Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis flexer: kort rondje Salt Lake City (10 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
flexer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis flexer: kort rondje Salt Lake City (10 dagen)

Bericht door flexer »

Onverwacht gaat het waarschijnlijk toch lukken om nog deze maand een korte trip naar de USA te maken. We zijn er vaak geweest en hebben al veel gezien, maar de omgeving van Moab hebben we nog niet eerder kunnen bezoeken. We overwegen om te vliegen op Salt Lake City (werkzaam in de reisbranche, vluchten komen wel goed...) en van daaruit een rondje te maken, of een one-way van Salt Lake City naar Los Angeles. We zijn gek op de natuur en mooie landschappen in de USA en doen graag een mooie wandeling.

Het is puzzelen met de route, dus hier maken we graag gebruik van de kennis en ervaring van de andere experts hier op het forum. Wat we graag willen zien: Capitol Reef, Canyonlands, Arches. Yellowstone staat ook hoog op het wensenlijstje, maar daar is deze reisperiode waarschijnlijk te kort voor. Dat bewaren we voor een volgende keer. In vorige reizen hebben we o.a. de volgende plekken al minimaal een keer eerder bezocht: Zion, Bryce, Page, Monument Valley, dus daar kijken we nu niet primair naar.

Een eerste opzet ziet er als volgt uit:

1. Amsterdam - Salt Lake City
2. Salt Lake City - Torrey (Capital Reef)
3. Torrey - Moab (UT24, Goblin Valley state park, 128)
4. Moab (Arches)
5. Moab (Canyon Lands)
6. Moab (…)
7. …
8. …
9. …
10. ...
11. Salt Lake City of Los Angeles - Amsterdam

Vanaf Moab komen we er nog niet goed uit hoe het rondje af te maken. We kunnen dan deels dezelfde route terugrijden naar Salt Lake City maar wat zijn dan onderweg mooie stops? Of vanaf Moab richting het noorden naar Vernal? Wat raden jullie daar aan om te bekijken, Dinosaur NM bijvoorbeeld? Een andere optie is om een stuk van RMNP mee te nemen. Of toch vanaf Moab afzakken naar Los Angeles via Bryce, Page, Zion, Las Vegas? De voorkeur heeft het toch wel om vooral nieuwe plekken te ontdekken. Graag jullie tips. Ook tips voor de mooiste wegen tussen genoemde plaatsen en interesante stops onderweg zijn meer dan welkom!
Groet, Flexer
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis flexer: kort rondje Salt Lake City (10 dagen)

Bericht door Mrvanilla »

Leuk zo'n last minute trip! Waarom wil je dan zo graag op SLC vliegen? Als het mogelijk is zou ik een rondje Vegas of anders Denver doen. Al is een one way met zo weinig dagen misschien nog wel leuker. Als je een one way Denver - Las Vegas doet kun je wat meer doen denk ik.

1. Amsterdam - Denver
2. Denver - RMNP
3. RMNP
4. RMNP - Grand Junction (Colorado NM)
5. Grand Junction - Moab (Canyonlands)
6. Moab (Arches)
7. Moab (Corona Arch) - UT 128 - Goblin Valley SP) - Torrey
8. Torrey (Capitol Reef , UT 12, Lower Calf Creek Falls) - Tropic
9. Tropic - Las Vegas (onderweg Kolob Canyon, Snow Canyon SP)
10. Las Vegas
11. Las Vegas - Amsterdam
Groetjes,
Daniel
flexer
Amerika-ontdekker

Bericht door flexer »

Daniel, dank voor je reaktie! We zijn gebonden aan de rechtstreekse KLM bestemmingen, vandaar Salt Lake City en Los Angeles.

Tropic is inderdaad ook een goed idee, altijd mooi om Bryce weer te zien. Misschien moeten we het rondje meer zuidwaarts verleggen en zoiets doen: SLC - Moab - Torrey - Tropic - Page - North rim GC en dan via de 89 weer richting noorden en SLC.
Groet, Flexer
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

flexer schreef: Wat we graag willen zien: Capitol Reef, Canyonlands, Arches. Yellowstone staat ook hoog op het wensenlijstje, maar daar is deze reisperiode waarschijnlijk te kort voor.
Maar het kan wel. :wink:

1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Yellowstone
3 Yellowstone - Yellowstone
4 Yellowstone - Yellowstone
5 Yellowstone - Grand Teton
6 Grand Teton - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Salt Lake City

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
flexer
Amerika-ontdekker

Bericht door flexer »

@Old Faithful, inderdaad! Mooi schema zo. We hebben ons alleen nog niet echt verdiept in Yellowstone, nog geen idee waar we dan precies moeten zijn en of er nog accomodatie beschikbaar is. Vooral dat laatste denk ik dat moeilijk wordt nog deze maand. Maar laten we eens gaan kijken, is dit een goede opzet?

1 Naar - Salt Lake City
2 Salt Lake City - Jackson (Grand Teton)
3 Jackson - West Yellowstone
4 West Yellowstone - Gardiner
5 Gardiner - Cody
6 Cody - Vernal
7 Vernal - Moab
8 Moab - Moab
9 Moab - Moab
10 Moab - Capitol Reef
11 Capitol Reef - Salt Lake City
Groet, Flexer
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou Cody weglaten. Als je iets kunt vinden is Gardiner in mijn ogen een goede optie voor de eerste nacht Yellowstone. Vanwege het tijdverschil ben je waarschijnlijk vroeg wakker en kun je vroeg op de middag bij West Yellowstone het park in rijden en die dag Mammoth Hot Springs al bezoeken. De andere twee nachten zou ik iets in West Yellowstone proberen te krijgen.
Het voordeel van mijn route is dat je steeds in de goede richting rijdt en geen tijd verliest. Van Salt Lake City naar Jackson lijkt veel korter dan naar West Yellowstone. Naar West Yellowstone is echter volgens mijn Garmin via I-15 maar 18 minuten langer dan naar Jackson. In jouw route rijd je dan naar Grand Teton en moet je 's avonds terug naar Jackson voor de overnachting. De volgende dag rijd je weer dwars door Grand Teton naar Yellowstone en heb je weinig tijd voor Yellowstone. Ook de rit naar Cody betekent extra rijtijd en van Cody naar Vernal is ook ruim anderhalf uur langer dan van Jackson naar Cody. Cody is in mijn ogen een interessante verblijfplaats - m.n. door het Buffalo Bill Center Of The West - maar daar heb je helemaal geen tijd voor of je moet die tijd van Yellowstone afsnoepen en die is sowieso al zeer beperkt.

Ik zou dus kijken of ik één nacht in Gardiner en twee in West Yellowstone of drie nachten in West Yellowstone kan overnachten. Mocht dit echt niet lukken, zou ik overstappen naar plan B en Yellowstone en Grand Teton voor een volgende reis bewaren.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer