Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jeroenski: Rondreis per camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jeroenski
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Reis Jeroenski: Rondreis per camper

Bericht door Jeroenski »

Hallo mede forum leden!

Na 2 x alleen naar New York City te zijn geweest in 2013 en 2014, ga ik dit jaar met een vriend van me een rondreis maken per camper, voor ons allebei de eerste keer.

We vliegen op 3 September van Amsterdam naar Los Angeles, en op 3 Oktober weer terug naar Amsterdam vanaf Los Angeles.

De camper hebben we ook al gehuurd voor de periode 6 September - 29 September.

Nou hebben we al een beetje een route uitgestippeld wat we zouden willen rijden:

Dag 1 t/m 4: LA naar SF
Dag 5 & 6: SF
Dag 6: SF naar Yosemite NP
Dag 7 & 8: Yosemite NP
Dag 9: Yosemite NP naar Sequoia NP
Dag 10: Sequoia NP
Dag 11: Sequoia NP naar Death Valley NP
Dag 12: Death Valley NP naar Las Vegas
Dag 13 t/m dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas naar Grand Canyon
Dag 19 & 20: Grand Canyon
Dag 21: Grand Canyon naar Monument Valley
Dag 22: Monument Valley
Dag 23 & 24: Monument Valley terug naar LA, Route 66 volgend. Dit lijkt me eerlijk gezegd wel wat lang ;)

Lijkt dit allemaal haalbaar?

Afbeelding
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis per camper

Bericht door SanFran »

Welkom op het forum! Het is het handigste als je de route echt per dag uitschrijft, inclusief de tussenstops tussen 2 plaatsen. Zelf zou ik vanuit SF eerst naar Sequoia rijden en van Sequoia naar Yosemite. Als je dan uit Yosemite komt pak je mooi de Tioga Pass mee. Vanuit Yosemite kun je dan met 2 tussenstops naar Las Vegas rijden.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Welkom op het forum.

Idd per dag uitschrijven. Je hebt het ook ovef dag 1-4 van LA naar SF, maar je haalt 3 dagen na aankomst in LA de camper pas op?? Beetje onduidelijk op deze manier.

Ik mis Page in je route en ben ook benieuwd wat je in de hoek ten oosten van Monument Valley gaat doen
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De plannen zijn niet echt duidelijk. Het kaartje helpt wat, maar toch....

Zoals ik het nu zie stoppen jullie tussen LA en SF in de regio van Oxnard en Pismo beach om daazrna naar Monterey te rijden. Dit lijkt me geen ideale verdeling. Het eerste stuk tot Pismo beach is er immers niet zoveel te zien, daarna is er veel te zien.

Het stukje Yosemite / Sequoia / Death Valley zit fout. Je kiest op die wijze voor de saaie route onderlangs, noodzakelijk in de winter maar te vermijden in de zomer. De ideale route is SF- Sequoia - Yosemite - Mammoth lakes - Death Valley

Je besteed zeer veel tijd aan Las Vegas en houdt weinig tijd over voor erna. Rare keuze voor een camper reis. Maar wat komt het ballonnetje "Rachel" hier doen ?

Je kan van Vegas naar de GC en dan MV, maar als de volgende bestemming LA is dan is dit niet echt logisch. Waarom rijdt je dan niet bovenlangs, eerst via Page, vervolgens MV en tot slot de GC alvorens naar LA te rijden ?

Wat zijn de plannen aan de GC en MV ? Drie nachten GC is echt wel heel veel, tenzij je tot de bodem van de Canyon wil. Het is niet omdat er "Grand" in de naam staat dat je hier veel tijd nodig hebt. Velen volstaan met 1 nacht. Idem voor MV, doorgaans is 1 nacht hier voldoende.

Kijk eens naar de voorbeeld route op het forum. Lijkt me veel interessanter dan jullie huidige plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik krijg het idee dat je in 1 dag an LA naar SF wilt rijden? Inderdaad goed om het per dag uit te schrijven, dan wordt het wat duidelijker.
Heb je al een camping in Yosemite geboekt? Zo nee, dat zal het lastig worden om nog iets te vinden in het park. Zie hier voor meer informatie.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Jeroenski: Rondreis per camper

Bericht door Marcopstal »

Ik heb dit gevoel niet Marianne. Ze gaan 30 dagen en er staan slechts 24 dagen in hun lijstje. de camper hebben ze voor 24 dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt gelijk. Ik dacht dat dag 1 de dag van aankomst was maar dat is natuurlijk de dag dat ze de camper ophalen.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hm, dat zijn wel veel dagen LA zonder vervoer. Of huren jullie daar een auto?
LA bezoeken met het openbaar vervoer is bijna niet te doen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de route per dag.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer