Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vinno: Welke volgorde?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vinno
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Vinno: Welke volgorde?

Bericht door Vinno »

Hoi,

wij zijn in oktober aan het rondrijden, het wel bekende rondje van LV - LA - SF - LV.
Alleen nu ben ik een beetje aan het twijfelen aan de route voor tussen SF en LV...

Opties die ik heb bedacht:

Optie #1
Dag 1. Rijden SF -> Fresno = inchecken en halve dag Sequoia
Dag 2. Sequoia NP
Dag 3. Kings Canyon NP (ochtend al uitchecken Fresno) en daarna rijden naar Yosemite (in het park denk ik, nog niet zeker)
Dag 4. Yosemite NP
Dag 5. Yosemite -> Mammoth Lake (Via Tiago Pass)
Dag 6. Mammoth Lake -> Death Valley
Dag 7. Death Valley -> Las Vegas

Dag 1. Rijden SF -> Yosemite (in het park denk ik, nog niet zeker)
Dag 2. Yosemite NP
Dag 3. Yosemite -> Mammoth Lake (Via Tiago Pass)
Dag 4. Mammoth Lake -> Lone Pine (deze dag ook Kings Canyon)
Dag 5. Sequoia NP
Dag 6. Lone Pine -> Death Valley
Dag 7. Death Valley -> Las Vegas

Ik heb verschillende topics door zitten lezen en ik zie verschillende adviezen voorbij komen, aangezien veel mensen deze route nemen.
Hier heb ik sowieso al de tip uit gehaald dat ik via Tiago Pass "moet" rijden, dus dat gaan we zeker doen.
Maar wat ik nu logisch qua route?

En is in oktober (halverwege) oktober alles waarschijnlijk nog goed begaanbaar?
En ik denk ook dat optie 2 misschien wat duurder is qua hotels omdat dit meer een toeristenroute is?

Hoor graag jullie ervaringen/ideeën :-)
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke volgorde?

Bericht door SanFran »

Ik zou in elk geval niet in Fresno gaan overnachten voor Sequoia. Dat is 2 uur rijden! Dan ben je dus minimaal al 4 uren kwijt aan heen en weer rijden op een dag. Daarnaast zijn de dagen in oktober natuurlijk ook nog eens een stuk korter. En in optie 2 lijkt het alsof je in Lone Pine wilt overnachten voor Sequoia? Dat is 5 uur rijden!! Dat gezegd hebbende, ik zou voor optie 1 gaan. En dan zo:
1. SF - Seki
2. Seki
3. Seki - Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite - Mammoth Lakes, via Tioga Pass
6. Mammoth Lakes - Death Valley
7. Death Valley - Las Vegas
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Vinno
Amerika-ontdekker

Bericht door Vinno »

Oké dan heb ik dat verkeerd ingeschat qua Lone Pine denk ik dan. Hemelsbreed is het dichterbij (als ik op Google Maps kijk) Sequoia dan Fresno.
Maar dat is dus niet zo omdat daar geen wegen lopen?

En waar adviseer je dan om te slapen bij SeKi? (Leuke afkorting :thumbup:)
Want als ik overal in de parken ga slapen, zal ik wel de hoofdprijs betalen?
Wat op zich niet super erg is, maar als ik dan zowel in Yosemite als in SeKi de hoofdprijs betaal wordt het misschien wel een beetje te duur...
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Je kunt op google maps het beste even bij de routebeschrijving van - naar invullen. Dan zie je wat de daadwerkelijke reistijd is. Volgens mij valt het qua prijs nog wel mee. Extra uren rijden kost ook weer extra benzine natuurlijk. Maar ik overnacht zelf ook vaak iets buiten het park. Is net wat je voorkeur heeft. Toch zou ik adviseren om in oktober wel in het park te gaan zitten. Sowieso zullen de prijzen wat lager zijn omdat het niet hoogseizoen is, maar wat ik ook al aangaf is dat de dagen een stuk korter zijn. Het wordt vroeg donker. Mocht je echt niet in het park willen overnachten dan zou je voor Seki in bijvoorbeeld Three Rivers kunnen zitten (55 minuten rijden) en voor Yosemite in El Portal (26 minuten rijden) of Mariposa (1 u en 10 min rijden) of Oakhurst (1 u en 24 min rijden) .
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Vinno schreef:Oké dan heb ik dat verkeerd ingeschat qua Lone Pine denk ik dan. Hemelsbreed is het dichterbij (als ik op Google Maps kijk) Sequoia dan Fresno.
Maar dat is dus niet zo omdat daar geen wegen lopen?
Je kunt dat zien op googlemaps, even wat verder inzoomen. :wink: En zie www.nps.gov/seki voor een kaart van het park.
Vinno schreef: En waar adviseer je dan om te slapen bij SeKi? (Leuke afkorting :thumbup:)
Want als ik overal in de parken ga slapen, zal ik wel de hoofdprijs betalen?
Wat op zich niet super erg is, maar als ik dan zowel in Yosemite als in SeKi de hoofdprijs betaal wordt het misschien wel een beetje te duur...
Wij hebben in 2013 in Grant Grove en in Cedar grove overnacht, beide in Kings Canony. Grant Grove ligt ook voor Sequoia heel goed. Kijk eens in ons 2013-verslag voor de accommodatie en activiteiten in het park.
In Yosemite zijn de tent bij Housekeeping Camp leuk en relatief betaalbaar.

Marianne
Vinno
Amerika-ontdekker

Re: Reis Vinno: Welke volgorde?

Bericht door Vinno »

Oké ga ik zeker doen, beide bedankt voor de tips! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer