Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nathalie68: juli 2016, met twee pubers.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Nathalie68: juli 2016, met twee pubers.

Bericht door Nathalie68 »

Hoi,

Samen met onze twee pubers van 14 en 16 gaan wij in juli naar de VS. Het wordt een beetje zoeken naar een balans van dingen die wij leuk vinden en die zij leuk vinden. Liefst dingen dus de wel allevier een beetje leuk vinden ;-) Maar dus ietsje langer in de steden dan we misschien met zn tweeën zouden doen en ook zo nu en dan een pretpark.
De pubers houden niet heel erg van wandelen, althans niet van 'zomaar wandelen'. Met een beetje spektakel onderweg zijn ze er wellicht wel voor te porren. Een rafttocht zou bijvoorbeeld ook leuk zijn. Verder wil ik in elk geval ergens met mijn dochter een paardrijtocht doen, bv van een halve dag. Tips daarvoor welkom!
Dit is wat we nu ongeveer in ons hoofd hebben:

Dag 1: Vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco naar Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP
Dag 6: Yosemite NP - Sequoia NP
Dag 7: Sequoia NP - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Bryce
Dag 12: Bryce
Dag 13: Bryce naar Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab
Dag 16: Moab - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon naar ??
Dag 18: ?? - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (Universal)
Dag 21: Los Angeles naar New York (ochtend, vliegen)
dag 22: New York
Dag 23: New York
Dag 24: New York naar Amsterdam (avond, vliegen)

Is dit een beetje een realistisch schema? Maar eigenlijk willen we ook nog naar Page, maar is dat nog haalbaar ergens tussenin? (korter in Moab? Korter Zion?)
En wat is een leuke tussenstop tussen Grand Canyon en Los Angeles?
Alvast dank voor de tips!

Nathalie
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Nathalie juli 2016, met twee pubers

Bericht door PSVwally »

Welkom op het allesamerika forum!

Je kan altijd beter door oostkant eerst doen en dan de westkant. Qua tijdschema ben je namelijk bijna een complete dag kwijt met het vliegen van west naar oost, terwijl je andersom maar een halve dag kwijt bent.

Ik zou zelf een dagje meer NY doen, maar in 2.5e dag kan je ook veel zien.

Je reis zelf zit redelijk in elkaar met een aantal zaken die eigenlijk lastig zijn.
Zo heb je op deze manier eigenlijk geen tijd voor Sequoia NP. Ik zou dat overslaan en in Yosemite (merced grove of tuolumne grove) sequoia bomen gaan bekijken. Die dag kan je dan gebruiken tussen Yosemite en Las Vegas. Bijvoorbeeld van Yosemite over de tioga pass naar Bishop rijden en de dag erna van Bishop naar Las Vegas via death valley np.

In principe heb je aan 1 dag in Bryce wel genoeg. Wat ik zou aanraden is bv de 2e dag Bryce in de ochtend paardrijden en dan in de middag van Bryce via de ut12 naar Capitol Reef rijden. Dan de dag erna naar Moab. Maar daar komt eigenlijk het volgende probleem. Je tijd voor Moab is prima, maar dan kom je daarna in de knel met de Grand Canyon. En Page valt dan helemaal niet toe te voegen.

Ik denk dat je een keuze moet maken. Of baseer je hele reis op het zuidwesten, dan kan je Page toevoegen en de Grand Canyon fatsoenlijk doen en heb je nog 1 dag om ergens wat meer tijd te creëren. OF haal Moab uit je reis en doe Bryce - Capitol Reef (torrey) - Monument Valley - Page - Grand Canyon... OF Bryce - Page (2 dagen) - Grand Canyon (2n). In juli kan je in Page genoeg rond of op het meer doen om daar wat langer te blijven.

Tussen Grand Canyon en LA zou ik stoppen in Kingman. Neem je de extra dag bij de Grand Canyon dan zou ik via route66 al wat verder rijden naar bv Needles of Baker/Barstow.
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

hallo

ik zou eveneens sequoia overslaan.
evt dagje langer in yosemite en dan via de tioga pass richting DV en LV.
In yosemite kun je fantastische wandelingen maken.
bv. richting taft point of de panorama trail. (fotos met kids zie onze weblogs)

In Zion is angels landing fantastisch.

Voor meer tips met kids zie onze weblogs.

succes.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Mocht je alle dagen aan het zuidwesten besteden dan is het eigenlijk ideaal. Doe je toch een combinatie met NYC dan zet je NYC best vooraan, zoals gezegd verlies je anders heel veel door het tijdsverschil.

Vergeet Sequoia, je hebt er onvoldoende tijd voor en het ligt niet op de route. De ideale route is Yosemite - Mammoth Lakes / Mammoth Lakes - Death Valley / Death Valley - Las Vegas. Dat betekent wel dat je hier een extra dag kan gebruiken.

Voor Bryce heb je in principe met één dag voldoende. Aan de andere kant is het een mooie locatie voor een paardrijtocht.

Bryce - Moab is ene flinke trip via Capitol Reef, eigenlijk zou een extra overnachting ook hier welkom zijn.

Moab - Grand Canyon : eigenlijk idealer is een overnachting in monument Valley. Dit is het mooiste bij zonsondergang en zonsopgang, en daarenboven ook een prima locatie voor een paardrijtocht. John Wayne achterna !

Tussenin ontbreekt eigenlijk nog Page voor één nacht (Horseshoe bend, Antelope Canyon, Lake Powell)

Vanaf Grand Canyon zou ik kiezen voor Kingman en dan kan je de volgende dag via Oatman naar LA. Kingman is op zich niet bijzonder, doch gewoon goed gelegen.

Je ziet het, ik kom eigenlijk voor de ideale route en tijdsbesteding met jullie trip op 3 nachten tekort, laat dit nu net de tijd van NYC zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Dank voor je supernuttige tips alvast!
PSVwally schreef:
Welkom op het allesamerika forum!

Je kan altijd beter door oostkant eerst doen en dan de westkant. Qua tijdschema ben je namelijk bijna een complete dag kwijt met het vliegen van west naar oost, terwijl je andersom maar een halve dag kwijt bent.
Ja helemaal gelijk, maar deze strijd heb ik hier in huis al verloren. :oops: Het is drie tegen een, voor New York aan het eind. Qua ticket scheelde dat trouwens ook nog een slok op een borrel. Bijna 200 euro per ticket, met vier man toch niet te verwaarlozen...
Je reis zelf zit redelijk in elkaar met een aantal zaken die eigenlijk lastig zijn.
Zo heb je op deze manier eigenlijk geen tijd voor Sequoia NP. Ik zou dat overslaan en in Yosemite (merced grove of tuolumne grove) sequoia bomen gaan bekijken. Die dag kan je dan gebruiken tussen Yosemite en Las Vegas. Bijvoorbeeld van Yosemite over de tioga pass naar Bishop rijden en de dag erna van Bishop naar Las Vegas via death valley np.
Goed punt. Sequoia NP lijkt me niet heel erg om over te slaan. Gaan we doen. Ik was er een beetje vanuit gegaan dat de Death Valley-optie niet zo handig was in juli. Benieuwd wat de ervaringen daarmee zijn. We zijn met een auto, niet met een camper, misschien scheelt dat.
In principe heb je aan 1 dag in Bryce wel genoeg. Wat ik zou aanraden is bv de 2e dag Bryce in de ochtend paardrijden en dan in de middag van Bryce via de ut12 naar Capitol Reef rijden. Dan de dag erna naar Moab. Maar daar komt eigenlijk het volgende probleem. Je tijd voor Moab is prima, maar dan kom je daarna in de knel met de Grand Canyon. En Page valt dan helemaal niet toe te voegen.
Te weinig dagen, dat is duidelijk... Tweede dag Bryce naar Capitol Reef is misschien idd nog niet zo'n gekke optie.

I
k denk dat je een keuze moet maken. Of baseer je hele reis op het zuidwesten, dan kan je Page toevoegen en de Grand Canyon fatsoenlijk doen en heb je nog 1 dag om ergens wat meer tijd te creëren. OF haal Moab uit je reis en doe Bryce - Capitol Reef (torrey) - Monument Valley - Page - Grand Canyon... OF Bryce - Page (2 dagen) - Grand Canyon (2n). In juli kan je in Page genoeg rond of op het meer doen om daar wat langer te blijven.
Helemaal op het zuidwesten concentreren krijg ik er hier thuis nu nooit meer door vrees ik, nu het woord 'New York' hier eenmaal gevallen is :lol:
Moab schrappen is misschien wel een optie. Een dag of twee bij een meer is met die twee pubers wellicht sowieso een betere opties dan 'nog mee rode rotsen' om het maar oneerbiedig te zeggen. En ja, twee dagen Grand Canyon lijkt me ook beter. Ik ga het hier allemaal even in de groep gooien. Veel dank!
Nathalie68
Amerika-ontdekker

hke schreef:hallo

ik zou eveneens sequoia overslaan.
evt dagje langer in yosemite en dan via de tioga pass richting DV en LV.
In yosemite kun je fantastische wandelingen maken.
bv. richting taft point of de panorama trail. (fotos met kids zie onze weblogs)

In Zion is angels landing fantastisch.

Voor meer tips met kids zie onze weblogs.

succes.
Ja, denk dat dat wel een goeie is. Dagje langer in Yosemite en Sequoia schrappen. Ik ga jullie blogs zeker even lezen bij wijze van voorpret!
Cindysimone
Amerika-ontdekker

Bericht door Cindysimone »

Leuke trip. Wij waren afgelopen zomer met pubers. De toppers voor hen waren. Fietsen in Yosemite, de narrows in Zion, raften in moab (heel rustig water), de fiery furnace walk in Arches, jeeptour in Moab en de universal studios in los angeles.
Ze houden niet zo van wandelen maar vonden het in amerika wel leuk, dus best veel gewandeld.
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Omdat New York een must is zou ik in dat geval Moab laten vallen hoe prachtig ook. Je kunt dit eventueel in een volgende reis combineren met Yellowstone en Rocky Mountains.
En dan hou je dus ook de dagen over die je eigenlijk nog nodig hebt in de route en kun je Page en Monument Valley toevoegen. Een extra dag Las Vegas is met name voor de kids ook niet gek. Behalve de Strip heb je nl ook nog Fremont Street.
Bryce is een mooie locatie om paard te rijden. Ze organiseren daar volgens mij tochten van 2 of 4 uur. In Monument Valley kun je een tour doen, georganiseerd of met eigen auto.
Een helikoptervlucht boven Grand Canyon is ook een aanrader. Wel prijzig maar een geweldige ervaring.
Wij hebben tussen Yosemity en Las Vegas overnacht in Bishop met een paar korte stops (vanwege de hitte) in Death Valley.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Cindysimone schreef:Leuke trip. Wij waren afgelopen zomer met pubers. De toppers voor hen waren. Fietsen in Yosemite, de narrows in Zion, raften in moab (heel rustig water), de fiery furnace walk in Arches, jeeptour in Moab en de universal studios in los angeles.
Ze houden niet zo van wandelen maar vonden het in amerika wel leuk, dus best veel gewandeld.
Hmm. Toch wel een hoop Moab dus. Lastig hoor die keuzes...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond Arches en vooral Canyonlands Island in the sky bij Moab de mooiste regio van het zuidwesten. Maar het moet allemaal wel ik te passen zijn met de tijd die je hebt. En dan wil je dus wat teveel om het allemaal te doen. Of je moet er een week aan kunnen plakken :mrgreen:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Wij reisden in 2014 met twee dochters van 14 en 16 en een zoon van 11 jaar met een camper.
Wij hebben ook gekozen, voor hen, door een afwisseling van Steden en Parken.
Hoogtepunten waren:
Universal Studio's, Walk of Fame, Hollywood Sign, SF in zijn geheel, Beren in Yosemite, fietsen in Yosemite (paardrijden was volgeboekt),
Whalewatchen in San Diego, Kustroute rijden en een camping met veel jeugd bij Pismo Sands,en met de camper in de parken staan.
Natuurlijk was het bezoeken en uitgeven van (uitgesteld) verjaardagsgeld in de Outlets van hun favoriete zaken, AF en Hollister en Nike, een topper.
De parken vonden ze veel leuker dan ze gedacht hadden, Las Vegas vonden wij niet onze stad.
Het was hun meest mooie en leuke vakantie, volgend jaar willen ze weer en dan een combi met New York.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben gemountainbiked in Bryce. Ook leuk met pubers :thumbup: Sowieso is de VS erg leuk voor pubers. En echt niet alleen de steden. Juist niet zelfs..... nou ja, op NY na dan. Onze jongens vonden het er geweldig en kijken nog steeds met veel plezier terug op onze kampeerreizen.
Nathalie68
Amerika-ontdekker

Re: Reis Nathalie68: juli 2016, met twee pubers.

We hebben een heleboel van jullie tips ter harte genomen en zijn na een hoop gepuzzel tot het volgende schema gekomen, met nog een paar aarzelingen.

Dag 1: Vlucht naar San Francisco (Sea Side Inn)
Dag 2: San Francisco (Sea Side Inn)
Dag 3: San Francisco naar Yosemite NP (Oakhurst Lodge)
Dag 4: Yosemite (Oakhurst Lodge)
Dag 5: Yosemite- Tioaga- Bodie- Lake Mammoth
Dag 6: Lake Mammoth - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion
Dag 10: Zion
Dag 12: Bryce (of al richting Moab in de middag?)
Dag 13: Bryce naar Moab of Monument Valley
Dag 14: Moab (of Monument Valley naar Page)
Dag 15: Moab naar Page (of dag in Page?)

Dag 16: Page - Grand Canyon (Red Feather Lodge)
Dag 17: Grand Canyon (Red Feather Lodge)
Dag 18: Grand Canyon - Kingman
Dag 19: Kingman - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles (Universal)
Dag 21: Los Angeles
dag 22: Los Angeles naar New York (ochtend, vliegen)
Dag 23: New York
dag 24: New York
Dag 25: New York naar Amsterdam (avond, vliegen)

We aarzelen dus nog vooral over de dagen 12 tm 15. Ik vermoed dat we daar een beetje teveel willen. We zouden het liefst én Moab én Monument Valley én Page in het schema meenemen maar eigenlijk komen we daar misschien wel een dag of wat voor tekort. Graag tips voor wat dan te kiezen...
New York aan het eind van de reis ligt al vast. Ik weet dat aan het begin gunstiger is. Maar op de terugweg scheelde nogal in prijs (200 euro per ticket, voor 4 personen nogal de moeite :-) ).

Ik schrok er ook een beetje van op hoeveel plekken accommodatie al propvol zit voor onze periode (juli). Vandaar dat ik op een aantal 'lastige' plekken toch de hotels al vastgelegd heb. Ik kan overal nog onderuit dus als er echte afraders tussen staan, hoor ik het graag.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Oakhurst ligt op ruim een uur rijden van de bezienswaardigheden in Yosemite. Ik zou op dag drie al naar Glacier Point gaan. Als je die dag rechtstreeks naar Oakhurst rijdt, heb je op dag 4 wel heel weinig tijd.
Wat bedoel je met Lake Mammoth? Je komt langs Mono Lake en dat is in mijn ogen een bezoek waard. Mammoth Lakes is een wintersportplaats die populair is als overnachtingsplaats tussen Yosemite en Death Valley, omdat er vanwege de wintersport veel hotelaccommodatie is.
Moab opnemen in de route kan in mijn ogen als je vroeg uit Bryce vertrekt en die dag al naar Moab rijdt. Je hebt dan geen tijd voor Capitol Reef N.P. waar je langs komt.
11 Bryce - Moab
12 Moab - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Monument Valley
15 Monument Valley - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon
18 Grand Canyon - Kingman

Of Je zou je bezoek aan de Grand Canyon tot één overnachting moeten beperken en dan meer tijd voor Capitol Reef plannen
1 Bryce - Torrey
12 Torrey - Moab
13 Moab - Moab
14 Moab - Moab
15 Moab - Monument Valley
16 Monument Valley - Page
17 Page - Grand Canyon

Een alternatief zou kunnen zijn om Moab weg te laten en via een overnachting bij Capitol Reef N.P. naar Monument Valley te rijden.
12 Bryce - Torrey
13 Torrey - Monument Valley
14 Monument Valley - Page
15 Page - Page
16 Page - Grand Canyon
17 Grand Canyon - Grand Canyon

In deze optie ontbreekt Moab maar je rijdt wel de mooie Ut-12 en Ut-95 en je hebt wat tijd voor Capitol Reef N.P.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Laatst gewijzigd door Old Faithful op 27 apr 2016, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,

Old Faithful
Marcopstal
Amerika-expert

Voor juli dit jaar zijn jullie inderdaad al aan de "zeer" late kant om zaken te boeken. Sommige locaties worden zelfs meer dan een jaar vooraf geboekt. Helaas zal dat hier en daar gevolgen hebben voor de prijs.

Is een volle dag GC nodig ? Wat zijn de plannen ? Als je voor viewpoints gaat dan heb je eigenlijk aan één overnachting ruim genoeg. Zelfs een heli vlucht kan je dan nog inplannen op de dag dat je naar Kingman gaat. Wil je daarentegen een flinke of een paar wandelingen gaan maken dan kan dit wel.

Je zou dan dit kunnen doen:

Dag 12: Bryce - Capitol Reef
Dag 13: Capitol Reef - Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Monument Valley
Dag 16: Monument Valley - Page
Dag 17: Page - Grand Canyon (Red Feather Lodge)
Dag 18: Grand Canyon - Kingman

De tijd voor Moab is nog steeds niet ruim, maar het is mogelijk. Op dag 15 hoef je niet vroeg in MV aan te komen. Rond 15/16 uur is ruim voldoende.

Kies je toch voor een volle dag GC dan zou ik ipv Kingman kiezen voor Needles en het stukje route 66 via Oatman reeds meepikken.

Houd er op dag 22 rekening mee dat er van deze dag nog weinig overschiet en je dus eigenlijk maar een 2,5 dag NY hebt.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

De tweede route van Old Faithfull is zoals wij het bijna hebben gedaan. Wij hebben echter Moab-Monument Vallen op een dag gereden en een extra overnachting in Page gehad. Mensen zullen hierop zeggen dat we de mooiste tijd in MV hebben gemist, maar wij vonden het zo al goed en hadden zo meer dagen waarop we twee of drie nachten dezelfde overnachtingsplek hadden. Dat vonden we .rustiger
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Waarom niet eerst New York zoals de rest al zegt? New York is ook veel lopen. Ik Ben dan nog nie naar zuidwesten geweest. Maar wel New York 4dagen en toen 3weken Florida. En moet er niet aan denken dat het andersom was geweest.
Marcopstal
Amerika-expert

Hierom:

New York aan het eind van de reis ligt al vast. Ik weet dat aan het begin gunstiger is. Maar op de terugweg scheelde nogal in prijs (200 euro per ticket, voor 4 personen nogal de moeite :-) ).
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Sorry overheen gelezen, maar zijn tickets al geboekt? Want 2,5 dag ny is wel heel weinig, vond 4dagen al krap.
Nathalie68
Amerika-ontdekker

flex123 schreef:Sorry overheen gelezen, maar zijn tickets al geboekt? Want 2,5 dag ny is wel heel weinig, vond 4dagen al krap.
Ja, tickets zijn inderdaad al geboekt. Ik weet dat het heel kort is, maar wij zijn zelf, zonder kinderen, al eerder in New York geweest (ik zelfs al een paar keer) dus die 2,5 dag zijn echt voor de kinderen, omdat 'New York' voor hen toch iets heel magisch is. Zij hebben voor die dagen ook een stevige stem in het programma, dus dat zullen de toeristische hoogtepunten wel worden. :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer