Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas incl. Havasupai 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

PSVwally schreef:Edit: Je hebt het in je post over 14 juli dat je van Kayenta naar Moab gaat, in je route een paar posts omhoog ga je die dag van Supai naar Kayenta, dat maakt het misschien dat we langs elkaar heen praten?
Jij bent al goed wakker! :wink: Je hebt helemaal gelijk, 14 juli moet zijn 15 juli. Op 15 juli gaan we van Kayenta naar Moab.
En het is dus 14 juli dat we een uur verliezen dan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door PSVwally »

haha, en ik lag er nog wel pas om 4u in :shock:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Inmiddels een paar maanden verder na mijn laatste post in dit topic.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet mee bezig ben geweest :wink:
Ondertussen heb ik (naast het uitstippelen van de 5 dagen New York met mijn dochter, waar we over 16 dagen al heen gaan :clap: ) al flink aan mijn roadbook voor deze reis gewerkt (inmiddels zo'n 70 pagina's uitgewerkt).

Ik blijf echter nog met een paar dingen zitten waar ik niet goed uit kom.

18 en 19 juli: 18e van Moab naar Torrey en 19e hele dag in/rond Capitol Reef, we verblijven namelijk 2 nachten in Capitol Reef Resort
Ik vind het erg moeilijk (ondanks dat ik al veel heb gelezen) om te bepalen wat de beste invulling is voor deze dagen. En met beste invulling bedoel ik dan: het mooiste deel zien op weg naar en in dit park. Waarbij het goed te weten is dat we in de 2 weken voorafgaand al flink wat dagen hebben dat er veel gewandeld gaat worden (sws 6 dagen van 14+ km) en we ervoor moeten waken dat het niet al te veel wordt (zeker om het voor onze dochter ook nog leuk te houden haha). En in Capitol Reef hopen we ook wel een paar uurtjes voor het eerst wat te relaxen bij het zwembad (met mooi uitzicht)

Ik heb een lijstje van dingen die ik in de loop der tijd ben tegen gekomen en die me voor die 2 dagen leuk lijken, maar dit is veel te veel, zeker als we nog wat van ons zwembad willen genieten. En ik heb geen idee wat dan wel haalbaar is en wat de mooiste dingen hiervan zijn. Of beter, welke dingen zijn echt uniek voor deze omgeving en bijvoorbeeld heel anders dan we op onze rondreis in de 2 weken ervoor al tegen zijn gekomen?
- Goblin Valley SP
- Little Wild Horse Canyon (hike)
- Hickman Bridge Trail
- Petroglyphs (trail)
- Panorama Point
- Goosenecks Trail
- Sulphur Creek Trail
- Scenic drive Capitol Reef (mooist laat op de middag)
- Cohab Canyon
- plaatsje Fruita
- Moonscape Overlook
- Grand Wash
- Fremont River Trail
- Chimney Rock Trail

Of misschien hebben jullie zelfs nog een heel andere tip voor deze omgeving waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.
Verder lijkt het ons ook leuk ergens ATV te gaan rijden. Ik weet niet of dat hier een goed plan is, of kunnen we dat beter in de dagen hierna doen (bijvoorbeeld hier Bijv http://www.rubysinn.com/activities-in-b ... atv-tours/ )

Vervolgens heb ik mijn dag voor de 20e wel helemaal klaar qua planning. Maar de 21e vind ik ook weer lastig.
We vertrekken dan vanuit Panguitch Lake naar St George. Welke wegen kunnen we het beste nemen die dag? Wat is de mooiste scenic route?
we hebben dan op de planning staan (maar ook hier zullen wellicht nog keuzes gemaakt moeten worden:
- Spectra Point / Ramparts overlook (Cedar Breaks NM)
- Kolob Terrace Road
- Lava Point Overlook
- dorpje Virgin
- Kolob Canyon: Taylor Creek Trail
- Yant Flat ?
- Red Reef Trail

Wat zouden jullie aanraden wel of niet te doen op deze weg en welke wegen te kiezen?

Alvast bedankt voor het lezen en meedenken!

Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Iemand hier die mij in bovenstaande wil adviseren?
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Inmiddels mijn roadbook helemaal uitgewerkt, 91 pagina's maar liefst.

Ik vond het dit keer misschien nog wel moeilijker dan de vorige jaren om 'de juiste' keuzes te maken. Zoveel moois te zien en wat kies je dan wel en wat niet....moeilijk hoor.
Ik denk dat ik ook nu nog ter plaatse dingen zal moeten schrappen, want sommige dagen zitten erg vol, of wat te veel hikes op 1 dag.

Samengevat komt het neer op dit (gekopieerd uit excel, eerst dag in juli, dan plaats van vertrek en plaats van aankomst en dan de dingen die we op de route of ter plaatse doen):
4 huis sf vuurwerk
5 sf sf Lombard street, Cable Car, Pier 45&39, Coit Tower, China Town, Golden Gate Park
6 sf Monterey Half Moon Bay, Bean Hollow State Beach, Natural Bridges state Beach, Monterey Bay Aquarium, Fisherman's Warf
7 Monterey Squaw Valley Point Lobos State Natural Reserve, Rocky Point, Bixby Bridge, Carmel-by-the-sea,
8 Squaw Valley Cedar Grove General Grant Tree, Kings Canyon Panoramic Point, Roaring River Falls, Misty Falls Trail
9 Cedar Grove Three Rivers Zumwalt Meadow Loop Trail, Little Baldy Trail, The Parker Group, General Sherman Tree Trail, Congress Trail, Moro Rock, Creasent Meadow
10 Three Rivers Barstow Trail of the 100 Giants, Lake Isabella, Red Rock Canyon SP
11 Barstow Peach Springs Hole in the Wall, Oatman, Kingman
12 Peach Springs Havasupai Hike naar Supai
13 Havasupai Havasupai Hike naar de 4 watervallen
14 Havasupai kayenta helicopter vlucht naar boven
15 Kayenta Moab MV, Goosenecks SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Natural Bridges, evt Delicate Arch Trail
16 Moab moab Devil's Garden/Primitive Loop, Double Arch Trail, Upper Delicate Arch View en Park Avenue Viewpoint, Mill Creek, Sunset Jeep Tour
17 moab moab Messa Arch, Green River Overlook, Grand viewpoint overlook, Shafer Canyon Overlook, Dead horse overlook+ wandeling langs rim, Negro Bill Canyon, scenic drive Arches
18 moab capitol reef Goblin Valley SP, Little Wild Horse Canyon, Hickman Bridge Trail, Petroglyphs, Goosenecks Trail, Sunset Trail
19 Capitol reef capitol reef Cathadral Valley Loop
20 capitol reef Panguitch Lake Burr Trail Road, Lower Calf Creek Fall, Kiva Koffeehouse, Head of Rock Overlook, Kodachrome Basin SP, Shakespear Arch, Sentinel Trail
21 Panguitch Lake St George Cedar Breaks NM, Spectra Point & Ramparts Overlook hike, Kobob Terrace Road, Virgin, Red Cliffs (of wat laten vervallen en ATV bij Sand Hollow SP)
22 St George lv Elephant Rock, Seven Sisters, White Domes Road, Pink Canyon, White Domes Loop Trail, Arch Rock Loop Drive
23 lv lv
24 lv naar huis
25 thuis

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken en of jullie nog tips hebben wat eventueel juist te skippen of toe te voegen.

Groetjes,
Monique
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Op mijn laatste 3 posts in dit reistopic heb helaas nog geen enkele reactie ontvangen.
En omdat ik juist gewend ben hier altijd zo'n goede adviezen en tips te krijgen vraag ik me af hoe dat komt. Dan leer ik daar ook weer van :wink:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Mrvanilla »

Ik denk omdat het al zover uitgewerkt is dat adviezen bijna niet meer nodig zijn. Ik heb niet alles doorgelezen maar het ziet er zo op het eerste gezicht goed uit hoor. Ben je nog specifiek op zoek naar bepaalde tips?
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Nou ik vond dus met name de dagen in en rond Capitol Reef best moeilijk in te delen. Vandaar mijn vragen daarover een paar posts geleden. Uiteindelijk toch maar wat gekozen :lol: maar of het zo te doen is en of dit beste keuze is zou ik graag van ervaringsdeskundigen horen :wink:
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Anneleen »

Voor Capitol Reef kan ik je wel vertellen hoe wij het gedaan hebben, maar er zijn natuurlijk heel veel andere mogelijkheden. Onze keuze werd o.a. mee beïnvloed door het feit dat we met een camper reden. Niet alle plekken in Capitol Reef zijn toegankelijk met een camper.

Wij kwamen van Bryce en hebben in de namiddag nog de Chimney Rock Trail en de Hickman Bridge Trail gelopen.
We stonden op de Fruita Campground, dus het gebied daarrond hebben we al rijdende gezien.
De volgende ochtend hebben mijn dochter en ik de Cohab Canyon Trail gedaan. Mijn man en de andere kinderen hebben ons aan het eindpunt opgepikt en dan hebben we nog de Grand Wash Trail gelopen voordat we doorreden naar onze volgende bestemming, Monument Valley.

Ik denk dat ik niet gereageerd heb op je vorige posts omdat er zoveel staat opgesomd en ik niet alles daarvan gezien heb. Dus moeilijk om advies te geven. Bovendien hangt het er ook van af hoeveel tijd je uiteindelijk hebt, waar je op dat moment zin in hebt, hoe het weer die dag is,... Ik schreef in ons roadbook een aantal mogelijkheden op, en dan zagen we wel wat er in de praktijk van kwam.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Inderdaad Anneleen, dat maakt het inderdaad helemaal lastig om te plannen, het gaat al wat verder richting het einde van de reis en hebben dan al veel gelopen... Ik ga inderdaad denk ik gewoon verschillende extra opties opnemen zodat we ter plaatse wat keuze hebben. Andere keren was dat niet nodig, maar bij deze reis weet ik niet of het voor ons gevoel op een gegeven moment te veel hetzelfde gaat worden. Dat zorgt er ook voor dat ik blijf twijfelen denk ik.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou er ook niet teveel over stressen hoor! Of je bepaalde zaken wel of niet kunt halen op één dag is van zoveel factoren afhankelijk, dat kun je bijna niet plannen. Zorg er voor dat je de zaken die je niet wilt missen afwerkt en kijk welke tijd er nog over blijft voor andere dingen.

Op zich ziet je planning er in Capitol Reef niet gek uit. Persoonlijk zou ik Little Wild Horse Canyon wel skippen zodat je iets meer tijd hebt voor het park zelf. Doordat je de dag erna volledig aan Cathadral Valley Loop besteedt heb je eigenlijk niet veel tijd voor de rest van het park. De Hickman Bridge Trail is niet lang, maar kan wel druk zijn. Gooseneck en Sunset zijn niet echt wandelingen maar uitzichtpunten. Het zou mooi zijn als je ook het gebied rondom Fruita Campground bezoekt. Bijvoorbeeld de niet lange Fremont River Trail of de (vond ik) schitterende en leuke Cohab Canyon Trail.

Dag 20 lijkt me ambitieus en ik zou topprioriteit maken van de Lower Calf Creek Falls en dus zorgen dat je erg vroeg daar bent. De parking geraakt snel vol en is niet al te groot.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden slecht weer, maar we vonden de Cohab Canyon Trail erg mooi. Wij deden in 2015 meerdere wandelingen in Capitol Reef, waaronder Cohab Canyon en de Hickman Bridge Trail, en wat kortere wandelingen. In 2013 deden we de Freemont River Trail en Capitol Gorge.
En is de Sulpher Creek iets voor jullie?

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor jullie tips!!

Marianne,
Sulphur Creek is zeker wel iets voor ons! Staat ook stiekem nog in mijn roadbook op de dag waar nu de Cathedral Valley Loop voor in de plaats is gekomen. Daardoor is Sulphur Creek in principe komen te vervallen, al vind ik dat eigenlijk jammer. We kunnen dus ter plaatse altijd nog zien waar de voorkeur op dat moment naar uit gaat en stel de loop is niet te rijden door conditie van de weg, dan hebben we een mooi alternatief :thumbup:

Marianne en Mrvanilla,
De Cohab Canyon Trail had ik inderdaad ook als optie staan, maar niet verder uitgewerkt. Ik ga daar toch ook nog maar eens naar kijken dan. Zouden jullie de Hickman Bridge trail dan laten vervallen en deze opnemen? Omdat we erg van slot canyons houden leek me de Little Wild Horse canyon wel gaaf, maar beter die ook skippen voor meer tijd in het park dan?

Mrvanilla,
Op 20 juli dus beter het stukje Burr Trail road skippen dus?
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Anneleen »

De Cohab Canyon Trail is dubbel zo lang als de Hickman Bridge Trail. Je loopt eerst naar boven en dan in een soort brede groene kloof met redelijk wat begroeiing. Je moet goed opletten op merktekens om de weg te vinden. En je komt er niet veel mensen tegen.
De Hickman Bridge Trail leidt naar een boog, zoals je er allicht al veel zal hebben gezien in Arches, maar die in Arches vind ik persoonlijk mooier. Er is minder groen dan bij de Cohab Canyon Trail. En je zal er veel meer mensen tegenkomen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Mrvanilla »

moon29 schreef: Op 20 juli dus beter het stukje Burr Trail road skippen dus?
Als je heel vroeg bij de Lower Calf Creek Falls parking wilt zijn dan wel ja. Mocht je het heel graag willen rijden dan natuurlijk niet. Ik heb de Burr Trail gereden tot aan Long Canyon. Mooi hoor, maar geen must wat mij betreft.

Als je graag naar Little Horse Canyon wilt moet je dat gewoon doen! Het zijn maar smaken en je zult af en toe ook gewoon op je gevoel af moeten gaan. Ik vond Hickman Bridge en Cohab Canyon niet echt met elkaar te vergelijken, maar persoonlijk vond ik Hickman minder bijzonder, maar dat kan ook aan het moment gelegen hebben.

Hoe dan ook, je kunt geen foute keuze maken ;).

Succes.
Groetjes,
Daniel
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Inmiddels de Burr Trail geschrapt, dus hopelijk zijn we dan op tijd bij Lower Calf Creek Falls zijn om een parkeerplaats te bemachtigen.

Little Horse Canyon lijkt me erg mooi, maar ik heb nu voor die dag gewoon wat opties (waaronder dus die) opgenomen en dan kijken we die dag maar waar we zin in hebben, of ons op dat moment (nadat we waarschijnlijk al zoveel moois hebben gezien) het meeste aanspreekt :thumbup:

Ook Cohab Canyon Trail is een van de opties :wink:
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas incl Havasupai 2017.

Bericht door moon29 »

Inmiddels is ons roadbook (99 pag) en alle boekingsbevestigingen en vouchers geprint.
De accu's van foto en film apparatuur zijn opgeladen.
De eerste dingen zitten in het koffer.
Morgen en overmorgen nog even alles poetsen en de rest inpakken en wat briefjes klaarleggen voor onze 20 jarige die voor het eerst zo lang alleen thuis blijft en afscheid nemen van onze ouders en dan is het dinsdagmorgen zover. Op naar een nieuw avontuur :D
Onze zoon brengt ons naar Dusseldorf, 3 weken later komen we aan op Schiphol.
Wel een dubbel gevoel, nu er 1 toch achter blijft voor mijn gevoel haha. Heel benieuwd hoe het met zijn 3tjes zal bevallen....
Maar we hebben er super veel zin in!
En we zijn heel erg benieuwd naar Havasupai! Hopelijk kan de werkelijkheid tippen aan de hoge verwachtingen :lol:

Mocht je zin hebben om ons te volgen, dan ben je van harte welkom op ons blog. Wanneer je je aanmeld met je e-mailadres ontvang je automatisch bericht wanneer er een nieuw verslag is geplaatst.

Groetjes!!
Monique
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door Jootje1 »

Heel veel plezier op jullie aankomende reis, Monique! Het zal vast weer een prachtige ervaring worden. Ik volg je graag op jullie blog, en ook ik ben benieuwd naar het idyllische Havasupai 8) ...
Succes met laatste loodjes en (tijdelijk) afscheid van je zoon. Wij gaan zaterdag, dus ik zit in ongeveer hetzelfde schema. Roadbook is ook klaar en geprint en nu druk met laatste werkdagen, afronding en inpak hier. Komt ook goed, zo'n zin in onze reis :D .
Genieten jullie er ook van!!
Afbeelding
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas (of andersom) 2017.

Bericht door moon29 »

Dankjewel Jootje!
Jullie ook een supermooie reis gewenst!
Maar dat komt vast ook helemaal goed gezien jullie route :thumbup:

@moderator: ik heb gisteren geprobeerd titel aan te passen maar zie dat daardoor 2 vreemde berichten zijn ontstaan. Excuses, blijkbaar niet goed gedaan. Mogen wat mij betreft verwijderd worden.

* Note mod (Marco): de 2 "vreemde" berichten zijn verwijderd en de hoofdtitel van dit topic is aangepast.

@Marco: Top! Dankjewel :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis moon29 4e reis: San Francisco - Las Vegas incl. Havasupai 2017.

Bericht door PSVwally »

99 pagina's roadbook :shock: Ga je nog wel tijd hebben om van het boek op te kijken :mrgreen:

Heel veel plezier tijdens de vakantie :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer