plaatsnamen. Zijn er nog andere websites die huizen aanbieden?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het in juli en augustus overal warm genoeg is om te kamperen. Het zal vaak eerder te warm zijn dan te koud vermoed ik. Wij hebben in Yellowstone alleen ervaring met tentkamperen begin juni; toen hadden we wel nachtvorst, maar met onze donzen slaapzak was het goed te doen. Ik vind een lakenzak bij de slaapzak altijd handig; als het warm is lig je op de slaapzak in je lakenzak; als het koud is heb je een extra laag.
Waarom rij je op dag 10 naar West Yellowstone? Als je kampeert is Mammoth een mooie locatie.
Voor kampeerervaringen kun je eens op http://www.michelly.nl kijken en (live) het verslag van Saskia volgen op http://www.bertensaskia.blogspot.nl.

Marianne
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Felicitas »

En we zoeken nog naar een "shop-till-you-drop-mall", ik ben daarbij de volgende namen al tegen gekomen: Colorado Mills, Silverthorne Outlets, Loveland Outlets.
We hebben deze allemaal bezocht. Colorado Mills is een aanrader. We waren er in 2009 en 2014. Veel winkels, maar toch compact opgezet, makkelijk te belopen, overdekt, een combi van outlets en gewone retail winkels, mooie food court. Silverthorne Outlets is verdeeld over verschillende units die ver uit elkaar liggen. Je kan het lopen, maar ik denk dat de meeste Amerikanen de auto nemen. In 2009 was hier behoorlijk wat leegstand. Loveland Outlets zijn we afgelopen zomer geweest. Wij hebben heel gericht maar enkele winkels bezocht. Verder niet gezellig daar, er is bijvoorbeeld geen food court. In de buurt (met de auto) heb je nog wel de Promenade Shops at Centerra (geen outlet).
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Tijdens deze reis willen we ergens een aantal dagen een huis huren om wat te luieren. We hebben nu gekozen voor Jackson Hole. In de reisgids lees ik dat Jackson Hole maar 9000 inwoners heeft. Is de plaats groot genoeg om je een paar dagen te vermaken? We hebben zoiets als Moab in gedachten: fietsen, bioscoop, winkeltjes, zwemmen. Of zijn er op onze route leukere plaatsen om een paar dagen te blijven?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door IngridZw »

Jackson vonden wij een hele leuke plaats en een mooi uitgangspunt voor Grand Teton NP. Jackson Hole is iets anders.
De meeste stadjes onderweg (Deadwood, Cody Silverstone enz.) zijn typisch Amerikaanse plaatsen met nog een echt westernsfeertje. In Cody is het Buffalo Bill Museum wat heel interessant is. En je hebt er de Old Trail Town om even door te wandelen.

Wij hebben verleden jaar geshopt in Silverthorne Outlets. Best groot en toen wij er waren voldoende keuze
In Salt lake - City Creek Centre, tegenover het Temple Complex. Prachtig aangelegd, ook leuk voor kinderen
Wij hebben de Million Dollar Highway ook gereden. Prachtige route, echt een aanrader. De trein rijdt van Durango naar Silverstone (en andersom).
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door Martin & Marianne »

Jackson is misschien niet zo groot maar wel erg toeristisch dus er zal genoeg te doen zijn. Wij hebben er nog nooit langer dan 1 nacht doorgebracht, op weg van of naar Grand Teton. Wil je GT ook bezoeken vanuit Jackson? Of ga je daar kamperen?

Marianne
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Het is inderdaad de bedoeling om Grand Teton vanuit Jackson te bezoeken. We hebben daarvoor 3 nachten gekampeerd in Yellowstone, dus ik verwacht dat de kinderen dan wel weer lichtelijk zijn uitgekeken op de natuur. Kamperen in GT slaan we daarom dus maar over.

Andere opties om wat langer te blijven zijn Vernal, Grand Junction, Cortez of Durango. Jackson ligt mooi halverwege onze reis, maar misschien zijn de andere plaatsen (vooral Cortez of Durango) wel interessanter om te blijven.
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door BjornStorme »

Wij hebben dit jaar deze tour gedaan, was een superreis. Frontier days in Cheyenne zijn zeker een bezoek waard.

Iets leuk voor de kids is ook naar de rodeo gaan in Cody en overnachten op een ranch in Cody. Kun je heel mooie en leuke tochten per paard doen.

Wij sliepen in de Bill Cody Ranch, zeker een aanrader, toffe mensen en goeie ligging.

Als je nog meer info wil kan je er ook ons roadbook op nalezen.

Hierbij de link: https://1drv.ms/b/s!AmWAduq6akHViUMboiChng21ZS57
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Wauw wat een geweldig roadbook!!!! Ik was al begonnen aan ons roadbook, maar ik ga nu eerst die van jullie maar eens goed doorspitten :D
We overwegen de Bill Cody Ranch ook. Is dit ook leuk als je niet echt een paardenliefhebber bent?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door BjornStorme »

Absoluut, wij kwamen er aan op een woensdag, eerst een lekkere bbq en dan lekker smores eten aan het open vuur. Heel leuk om te socializen met de andere gasten ... :thumbup:
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

Wij zouden dan ook op een woensdag aankomen, precies op tijd voor de bbq. Is een nacht te kort om het " ranchgevoel" te ervaren?
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Gebruikersavatar
BjornStorme
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 16 mar 2016, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Poperinge

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door BjornStorme »

Van ons was dit een rustdag, dus voor ons was een dag zeker voldoende. Kun je lekker relaxen tussen al het groen, lassowerpen,... eventueel paardritje, noem maar op.

Savonds zijn we dan geweest naar de Cody Nite rodeo, grote cola, corndogs en dan genieten van een leuke Amerikaanse traditie... echt de max.
2015: West-USA (CA, AZ, NV, UT)
2016: NorthWest-USA (CO, SD, WY, ID, MT, UT)
2017: NorthWest USA + West-Canada (WA, MT, AB, BC)
2018: Namibië
2019: Australië
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door IngridZw »

Als je een rodeo bezoekt is het handig om vooraf te weten wat je te wachten staat. Wij waren daar niet op voorbereid en zijn daarom halverwege vertrokken omdat wij, en met name onze dochter, het niet meer konden aanzien. De brute manier waarop de kalfjes werden gevangen en dan ook nog de volledig gestreste paarden die achter de hekken stonden te wachten.
Ik snap dat het een vermaak is wat past in de Amerikaanse cultuur en anderen ervaren het misschien heel anders maar voor ons niet weer.

Ik zag dit filmpje ergens op you tube. Extreem maar soms gebeurt het zo. Ook in Cody waar wij waren.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
marrob
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2003, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Omgeving Groningen

Re: Reis marrob: rondje Denver met kids in ongeveer 4 weken.

Bericht door marrob »

We hebben een halve minuut van het filmpje gekeken en het besluit is gevallen: we skippen de rodeo. Dochterlief gaat al door het lint als de kat met een muis thuis komt...
Gaan we liever met een lasso op een paal oefenen op de ranch :D

Bedankt voor je info, want hier hadden we helemaal niet bij stil gestaan!
Rondreis Zuidwesten 2002
Rondreis Noordoosten + oosten van Canada 2003
Rondreis Californië 2005
New York en rondreis Zuidwesten 2015
Rondreis Denver 2017
Rondreis Zuidwesten 202...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer