Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Liesje6865: graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liesje6865
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Liesje6865: graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles.

Bericht door Liesje6865 »

Hallo, ik zag zeer mooie verhalen en tips voorbij komen op dit forum, vandaar dat ik via deze weg advies vraag aan jullie. Het wordt onze eerste keer in America.
Wij gaan deze zomer met onze twee zoons van 18 en 15 een auto huren en reizen vanaf SF naar LA.

SF 3 nachten
yosemite 1 nacht
Mammoth Lake 1 nacht
Death Valley 1 nacht
Las Vegas 2 nachten
Bryce 1 nacht
grand Canyon 1 nacht (tusayan)
Flagstaff 1 nacht
Lake Havasu 1 nacht
Los Angeles 3 nachten

Ik zou graag tips en adviezen van jullie willen ontvangen.
Een vraag: is het te doen van LA naar Bryce te reizen en Zion en Bryce te bezichtigen?
Ik weet dat het dat het lastig wordt, maar we overnachten in Bryce en willen dan van Bryce via de North Rimt naar de south Rimt waar we overnachten in Tusayan.

Ik hoor graag iets van jullie.
Groetjes Annelies
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles

Bericht door Marcopstal »

Moet ik er dan van uitgaan dat dit het plan is ?

Huis - SF
SF
SF
SF - Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth lakes - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce
Bryce - Grand Canyon
Grand Canyon - Flagstaff
Flagstaff - Lake Havasu
Lake Havasu - LA
LA
LA
LA - huis

Voor een bezoek aan Yosemite heb je in deze amper tijd. Hopelijk verblijf je effectief in de vallei, want anders wordt het heel moeilijk.
De trip van Yosemite naar Vegas is OK
Las Vegas - Bryce geeft je geen tijd om ook Zion te bezoeken.
Bryce - Grand Canyon geeft je geen tijd voor Page en Monument Valley
Waarom nog naar Flagstaff ? Dit begrijp ik helaas totaal niet. Hier verlies je een dag die je ergens anders goed kan gebruiken.
Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming waar eigenlijk niets te beleven is. Het geeft geen meerwaarde aan de reis en verdeelt de etappes slecht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum! Mooie plannen, maar wel een drukke reis!
Ligt alles vast of kunnen jullie nog schuiven met de overnachtingen? Flagstaff ligt niet op de route van de GC richting LA, dus die keuze begrijp ik ook niet zo. Williams zou dan handiger zijn. Of Kingman.
Van Bryce via de North Rim naar de South rim gaat echt niet. Kijk eens hier voor die route. Zelfs al het wel te doen was in 1 dag zou ik de tijd liever gebruiken voor Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell). Dat ligt op de route.

Als je heel vroeg uit LV vertrekt zou je nog wel iets in Zion kunnen doen voordat je naar Bryce gaat. Hou er rekening mee dat het lastig kan zijn om een parkeerplaats te vinden bij de ingang van het park. Je zult daar namelijk met de shuttlebus de canyon in moeten. Het is wel zeer de moeite waard om dat te doen. Probeer in elk geval wel de route via Zion te nemen. Een leuke wandeling daar, net voorbij de tunnel aan de UT 9, is de Canyon Overlook Trail.
Waar overnacht je in Bryce?

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Liesje6865 schreef:
Ik zou graag tips en adviezen van jullie willen ontvangen.
Een vraag is het te doen van LA naar Bryce te reizen en Zion en bryce te bezichtigen?
Je kunt via Ut-9 rijden. Je komt dan door een gedeelte van Zion N.P.. Ik denk niet je veel tijd zult voor het park zult hebben. Je hebt die dag al 5 uur pure rijtijd en je wilt toch ook wat tijd hebben voor Bryce N.P.
Ik weet dat het dat het lastig wordt, maar we overnachten in Bryce en willen dan van Bryce via de North Rimt naar de south Rimt waar we overnachten in Tusayan.
Dit is (eigenlijk) niet te doen. Het bezoek aan de North Rim kost veel extra tijd en het heeft nauwelijks meerwaarde. Ik zou rechtstreeks naar de South Rim rijden. Houd er rekening mee dat je vanaf Desert Tower al langs enkele uitzichtpunten komt, die ook tijd kosten. Je bent ook zonder bezoek aan de North Rim waarschijnlijk pas laat in de middag of 's avonds in Tusayan.
Ik hoor graag iets van jullie.
Groetjes Annelies
Ik zou Flagstaff overslaan. Dat heeft geen toegevoegde waarde. Besteed de ochtend nog aan het stuk tussen Grand Canyon Village en Hermits Rest en rijd dan naar Kingman. De volgende dag rijd je dan, eventueel via een stuk Route 66, naar Los Angeles. De gewonnen dag zou je heel goed bij Yosemite kunnen gebruiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Liesje6865
Amerika-newbie

Re: Reis Liesje6865: graag tips voor reis San Francisco naar Los Angeles.

Hallo, allereerst bedankt voor jullie snelle reacties. Wij hebben de hotels al geboekt, maar zoals jullie als advies geven kan ik beter proberen Flagstaff te vervangen voor Kingman.
Wij overnachten bij Canyon Plaza resort, en wilden de hele dag bij de grand canyon verblijven ( eventueel helikoptervlucht).
@ Marianne: wij overnachten in Bryce in Quality Inn Bryce Canyon. En is het wel te doen om van bryce via page (antelope canyon, horseshoe bend en lake powell)naar canyon plaza resort te rijden op 1 dag?

In yosemite overnachten we in Curry village, hoop dat ons de tijd geeft om toch wat van yosemite te zien.

Nogmaals bedankt voor de reacties en als er nog meer tips zijn, ik hoor ze graag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vroeg naar Bryce omdat ik benieuwd was naar de locatie. De Quality Inn ligt in Panguitch, dat is wat onhandig. Als je Bryce nog die eerste dag wilt bezoeken komt er weer een half uur rijden bij. En als je de volgende dag nog naar het park wilt rij je weer dat half uur heen en weer. Is er niets vrij in Tropic of bij Ruby's Inn of de Bryce view Lodge?
Wat er mogelijk is op de dag dat je naar de GC rijdt is ook weer afhankelijk van wat je nog in Bryce wilt doen. Als je meteen uit Panguitch vertrekt is het een kleine 5 uur rijden. Je hebt dan best tijd voor een uitgebreide stop bij Page. Ik noemde ook alleen maar wat voorbeelden, voor alles is er te weinig tijd. Misschien alleen een kijkje bij het meer of de Glen Canyon Dam, en de wandeling naar Horseshoe bend. Voor Antelope Canyon moet je reserveren maar ik weet niet of het handig is om iets vast te leggen. Bekijk het ter plekke.
Met de stop in Lake Havasu zou ik niet Flagstaff verruilen voor Kingman, dan zit je maar een uur van Lake Havasu af. Dan zou ik Wiliams doen, dat geeft je een hele dag voor de GC. Je zou ook kunnen kijken naar een overnachting in het park.
Jammer dat je hier zo ruim in de tijd zit terwijl je die tijd goed zou kunnen gebruiken voor Yosemite of zion.

Misschien is het iets om de nacht in Tusayan te verruilen voor een overnachting in Page, en dan Flagstaff veranderen in Tusayan of iets in het park. Hebben jullie zelf geboekt of via een reisbureau?

In Curry Village (heet tegenwoordig Half Dome Village) zit je midden in het park. Ga op tijd naar het park vanuit SF, dan heb je die middag ook al. Je zou eerst naar Glacier Point kunnen rijden en de wandeling naar Taft Point kunnen maken. Wij deden dat vorig jaar op die manier, zie daarvoor ons reisverslag. Dan naar CV met onderweg het uitzicht bij Tunnel View en misschien even de korte wandeling naar Bridalveil Fall (zie voor beide ons 2013-verslag bij de eerste dag Yosemite). De volgende dag heb je nog tijd voor de vallei. Je kunt fietsen huren of raften als de waterstand nog hoog genoeg is, of naar de Vernal Fall lopen. Dan de rest van de dag gebruiken voor de Tioga Road. Als je sequoia's wilt zien kan dat in de Merced Grove of Tuolumne Grove, maar dat kost wel de nodige tijd. zie voor de Merced Grove en de Tioga Road ons 2015-verslag, en kijk ook eens naar ons 2008-verslag voor ons bezoeken met onze kinderne.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor Antelope Canyon moet je reserveren maar ik weet niet of het handig is om iets vast te leggen. Bekijk het ter plekke.
De lower antelope canyon hoef je niet persé te reserveren. Alleen heb je wel kans dat je een uur of meer moet wachten voordat je mee kan.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef:I
Met de stop in Lake Havasu zou ik niet Flagstaff verruilen voor Kingman, dan zit je maar een uur van Lake Havasu af.
Daarom adviseerde ik ook van Kingman naar Los Angeles te rijden, dus zonder stop in Lake Havasu City.
Mijn idee was om de gewonnen dag bij Yosemite te voegen. Maar als alle hotels al geboekt zijn, wordt het misschien moeilijk een aantal een dag te verschuiven.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Liesje6865
Amerika-newbie

Ik heb het reisbureau gevraagd te kijken wat mogelijk is met verplaatsen van enkele overnachtingen aan de hand van jullie tips. Zodra ik meer weet of het gelukt is, laat ik dit weten. Niet geschoten is altijd mis.
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Marcopstal schreef:Moet ik er dan van uitgaan dat dit het plan is ?

Huis - SF
SF
SF
SF - Yosemite
Yosemite - Mammoth Lakes
Mammoth lakes - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bryce
Bryce - Grand Canyon
Grand Canyon - Flagstaff
Flagstaff - Lake Havasu
Lake Havasu - LA
LA
LA
LA - huis

Voor een bezoek aan Yosemite heb je in deze amper tijd. Hopelijk verblijf je effectief in de vallei, want anders wordt het heel moeilijk.
De trip van Yosemite naar Vegas is OK
Las Vegas - Bryce geeft je geen tijd om ook Zion te bezoeken.
Bryce - Grand Canyon geeft je geen tijd voor Page en Monument Valley
Waarom nog naar Flagstaff ? Dit begrijp ik helaas totaal niet. Hier verlies je een dag die je ergens anders goed kan gebruiken.
Lake Havasu is een typische reisbureau bestemming waar eigenlijk niets te beleven is. Het geeft geen meerwaarde aan de reis en verdeelt de etappes slecht.
Dit zou ik toch even willen nuanceren. Voor Yosemite heb je meer dan "amper tijd", hoor. Je slaapt de tweede nacht namelijk in Mammoth Lakes. Dus dan heb je de dag dat je uit SF komt een ruime namiddag, en de volledige dag voor je overnachting in Mammoth Lakes. Ja, daar zit de Tioga Pass met z'n uitzichtpunten in, wat betekent dat een wandeling van een volledige dag misschien lastiger wordt, maar het park is zeker wel te bezoeken, en je kunt al heel wat zien op die tijd. Heel veel hangt af van de specifieke plaatsen waar je overnacht. Is Yosemite echt in Yosemite? En Death Valley?

Verder vind ik het geen probleem om vanuit Panguitch Bryce te moeten doen. Dat kleine halfuurtje ga je niet merken op één dag. Ik neem ook aan dat Liesje bedoelde om Bryce te bezoeken vanaf Las Vegas, en niet Los Angeles zoals er in de post staat? Dan is ook dat zeer doenbaar. Als je Zion er ook nog bij wilt doen, wordt het wel krap. Het kan, maar Zion vraagt eigenlijk toch minstens een volledige dag. En als jullie wandelaars zijn, twee. Bryce kan op een goeie halve dag wel.

En de sprong van North Rim naar South Rim is inderdaad wat bizar. Als je echt iets wilt zien in de North Rim, kan het natuurlijk best. Maar dan zal er toch iets moeten sneuvelen, waarschijnlijk Page.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nathalie68 »

Welkom hier! Wij gaan toevallig komende zomer met onze twee pubers (15 en 17) ongeveer dezelfde reis maken. Ter vergelijking, ons schema ziet er, na een heleboel aarzelen, advies vragen en nog meer aarzelen zo uit:
Dag 1 6 juli Vlucht Amsterdam - Frankfurt
Dag 2 7 juli San Francisco
Dag 3 8 juli San Francisco – Yosemite NP Oakhurst Lodge
Dag 4 9 juli Yosemite
Dag 5 10 juli Yosemite – Tioga pass- Bodie- Mammoth Lakes
Dag 6 11 juli Mammoth Lakes– Death Valley
Dag 7 12 juli Death Valley– Las Vegas
Dag 8 13 juli Las Vegas
Dag 9 14 juli Las Vegas – Zion
Dag 10 15 juli Zion NP – Bryce
Dag 11 16 juli Bryce
Dag 12 17 juli Bryce – Capitol Reef (Torrey)
Dag 13 18 juli Capitol Reef – Monument Valley
Dag 14 19 juli Monument Valley - Page
Dag 15 20 juli Page
Dag 16 21 juli Page – Grand Canyon
Dag 17 22 juli Grand Canyon
Dag 18 23 juli Grand Canyon- Needles
Dag 19 24 juli Needles – Los Angeles
Dag 20 25 juli Los Angeles (universal)
Dag 21 26 juli Los Angeles (avond: Dodgers)
Dag 22 27 juli Vlucht Los Angeles – New York
Dag 23 28 juli New York
Dag 24 29 juli New York
Dag 25 30 juli Vlucht New York- Amsterdam
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Mja, maar dat zijn 25 dagen (of 21, zonder NY) ten opzichte van de 16 dagen van de TS, plus het reisbureau heeft al veel overnachtingsplekken vastgelegd.
Gast

Bericht door Gast »

Liesje6865 schreef:Ik heb het reisbureau gevraagd te kijken wat mogelijk is met verplaatsen van enkele overnachtingen aan de hand van jullie tips.
Een reis boeken via een reisburo wordt hier op het forum veelvuldig afgeraden, omdat je minder flexibel bent, en er onrealistische routes worden gepresenteerd. Ik weet niet of alles al geboekt hebt, anders zou je kunnen proberen om met behulp van het forum zelf je reis uit te stippelen en te boeken. Als je daar de puf voor hebt, natuurlijk :thumbup:
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Nathalie68 »

M Kactus schreef:Mja, maar dat zijn 25 dagen (of 21, zonder NY) ten opzichte van de 16 dagen van de TS, plus het reisbureau heeft al veel overnachtingsplekken vastgelegd.
Ja klopt natuurlijk. Ging ook meer om een sugegstie voor de routevolgorde, niet om het aantal overnachtingen.
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je de standaardroute van de site al eens bekeken? Die doe je eigenlijk minus een aantal dagen langs de kust. De route die je doet klopt wel aardig, alleen is het aantal dagen eigenlijk net te kort. Nathalie heeft wat dat betreft wat meer tijd. Zoals Eoms ook aangeeft zijn de routes die veel reisorganisaties voorleggen vaak net wat te snel, maar het grootste heikele punt zijn vaak gewoon de overnachtingsplekken die gewoon heel onhandig liggen. Vaak Mariposa voor Yosemite waar je een uur voor terug moet rijden, st George voor Zion waar je een uur voor terug moet rijden en Flagstaff voor de Grand Canyon wat 1,5u verder de verkeerde kant op rijden is.
Zelf boeken geeft vaak meer vrijheid in hotelkeuze en ook qua annuleren of omboeken is het vaak makkelijker. Maargoed, niet iedereen wil of heeft daarvoor de tijd om dat uit te vogelen. Je gaat hoe dan ook een mooie reis maken, maar de volgende reis zou ik toch echt zonder reisbureau regelen :wink:
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Dit zou ik toch even willen nuanceren. Voor Yosemite heb je meer dan "amper tijd", hoor. Je slaapt de tweede nacht namelijk in Mammoth Lakes. Dus dan heb je de dag dat je uit SF komt een ruime namiddag, en de volledige dag voor je overnachting in Mammoth Lakes. Ja, daar zit de Tioga Pass met z'n uitzichtpunten in, wat betekent dat een wandeling van een volledige dag misschien lastiger wordt, maar het park is zeker wel te bezoeken, en je kunt al heel wat zien op die tijd. Heel veel hangt af van de specifieke plaatsen waar je overnacht. Is Yosemite echt in Yosemite? En Death Valley?
Als je maar een deel van het verhaal wil lezen dan kom je op zo reacties natuurlijk uit. TS heeft ondertussen reeds aangegeven dat ze effectief in de vallei logeren, met name in Half Dome Village. Dit maakt veel goed, vandaar dat ik aangaf dat een locatie buiten de vallei het heel moeilijk zou maken.
Komende van SF ben je in ieder geval niet voor de middag in Yosemite. Wil je bvb naar Glacier Point dan kost je dat makkelijk een uur of drie. De volgende dag naar Mammoth lakes wil zeggen dat je eigenlijk 's morgens al vertrekt. Ik blijf erbij dat dit betekent dat je "amper" tijd hebt om Yosmeite te bezoeken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Een deel van het verhaal? Jouw reactie was toch van voor de vermelding van Curry Village? Ik wil alleen even benadrukken dat het nog steeds een volwaardige vakantie en een volwaardig bezoek aan Yosemite kan worden, ook al is het geboekt bij een reisbureau.

SF-Curry Village (4u), aankomst 's middags in Curry Village. Als je niet al te veel tijd hebt, zou ik inderdaad niet Glacier Point aandoen. Maar om 12u in Yose om te picknicken moet wel te doen zijn. Dan bijvoorbeeld de Scenic Drive met uitzichtpunten doen, en Bridalveil Falls. Slaapplaats in orde maken, en een sterrenwandeling rondom de camping.

Curry Village - Mammoth Lakes (2,5u), voormiddag eventueel een korte wandeling die je gisteren niet hebt kunnen doen, auto inladen en via Tioga Pass het park uit. Op de Tioga Pass doe je dan nog een paar uitzichtpunten en bijvoorbeeld Gaylor Lakes, Tenaya Lake of Soda Springs als wandeling en door naar Mammoth Lakes. Dan ben je om 19u in je hotel.

Dan heb je toch al iets gezien van Yosemite, en geproefd van een paar wandelingen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

M Kactus schreef: Ik wil alleen even benadrukken dat het nog steeds een volwaardige vakantie en een volwaardig bezoek aan Yosemite kan worden,
M Kactus schreef: Dan heb je toch al iets gezien van Yosemite, en geproefd van een paar wandelingen.
Dat laatste klinkt toch niet echt als een volwaardig bezoek. :wink:

Marianne
M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus »

Ik kan even niet volgen waarom dit zo een probleem is. De beschrijving van de twee dagen Yosemite die ik heb gegeven, is realistisch en ook een volwaardig bezoek. Natuurlijk kun je er meer tijd spenderen en heel veel meer wandelingen maken. Maar voor een eerste bezoek in een reis waarin er nog heel wat te beleven valt, vind ik dit een volwaardig bezoek aan Yosemite, én tegelijk slechts een deel van het park en de wandelingen.
Op welke manier valt dat volgens jou niet te rijmen met elkaar?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Betekenis van 'volwaardig' volgens Van Dale: waaraan niets ontbreekt.
Voor de ene ontbreekt er niets aan een bezoek aan Yosemite als je het doet op de manier die jij beschrijft, voor de andere ontbreekt er toch iets aan of misschien zelfs een heleboel. Dat is dus subjectief.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer