Reis inette: zomer 2016.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
inette
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis inette: zomer 2016.

Bericht door inette » 07 mei 2016, 17:01

Hoi, wij hebben voor de zomer een ticket naar San Francisco heen, en terug vanuit Denver, en een camper gehuurd. Heb de volgende reis in gedachten ... hoor graag tips en feedback.

dag Bestemming
1 >San Francisco
2 San Francisco
3 >Monterey
4 >Pismo beach
5 >los Angeles
6 los Angeles
7 >Las Vegas
8 >Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 >monument valley
11 >moab
12 moab
13 moab
14 >bryce canyon
15 bryce
16 >salt lake city
17 >grand teton
18 > yellowstone
19 yellowstone
20 yellowstone> cody
21 tbd
22 > rocky mnt park
23 Rocky mnt Park
24 > denver>nl

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis inette zomer 2016

Bericht door PSVwally » 07 mei 2016, 17:13

Hallo en welkom op het forum.

Als ik het zo lees is alles al geregeld?
Je gaat met de camper en dan vind ik het eerlijk gezegd allemaal wel erg veel. Met de auto zou het net aan zijn, maar met de camper ben je gemiddeld toch een heel stuk trager. Toch zou ik het denk ik niet heel veel anders doen. Ik hoop alleen dat je bv bij de Grand Canyon, Bryce, de Tetons en Yellowstone nog een fatsoenlijke campground gaat vinden. Verder vind ik op deze manier je tijd bij de tetons en yellowstone echt heel minimaal.

Ik zou namelijk in deze reis denk ik Bryce eruit halen en van Moab of via Vernal of via Salt Lake City naar Grand Teton rijden en daar 1 nacht bij doen en 1 nacht bij Yellowstone of bij Denver op het einde plaatsen. Hoe laat moet je de camper inleveren namelijk? Met schoonmaken en de rit naar Denver lijkt me dat dag 24 lastig namelijk.

Moet Bryce erin blijven dan zou ik misschien of een dag LA minder doen. Persoonlijk vind ik dat jammer, maar LA met een camper is ook niet de makkelijkste stad. En dan daar 1 nacht Grand Teton voor in de plaats zetten.

Of sla Salt Lake City, Grand Teton en Yellowstone over en concentreer je meer op het stuk tussen Moab en Denver en neem Zion, Capitol Reef, de million dollar highway, Mesa Verde, en nog wat parken dus tussen moab en denver mee.

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 07 mei 2016, 17:46

Hoi Paul,
campings zijn nog te regelen merk ik, heb reserveringen nu t/m Moab en 2 nachten yellowstone in het park (kan data altijd nog wijzigen).
Bryce ruby's inn is beschikbaar en maar ik twijfel inderdaad over Bryce, alternatief zou idd langer in Teton zijn. De byway 12 lijkt me alleen ook wel heel mooi om te rijden....
We zij al eerder (25 jaar geleden) in yellowstone geweest en willen t dit jaar graag aan de kinderen laten zien.
Nog suggesties voor tussenstop tussen Yellowstone en rocky mountains?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 07 mei 2016, 18:20

Hallo, welkom op het forum!
Als je al eerder in het zuidwesten bent geweest heb je bepaalde keuzes waarschijnlijk bewust genomen maar ik vind het wel jammer dat je op deze route zo weinig tijd hebt voor Yellowstone en dat je ook veel overslaat, zoals Yosemite, Zion en Page. Zijn er dingen in de route die niet echt een must zijn? Hoe oud zijn de kinderen en wat zijn jullie plannen voor LA?

Wanneer moeten jullie de camper inleveren, op de 24e? Lukt dat als je van RMNP komt?

Wij hebben met onze kinderen in 2004 een reis gemaakt van Denver naar SF, via Yellowstone, Misschien kun je wat tips uit ons verslag halen.

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 07 mei 2016, 18:20

Ik zou dat laten afhangen langs welke kant je het park wilt binnenrijden.

Je kan via Grand Lake RMNP binnengaan over de trail ridge road (alleen open in de zomermaanden), dan zou ik via Thermopolis, Riverton, Rawlins rijden. Dan zou ik denk ik in de omgeving van Riverside Colorado een campground zoeken. Grandby lijkt me misschien wat ver namelijk.

Wil je via de andere kant dan zou ik denk ik tussen Casper, Laramie en Cheyenne een campground zoeken.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 07 mei 2016, 18:28

Is het iets om Moab later in de route te doen? En dan van Moab via Grand Lake naar RMNP?

Marianne

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 07 mei 2016, 20:16

Marian,
Onze kinderen zijn 14 en 18 en willen graag naar LA. Dacht aan hollywood, santa monica en venice beach... Zou je adviseren dat over te slaan?
Zion zou ik graag willen, maar onder mom van keuzes maken geschrapt(eerst nacht minder in moab en bryce en dan 2 nachten in Zion,watchman was echter vol.
Als moab later dan zouden we Monument Valley moeten overslaan en van GC naar zion en Bryce?

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 07 mei 2016, 20:18

We hebben laatste nacht overnachting bij Denver, vliegen laat op de dag.

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 07 mei 2016, 20:22

Nu drie dagen yellowstone, lijkt mij voldoende? Cody is zeker geen must

toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero » 07 mei 2016, 20:49

1 ...San Francisco
2 San Francisco
3 SF- Monterey
4 Monterey - Pismo beach
5 Pismo Beach - los Angeles
6 los Angeles
7 LA- Las Vegas
8 Las Vegas- Grand Canyon
9 Grand Canyon
10 Grand Canyon - monument valley
11 MV- moab
12 moab
13 moab
14 Moab - bryce canyon
15 bryce
16 Bryce- salt lake city
17 SLC- grand teton
18 Grand teton - yellowstone
19 yellowstone
20 yellowstone> cody
21 Cody - TBD
22 TBD - rocky mnt park
23 RMNP
24 RMNP denver>nl

Bedoel je zoiets?

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 07 mei 2016, 21:08

Als je van Lake naar Cody gaat kan je nog een groot deel vd dag in Yellowstone doorbrengen. Via de beartooth highway gaat dat niet lukken. Of je moet daar dan een dag aan opofferen. Bij de Santa Monica pier kan je redelijk goed parkeren. Je zou daar fietsen kunnen huren om over het strand naar Venice en evt Marina del Rey te fietsen. Hollywood blvd en de walk of fame moet je je overigens nou ook weer niet te veel van voorstellen, maar als je er bent is een stop natuurlijk wel een must.
Ik ben een liefhebber van LA, al is het een Compleet andere stad dan SF of Las Vegas. Je zou ook van de kust een langere rit naar Vegas kunnen maken en LA overslaan, maar dat zijn eigen keuzes.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Old Faithful » 07 mei 2016, 22:32

Ik zou voor minstens drie nachten Yellowstone kiezen. Die nacht zou je kunnen vinden bij de Grand Canyon. Als je niet te laat vertrekt, kun je de middag en avond gebruiken voor het gedeelte tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest en de volgende dag op weg naar Monument Valley de uitzichtpunten aan de East Rim Drive aandoen. Je zou met goed plannen zelfs een helikopter tour kunnen doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

inette
Amerika-ontdekker

Re: Reis inette: zomer 2016.

Bericht door inette » 08 mei 2016, 11:18

dank voor jullie tips, denk er over om dan toch Bryce over te slaan of nacht korter in Moab?
Het lijkt me te gehaast om niet een nacht bij GC te slapen.

SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran » 08 mei 2016, 11:40

Je hebt nu 2 nachten bij Bryce toch? Anders daar een nacht minder.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 mei 2016, 11:50

Ik zou zeker een nacht bij de Grand Canyon doen, maar er is ook niet geadviseerd om dat niet te doen. Je hebt er nu twee gepland, maar 1 zou ook kunnen. Bij Bryce zou ik wel 2 nachten doen gezien de afstanden. Of je doet 1 nacht Capitol Reef en 1 nacht Bryce. Dan heb je ook tijd om onderweg nog iets te doen. Bryce overslaan is route technisch niet gek. Maar wel jammer. Ik zou zelf Yellowstone overslaan; dan heb je veel minder (oninteressante ) mijlen en veel meer tijd voor een mooie route.

Marianne

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 08 mei 2016, 13:13

1 nacht minder grand canyon zou inderdaad mooie oplossing zijn. Ik was bang dat de rit vanuit Las Vegas te lang zou zijn om zelfde dag al canyon te bezoeken. Het is voor ons eerste keer met camper en kan niet zo goed inschatten hoe vermoeiend reizen is. Afstand die dag is ca 466 km, willen ook stukje route 66 rijden. Ik had aangenomen dat we dan die middag avond niet meer canyon in zouden gaan. Denken jullie dat dat wel te doen is?
Ik heb reservering bij Trailer villlage, is wel dichtbij. Misschien kan t dus wel? Dag erna wil ik graag in monument valley de rit met jeep doen. Het lijkt mij dan wat veel worden? Daarom 2 nachten bij GC gepland.
1 nacht capitol reef lijkt me ook een geel goed idee, dat leek me nu nameljk ook een te lange rijdag over B12.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 08 mei 2016, 13:30

Ik zou proberen om op Mather te staan in plaats van op Trailer Village. Goedkoper denk ik, maar zeker mooier. Je staat sowieso in het park dus je kunt altijd nog naar de rim gaan, ik zou zeker proberen nog een zonsondergang mee te maken. Probeer een uur - of iets meer van te voren - aan de rim te zijn.
De volgende dag heb je nog een groot deel van de dag voor de GC. Je kunt ook de jeeptour in MV doen op de dag dat je naar Moab rijdt, dan heb je ook nog voldoende tijd.

Marianne

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 08 mei 2016, 16:02

Mather heeft alleen nog 27 ft plekken. Onze camper heeft als afmeting 27-30 ft. Ik snap dit niet, maar lijkt aan de grote kant. ZOu ik toch 27 ft plek kunnen nemen? Lijkt me wel een supermooie camping!

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door michelly » 08 mei 2016, 17:50

Ze hebben verschillende modellen dus het is maar net wat je meekrijgt. Ik zou dat wel durven boeken. We hebben vorig jaar met een 30ft camper ook een plaats gehad van 27ft in Yosemite. Dit was zelfs op aanraden van de ranger. Het was wat passen en meten maar het kon wel.

inette
Amerika-ontdekker

Bericht door inette » 08 mei 2016, 19:29

Bedankt, ga m boeken

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer