Reis Bonibenoni: LA-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

@psvwally

Vertrekken 13okt naar LA, en 14okt is monster energy cup.
Bijgevoegede route is die van vorig jaar. Deze kunnen we pakken maar dan omgekeerd.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Gisteren tot laat een beetje zitten puzzelen.
En we hebben een opzet gemaakt. We horen graag of deze route logisch is.
Ik weet dat LV-Seki een lange rit is, maar dat vinden we niet zo erg.
Aangezien we vorig jaar al Yosemite hebben gedaan, willen we die nu overslaan en naar Seki willen gaan.

Alvast bedankt.

13okt Ams-LA slapen net buiten LA
14okt LA-LV monster enegery cup
15okt LV bijkomen
16okt LV-Zion
17okt Zion/bryce - LV
18okt LV-Seki
19okt Seki
20okt Seki-SF
21okt SF
22okt SF
23okt SF
24okt SF-pismo
25okt Pismo-LA
26okt LA
27okt LA
28okt LA-SD
29okt SD/joshua tree - LA
30okt LA
31okt LA-AMS
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Marcopstal »

Zion en Bryce heb je nog niet gedaan, maar ook daar voorzie je nu amper tijd voor want je hebt niet eens een volle dag.
LV - Seki is wel te doen, het is langs de snelste weg slechts een uur of 6 rijden.
Houd er rekening mee dat SEKI hoog gelegen is en de temperatuur er rond die periode al laag kan zijn.
Veel tijd voor SF met 3 volle dagen, de rit SF-Pismo is dan weer veel tenzij je natuurlijk de interstate pakt.
Het lijkt me vrij zinloos tot San Diego te gaan voor één nacht, en de volgende dag via Joshua Tree terug naar LA te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Hans B »

Om op deze manier enkele nationale parken te bezoeken zou ook niet mijn voorkeur hebben.
Indien je op tijd uit LV vertrekt ben je zekere 3 a 4 uur onderweg voor ZION.
Daar moet je een parkeerplek zoeken en overstappen in de shuttle, want met eigen auto mag je het park niet in.
Kost allemaal weer tijd, daarna heb je een uurtje of 4 max, want het is al weer vroeg donker.
Dat geeft je maar heel beperk tijd te wandelen en ZION is een echt wandelpark.

Dan op dezelfde dag van Zion naar Bryce en terug naar Las Vegas.
Ja, een uurtje staan kijken aan de rim van Bryce, that's all lijkt mij.

Verder ook een vreemde move op het eind LA - SD - Joshua Tree - LA.

Als je echt houdt van veel mijlen afleggen en weinig genieten van wat er werkelijk toe doet (wandelen in de parken), be my guest.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Marcopstal schreef:Zion en Bryce heb je nog niet gedaan, maar ook daar voorzie je nu amper tijd voor want je hebt niet eens een volle dag.
LV - Seki is wel te doen, het is langs de snelste weg slechts een uur of 6 rijden.
Houd er rekening mee dat SEKI hoog gelegen is en de temperatuur er rond die periode al laag kan zijn.
Veel tijd voor SF met 3 volle dagen, de rit SF-Pismo is dan weer veel tenzij je natuurlijk de interstate pakt.
Het lijkt me vrij zinloos tot San Diego te gaan voor één nacht, en de volgende dag via Joshua Tree terug naar LA te rijden.
Bedankt voor je reactie en advies.
We gaan alles 1 dag verplaatsen, en doen 1 dag Zion en 1 dag Bryce.
SF hebben we de vorige keer 2 dagen gedaan en kwamen tijd te kort, vandaar nu 3, zijn geen hikers in natuur, maar wel wandelaars in steden 15km per dag is voor ons normaal.
De rit van SF naar Pismo is geen probleem, zal geen rit aan 1 stuk door zijn.
SD blijft 1 nacht alleen we slaan Joshua tree over, als SD bevalt kunnen we altijd een andere keer terug komen.

@HansB, ieder zijn eigen ding, we posten hier voor tips en niet om te horen be my guest.
Zoals ik heb gekeken naar Zion kan je gewoon met de auto, alleen kom je niet overal.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Hans B »

Met eigen auto kun je alleen over de highway-9 rijden, maar dan kom je niet waar het te doen is.
De doodlopende Zion canyon scenic drive is the place to be, maar van half mei tot half november met eigen auto verboden en dus zal je de shuttle moeten gebruiken.

https://www.nps.gov/zion/learn/news/upl ... EB-SAA.pdf
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

@HansB bedankt voor je reactie, dit hadden we inderdaad al begrepen.
We kunnen altijd op dat moment beslissen wat te doen, er staat nog niks vast alleen de eerste overnachting.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Nog 6 weken te gaan, en de route die we in gedachte hadden is komen te vervallen.
We vliegen vrijdag de 13e naar LA we vliegen dinsdag de 31e terug vanaf LA naar Ams.

Het enige wat vast staat is zondag de 29e in LA ( Azusa )

Nu willen we graag naar:
Pismo beach
San Francisco
Seki
LV
Zion en Bryce

Maar de route plannen gaat totaal niet.
Vooral vanaf Seki hebben we geen idee waar we moeten overnachten.

Graag jullie tips and tricks :)

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Begin eens met het uitschrijven va de route per dag. En kijk eens of er in bijvoorbeeld Grant Grove in Kings Canyon iets vrij is. Dan zit je gunstig voor Sequoia en voor Kings Canyon. De volgende stop zou in Three Rivers kunnen zijn. Als je door Death Valley wil rijden is een stop daar of in Lone Pine een mogelijkheid.
Maar eerst maar eens kijken hoeveel tijd je hebt.

Marianne
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie, maar dat is het hele punt.
Ik ben nu 4x begonnen met het uitschrijven en ik kom gewoon niet uit.

Het liefst willen we vanaf LA richting LV/Zion/bryce gaan en dan vanuit daar richting SEKI.
Seki richting SF en dan via Pismo weer terug naar LA.

Maar kom er gewoon echt niet uit.
Vandaar tips gevraagd.

Gr
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door SanFran »

Ik vul zelf altijd de punten die ik wil zien in google maps in, een beetje kijken wat de afstanden zijn en of je die in 1x kunt rijden of dat je een tussenstop nodig hebt onderweg. Ook kijken naar hoelang je per plek wilt besteden. Vervolgens kun je je opzetje hier plaatsen en kun je genoeg tips en tricks krijgen :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Markstaal »

Beste Bonibenoni,

Misschien zoiets?

13 okt: AMS - LA
14 okt: LA
15 okt: LA - LV
16 okt: LV
17 okt: LV - Zion
18 okt: Zion
19 okt: Zion - Bryce
20 okt: Bryce - Page
21 okt: Page - GC
22 okt: GC - Kingman (of verder door rijden richting Barstow)
23 okt: Kingman - SEKI
24 okt: SEKI
25 okt: SEKI - SF
26 okt: SF
27 okt: SF - Montery
28 okt: Montery - Santa Barbara
29 okt: Santa Barbara - LA
30 okt: LA
31 okt: LA- AMS

Heb in het begin 2 dagen LA er in gezet ivm dure weekend overnachtingen in LV. Je zou ook na 1 overnachting in LA op 14 oktober richting Twentynine Palms kunnen rijden en Joshua Tree die dag bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Bonibenoni schreef:Het liefst willen we vanaf LA richting LV/Zion/bryce gaan en dan vanuit daar richting SEKI.Seki richting SF en dan via Pismo weer terug naar LA.
Bonibenoni schreef:Nu willen we graag naar:Pismo beachSan FranciscoSekiLVZion en Bryce
Wat wil je precies? Is de richting belangrijk? Zo nee, doe het dan zo dat je het (dure) weekend in Las Vegas vermijdt, of vermijdt het drukke Zion in het weekend.
Je hebt nu al een mooie voorzet gekregen. Dat kun je ook zelf doen met hulp van googlemaps. Of kijk eens naar de rotueplanner van Tioga Tours.
Moet je de 29e al op tijd in LA zijn? Je zou in dat geval de kustroute ook met 1 stop kunnen doen.
Bonibenoni schreef:Zoals ik heb gekeken naar Zion kan je gewoon met de auto, alleen kom je niet overal.
Dat laatste is nu net het punt. Je kunt door een deel van Zion rijden, maar het belangrijkste deel, de canyon, kun je alleen met de shuttlebus doen. Trek er daarom voldoende tijd voor uit, anders mis je echt heel veel.

Marianne
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Markstaal schreef:Beste Bonibenoni,

Misschien zoiets?

13 okt: AMS - LA
14 okt: LA
15 okt: LA - LV
16 okt: LV
17 okt: LV - Zion
18 okt: Zion
19 okt: Zion - Bryce
20 okt: Bryce - Page
21 okt: Page - GC
22 okt: GC - Kingman (of verder door rijden richting Barstow)
23 okt: Kingman - SEKI
24 okt: SEKI
25 okt: SEKI - SF
26 okt: SF
27 okt: SF - Montery
28 okt: Montery - Santa Barbara
29 okt: Santa Barbara - LA
30 okt: LA
31 okt: LA- AMS

Heb in het begin 2 dagen LA er in gezet ivm dure weekend overnachtingen in LV. Je zou ook na 1 overnachting in LA op 14 oktober richting Twentynine Palms kunnen rijden en Joshua Tree die dag bezoeken.
Super bedankt, een deel had ik zelf ook zo in gedachte, maar het punt vanaf zion daar hebben we echt heel veel aan. Zaten eerst te denken om evt vanaf LA te overnachten in Barstow, en vanaf daar door te rijden naar Mesquite om juist dat dure weekend van LV te vermijden.
Maar Joshua tree lijkt me ook erg mooi om toch even te zien.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Martin & Marianne schreef:
Bonibenoni schreef:Het liefst willen we vanaf LA richting LV/Zion/bryce gaan en dan vanuit daar richting SEKI.Seki richting SF en dan via Pismo weer terug naar LA.
Bonibenoni schreef:Nu willen we graag naar:Pismo beachSan FranciscoSekiLVZion en Bryce
Wat wil je precies? Is de richting belangrijk? Zo nee, doe het dan zo dat je het (dure) weekend in Las Vegas vermijdt, of vermijdt het drukke Zion in het weekend.
Je hebt nu al een mooie voorzet gekregen. Dat kun je ook zelf doen met hulp van googlemaps. Of kijk eens naar de rotueplanner van Tioga Tours.
Moet je de 29e al op tijd in LA zijn? Je zou in dat geval de kustroute ook met 1 stop kunnen doen.

Ik heb nog geen idee hoe laat ik er moet zijn, ik heb daar een afpraak bij mijn vaste tattoo artiest.
En google maps, echt al zo vaak bekeken, maar omdat we net weer iets anders willen zien dan de vorige keer( NP) was het gewoon lastig, we vervielen elke keer een beetje in de oude route.
Bonibenoni schreef:Zoals ik heb gekeken naar Zion kan je gewoon met de auto, alleen kom je niet overal.
Dat laatste is nu net het punt. Je kunt door een deel van Zion rijden, maar het belangrijkste deel, de canyon, kun je alleen met de shuttlebus doen. Trek er daarom voldoende tijd voor uit, anders mis je echt heel veel.

Marianne
Ja dat hebben inderdaad gelezen en gezien, en naar de reactie van HansB hebben we het plan om met eigen vervoer te gaan ook laten vervallen.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

SanFran schreef:Ik vul zelf altijd de punten die ik wil zien in google maps in, een beetje kijken wat de afstanden zijn en of je die in 1x kunt rijden of dat je een tussenstop nodig hebt onderweg. Ook kijken naar hoelang je per plek wilt besteden. Vervolgens kun je je opzetje hier plaatsen en kun je genoeg tips en tricks krijgen :thumbup:
Dank je wel, zo hebben we het ook de vorige keer gedaan, maar nu liepen we elke keer vast op hetzelfde punt.
En dankzij Markstaal is het veel mkkelijker geworden.
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Mede dankzij de tips van Markstaal hebben we hopelijk een goede route kunnen plannen.

13okt: Ams- LA
14okt: LA
15okt: LA-LV
16okt: LV
17okt: LV-Zion ( tips voor overnachtingsplaats )
18okt: Zion
19okt: Zion-bryce (Tips voor overnachtingsplaats )
20Okt: bryce-LV
21okt: lV
22okt: LV-seki
23okt: Seki
24okt: Seki-SF
25okt: SF
26okt: SF
27okt: SF-pismo
28okt: Pismo-LA
29okt: LA
30okt: lA
31okt; LA-AMS

We slaan GC en page over. Lijkt ons mooi maar ligt niet de voorkeur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Twee keer Las Vegas? Wil je daar in verschillende hotels/locatie overnachten? Is het niet prettiger om die dagen aaneengesloten te doen? Dan kun je wellicht ook met een nacht minder toe. Je zou dan bijvoorbeeld vanuit LA eerst naar death Valley kunnen gaan en dan naar Zion.
Voor Zion is Springdale de beste uitvalsbasis. Of de lodge in het park. Voor Bryce heb je een aantal mogelijkheden vlak bij de ingang, maar je kunt ook in Tropic kijken. Zie voor dat laatste ons 2015-verslag.

Marianne
Bonibenoni
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 jun 2016, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Bonibenoni: LA-LV

Bericht door Bonibenoni »

Ja 2x vegas, dit meer gedaan om de route vanuit bryce naar Seki te onderbreken.
Vorig jaar Death valley al gedaan, dus slaan we over, hoe mooi ook.
Bedankt, ga topic nog een keer doorlezen.
Laatst gewijzigd door markro op 19 sep 2017, 09:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer