Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dorito: Denver - Seattle of andersom juli 2017
Reis Dorito: Denver - Seattle of andersom juli 2017
Beste allemaal,
Vorig jaar rondje SF en NP's gedaan. Vol inspiratie zijn wij nu plannen aan het maken voor zomer 2017 met drie kids: 3, 8 en 10 jaar.
Ik heb al heel wat gelezen op het forum. Veel dank daarvoor, maar wilde wat vragen aan jullie voorleggen.
Wat raden jullie aan Seattle - Denver, of andersom?
Va AMS heeft Denver een overstap. Dan moeten wij bij die overstap door de douane, waarvoor wij best wat tijd moeten inplannen. Dan wordt de reis best lang?
Of via Londen en dan rechtstreeks Denver?
Na Denver zouden wij dan RMNP willen doen. Maar wil wel vermijden dat wij hoogteziekte krijgen. Ergens anders voelden wij de hoogte wel op 3000 m hoogte (kortademig, licht in hoofd).
Is er een tussenstop van Denver - RMNP om alvast wat aan de hoogte te wennen?
Of kunnen wij beter va Seattle naar Denver gaan?
Ik heb gelezen over de motor festivals begin tot half aug. Als wij begin zomervakantie 8 juli 2017 weg gaan, dan komen wij met 3 a 4 weken vakantie precies dan in de buurt van Sturgis/Custer bij Rapid City. Dat is niet precies de drukte die wij op willen zoeken.
Wat zouden jullie doen?
Voor de route bijv vanuit Denver:
AMS - Denver
Denver
Denver - tussenstop om aan hoogte te wennen
RMNP
RMNP
Cheyenne
Badlands
Rapid city
Sheridan
Cody
Yellowstone aantal dagen
Great falls
Glacier NP
Cranbrook/Banff/Jasper
Revelatie
Kelowna
Vancouver
North cascades/Olympic NP/Mount Rainier NP
Seattle
Wat vinden jullie van de route? Wij hebben graag 2 nachten op 1 plek, dus moeten wellicht wat schrappen?
Wij zoeken een vakantie met korte hikes, natuur, maar ook relaxen en wat speciale leuke dingen voor de kids.
Veel dank alvast!
Vorig jaar rondje SF en NP's gedaan. Vol inspiratie zijn wij nu plannen aan het maken voor zomer 2017 met drie kids: 3, 8 en 10 jaar.
Ik heb al heel wat gelezen op het forum. Veel dank daarvoor, maar wilde wat vragen aan jullie voorleggen.
Wat raden jullie aan Seattle - Denver, of andersom?
Va AMS heeft Denver een overstap. Dan moeten wij bij die overstap door de douane, waarvoor wij best wat tijd moeten inplannen. Dan wordt de reis best lang?
Of via Londen en dan rechtstreeks Denver?
Na Denver zouden wij dan RMNP willen doen. Maar wil wel vermijden dat wij hoogteziekte krijgen. Ergens anders voelden wij de hoogte wel op 3000 m hoogte (kortademig, licht in hoofd).
Is er een tussenstop van Denver - RMNP om alvast wat aan de hoogte te wennen?
Of kunnen wij beter va Seattle naar Denver gaan?
Ik heb gelezen over de motor festivals begin tot half aug. Als wij begin zomervakantie 8 juli 2017 weg gaan, dan komen wij met 3 a 4 weken vakantie precies dan in de buurt van Sturgis/Custer bij Rapid City. Dat is niet precies de drukte die wij op willen zoeken.
Wat zouden jullie doen?
Voor de route bijv vanuit Denver:
AMS - Denver
Denver
Denver - tussenstop om aan hoogte te wennen
RMNP
RMNP
Cheyenne
Badlands
Rapid city
Sheridan
Cody
Yellowstone aantal dagen
Great falls
Glacier NP
Cranbrook/Banff/Jasper
Revelatie
Kelowna
Vancouver
North cascades/Olympic NP/Mount Rainier NP
Seattle
Wat vinden jullie van de route? Wij hebben graag 2 nachten op 1 plek, dus moeten wellicht wat schrappen?
Wij zoeken een vakantie met korte hikes, natuur, maar ook relaxen en wat speciale leuke dingen voor de kids.
Veel dank alvast!
Re: Reis Dorito: Denver - Seattle of andersom juli 2017
Hi,
Ik heb ons plan ondertussen wat concreter gemaakt met reisdagen. Wat vinden jullie ervan?
7/7: Amsterdam - Denver via Londen bijvoorbeeld?
Overnachting in Denver
8/7: Ergens tussenstop om aan hoogte te wennen of is dat niet nodig?
9/8: RMNP oa Trail ridge Road
10/7: Cheyenne? Of direct door naar Badlands? Ca. 6 uur rijden
11/7 Badlands
12/7: Rapid city: Mount Rushmore spreekt ons niet zo aan. Is het aan te raden hier toch een stop te maken voor Badlands NP en/of Custer SP?
13/7: Buffalo: Bighorn Mountains, Wild west sfeer
Sheridan?
Cody?
14/7 Yellowstone
15/7: Yellowstone op 2 verschillende campgrounds met Camper ivm reisafstanden in Yellowstone?
16/7: Yellowstone
17/7: Great falls
18/7: Glacier NP
19/7: Kootenay incl waterval Marble Canyon
Cranbrook?
20/7: Banff NP Canadese Rocky Mountains
21/7: Jasper Canadese Rocky Mountains
22/7: Jasper
23/7: Glacier NP
24/7: Glacier NP
Revelstoke?
Kelowna?
25/7 Osoyoos incl Spotted Lake? Lange rit va Glacier NP 7,5 uur. Anders plannen?
26/7: Manning park 2 uur rijden va Osoyoos
27/7: Vancouver vb Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
Zijn er leuke dingen voor de kids?
28/7: Vancouver
29/7: Tofino: walvistour evt beren spotten
Zijn er andere plaatsen aan de kust voor een walvistour die wat meer op de route liggen?
North cascades?
30/7: Olympic NP? Wel een lange rit uit Tofino (7 uur + veerboot). Waar zouden wij een leuke tussenstop kunnen doen naar Olympic?
31/7: Olympic
1/8: Olympic
Mount Rainier NP?
2/8: Seattle Boeing fabriek in Everrett. Strand in Seattle
Andere tips voor Seattle?
3/8: Camper inleveren. Hotel op vliegveld
4/8: Directe vlucht van Seattle naar Amsterdam
5/8: Aankomst Amsterdam
Wij zouden eigenlijk wel op wat meer plaatsen 2 nachten hebben. Wat raden jullie aan? Zijn er plaatsen die wij over kunnen slaan, zonder dat de reisdag te lang wordt met de kids en ook voor ons?
Zijn er speciale dingen/bezienswaardigheden die jullie aanraden op de route voor de kinderen? (3, 8 en 10)?
Much appreciated
Ik heb ons plan ondertussen wat concreter gemaakt met reisdagen. Wat vinden jullie ervan?
Overnachting in Denver
9/8: RMNP oa Trail ridge Road
10/7: Cheyenne? Of direct door naar Badlands? Ca. 6 uur rijden
11/7 Badlands
12/7: Rapid city: Mount Rushmore spreekt ons niet zo aan. Is het aan te raden hier toch een stop te maken voor Badlands NP en/of Custer SP?
13/7: Buffalo: Bighorn Mountains, Wild west sfeer
Sheridan?
Cody?
14/7 Yellowstone
15/7: Yellowstone op 2 verschillende campgrounds met Camper ivm reisafstanden in Yellowstone?
17/7: Great falls
18/7: Glacier NP
19/7: Kootenay incl waterval Marble Canyon
Cranbrook?
20/7: Banff NP Canadese Rocky Mountains
21/7: Jasper Canadese Rocky Mountains
22/7: Jasper
23/7: Glacier NP
24/7: Glacier NP
Revelstoke?
Kelowna?
25/7 Osoyoos incl Spotted Lake? Lange rit va Glacier NP 7,5 uur. Anders plannen?
26/7: Manning park 2 uur rijden va Osoyoos
27/7: Vancouver vb Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
Zijn er leuke dingen voor de kids?
28/7: Vancouver
29/7: Tofino: walvistour evt beren spotten
Zijn er andere plaatsen aan de kust voor een walvistour die wat meer op de route liggen?
North cascades?
30/7: Olympic NP? Wel een lange rit uit Tofino (7 uur + veerboot). Waar zouden wij een leuke tussenstop kunnen doen naar Olympic?
31/7: Olympic
Mount Rainier NP?
2/8: Seattle Boeing fabriek in Everrett. Strand in Seattle
Wij zouden eigenlijk wel op wat meer plaatsen 2 nachten hebben. Wat raden jullie aan? Zijn er plaatsen die wij over kunnen slaan, zonder dat de reisdag te lang wordt met de kids en ook voor ons?

Zijn er speciale dingen/bezienswaardigheden die jullie aanraden op de route voor de kinderen? (3, 8 en 10)?
Much appreciated

- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ga even mee liften op deze
Ben zelf ook aan het kijken voor Denver - Seatle maar aangezien wij al meerdere dingen gezien hebben
zoek ik nog andere leuke ideeën. Punt 1 is het wel een hele volle reis, en het staat eerlijk gezegd een beetje raar geschreven
het lijkt nu net of je van Kootenay terug gaan naar Canbrook maar ik neem aan dat je via bedoeld?
Je slaat Waterton NP bewust over? vond ik toch wel een heel schitterend park,
VI heb je wel heel ambitieus ingevuld, zoals het nu staat is het dus Vancouver - Tofino incl overtocht, walvistocht en nog dingen onderweg bekijken en ik denk dat je naar Tofino rijd om daar ook nog iets te zien? Om vervolgens de volgende dag weer met dezelfde noodvaart terug te racen om in Olympic te geraken. Dat is allemaal een beetje teveel van het goede (of ik moet het verkeerd lezen) als ik moest kiezen zou ik VI eruit laten, met een beetje geluk kom je onderweg op je route beren tegen, en dan zou ik een walvistour doen vanaf het vaste land.
Probeer het eens uit te schrijven van dag tot dag, dat geeft vaak een veel beter idee en ook iets meer overzicht.

zoek ik nog andere leuke ideeën. Punt 1 is het wel een hele volle reis, en het staat eerlijk gezegd een beetje raar geschreven
het lijkt nu net of je van Kootenay terug gaan naar Canbrook maar ik neem aan dat je via bedoeld?
Je slaat Waterton NP bewust over? vond ik toch wel een heel schitterend park,
VI heb je wel heel ambitieus ingevuld, zoals het nu staat is het dus Vancouver - Tofino incl overtocht, walvistocht en nog dingen onderweg bekijken en ik denk dat je naar Tofino rijd om daar ook nog iets te zien? Om vervolgens de volgende dag weer met dezelfde noodvaart terug te racen om in Olympic te geraken. Dat is allemaal een beetje teveel van het goede (of ik moet het verkeerd lezen) als ik moest kiezen zou ik VI eruit laten, met een beetje geluk kom je onderweg op je route beren tegen, en dan zou ik een walvistour doen vanaf het vaste land.
Probeer het eens uit te schrijven van dag tot dag, dat geeft vaak een veel beter idee en ook iets meer overzicht.
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Bedankt Niekie voor je tips. Ik heb ze hieronder verwerkt.
Heeft iemand anders ervaring met een reis Denver - Seattle en tips?
Ik twijfel nog steeds over een aantal plaatsen en of Denver - Seattle wel n goede keuze is voor 4 weken ( lees: is het eigenlijk niet te kort voor zo'n afstand en kun je beter een andere route kiezen?
Thanks.
Overnachting in Denver
9/8: Denver- RMNP bijna 2 uur, oa Trail ridge Road in RMNP
10/7: RMNP- Cheyenne? Of direct door naar Badlands? Ca. 6 uur rijden
11/7: Cheyenne- Badlands: 4,5 uur
12/7: Badlands- Rapid city: 1 uur. Mount Rushmore spreekt ons niet zo aan. Is het aan te raden hier toch een stop te maken voor Badlands NP en/of Custer SP?
13/7: Rapid City- Buffalo: 3 uur. Bighorn Mountains, Wild west sfeer
Sheridan?
Cody?
14/7 Buffalo - Yellowstone: 4 uur
17/7: Yellowstone - Great falls: 4 uur
18/7: Great Falls - Waterton NP 2,5 uur
19/7: Waterton NP - Glacier NP: 1 uur
20/7: Glacier NP - Kootenai national forest: 4 uur. Incl waterval Marble Canyon
Of ipv Kootenai naar Cranbrook?
21/7: Kootenay - Banff NP: 6 uur Canadese Rocky Mountains
22/7: Banff NO - Jasper NP: 2,5 uur. Canadese Rocky Mountains
23/7: Jasper: zullen wij Jasper erin laten zitten? Het is best een extra stuk.
24/7: Jasper - Glacier NP: 4,5 uur
25/7: Glacier NP
Revelstoke 1 uur vanaf Glacier NP nog in route opnemen?
Of Kelowna? 3 uur va Glacier NP.
26/7: Glacier NP - Osoyoos incl Spotted Lake? Lange rit va Glacier NP 7,5 uur. Anders plannen. Tussenstop tussen Glacier NP en Osoyoos, waar?
27/7: Osoyoos - Manning park: 2 uur
Of naar North Cascades NP: wat is mooier?
28/7Manning - Vancouver: 2,5 uur. Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
Zijn er leuke dingen voor de kids in Vancouver?
29/7: Vancouver
30/7: Vancouver - plaats walvistour. Waar kunnen wij een walvistour doen vanaf het vaste land?
Zoals Niekie zegt is het niet handig om daar helemaal voor naar Vancouver Island op en neer te rijden.
31/7: Plaats vasteland voor walvistour - Olympic NP?
Vancouver - Olympic NP is 5,5 uur.
Mount Rainier NP? Olympic - Mount Rainier NP is 3 uur. De moeite waard om weer naar zuiden te rijden?
2/8: Olympic - Seattle: 2,5 uur
(Mount Rainier - Seattle is 2 uur)
Boeing fabriek in Everrett.
Strand in Seattle
Heeft iemand anders ervaring met een reis Denver - Seattle en tips?
Ik twijfel nog steeds over een aantal plaatsen en of Denver - Seattle wel n goede keuze is voor 4 weken ( lees: is het eigenlijk niet te kort voor zo'n afstand en kun je beter een andere route kiezen?
Thanks.
Overnachting in Denver
9/8: Denver- RMNP bijna 2 uur, oa Trail ridge Road in RMNP
10/7: RMNP- Cheyenne? Of direct door naar Badlands? Ca. 6 uur rijden
11/7: Cheyenne- Badlands: 4,5 uur
12/7: Badlands- Rapid city: 1 uur. Mount Rushmore spreekt ons niet zo aan. Is het aan te raden hier toch een stop te maken voor Badlands NP en/of Custer SP?
13/7: Rapid City- Buffalo: 3 uur. Bighorn Mountains, Wild west sfeer
Sheridan?
Cody?
14/7 Buffalo - Yellowstone: 4 uur
18/7: Great Falls - Waterton NP 2,5 uur
19/7: Waterton NP - Glacier NP: 1 uur
20/7: Glacier NP - Kootenai national forest: 4 uur. Incl waterval Marble Canyon
Of ipv Kootenai naar Cranbrook?
22/7: Banff NO - Jasper NP: 2,5 uur. Canadese Rocky Mountains
26/7: Glacier NP - Osoyoos incl Spotted Lake? Lange rit va Glacier NP 7,5 uur. Anders plannen. Tussenstop tussen Glacier NP en Osoyoos, waar?
Of naar North Cascades NP: wat is mooier?
28/7Manning - Vancouver: 2,5 uur. Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
30/7: Vancouver - plaats walvistour. Waar kunnen wij een walvistour doen vanaf het vaste land?
Zoals Niekie zegt is het niet handig om daar helemaal voor naar Vancouver Island op en neer te rijden.
Vancouver - Olympic NP is 5,5 uur.
Mount Rainier NP? Olympic - Mount Rainier NP is 3 uur. De moeite waard om weer naar zuiden te rijden?
Strand in Seattle
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Eerste stuk kan ik helaas niks over zeggen moeten we zelf nog ontdekken.
Het is veel maar in 4 weken moet het wel te doen zijn en zullen jullie keuzes moeten maken.
Ik zeg bij voorbaat ik ben bevooroordeeld over Canada daar gaat onze voorkeur naar uit, dus dat beïnvloed misschien mijn mening ten opzichten van andere.
18/7: Great Falls - NP 2,5 uur
Hier zou ik bijv een stukje going to the sun doen en overnachten many Glacier.
19/7: Many Glacier - Waterton NP - 85 km
20/7: Waterton - Kootenai national forest: 4 uur. Incl waterval Marble Canyon
Hier moet je wel even het goede park schrijven want het is Kootenay (die andere ligt een beetje uit de buurt)
Je zou ook tot Radium Hotsprings kunnen rijden 389 km
Of ipv Kootenai (kootenay) naar Cranbrook?
Hier ligt het er een beetje aan wat je wilt cultuur of natuur.
21/7 Radium Hotsprings - Banff 140 km
22/7: Banff NO - Jasper NP: 2,5 uur. Canadese Rocky Mountains 2,5 uur
2,5 uur is wel erg positief en ga je niet redden, vinden wij het mooiste stukje
Ja is een behoorlijk stuk maar o zo mooi, (hier geen vooroordeel maar echt mooi)
Wat zijn jullie plannen in Glacier? Je hebt natuurlijk ook nog Lake Louise en Yoho.
Ik snap niet hoe je aan de 7,5 uur komt heb je wel de goeie Glacier ik kom aan 370 km, 4:30 uur
Ik zou hier dan Osoyoos - Vancouver doen. 390 km
Of naar North Cascades NP: wat is mooier? (Geen idee misschien ons volgende rondje.)
28/7 Manning - Vancouver: 2,5 uur. Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
Zit een whale watch bij vancouver (toepasselijke naam vancouver whalewatch)
Vancouver - Olympic NP is 5,5 uur. (je hebt wel de grens en overtocht dus gaat extra tijd inzitten)
Het is mooi, maar dit word echt te veel. Denk niet dat jullie daar dan nog zin in hebben.
Strand in Seattle
Al met al ja een vol rondje, wel een beetje onze manier van reizen maar jullie moeten je er in kunnen vinden en kijken wat je op sommige
plekken kunt doen met de kinderen. Moet zeggen dat de meeste bezienswaardigheden/hoogtepunten dichtbij liggen, de afstanden vonden wij
in het zuidwesten wel vaak tegenvallen. Misschien kan je ook eens kijken in Noordwesten, of andere regio's Canada staan wel wat trips met kids.
En vinden jullie het te vol zou je het nu ook alleen met Noordwest kunnen houden, en Canada een volgende keer. Of misschien vliegen op Salt Lake city weet niet hoe belangrijk het eerste stuk voor jullie is. Wij doen de trip in 3 weken, maar wij kunnen dan ook nog wat dingen overslaan.
Dus ja keuzes keuzes keuzes een luxe probleem die we volgens mij allemaal wel kennen.
Het is veel maar in 4 weken moet het wel te doen zijn en zullen jullie keuzes moeten maken.
Ik zeg bij voorbaat ik ben bevooroordeeld over Canada daar gaat onze voorkeur naar uit, dus dat beïnvloed misschien mijn mening ten opzichten van andere.
18/7: Great Falls - NP 2,5 uur
Hier zou ik bijv een stukje going to the sun doen en overnachten many Glacier.
19/7: Many Glacier - Waterton NP - 85 km
20/7: Waterton - Kootenai national forest: 4 uur. Incl waterval Marble Canyon
Hier moet je wel even het goede park schrijven want het is Kootenay (die andere ligt een beetje uit de buurt)
Je zou ook tot Radium Hotsprings kunnen rijden 389 km
Of ipv Kootenai (kootenay) naar Cranbrook?
Hier ligt het er een beetje aan wat je wilt cultuur of natuur.
21/7 Radium Hotsprings - Banff 140 km
22/7: Banff NO - Jasper NP: 2,5 uur. Canadese Rocky Mountains 2,5 uur
2,5 uur is wel erg positief en ga je niet redden, vinden wij het mooiste stukje
Ja is een behoorlijk stuk maar o zo mooi, (hier geen vooroordeel maar echt mooi)
Wat zijn jullie plannen in Glacier? Je hebt natuurlijk ook nog Lake Louise en Yoho.
Ik snap niet hoe je aan de 7,5 uur komt heb je wel de goeie Glacier ik kom aan 370 km, 4:30 uur
Ik zou hier dan Osoyoos - Vancouver doen. 390 km
Of naar North Cascades NP: wat is mooier? (Geen idee misschien ons volgende rondje.)
28/7 Manning - Vancouver: 2,5 uur. Stanley park met totempalen?
Lookout tower?
Zit een whale watch bij vancouver (toepasselijke naam vancouver whalewatch)
Vancouver - Olympic NP is 5,5 uur. (je hebt wel de grens en overtocht dus gaat extra tijd inzitten)
Het is mooi, maar dit word echt te veel. Denk niet dat jullie daar dan nog zin in hebben.
Strand in Seattle
Al met al ja een vol rondje, wel een beetje onze manier van reizen maar jullie moeten je er in kunnen vinden en kijken wat je op sommige
plekken kunt doen met de kinderen. Moet zeggen dat de meeste bezienswaardigheden/hoogtepunten dichtbij liggen, de afstanden vonden wij
in het zuidwesten wel vaak tegenvallen. Misschien kan je ook eens kijken in Noordwesten, of andere regio's Canada staan wel wat trips met kids.
En vinden jullie het te vol zou je het nu ook alleen met Noordwest kunnen houden, en Canada een volgende keer. Of misschien vliegen op Salt Lake city weet niet hoe belangrijk het eerste stuk voor jullie is. Wij doen de trip in 3 weken, maar wij kunnen dan ook nog wat dingen overslaan.
Dus ja keuzes keuzes keuzes een luxe probleem die we volgens mij allemaal wel kennen.
Reisverslag SouthWest 2016
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat een mooi vooruitzicht hebben jullie !
Ik kan alleen iets opmerken over het eerste gedeelte van jullie route t/m Yellowstone. Wij hebben vorig jaar een rondje Denver gedaan.
Wat betreft het hoogteverschil in het begin: Omdat je ook in Canada de Rocky Mountains doorkruist zou je RMNP kunnen overslaan en vanaf Denver direct naar Badlands rijden eventueel met een tussenstop. De Trail Ridge Road is natuurlijk mooi maar er zijn in het vervolg van jullie reis meerdere mooie routes zoals de Beartooth Highway tussen Cody en Yellowstone. Wij vonden deze route net zo mooi, zo niet mooier dan de Trail Tidge Road.
Heb je je al verdiept in het gebied van de Black Hills. Er is zoveel meer te zien dan alleen Badlands NP. Ik zou hier echt een extra dag (en)voor plannen en dan overnachten in bv Custer, Keystone of Deadwood. In tegenstelling tot Rapid City zijn dit veel leukere plaatsen. Van andere forumleden heb ik begrepen dat je in het gebied ook leuke dingen kunt doen met kinderen.
Mount Rushmore hoef je niet specifiek te bezoeken want je kunt het ook op afstand zien. En als je richting Keystone rijdt kun je het vanaf de weg zien. Wij vonden het in ieder geval wel de moeite waard en omdat je toch in de buurt bent.....waarom niet!
Als je op zoek bent naar de "wild west" sfeer is Cody een leuke plaats. Het is de stad van Bill Cody, alias Buffalo Bill. Je hebt daar het Buffalo Bill Museum. Erg interessant ook voor de kinderen denk ik. Wij hebben een tussenstop genomen in Sheridan zodat we onderweg genoeg tijd hadden om Devils Tower NM te bezoeken en genoeg tijd hadden voor de route door Bighorn.
Tot slot kun je de route beter beschrijven op de manier van...naar. Bv Dag 1 Denver- Badlands, Dag 2 Badlands....? enz Dit is veel overzichtelijker omdat je dan ziet hoeveel tijd je in werkelijkheid ergens hebt. Zo lijkt het nl alsof je her en der een volle dag hebt maar dat is natuurlijk niet zo.
Ik kan alleen iets opmerken over het eerste gedeelte van jullie route t/m Yellowstone. Wij hebben vorig jaar een rondje Denver gedaan.
Wat betreft het hoogteverschil in het begin: Omdat je ook in Canada de Rocky Mountains doorkruist zou je RMNP kunnen overslaan en vanaf Denver direct naar Badlands rijden eventueel met een tussenstop. De Trail Ridge Road is natuurlijk mooi maar er zijn in het vervolg van jullie reis meerdere mooie routes zoals de Beartooth Highway tussen Cody en Yellowstone. Wij vonden deze route net zo mooi, zo niet mooier dan de Trail Tidge Road.
Heb je je al verdiept in het gebied van de Black Hills. Er is zoveel meer te zien dan alleen Badlands NP. Ik zou hier echt een extra dag (en)voor plannen en dan overnachten in bv Custer, Keystone of Deadwood. In tegenstelling tot Rapid City zijn dit veel leukere plaatsen. Van andere forumleden heb ik begrepen dat je in het gebied ook leuke dingen kunt doen met kinderen.
Mount Rushmore hoef je niet specifiek te bezoeken want je kunt het ook op afstand zien. En als je richting Keystone rijdt kun je het vanaf de weg zien. Wij vonden het in ieder geval wel de moeite waard en omdat je toch in de buurt bent.....waarom niet!
Als je op zoek bent naar de "wild west" sfeer is Cody een leuke plaats. Het is de stad van Bill Cody, alias Buffalo Bill. Je hebt daar het Buffalo Bill Museum. Erg interessant ook voor de kinderen denk ik. Wij hebben een tussenstop genomen in Sheridan zodat we onderweg genoeg tijd hadden om Devils Tower NM te bezoeken en genoeg tijd hadden voor de route door Bighorn.
Tot slot kun je de route beter beschrijven op de manier van...naar. Bv Dag 1 Denver- Badlands, Dag 2 Badlands....? enz Dit is veel overzichtelijker omdat je dan ziet hoeveel tijd je in werkelijkheid ergens hebt. Zo lijkt het nl alsof je her en der een volle dag hebt maar dat is natuurlijk niet zo.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor het eerste deel zou je eens ons 2004-verslag kunnen bekijken. Onze kinderen waren toen 9 en 11. Ik zou echt meer tijd uittrekken voor South Dakota en ook voor de route naar Yellowstone. Verkijk je niet op de reistijden, zeker niet met een camper. Hoe kom je bijvoorbeeld aan 4 uur voor Buffalo - Yellowstone? En van Rocky Mountain NP naar Badlands zal ook meer zijn dan 6 uur.
In Yellowstone zijn 2 verschillende campings niet gek hoewel je ook alles vanuit Canyon zou kunnen doen. Een extra dag daar is ook niet verkeerd.
Voor het stuk bij Seattle kun je ons 2006-verslag eens bekijken.
Marianne
In Yellowstone zijn 2 verschillende campings niet gek hoewel je ook alles vanuit Canyon zou kunnen doen. Een extra dag daar is ook niet verkeerd.
Voor het stuk bij Seattle kun je ons 2006-verslag eens bekijken.
Marianne
Hi Niekie,
Super,je specifieke tips. Ik zal wat dingen aanpassen. Ik denk inderdaad dat wij keuzes moeten maken.
@ Indrid: dat is misschien wel slim om de Amerikaanse Rocky Mountains dan over te slaan. Dat scheelt ook met wennen aan de hoogte.
Ik zal nog verder kijken voor Black hills.
@ Marianne: ik heb een aantal van je verslagen gelezen. Thanks. Ik vind het wel moeilijk om te kiezen wat nou de echte must sees zijn.
Super,je specifieke tips. Ik zal wat dingen aanpassen. Ik denk inderdaad dat wij keuzes moeten maken.
@ Indrid: dat is misschien wel slim om de Amerikaanse Rocky Mountains dan over te slaan. Dat scheelt ook met wennen aan de hoogte.
Ik zal nog verder kijken voor Black hills.
@ Marianne: ik heb een aantal van je verslagen gelezen. Thanks. Ik vind het wel moeilijk om te kiezen wat nou de echte must sees zijn.

Heel wat verder ingelezen en nu onderstaande route. Wat vinden jullie ervan?
Ondanks de 4 weken is het voor ons nog net wat te druk. Wat zouden jullie aanpassen?
za.....8-jul......Amsterdam............................London - Denver...................ca 15 uur incl overstap?
zo.....9-juli.....Denver
ma....10-jul.... Denver.................................Estes / Rocky Mountains NP......3,5 uur........Camper pas 's middags ophalen? Boodschappen doen
di.....11-jul......Estes / Rocky Mountains NP........Hot springs / Custer SP/.........7 uur / 7 uur..Mammoth site Hot springs
woe...12-jui......Hot springs / Custer SP
do.....13-jul......Hot springs / Custer SP............Hill city voor Black hills? (Keystone).1 uur ..Black hills bezoeken
vrij....14-jul......Black hill?..........................Sheridan (of Buffalo?)...........4 uur.........Onderweg Deadwood/Spearfish Canyon/ Devil's Tower
za.....15-jui......Sheridan (of Buffalo?).............Yellowstone welke camping?...5 uur.........Onderweg Cody Buffalo Bill museum?
Beartooth highway Cody - Yellowstone: hele mooie weg
zo.....16-juli.....Yellowstone..............................................................................Old Faithful
ma....17-juli.....Yellowstone.............................................................................Tower-Rooosevelt, Mammoth Hot springs
di.....18-juli.....Yellowstone...........................Yellowstone Canyon Village? / West Yellowstone?" 1,5 uur Monument Geayser Basin, Beryl Springs, Artists Paintpots, Norris Geyser Basin, Roaring mt en Canyon bezoeken
woe...19-juli.....Yellowstone Canyon Village?.......Great Falls.......................4,5 uur
do.....20-jul......Great Falls...........................Many Glacier (Glacier NP)......3,5 uur....Deel Going to the sun road? Wat is een handige route dan?
vrij....21-jul......Many Glacier.........................Waterton Lakes NP...............3 uur
za.....22-jul......Waterton Lakes NP...................Kootenay lakes BC, CA..........6 uur + grens...Kootenay Lakes of NP?
zo.....23-jul......Kootenay lakes BC, CA
ma....24-jul.....Kootenay lakes BC, CA...............Canmore.........................1,5 uur
di.....25-jul.....Canmore...............................Jasper.............................4 uur
woe..26-jul.....Jasper
do....27-jul.....Jasper...................................Glacier NP Canada..............5 uur
vrij...28-jul.....Glacier NP Canada
za....29-jul.....Glacier NP Canada....................Osoyoos..........................5 uur
zo....30-jul.....Osoyoos................................Manning pak.....................2,5 uur
ma 31-jul Manning park.........................Vancouver.......................3 uur
di 1-aug Vancouver.....................................................................................Walvistoer Vancouver Whale Watch
woe 2-aug Vancouver...............................Olympic NP....................5 uur............... Olympic NP laten vervallen?
do 3-aug Olympic NP.............................Seattle.........................3 uur
vrij 4-aug Seattle..................................Camper inleveren Hotel op vliegveld............Bezoek Boeing fabriek
za 5-aug Seattle..................................Amsterdam
zo 6-aug Aankomst Amsterdam
Thanks
Ondanks de 4 weken is het voor ons nog net wat te druk. Wat zouden jullie aanpassen?
za.....8-jul......Amsterdam............................London - Denver...................ca 15 uur incl overstap?
zo.....9-juli.....Denver
ma....10-jul.... Denver.................................Estes / Rocky Mountains NP......3,5 uur........Camper pas 's middags ophalen? Boodschappen doen
di.....11-jul......Estes / Rocky Mountains NP........Hot springs / Custer SP/.........7 uur / 7 uur..Mammoth site Hot springs
woe...12-jui......Hot springs / Custer SP
do.....13-jul......Hot springs / Custer SP............Hill city voor Black hills? (Keystone).1 uur ..Black hills bezoeken
vrij....14-jul......Black hill?..........................Sheridan (of Buffalo?)...........4 uur.........Onderweg Deadwood/Spearfish Canyon/ Devil's Tower
za.....15-jui......Sheridan (of Buffalo?).............Yellowstone welke camping?...5 uur.........Onderweg Cody Buffalo Bill museum?
Beartooth highway Cody - Yellowstone: hele mooie weg
zo.....16-juli.....Yellowstone..............................................................................Old Faithful
ma....17-juli.....Yellowstone.............................................................................Tower-Rooosevelt, Mammoth Hot springs
di.....18-juli.....Yellowstone...........................Yellowstone Canyon Village? / West Yellowstone?" 1,5 uur Monument Geayser Basin, Beryl Springs, Artists Paintpots, Norris Geyser Basin, Roaring mt en Canyon bezoeken
woe...19-juli.....Yellowstone Canyon Village?.......Great Falls.......................4,5 uur
do.....20-jul......Great Falls...........................Many Glacier (Glacier NP)......3,5 uur....Deel Going to the sun road? Wat is een handige route dan?
vrij....21-jul......Many Glacier.........................Waterton Lakes NP...............3 uur
za.....22-jul......Waterton Lakes NP...................Kootenay lakes BC, CA..........6 uur + grens...Kootenay Lakes of NP?
zo.....23-jul......Kootenay lakes BC, CA
ma....24-jul.....Kootenay lakes BC, CA...............Canmore.........................1,5 uur
di.....25-jul.....Canmore...............................Jasper.............................4 uur
woe..26-jul.....Jasper
do....27-jul.....Jasper...................................Glacier NP Canada..............5 uur
vrij...28-jul.....Glacier NP Canada
za....29-jul.....Glacier NP Canada....................Osoyoos..........................5 uur
zo....30-jul.....Osoyoos................................Manning pak.....................2,5 uur
ma 31-jul Manning park.........................Vancouver.......................3 uur
di 1-aug Vancouver.....................................................................................Walvistoer Vancouver Whale Watch
woe 2-aug Vancouver...............................Olympic NP....................5 uur............... Olympic NP laten vervallen?
do 3-aug Olympic NP.............................Seattle.........................3 uur
vrij 4-aug Seattle..................................Camper inleveren Hotel op vliegveld............Bezoek Boeing fabriek
za 5-aug Seattle..................................Amsterdam
zo 6-aug Aankomst Amsterdam
Thanks

Mm, wij twijfelen toch over de reis Denver - Seattle. Wat vinden jullie?
Misschien toch rondje Denver ipv naar Seattle, bijvoorbeeld zo:
Routeoverzicht
1 Amsterdam - Denver via Londen?
2 Denver
3 Denver - Rocky Mountain NP (Estes)
4 Rocky Mountain NP (Estes)
5 Rocky Mountain NP - Custer State Park
6 Custer State Park
7 Custer - Badlands
8 Badlands
9 Badlands - Sheridan
10 Sheridan
11 Sheridan - Cody
12 Cody - Yellowstone National Park
13 Yellowstone National Park
14 Yellowstone National Park
15 Yellowstone National Park
16 Yellowstone National Park
17 Yellowstone - Grand Teton
18 Grand Teton
19 Grand Teton
20 Grand Teton - Craters of the Moon
21 Craters of the Moon
22 Craters of the Moon - Twin Falls
23 Twin Falls
24 Twin Falls - Salt Lake City
25 Salt Lake City
26 SLC - Cayonlands
27 Canyonlands
28 Canyonlands - Denver of ergens tussenstop?
29 Denver
Vertrek: Denver - Amsterdam
Misschien toch rondje Denver ipv naar Seattle, bijvoorbeeld zo:
Routeoverzicht
1 Amsterdam - Denver via Londen?
2 Denver
3 Denver - Rocky Mountain NP (Estes)
4 Rocky Mountain NP (Estes)
5 Rocky Mountain NP - Custer State Park
6 Custer State Park
7 Custer - Badlands
8 Badlands
9 Badlands - Sheridan
10 Sheridan
11 Sheridan - Cody
12 Cody - Yellowstone National Park
13 Yellowstone National Park
14 Yellowstone National Park
15 Yellowstone National Park
16 Yellowstone National Park
17 Yellowstone - Grand Teton
18 Grand Teton
19 Grand Teton
20 Grand Teton - Craters of the Moon
21 Craters of the Moon
22 Craters of the Moon - Twin Falls
23 Twin Falls
24 Twin Falls - Salt Lake City
25 Salt Lake City
26 SLC - Cayonlands
27 Canyonlands
28 Canyonlands - Denver of ergens tussenstop?
29 Denver
Vertrek: Denver - Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zet die andere route ook eens in dezelfde vorm neer, die is nu erg lastig te lezen. Dan kunnen beide opties wat makkelijker vergeleken worden.
De laatste opzet is lekker rustig, maar soms wellicht wat té rustig. Waarom een volle dag Sheridan? En een volle dag Craters of the Moon en Twin falls? Voor de omgeving van Moab heb je dan wel weinig tijd. Je zou daar nog een dag extra kunnen doen, en je zou ook in Colorado wat meer tijd kunnen nemen. RMNP op het laatst is ook niet gek - je bent dan meer gewend aan de hoogte, en je kunt het park van west naar oost doorkruisen, met een nacht aan de westkant en een nacht aan de oostkant. Waarom trouwens Estes Park (geen Estes)? Met een camper zul je toch wel in het park gaan overnachten en niet erbuiten?
Het is lastig kiezen, maar als je het niet te druk wilt maken zou ik voor een rondje Denver gaan of de andere route inkorten (wel Glacier NP en de parken in Washington en geen Canada bijvoorbeeld).
Marianne
De laatste opzet is lekker rustig, maar soms wellicht wat té rustig. Waarom een volle dag Sheridan? En een volle dag Craters of the Moon en Twin falls? Voor de omgeving van Moab heb je dan wel weinig tijd. Je zou daar nog een dag extra kunnen doen, en je zou ook in Colorado wat meer tijd kunnen nemen. RMNP op het laatst is ook niet gek - je bent dan meer gewend aan de hoogte, en je kunt het park van west naar oost doorkruisen, met een nacht aan de westkant en een nacht aan de oostkant. Waarom trouwens Estes Park (geen Estes)? Met een camper zul je toch wel in het park gaan overnachten en niet erbuiten?
Het is lastig kiezen, maar als je het niet te druk wilt maken zou ik voor een rondje Denver gaan of de andere route inkorten (wel Glacier NP en de parken in Washington en geen Canada bijvoorbeeld).
Marianne
Thanks, Marianne. Ik heb de route aangepast aan je feedback.
Over rondje andersom twijfelden wij eerst ivm motorfestivals rondom Rapid City begin aug, Maar ivm hoogte RMNP is het wel handig idd.
Hopelijk valt de drukte mee als wij er zijn rond 2 en 3 aug.
Hier een aangepast idee:
Denver - Denver met de klok mee
Wat vinden jullie? Wat zouden jullie eraan veranderen?
Routeoverzicht
1. Amsterdam - Denver
2. Denver ........................................................... [Colorado State Capitol (alleen buitenkant, dicht in weekend), Lower Downtown Denver, gezellige straten met historische gebouwen, Larimer Square]
3. Denver - Great Sand Dunes.... 4 uur ...................................[Star Dune hoogste duin van het park. De 4,8 km wandeling omhoog]
4. Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison ... 4 uur
5. Black Canyon of the Gunnison ................................... [South Rim Road door de kloof, Tomichi Point en Gunnison Point, Cedar Point Nature Trail, Warner Point Nature Trail. Of north rim gedeelte doen? South Rim Campground niet te reserveren, oha in zomer nog wel plaatsen.]
6. Black Canyon of the Gunnison - Canyonlands ... 3,5 uur
7. Canyonlands .............................................. [Island in the Sky, Dead Horse Point State Park Colorado rivier]
8. Canyonlands ................................... .............[Green River Overlook en Grand View Point, 's morgens vlak na zonsopgang Mesa Arch]
9. Canyonlands -Salt Lake City ... 4 uur
10. Salt Lake City ................................... [Great Salt Lake]
11. Salt Lake City -Twin Falls ... 3 uur ...................................[Watervallen in de Snake River, Shoshone Falls 65 m hoog]
12. Twin Falls - Craters of the Moon ... 1,5 uur
13. Craters of the Moon ...................................[Loop Road 11 km met camper]
14. Craters of the Moon - Grand Teton ... 4 uur
15. Grand Teton ................................... [Snake River Overlook, Blacktail Ponds Overlook, Jenny Lake District: Cascade Canyon, uitzicht bij Inspiration Point en de Hidden Falls]
16. Grand Teton ................................... [Colter Bay Area]
17. Grand Teton - Yellowstone National Park... 1 uur
18. Yellowstone National Park ................................... [Old Faithful + omgeving, Grand Prismatic Spring]
19. Yellowstone National Park ................................... [Monument Geayser Basin, Beryl Springs, Artists Paintpots, Norris Geyser Basin, Roaring mt en Canyon bezoeken]
20. Yellowstone National Park ................................... [Tower-Roosevelt (N), Mammoth Hot springs (NW)]
21. Yellowstone National Park ...................................
22. Yellowstone National Park - Cody........ 2 uur................... [Old Trail Town, Buffalo Bill Historical Center]
23. Cody - Sheridan ..........................3 uur................... [Onderweg door de Bighorn Mountains, Authentieke Main Street]
24. Sheridan - Badlands ...................5 uur...................... [Badlands Loop Road uitzichtpunten]
25. Badlands ..................................................... [Badlands ma - vrij: Night Sky Program: incl ISS bekijken]
26. Badlands - Hill city voor Black hills? (Keystone) ... 2 uur
27. Hill city voor Black hills? (Keystone) - Hot springs / Custer SP ...1 uur
28. Hot springs / Custer SP - Rocky Mountain NP (Estes) ... 7 uur.. [Trail Ridge Road, Twee nachten RMNP, 1 nacht oost, 1 nacht west]
29. Rocky Mountain NP (Estes)
30. Rocky Mountains - Denver ... 3,5 uur
31. Denver - Amsterdam ................................... [Camper inleveren. Einde van de dag Vlucht vanaf Denver? Vb 19:40 uur naar LHR - AMS. 15 uur reistijd.]
32. Aankomst Amsterdam
Over rondje andersom twijfelden wij eerst ivm motorfestivals rondom Rapid City begin aug, Maar ivm hoogte RMNP is het wel handig idd.
Hopelijk valt de drukte mee als wij er zijn rond 2 en 3 aug.
Hier een aangepast idee:
Denver - Denver met de klok mee
Wat vinden jullie? Wat zouden jullie eraan veranderen?
Routeoverzicht
1. Amsterdam - Denver
2. Denver ........................................................... [Colorado State Capitol (alleen buitenkant, dicht in weekend), Lower Downtown Denver, gezellige straten met historische gebouwen, Larimer Square]
3. Denver - Great Sand Dunes.... 4 uur ...................................[Star Dune hoogste duin van het park. De 4,8 km wandeling omhoog]
4. Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison ... 4 uur
5. Black Canyon of the Gunnison ................................... [South Rim Road door de kloof, Tomichi Point en Gunnison Point, Cedar Point Nature Trail, Warner Point Nature Trail. Of north rim gedeelte doen? South Rim Campground niet te reserveren, oha in zomer nog wel plaatsen.]
6. Black Canyon of the Gunnison - Canyonlands ... 3,5 uur
7. Canyonlands .............................................. [Island in the Sky, Dead Horse Point State Park Colorado rivier]
8. Canyonlands ................................... .............[Green River Overlook en Grand View Point, 's morgens vlak na zonsopgang Mesa Arch]
9. Canyonlands -Salt Lake City ... 4 uur
10. Salt Lake City ................................... [Great Salt Lake]
11. Salt Lake City -Twin Falls ... 3 uur ...................................[Watervallen in de Snake River, Shoshone Falls 65 m hoog]
12. Twin Falls - Craters of the Moon ... 1,5 uur
13. Craters of the Moon ...................................[Loop Road 11 km met camper]
14. Craters of the Moon - Grand Teton ... 4 uur
15. Grand Teton ................................... [Snake River Overlook, Blacktail Ponds Overlook, Jenny Lake District: Cascade Canyon, uitzicht bij Inspiration Point en de Hidden Falls]
16. Grand Teton ................................... [Colter Bay Area]
17. Grand Teton - Yellowstone National Park... 1 uur
18. Yellowstone National Park ................................... [Old Faithful + omgeving, Grand Prismatic Spring]
19. Yellowstone National Park ................................... [Monument Geayser Basin, Beryl Springs, Artists Paintpots, Norris Geyser Basin, Roaring mt en Canyon bezoeken]
20. Yellowstone National Park ................................... [Tower-Roosevelt (N), Mammoth Hot springs (NW)]
21. Yellowstone National Park ...................................
22. Yellowstone National Park - Cody........ 2 uur................... [Old Trail Town, Buffalo Bill Historical Center]
23. Cody - Sheridan ..........................3 uur................... [Onderweg door de Bighorn Mountains, Authentieke Main Street]
24. Sheridan - Badlands ...................5 uur...................... [Badlands Loop Road uitzichtpunten]
25. Badlands ..................................................... [Badlands ma - vrij: Night Sky Program: incl ISS bekijken]
26. Badlands - Hill city voor Black hills? (Keystone) ... 2 uur
27. Hill city voor Black hills? (Keystone) - Hot springs / Custer SP ...1 uur
28. Hot springs / Custer SP - Rocky Mountain NP (Estes) ... 7 uur.. [Trail Ridge Road, Twee nachten RMNP, 1 nacht oost, 1 nacht west]
29. Rocky Mountain NP (Estes)
30. Rocky Mountains - Denver ... 3,5 uur
31. Denver - Amsterdam ................................... [Camper inleveren. Einde van de dag Vlucht vanaf Denver? Vb 19:40 uur naar LHR - AMS. 15 uur reistijd.]
32. Aankomst Amsterdam
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik bedoelde dat ik het schema van 1 augustus veel duidelijker vond.
Dat andere is op een klein scherm niet te lezen.
Een volle dag Black Canyon of the Gunisson lijkt mij veel, maar met alles wat jullie willen doen is het wellicht wel nodig.
Op weg naar Moab zou je het Colorado NM aan kunnen doen. En rij via de 128 naar Moab. De tijd voor Canyonlands is ruim zo, dat kan ook in 1 dag. Wil je niet naar Arches?
Ik zie nog steeds Estes (Park) staan. Waarom niet in RMNP overnachten? Je kunt dan ook twee nachten op dezelfde plaats staan; die overnachting aan de westkant zou handig zijn als je vanuit Moab naar RMNP zou rijden.
Maar het is een prachtige route!
Marianne

Dat andere is op een klein scherm niet te lezen.

Een volle dag Black Canyon of the Gunisson lijkt mij veel, maar met alles wat jullie willen doen is het wellicht wel nodig.
Op weg naar Moab zou je het Colorado NM aan kunnen doen. En rij via de 128 naar Moab. De tijd voor Canyonlands is ruim zo, dat kan ook in 1 dag. Wil je niet naar Arches?
Ik zie nog steeds Estes (Park) staan. Waarom niet in RMNP overnachten? Je kunt dan ook twee nachten op dezelfde plaats staan; die overnachting aan de westkant zou handig zijn als je vanuit Moab naar RMNP zou rijden.
Maar het is een prachtige route!
Marianne
Re: Reis Dorito: rondreis Denver - Denver juli 2017
Lekker wazig van mij. En ik ben niet eens blond....
Hieronder de aangepaste route
za 8-jul 1. Amsterdam - Denver
zo 9-jul 2. Denver
ma 10-jul 3. Denver - Great Sand Dunes 4 uur
di 11-jul 4. Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison 4 uur
woe 12-jul 5. Black Canyon of the Gunnison
do 13-jul 6. Black Canyon of the Gunnison - Canyonlands 5 uur
vrij 14-jul 7. Canyonlands
za 15-jul 8. Canyonlands
zo 16-jul 9. Canyonlands -Salt Lake City 4 uur
ma 17-jul 10. Salt Lake City
di 18-jul 11. Salt Lake City -Twin Falls 3 uur
woe 19-jul 12. Twin Falls - Craters of the Moon 1,5 uur
do 20-jul 13. Craters of the Moon
vrij 21-jul 14. Craters of the Moon - Grand Teton 4 uur
za 22-jul 15. Grand Teton
zo 23-jul 16. Grand Teton
ma 24-jul 17. Grand Teton - Yellowstone National Park 1 uur
di 25-jul 18. Yellowstone National Park
woe 26-jul 19. Yellowstone National Park
do 27-jul 20. Yellowstone National Park
vrij 28-jul 21. Yellowstone National Park
za 29-jul 22. Yellowstone National Park - Cody 2 uur
zo 30-jul 23. Cody - Sheridan 3 uur
ma 31-jul 24. Sheridan - Badlands 5 uur
di 1-aug 25. Badlands
woe 2-aug 26. Badlands - Hill city voor Black hills? (Keystone) 2 uur
do 3-aug 27. Hill city voor Black hills? (Keystone) - Hot springs / Custer SP 1 uur
vrij 4-aug 28. Hot springs / Custer SP - Rocky Mountain NP Custer Cruisin 4 aug - 13 aug? 7 uur
za 5-aug 29. Rocky Mountain NP
zo 6-aug 30. Rocky Mountains - Denver 3,5 uur
ma 7-aug 31. Denver - Amsterdam Camper inleveren en einde van de dag via LHR naar Adam.
di 8-aug 32. Aankomst Amsterdam
Die dag in Black Canyon of the Gunisson is ook wel om een dagje rust te hebben na de voorgaande dagen rijden en wellicht nog jetlag.
Dit jaar hebben wij 3 dagen Arches gedaan, 1 van de hoogtepunten van onze ZW reis. Toen hadden wij geen tijd meer voor Canyonlands. Misschien inderdaad wel inkorten naar 1 dag?
Onderweg Colorado NM aandoen en via 128 naar Moab / Canyonlands rijden (binnendoor) heb ik opgenomen in de route.
Estes stond er per ongeluk nog in. Wij willen inderdaad in RMNP zelf overnachten.
Motorfestival in Custer begint rond 4 aug, dus daar moet ik nog naar kijken. Dat lijkt mij niet zo relaxed. Heeft iemand daar nog ideeen over? Misschien 1 dag Canyonlands minder en dan een extra plaats bezoeken tussen Custer en RMNP, zodat wij op 4 aug in ieder geval uit Custer zijn?
In het algemeen zou 1 dagje minder voor de reis ook wel mooi zijn, dat wij die maandag terugkomen. Wat zouden jullie doen?

Hieronder de aangepaste route

za 8-jul 1. Amsterdam - Denver
zo 9-jul 2. Denver
ma 10-jul 3. Denver - Great Sand Dunes 4 uur
di 11-jul 4. Great Sand Dunes - Black Canyon of the Gunnison 4 uur
woe 12-jul 5. Black Canyon of the Gunnison
do 13-jul 6. Black Canyon of the Gunnison - Canyonlands 5 uur
vrij 14-jul 7. Canyonlands
za 15-jul 8. Canyonlands
zo 16-jul 9. Canyonlands -Salt Lake City 4 uur
ma 17-jul 10. Salt Lake City
di 18-jul 11. Salt Lake City -Twin Falls 3 uur
woe 19-jul 12. Twin Falls - Craters of the Moon 1,5 uur
do 20-jul 13. Craters of the Moon
vrij 21-jul 14. Craters of the Moon - Grand Teton 4 uur
za 22-jul 15. Grand Teton
zo 23-jul 16. Grand Teton
ma 24-jul 17. Grand Teton - Yellowstone National Park 1 uur
di 25-jul 18. Yellowstone National Park
woe 26-jul 19. Yellowstone National Park
do 27-jul 20. Yellowstone National Park
vrij 28-jul 21. Yellowstone National Park
za 29-jul 22. Yellowstone National Park - Cody 2 uur
zo 30-jul 23. Cody - Sheridan 3 uur
ma 31-jul 24. Sheridan - Badlands 5 uur
di 1-aug 25. Badlands
woe 2-aug 26. Badlands - Hill city voor Black hills? (Keystone) 2 uur
do 3-aug 27. Hill city voor Black hills? (Keystone) - Hot springs / Custer SP 1 uur
vrij 4-aug 28. Hot springs / Custer SP - Rocky Mountain NP Custer Cruisin 4 aug - 13 aug? 7 uur
za 5-aug 29. Rocky Mountain NP
zo 6-aug 30. Rocky Mountains - Denver 3,5 uur
ma 7-aug 31. Denver - Amsterdam Camper inleveren en einde van de dag via LHR naar Adam.
di 8-aug 32. Aankomst Amsterdam
Die dag in Black Canyon of the Gunisson is ook wel om een dagje rust te hebben na de voorgaande dagen rijden en wellicht nog jetlag.
Dit jaar hebben wij 3 dagen Arches gedaan, 1 van de hoogtepunten van onze ZW reis. Toen hadden wij geen tijd meer voor Canyonlands. Misschien inderdaad wel inkorten naar 1 dag?
Onderweg Colorado NM aandoen en via 128 naar Moab / Canyonlands rijden (binnendoor) heb ik opgenomen in de route.
Estes stond er per ongeluk nog in. Wij willen inderdaad in RMNP zelf overnachten.
Motorfestival in Custer begint rond 4 aug, dus daar moet ik nog naar kijken. Dat lijkt mij niet zo relaxed. Heeft iemand daar nog ideeen over? Misschien 1 dag Canyonlands minder en dan een extra plaats bezoeken tussen Custer en RMNP, zodat wij op 4 aug in ieder geval uit Custer zijn?
In het algemeen zou 1 dagje minder voor de reis ook wel mooi zijn, dat wij die maandag terugkomen. Wat zouden jullie doen?
Ondertussen vlucht heenreis geboekt en camper vastgelegd.
Ik wil binnenkort toch wel Yellowstone campings reserveren. Heb er diverse topics over gelezen.
Wat vinden jullie hiervan:
Ma aankomst Yellowstone uit Grand Teton, overnachting in Grant Village
Di: overnachting Madison, 's ochtends eerst naar Norris rijden om daar voor 3 nachten te reserveren als er ruimte is
Woe: overnachting Madison of Norris als er plaats is
Do: Canyon Village 1 nacht als Norris vol
Vrij: Fishing Bridge 1 nacht
Za: vertrek Yellowstone naar Cody
Ik wil binnenkort toch wel Yellowstone campings reserveren. Heb er diverse topics over gelezen.
Wat vinden jullie hiervan:
Ma aankomst Yellowstone uit Grand Teton, overnachting in Grant Village
Di: overnachting Madison, 's ochtends eerst naar Norris rijden om daar voor 3 nachten te reserveren als er ruimte is
Woe: overnachting Madison of Norris als er plaats is
Do: Canyon Village 1 nacht als Norris vol
Vrij: Fishing Bridge 1 nacht
Za: vertrek Yellowstone naar Cody
Nog even wat kortere vragen:
- Ik las verhalen over Messa Verde. Wat raden jullie aan: Denver - Great Sand Dunes - Black Canyon - Canyonlands of naar Messa Verde ipv Black Canyon?
- Iemand tipte Colter Bay voor Grand Teton als camping, maar ik lees ook dat het niet zo'n aantrekkelijke camping is. Hebben jullie tips voor een camping daar?
- Is Ponderosa Campground - Cody, Wyoming een goede camping voor cody incl show? Locatie is wel goed denk ik, maar camping zelf valt niet mee? is er een betere camping voor Cody?
Thanks

- Ik las verhalen over Messa Verde. Wat raden jullie aan: Denver - Great Sand Dunes - Black Canyon - Canyonlands of naar Messa Verde ipv Black Canyon?
- Iemand tipte Colter Bay voor Grand Teton als camping, maar ik lees ook dat het niet zo'n aantrekkelijke camping is. Hebben jullie tips voor een camping daar?
- Is Ponderosa Campground - Cody, Wyoming een goede camping voor cody incl show? Locatie is wel goed denk ik, maar camping zelf valt niet mee? is er een betere camping voor Cody?
Thanks

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mesa Verde en de Black Canyon zijn niet te vergelijken die keuze zul je echt zelf moeten maken. Mesa verde is erg interessant, een ranger tour is wel aan te raden, dus je moet voldoende tijd hebben. Ik weet niet of de kinderen het leuk zullen vinden. Wij waren er in 2008, en deden twee tours. Op zich is 1 ook voldoende.
Ik weet niet hoe de camping bij Colter Bay is; wij waren er eens met de tent maar er was toen gene plaats meer (buiten het hoogseizoen). Ik denk dat je blij moet zijn met wat je kunt vinden. Qua ligging is Colter bay uitstekend.
Zoek eens op het forum op Ponderosa camping. Volgens mij hebben Rob en Annie er wel eens gestaan. Wij hebben eens op de KOA-camping gestaan, is qua voorzieningen prima. En een gratis shuttle naar de rodeo.
Marianne
Ik weet niet hoe de camping bij Colter Bay is; wij waren er eens met de tent maar er was toen gene plaats meer (buiten het hoogseizoen). Ik denk dat je blij moet zijn met wat je kunt vinden. Qua ligging is Colter bay uitstekend.
Zoek eens op het forum op Ponderosa camping. Volgens mij hebben Rob en Annie er wel eens gestaan. Wij hebben eens op de KOA-camping gestaan, is qua voorzieningen prima. En een gratis shuttle naar de rodeo.
Marianne
Ok, thanks. Ik zal eens verder naar de campings kijken.
Even puzzelen voor Mesa Verde hoeveel tijd wij daar hebben.
Thanks!
Even puzzelen voor Mesa Verde hoeveel tijd wij daar hebben.
Thanks!
Wij hebben in Grand Teton op Gros Ventre en op Colter Bay gestaan. Het zijn grote campings, in orde en niets op aan te merken, allebei first come, first served. En helemaal niet onaantrekkelijk. Tussen de bomen, midden in de natuur. Colter Bay heeft een goede ligging, zoals Marianne al aangaf.
In Colter Bay heb je ook een RV-camping, die je kan reserveren. Misschien heb je daarover gelezen dat het niet zo'n aantrekkelijk camping is?
In Colter Bay heb je ook een RV-camping, die je kan reserveren. Misschien heb je daarover gelezen dat het niet zo'n aantrekkelijk camping is?
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Ik heb bij die RV camping gelezen inderdaad die niet zulke goede reviews heeft.
Wij reizen vanaf Craters of the moon naar Grand Teton en staan daar dan na die reisdag nog 2 volle dagen.
Colter Bay is al vol denk ik als wij rond 12.00 uur aankomen vanaf Craters of the Moon.
Dan gaan wij eerst naar Gross Ventre denk ik als daar dn mog wel plaats is en rijden dan de dag erop naar Colter Bay zodat wij nog een plekje hebben.
Wij reizen vanaf Craters of the moon naar Grand Teton en staan daar dan na die reisdag nog 2 volle dagen.
Colter Bay is al vol denk ik als wij rond 12.00 uur aankomen vanaf Craters of the Moon.
Dan gaan wij eerst naar Gross Ventre denk ik als daar dn mog wel plaats is en rijden dan de dag erop naar Colter Bay zodat wij nog een plekje hebben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 7819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties