Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Angie21: Rondje vanuit Las Vegas zomer 2017
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis Angie21: Rondje vanuit Las Vegas zomer 2017
We zijn terug van onze vakantie naar het noordoosten, en om de pijn wat te verzachten ben ik maar meteen begonnen met plannen voor aankomend jaar.
We zijn in 2014 al eens naar het Zuidwesten geweest en toen hebben we alleen de Grand Canyon en Yosemite meegepakt van de national parken. Goede reden dus om nog eens terug te keren. Omdat we beiden dol zijn op heet weer willen we in juli/augustus/September gaan, we kunnen beiden zeer goed tegen de warmte. Welke maand is de beste reistijd? We zijn niet gebonden aan school vakanties.
Onze voorkeur heeft vliegen op dezelfde luchthaven heen en terug, dit ook ivm drop off fee van de huurauto. Onze voorkeur heeft Las Vegas, omdat we graag een paar dagen willen relaxen aan het einde van onze vakantie en onze huurauto eerder willen inleveren. We staan uiteraard open voor andere voorstellen. Ik heb zojuist globaal een rondje opgezet, waarbij de langste autorit 436km is. We zijn niet vies van rijdagen, zeker niet als je door een mooie omgeving rijdt. Dit jaar hebben we bijvoorbeeld Boston-Niagara Falls in een dag gereden en Toronto-Pittsburgh. Dit vinden wij niet erg, maar het moet in verhouding staan met de rust.
Dag 1 landen op Las Vegas en de auto ophalen en 78 km noordwaarts rijden naar de Valley of Fire.
Dag 2 Valley of Fire bezoeken
Dag 3 Autorit van 436km richting Page. Onderweg stoppen bij de Navajo Bridge
Dag 4 Vanuit Page: Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken
Dag 5 autorit van 395km naar Mesa Verde National Park
Dag 6 Autorit van 167 km naar Silverton
Dag 7 autorit van 314 km naar Aspen.
Dag 8 Aspen, .
Dag 9 Autorit van 255 kilometer naar Denver. .
Dag 10 Denver Rocky Mountains NP bezoeken, Boulder bezoeken, Honkbal, het plaatsje Nederland bezoeken, shoppen
Dag 11 Denver
Dag 12 Autorit van 391 km naar Grand Junction via Grand Mesa.
Dag 13 autorit van 182 km naar Moab via Colorado National Monument
Dag 14 Moab met Canyonlands National Park, Arches National Park en Dead Horse Point State Park
Dag 15 Moab
Dag 16 Autorit van 234 km naar Capitol Reef National Park
Dag 17 autorit naar Bryce Canyon (193km) en dan overnachten in een ander plaatsje tussen Bryce en Zion.
Dag 18 autorit naar Zion (40km) en na het bezoeken van Zion doorrijden naar Las Vegas (250km) en auto weer inleveren
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 weer terug naar huis
Even nog een korte omschrijving over wie we zijn: sportief stel: dol op crossfit, hardlopen, hiken, honkbal. Houden van modern country muziek, paardrijden en roadtrips. Tips om dingen te zien en te doen zijn uiteraard van harte welkom. Tevens zijn tips over vluchten of eventueel combinatiepakketten ook welkom. Het liefste boek ik alles zelf, en vind het super leuk om er al een jaar van te voren mee bezig te zijn.
We zijn in 2014 al eens naar het Zuidwesten geweest en toen hebben we alleen de Grand Canyon en Yosemite meegepakt van de national parken. Goede reden dus om nog eens terug te keren. Omdat we beiden dol zijn op heet weer willen we in juli/augustus/September gaan, we kunnen beiden zeer goed tegen de warmte. Welke maand is de beste reistijd? We zijn niet gebonden aan school vakanties.
Onze voorkeur heeft vliegen op dezelfde luchthaven heen en terug, dit ook ivm drop off fee van de huurauto. Onze voorkeur heeft Las Vegas, omdat we graag een paar dagen willen relaxen aan het einde van onze vakantie en onze huurauto eerder willen inleveren. We staan uiteraard open voor andere voorstellen. Ik heb zojuist globaal een rondje opgezet, waarbij de langste autorit 436km is. We zijn niet vies van rijdagen, zeker niet als je door een mooie omgeving rijdt. Dit jaar hebben we bijvoorbeeld Boston-Niagara Falls in een dag gereden en Toronto-Pittsburgh. Dit vinden wij niet erg, maar het moet in verhouding staan met de rust.
Dag 1 landen op Las Vegas en de auto ophalen en 78 km noordwaarts rijden naar de Valley of Fire.
Dag 2 Valley of Fire bezoeken
Dag 3 Autorit van 436km richting Page. Onderweg stoppen bij de Navajo Bridge
Dag 4 Vanuit Page: Horseshoe Bend en Antelope Canyon bezoeken
Dag 5 autorit van 395km naar Mesa Verde National Park
Dag 6 Autorit van 167 km naar Silverton
Dag 7 autorit van 314 km naar Aspen.
Dag 8 Aspen, .
Dag 9 Autorit van 255 kilometer naar Denver. .
Dag 10 Denver Rocky Mountains NP bezoeken, Boulder bezoeken, Honkbal, het plaatsje Nederland bezoeken, shoppen
Dag 11 Denver
Dag 12 Autorit van 391 km naar Grand Junction via Grand Mesa.
Dag 13 autorit van 182 km naar Moab via Colorado National Monument
Dag 14 Moab met Canyonlands National Park, Arches National Park en Dead Horse Point State Park
Dag 15 Moab
Dag 16 Autorit van 234 km naar Capitol Reef National Park
Dag 17 autorit naar Bryce Canyon (193km) en dan overnachten in een ander plaatsje tussen Bryce en Zion.
Dag 18 autorit naar Zion (40km) en na het bezoeken van Zion doorrijden naar Las Vegas (250km) en auto weer inleveren
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 weer terug naar huis
Even nog een korte omschrijving over wie we zijn: sportief stel: dol op crossfit, hardlopen, hiken, honkbal. Houden van modern country muziek, paardrijden en roadtrips. Tips om dingen te zien en te doen zijn uiteraard van harte welkom. Tevens zijn tips over vluchten of eventueel combinatiepakketten ook welkom. Het liefste boek ik alles zelf, en vind het super leuk om er al een jaar van te voren mee bezig te zijn.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Angie21: Rondje vanuit Las Vegas zomer 2017
Op zich een mooi rondje maar zo hier en daar hebben jullie wel weinig tijd uitgetrokken voor de parken. Rocky Mountain NP vanuit Denver bezoeken lijkt me niet handig; waarom niet in Estes Park overnachten of een overnachting aan de westkant van het park? Met alles wat je op dag hebt gepland blijft er geen tijd over voor het park. Voor Valley of fire heb je dan weer veel tijd uitgetrokken. In juli of augustus lijkt me dit park toch wel erg warm om veel wandelingen te maken.
Er hoeven niet altijd drop off kosten te zijn als je de auto op ene andere plaats inlevert. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen beginnen in Phoenix en eindigen in Las Vegas. Vanuit Phoenix kun je dan naar Page rijden zodat je het stuk tussen LV en Page niet dubbel hoeft te rijden.
Als jullie graag wandelen zou ik zeker meer tijd uittrekken voor Zion. Nu heb je daar helemaal geen tijd voor uitgetrokken. En overnacht dicht bij Bryce: op die manier heb je voldoende tijd voor de UT12 en voor Bryce zelf, en je ziet de rotsen daar in het mooiste licht.
Ik zou zelf voor september kiezen als reisperiode; minder druk en heet, maar nog warm genoeg. Je noemt juni niet, maar dat is ook een prachtige maand, met langere dagen. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een route vanaf Denver met een aantal van jullie wensen er in.
Marianne
Er hoeven niet altijd drop off kosten te zijn als je de auto op ene andere plaats inlevert. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen beginnen in Phoenix en eindigen in Las Vegas. Vanuit Phoenix kun je dan naar Page rijden zodat je het stuk tussen LV en Page niet dubbel hoeft te rijden.
Als jullie graag wandelen zou ik zeker meer tijd uittrekken voor Zion. Nu heb je daar helemaal geen tijd voor uitgetrokken. En overnacht dicht bij Bryce: op die manier heb je voldoende tijd voor de UT12 en voor Bryce zelf, en je ziet de rotsen daar in het mooiste licht.
Ik zou zelf voor september kiezen als reisperiode; minder druk en heet, maar nog warm genoeg. Je noemt juni niet, maar dat is ook een prachtige maand, met langere dagen. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor een route vanaf Denver met een aantal van jullie wensen er in.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Met goedkopere vliegtickets als bonus. Geldt overigens ook voor juni.Ik zou zelf voor september kiezen als reisperiode; minder druk en heet, maar nog warm genoeg.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie tips! September is misschien ook nog een optie inderdaad. Is het dan nog warm genoeg om te zonnen en te zwemmen?
Ik heb nog wat zitten puzzelen, en aangezien ik misschien iets minder kilometers ook niet verkeerd vind heb ik nog een voorstel:
Dag 1 Landen op Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver
Dag 4 Vertrek naar Estes Park/Rocky mountains (113km)
Dag 5 Rocky mountains
Dag 6 Roadtrip door de Rocky Mountains naar Cowboy stadje Steamboat Springs (233 km)
Dag 7 Roadtrip via Grand Mesa naar Grand Junction (309 km)
Dag 8 Grand junction
Dag 9 Vertrek naar Moab (182 km)
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 vertrek naar Capitol Reef National Park (220km)
Dag 13 Vertrek naar Bryce Canyon (204 km)
Dag 14 Vertrek naar Page (242 km)
Dag 15 Page
Dag 16 Vertrek naar Zion (186 km)
Dag 17 Zion
Dag 18 Vertrek naar Las Vegas (258 km) via Valley of Fire
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Weer terug naar huis
Klinkt dit haalbaar als een relaxt rondje?
Ik heb nog wat zitten puzzelen, en aangezien ik misschien iets minder kilometers ook niet verkeerd vind heb ik nog een voorstel:
Dag 1 Landen op Denver
Dag 2 Denver
Dag 3 Denver
Dag 4 Vertrek naar Estes Park/Rocky mountains (113km)
Dag 5 Rocky mountains
Dag 6 Roadtrip door de Rocky Mountains naar Cowboy stadje Steamboat Springs (233 km)
Dag 7 Roadtrip via Grand Mesa naar Grand Junction (309 km)
Dag 8 Grand junction
Dag 9 Vertrek naar Moab (182 km)
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 vertrek naar Capitol Reef National Park (220km)
Dag 13 Vertrek naar Bryce Canyon (204 km)
Dag 14 Vertrek naar Page (242 km)
Dag 15 Page
Dag 16 Vertrek naar Zion (186 km)
Dag 17 Zion
Dag 18 Vertrek naar Las Vegas (258 km) via Valley of Fire
Dag 19 Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Weer terug naar huis
Klinkt dit haalbaar als een relaxt rondje?
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Als je dit doet dan moet je er rekening mee houden dat er dan waarschijnlijk wel drop-off kosten voor de auto zijn. Ook zou ik de auto niet inleveren, maar houden tot het eind. Las Vegas is best groot en dan is een auto eigenlijk toch wel handig.
-
- Amerika-ontdekker
Die drop off kosten hou ik zeker in mijn hoofd, maar ik denk dat dat niet verhouding staat tot de rust die ons deze route zal geven.
Ik twijfel nog over wanneer de auto inleveren, want de vorige keer in Las Vegas hebben we ons prima gered zonder auto...
Ik heb gelukkig nog even de tijd om daar over na te denken.
Zijn er nog meer mensen met ideeën, over de route/must sees/wanneer boeken etc? Alles is welkom!
Ik twijfel nog over wanneer de auto inleveren, want de vorige keer in Las Vegas hebben we ons prima gered zonder auto...

Ik heb gelukkig nog even de tijd om daar over na te denken.
Zijn er nog meer mensen met ideeën, over de route/must sees/wanneer boeken etc? Alles is welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is zo mooi rustig. Ik zou zelf 2 volle dagen Denver erg veel vinden. Als je graag wandelt zou je voor RMNP nog een extra dag uit kunnen trekken.
Langs de UT12 is veel te zien, met een extra nacht Capitol Reef of Bryce of een stop halverwege heb je meer tijd daarvoor.
Ook mooi: van Moab naar Monument Valley en dan via de UT95 naar Capitol Reef.
Marianne
Langs de UT12 is veel te zien, met een extra nacht Capitol Reef of Bryce of een stop halverwege heb je meer tijd daarvoor.
Ook mooi: van Moab naar Monument Valley en dan via de UT95 naar Capitol Reef.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Mooi route zo.
Ik zou ook 1 dag Denver inruilen voor RMNP.
Wat betreft de drop off kosten; wij betaalde $300 + taxes voor ophalen in Las Veags en inleveren Denver
Ik zou ook 1 dag Denver inruilen voor RMNP.
Wat betreft de drop off kosten; wij betaalde $300 + taxes voor ophalen in Las Veags en inleveren Denver
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat wil je de volle dag in Grand Junction doen? Colorado NM is leuk, maar je gaat veel mooiere plekken aandoen. Ik zou dag 8 al naar Moab gaan en of die dag bij RMNP zetten of bv rond Montrose of elders een dagje doorbrengen. Ik vind overigens niets mis met 2 dagen Denver, genoeg te doen in die omgeving (dat zou ik dan wel meepakken en niet alleen de stad zelf).
Maar je kan alle kanten op
Maar je kan alle kanten op
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 3648 Weergaves
-
Laatste bericht door Dianedvo