Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door M Kactus »

rvbael schreef: @M Kactus: door de suggestie van Marianne om van Death Valley naar Mammoth Lakes en dan via Tioga Pass naar Oakhurst-Sequoia-Tulare-Modesto te reizen kunnen we nog wel naar Sequoia... zou moeten lukken niet?
Yep, dat zou zeker wel moeten lukken. Ik denk dat het nu vooral handig is om te weten wat er nog kan bij het reisbureau, en wat niet. En wat de uiteindelijke route wordt. Pas dan wordt het zinnig om te kijken wat je waar kunt doen, want misschien kun je nog wel 5 nachten omgooien, en misschien geen.

Wij hebben in Visalia en Madera gelegen voor Sequoia (Visalia vertrekken, Sequoia bezoeken, 's avonds aankomen in Madera). Dan is Modesto niet veel verder, dus dat zou zeker moeten lukken. Voor ons was het perfect. Sequoia is een heel fijn park, met verschillende kortere wandelingen, die allemaal iets anders bieden. Het neemt iets minder tijd in beslag dan een groter park als bijvoorbeeld Yose. Ik zou me dan wel echt beperken tot Sequoia, en niet Kings Canyon er nog bij proberen te nemen. Dan heb je toch wat tijd te kort.

Met Tulare en Modesto als begin- en eindpunt, zou je bijvoorbeeld de General Sherman Tree kunnen bezoeken, en daarna het stukje rijden naar de voet van Moro Rock. Dan rijd je ook die weg waar je door de sequoiaboom rijdt. Moro Rock omhoog, en dan eventueel een korte wandeling aan plakken als je de tijd hebt. Hanging Rock is een leuke, in de buurt van Moro Rock, of de Crescent Meadow Loop met Log Meadow (met dank aan Mr Vanilla). Dat is ook een bijzonder zicht.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door PSVwally »

Kunnen wij met het openbaar vervoer gemakkelijk vanuit Millbrae naar SF of is de wagen aan te raden? Alcatraz op voorhand reserveren??
Je moet idd even kijken hoe dicht je bij het BART station zit met je hotel. Bij veel BART stations buiten de stad kan je ook redelijk goedkoop parkeren. Marianne gaf dit hierboven ook al aan zie ik. Je kan natuurlijk ook naar de stad rijden en die 15/20/30 dollar parkeerkosten voor lief nemen. In de stad zelf zou ik de auto dan wel ergens parkeren en de rest te voet/fiets of met het ov doen. Ik vond de sightseeing bus in SF ook erg handig, die stopt echt bij alle highlights en je kan er dus ook op meer dan 20 plekken in en uitstappen.

Alcatraz zeker reserveren. Dat kan vanaf ongeveer 90 dagen vooraf en ik zou dat ook zo snel mogelijk vastleggen, zodra je route helemaal duidelijk is en je dus binnen die 90 dagen voor je dat gaat doen zit.
rvbael
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2016, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door rvbael »

Allen... nogmaals bedankt voor de fijne suggesties...
Ons hotel in Death Valley wordt The Ranch at Furnace Creek, in Millbrae hebben we Best Western Plus El Rancho Inn...
Voor wat betreft de switch Mammoth Lakes met Tulare zijn we nog in "volle verwachting"... Ik zal jullie informeren...
Wat denken jullie over de route Moab -> Bryce (Capitol Reef) - Bryce -> Hurricane (Bryce canyon) en dan vervolgens het verblijf in Hurricane (Zion/Kolob canyons)?
Bezochten jullie LA ook met de auto of is openbaar vervoer aan te raden? Wij logeren in Best Western Plus Hollywood Hills...
Merci voor de tips!
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door M Kactus »

Die route van Bryce naar Zion is prima. Maar dan ga ik ervan uit dat het Panguitch wordt, ipv Bryce?
Maar daar moet je wel heel goed opletten dat je de juiste weg neemt :) Vanuit Moab rijd je naar de I70, westwaarts. Maar die mag je niet blijven volgen tot aan de afslag voor Panguitch. Dat zou zonde zijn. Je moet er al vrij vroeg af, en volgt best UT24 door Capitol Reef, en dan vanaf Torrey de UT12. Die twee wegen zijn één van de mooiste stukken baan in het hele westen van de VS. Dat wist je vast al, want ik zag Capitol Reef erin staan, maar het is wel belangrijk om die niet te missen :)

Dat maakt wel dat je 5u30 onderweg bent ipv 3u50, als het Panguitch is. Dus het duurt een beetje langer, waardoor je ook iets minder tijd hebt in Bryce.

In LA zou ik trouwens het openbaar vervoer niet aanraden. Het kan best, en het is spotgoedkoop, maar zeker niet zo geregeld als in San Francisco bijvoorbeeld. Er is wel een bussysteem, maar het is lastiger om uit te zoeken, en er zijn niet zo veel bushaltes/bussen als je wel zou willen. Naar het strand gaan vanuit Hollywood Blvd gaat nog net, maar als je in Griffith Observatory wilt komen, worden het al gauw heel wat overstappen. Ik zou de auto nemen, en LA wijk per wijk verkennen. Eén dag het strand en Hollywood Blvd, één dag downtown en Griffith, ik zeg maar wat. Er zijn wel wat parkeerkosten, en het verkeer is er erg druk, maar het weegt voor mij niet op tegen het zoeken en hollen voor bussen.
rvbael
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2016, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door rvbael »

@ M Kaktus in Bryce canyon logeren we in Bryce view lodge...
de route van Moab naar Bryce is 422k zoals u het voorstelt. En dan kunnen we passeren langs Capitol Reef... Is haalbaar denk ik om Capitol Reef te bezoeken. Aankomst laat in Bryce. De volgende dag van Bryce naar Hurricane is Quality Inn Zion onze stopplaats... Is 174k via Glendale... Ik denk te plannen om eerst Bryce canyon te bezoeken en dan door te rijden naar Hurricane. Aangezien we daar dan een dag ter plaatse blijven, kunnen we dan Zion-park doen. Van Hurricane wordt het dan Death Valley (431k). Indien we dan vroeg vertrekken kunnen we al een deel van Death Valley doen. Moet nog uitgewerkt worden, maar dit dacht ik te plannen. Hier moeten we nog even afwachten voor de verdere indeling.
Iemand suggesties voor de route tussen Grand Canyon en Page? Marianne gaf al aan om zo lang mogelijk in Grand Canyon-land te blijven en pas laat door te rijden naar Page (221k) waar we dan de volgende morgen naar Antelope Canyon kunnen. Adviseren jullie zowel upper als lower canyon? Page naar Moab wordt dan wel 439k. Suggesties om toch nog een stop in te lassen, of hebben we hier tijd te kort...
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door M Kactus »

Om het overzicht even te bewaren, hier het schema dat PSVWally geplaatst had, aangevuld met de laatste tijden en wat opmerkingen:

1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas - Grand Canyon
4 Grand Canyon - Page (215km - 2,5u):
Het is niet zo ver rijden, dus afhankelijk van wanneer je de tour in Antelope Canyon geboekt hebt, kun je hier zeker nog een halve dag Grand Canyon doen. Ik zou de volgende dag wel niet meer veel in Page doen, hoogstens de Horseshoe Bend. Ik denk dat ik de tour hier zou proberen te doen.
5 Page - Moab (430km - 4u30): Als je hier via Kayenta en Mexican Hat rijdt, kom je aan Monument Valley voorbij. Op z'n minst de moeite om even voorbij te komen. Lang hoef je er niet te verblijven, als je toch geen tour maakt rond de Mittens, heb je het op een goed uurtje ook gezien. Wil je echter meer, kun je daar tegen de zonsondergang aankomen. Maar dan moet je natuurlijk wel nog een aardig stuk (2u50) in het donker rijden. Ik ben er niet vies van, een paar keer tijdens een vakantie kan best voor mij, maar dat moet je zelf weten. Het is er wel aardedonker :)
6 Moab
7 Moab - Bryce View Lodge (430km - 5u):
Hier kun je al een stukje van Bryce zien en doen.
8 Bryce - Zion - Hurricane (190km - 2u10): Via de 89 en de 9, dan rijd je al een stukje door Zion en de tunnel. De Zion Overlook Trail zou je hier misschien nog kunnen doen, afhankelijk van de tijd.
9 Hurricane - Zion - Hurricane (75km - 1u)
10 Hurricane - Death Valley (430km - 4u10): Hier is niet veel te zien of te missen, gewoon een halve rijdag naar DV. Hoogstens een stop aan Amargosa Valley voor de Opera House, maar ik zou gewoon doorrijden. Death Valley doe je best niet over de middag, dus is het niet erg als je hier pas namiddag aankomt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door Martin & Marianne »

rvbael schreef: Adviseren jullie zowel upper als lower canyon? Page naar Moab wordt dan wel 439k. Suggesties om toch nog een stop in te lassen, of hebben we hier tijd te kort...
Ik zou een van beide doen. De Lower is in de ochtend het mooist (zonder direct zonlicht), voor de Upper is rond het middaguur de beste tijd.
Kijk wat je allemaal bij Moab wilt doen: je kunt nog iets in Arches bekijken (zonsondergang bij Delicate Arch? zie daarvoor ons 2013-verslag.) of onderweg iets doen. Heb je je al ingelezen op http://www.ontdek-amerika.nl? Kijk wat er allemaal is onderweg (MV, Valley of the Gods, Gooseneck SP) en in Arches, Canyonlands en Dead Horsepoint SP, en bepaal zelf wat je het meest aanspreekt. In Arches kun je de Fiery Furnace Creek doen, een erg leuke wandeling met een ranger. Je moet je daarvoor op tijd opgeven. zie daarvoor http://www.nps.gov/arch en kijk eens in ons 2008-verslag.

Je noemt bij Zion ook Kolob Canyon; ik zou dat vergeten, in Zion Canyon heb je al je tijd nodig. Onderweg van Bryce naar Zion is de Canyon Overlook Trail inderdaad de moeite waard.

De El Rancho Inn is een leuk motel, wij zaten meerdere keren. Je hebt er bij voorkeur wel een auto nodig, het is nog wel een eindje lopen naar het station. Ik mag toch hopen dat je de auto wel vanaf de eerste t/m de laatste dag hebt?

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door PSVwally »

En dan kunnen we passeren langs Capitol Reef... Is haalbaar denk ik om Capitol Reef te bezoeken. Aankomst laat in Bryce. De volgende dag van Bryce naar Hurricane is Quality Inn Zion onze stopplaats... Is 174k via Glendale
Ik denk dat dat echt afhangt van of je alles rond Moab hebt gezien. En dan is het dus de vraag wat je op dag 5 allemaal al hebt gedaan. Arches en Canyonlands Island in the sky en dead horse SP op 1 dag is m.i. onmogelijk. Jammer voor Capitol Reef, maar ik zou dus op dag 6 Arches bekijken en op de ochtend van dag 7 in ieder geval Canyonlands Island in the sky aandoen. En dan vanaf Moab dus de lange rit maken naar Bryce. En op deze manier moet je echt capitol reef in jullie geval links laten liggen. Gooi het ook allemaal niet te vol. Maak een keuze uit 1 van de antelope canyons, maar een keuze wat je wel en niet wilt bekijken in Arches, maar een keuze tussen de parkendelen in Zion (ik zou in jullie geval Kolob Canyon overslaan), dat soort zaken. Beperk je tot de hoofdzaken

Naar het BARTstation is 15min lopen marianne? Dat valt toch nog wel mee?
M Kactus
Amerikakenner
Berichten: 1031
Lid geworden op: 22 mar 2011, 14:05
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door M Kactus »

Ja, ik ga met zowel Marianne als PSVWally mee, niet al te vol. Het is druk, maar doenbaar. Extra dingen toevoegen zal het echt wel heel druk maken.
Als het mijn vakantie was, zou ik Moab beperken tot Arches (Dead Horse Point en zelfs Island in the Sky zou ik houden voor een andere keer, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk), zodat je daar een paar van de prachtige wandelingen die Marianne voorstelt, kunt doen.

Capitol Reef zal waarschijnlijk een doorrijd-park zijn. Dat was voor ons ook het geval. Een prachtig decor om door te rijden, en hier en daar even uit te stappen. Maar meer zou ik er niet doen.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door Anneleen »

M Kactus schreef:Wil je echter meer, kun je daar tegen de zonsondergang aankomen. Maar dan moet je natuurlijk wel nog een aardig stuk (2u50) in het donker rijden.
Dat zou ik niet doen. De streek is zo mooi, zonde om er in het donker door te rijden.
rvbael
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2016, 12:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door rvbael »

Bedankt mensen!
De auto hebben we gans de reis ter beschikking, ik ga even BART googlen om te kijken wat de vertrektijden zijn etc...
Het wordt mij meer en meer duidelijk hoe belangrijk de keuzes, afhankelijk van de persoonlijke smaak natuurlijk, zullen zijn.
Ik ben mij er zeer bewust van dat je niet alles kan doen... dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom jullie zo dikwijls opnieuw
besluiten om terug te gaan. Waarschijnlijk zal dat bij ons ook opkomen: "we komen nog eens terug"...
Door bij jullie info in te winnen, zal ik mogelijk mijn keuzes beter kunnen maken...
Mag ik jullie nog "lastig" vallen met nog andere vragen die zeker zullen opkomen wanneer ik de route verder ga uitwerken?
thx
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door Anneleen »

Wat mij betreft, laat maar komen! Ik vind het heel leuk om mensen advies te kunnen geven!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis rvbael: reisadvies West-Amerikareis.

Bericht door PSVwally »

Nou ja, er zijn ook velen onder ons die een soort roadbook opstellen met wat er onderweg of op bepaalde plaatsen allemaal te doen is en daar ter plekke een keuze uit maken wat ze interessant lijkt. Maar maak geen plan van om 10.00 dit en om 11.30 dat en om 13.00 zus, want dan heb je behalve geen ruimte voor spontane zaken ook geen uitloop tijd. Maar als je ergens om bv. 12.00 een tour hebt geboekt moet je daar natuurlijk wel op tijd (kunnen) zijn.

Hou er bv ook rekening mee dat behalve de rijtijd en tussen Page en Moab ook nog een uur tijdsverschil bijkomt. Die neem je tussen Zion en Death Valley dan weer terug.

Persoonlijke smaak is altijd lastig als je op bepaalde plekken nog nooit bent geweest. Zo vond ik bv Canyonland veel indrukwekkender dan Arches. Maar in Arches zijn weer wat leukere wandelingetjes. Ik was er in het voorseizoen en had, behalve in Zion eigenlijk nergens grote drukte. Dat is inmiddels, zeker verder in het seizoen, wel wat anders. Dat speelt ook nog mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer