Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Boris29
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2015, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door Boris29 »

Hallo allemaal,

na een aantal weken de ene na de andere topic gelezen te hebben, en een massa reisverslagen ben ik aan een route begonnen. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid nog een aantal keren aangepast en verfijnd moeten worden, dus aan de experts laat jullie goede raad maar komen.

Momenteel nog niets geboekt, dus alles kan nog compleet omgegooid worden.
We zijn een koppel van 26 & 30 zonder kinderen. We zijn vooral fan vd grote steden, maar een stukje natuur kan nooit kwaad. Lange wandelingen zijn niet echt hetgeen we daar willen gaan doen, vooral veel mooie dingen zien !

Mss is deze route iets te optimistisch en schrap ik best wat, het is ook niet de bedoeling om halve dagen naar het dashboard te moeten kijken.

1) Landing Phoenix
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon - Page
4) Page - Moab
5) Moab - Bryce
6) Bryce - Zion
7) Zion
8 ) Zion - Las Vegas
9) Las Vegas
10) Las Vegas
11) Las Vegas - Death Valley
12) Death Valley - Mammoth Lakes
13) Mammoth Lakes - Mariposa (via de CA 88 - aangezien Tioga Pass nog dicht is)
14) Mariposa - San Francisco
15) San Francisco
16) San Francisco
17) San Francisco - Monterey
18) Monterey - Santa Barbara
19) Santa Barbara - LA
20) LA
21) LA - Terugvlucht

Alle tips zijn meer dan welkom. :-)
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door Jerre »

Deze route is inderdaad iets te optimistisch ;)

ik zou nu al het deeltje Moab schrappen en die dag gewoon ergens anders gebruiken. Eventueel bij Yosemite maar ik weet niet of je daar een volledige dag kunt vullen als je bv niet naar glacier point kan omdat de tioga pass nog dicht is.

anderen gaan hier waarschijnlijk een beter antwoord op kunnen geven maar met zo weinig tijd is het alleszins onbegonnen om moab er deftig bij te nemen
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door SanFran »

Dit is inderdaad een beetje teveel van het goede als je niet alleen maar wilt autorijden. Mijn advies is Moab schrappen en 1 dag Zion schrappen aangezien je aangeeft geen lange wandelingen te willen doen. Hierdoor zou je 1 dag bij Yosemite kunnen zetten en 1 dag extra langs Highway 1 of bij LA. Monterey - Santa Barbara is eigenlijk een te lange dag. Ik zou niet verder rijden dan Pismo Beach.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42187
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door Martin & Marianne »

In deze route is de lange rit naar Moab inderdaad vrij zinloos. Meestal worden daar 2 of liever 3 nachten aangeraden, en dan ook nog een stop in Monument Valley en Capitol Reef. Daar rij je nu voorbij, wat erg jammer is.
Voor Yosemite heb je ook geen tijd, niet als je van Mammoth Lakes naar Mariposa rijdt, en ook niet als je van Mariposa naar SF rijdt. Zelfs met een overnachting in het park blijft er nauwelijks tijd over om iets van het park te zien.
Je wilt mooie dingen zien, maar niet wandelen - hou er rekening mee dat dat niet altijd samen gaat. In de parken zul je echt wel eens de auto uit moeten voor de mooiste plekjes. Ik begrijp trouwens niet de keuze voor 2 nachten Zion en 2 nachten LA als je voor de steden gaat en niet wilt wandelen.
Ik zou zelf in april zeker Moab in de route opnemen, maar daar dan wel meer tijd voor uittrekken. Met een start in Phoenix zou je de route dan zo kunnen laten tot aan Las Vegas. Vandaar zou je naar LA kunnen gaan en dan via de kust naar SF. Het blijft wel krap.

Marianne
Boris29
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2015, 14:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door Boris29 »

Alvast bedankt voor de goede tips, we nemen ze zeker mee !

Dus even de tips ter harte genomen, en een nieuwe planning opgemaakt, zij het met 2 extra dagen.
Dus Yosemite geschrapt, en extra tijd in Moab en dan rechtstreeks van Las Vegas naar LA, via Death Valley.
Ook de rit Santa Barbara - Monterey verlengd met een nacht pismo beach.

Ook nog even verduidelijken, een aantal fikse wandelingen zullen er zeker bij zitten, dat beseffen we heel goed als we iets willen zien,
en dit is ook geen probleem.

1)Landing Phoenix
2) Phoenix - Grand Canyon
3) Grand Canyon - Page
4) Page – Monument Valley
5) Monument Valley – Moab
6) Moab
7) Moab - Bryce
8 ) Bryce - Zion
9) Zion
10 ) Zion - Las Vegas
11) Las Vegas
12) Las Vegas
13) Las Vegas - Death Valley
14) Death Valley – LA
15) LA
16) LA
17) LA - Santa Barbara
18) Santa Barbara – Pismo Beach
19) Pismo Beach - Monterey
20) Monterey – San Fransisco
21) San Fransisco
22) San Fransisco
23) San Fransisco - Terugvlucht

Alle aanmerkingen / bemerkingen ... hoe meer hoe liever :-)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Boris29: rondreis Zuidwesten half april 2017.

Bericht door PSVwally »

In het begin ga je nog steeds erg snel. Niet dat het niet kan, maar tot Zion is het fiks.

Ik zou als je dit zo doet vanuit Monument Valley de snelste route naar Moab nemen en niet onderweg nog allerlei zaken gaan doen, want dan heb je nog gewoon veel te weinig tijd voor Arches, Canyonlands en dead horse sp. Ik zou zelf bv de dag van Santa Barbara naar Pismo eruit halen en deze ook nog bij Moab zetten.

moab - bryce is in principe op 1 dag te doen, je hebt dan wel niet echt veel tijd voor Capitol Reef. Maar je kan de dag dat je naar Zion gaat bv de ochtend ook nog in Bryce blijven.

LA - Pismo via Santa Barbara is makkelijk te doen op 1 dag. Daarom zou ik die er toch uit halen en dus bij Moab zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer