Reis Janishier: rondreis Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Reis Janishier: rondreis Texas

Bericht door JanVoo »

Ik ga met een vriend eind augustus een dikke week een rondreis maken door Texas. Het is vrij kort, maar dat kwam planningstechnisch zo uit.
Nu zijn er op dit forum wel enkele posts te vinden die over Texas gaan, maar vaak als onderdeel van een rondreis door meerdere staten, niet als een op zichzelf staande reis, vandaar dit nieuwe topic.

Daarom zou ik graag jullie mening en tips horen over het nu uitgedachte "rondje". We hebben immers nog wat lege plekken :)
De overnachtingen zijn al geboekt dus daar kunnen we niet meer van afwijken.

Dag 1: 's middags landen in Houston. De rest van de dag in Houston en het hotel doorbrengen. Ik neem aan dat we een beetje brak zijn, dus hebben we nog geen grootse plannen.
Dag 2: Houston en bezoeken van het dorpje "Nederland" (ik bedoel, waarom niet 8) )
Dag 3: Space Center Houston / USS Texas (marineschip)
Dag 4: Reistijd naar Dallas en in Dallas het bezoeken van de Gas Monkey Garage (bekend van TV) en het 6th Floor Museum (waar vandaag JFK zou zijn vermoord). 's Avonds doorreizen naar Abilene.
Dag 5: Dyess Air Force Base in Abilene en doorreizen naar Midland alwaar we naar het Permian Basin Museum willen (een museum over oliewinning).
Dag 6: Vliegshow in Midland ("Airsho")
Dag 7: Via binnendoorweggetjes naar Austin. We zien wel wat we tegenkomen. Tips welkom!
Dag 8: Austin. Tips welkom! En reistijd naar Houston.
Dag 9: 's Ochtends nog Houston in en 's middags weer onderweg terug naar Nederland.

edit: oh, mijn excuses ik zie nu dat ik het verkeerde forumonderdeel heb gebruikt! Zou een mod mijn post willen verplaatsen? Alvast bedankt!
LittlePhoenix
Amerika-expert
Berichten: 2515
Lid geworden op: 11 apr 2008, 07:27
Locatie: Texas

Re: Rondreis Texas

Bericht door LittlePhoenix »

Nederland wil ik ook nog eens heen rijden. Mn man vond de omweg altijd te lang dus nog steeds niet geweest. Heb wel van anderen gehoord dat het tegenvalt.

Over de rest van je reis, ik zou meer tijd voor Austin in Hill Country inpassen. Dit is het mooiste stuk van Texas!

Wat gaan jullie doen bij de airforce base? Heb je toestemming om on base te gaan of is er een deel open voor publiek?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Rondreis Texas

Bericht door Christian »

Nederland is inderdaad niets om 100km voor om te rijden, kom er vlak langs is het wel grappig.

Check mijn reisverslag van 2015. Toen ben ik in Nederland en rondje Texas geweest.
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Reis Janishier: rondreis Texas

Bericht door JanVoo »

We gaan ook niet specifiek naar Nederland voor de toeristische waarde ervan, maar meer 'voor de lol' en we zien wel wat we daar wel/niet gaan zien. Leuk wordt het sowieso, want we zijn immers op vakantie ;)

@LittlePhoenix Ik zal kijken of meer tijd in Austin inpasbaar is. Het lijkt ons inderdaad wel een erg leuke stad!
Bij de Air Force Base schijnt een spottersplek te zijn. Dus ook daar is het meer een kwestie van op goed geluk gaan en hopen dat we wat mooie toestellen zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer