Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dannymeurs: reis oktober 2016 Denver - Vegas.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dannymeurs
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Dannymeurs: reis oktober 2016 Denver - Vegas.

Bericht door Dannymeurs »

Goede Avond,

Nadat we vorig jaar een fantastische reis in het oosten heb gemaakt is het de bedoeling dat dit jaar (weer) naar het westen gaan.
Voor mijn vriendin is dit de eerste keer het westen.

Het eerste plan was om in Phoenix te starten en een deel van "the loop" tot aan Vegas te doen.
Omdat de data´s helaas moeilijk te combineren zijn met de NFL wedstrijden met de Cardinals hebben we een nieuwe route bedacht om en wedstrijd van de Broncos te zien.

Zoals tot nu toe bedacht:

Vliegen naar Denver:
- American football + alle bezienswaardigheden

Denver - Aspen:
- is er ergens in de buurt een skigebied open rond half oktober?

Aspen - Moab:
- eventueel langs Mclnnis Canyon

Moab - Monument Valley:
- Mexican Hat & Monument Valley bezoeken

Monument Valley - Page:
- Lake Powel
- Antelope Canyon
- Horseshoe Bend

Page - Flagstaff:
- Grand Canyon

Flagstaff - Phoenix:
- Bearizona
- Sedona

Phoenix - Vegas:
- Just Vegas baby!

Vanuit Vegas willen we dan weer terug vliegen.
Phoenix is niet per se een must. Ik wilde kijken of het eventueel mogelijk is om op een ander data een wedstrijd mee te pakken.

Het enige wat ik nog wel mis en niet ingebouwd krijg is Bryce Canyon en Zion.

Hebben jullie ideeën of dat eventueel mogelijk is?
Hebben jullie nog leuke dingetjes voor onderweg of dingen die je gezien moet hebben?

alvast bedankt!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Dannymeurs: reis oktober 2016 Denver - Vegas.

Bericht door PSVwally »

Ik kan niet uit je plan halen hoeveel dagen je hebt, schrijf het eens per dag op dat leest veel makkelijker. Dan is het ook veel makkelijker om te kijken of je uberhaupt tijd hebt om Bryce en Zion erbij te doen.

Als je het erbij doet zou ik van monument valley naar Capitol Reef rijden, dan naar Bryce, dan Zion en dan via Page naar de GC. Of anders Phoenix en Sedona uit je route laten? Dan zou je ook Monument Valley, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion kunnen doen. De eerste route via capitol reef is dan wel mooier qua wegen waar je overheen rijdt. En dan geen cardinals wedstrijd. Is het competitieschema overigens al bekend zodat je nu al weet wanneer de thuiswedstrijden zijn?

Je hebt Flagstaff in je route staan? Wat ga je daar doen? Voor de Grand Canyon is het niet handig (het ligt op 1,5u rijden) en Bearizona ligt in Williams....
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Zonder te weten hoeveel dagen je gaat kan er inderdaad geen volledig advies gegeven worden. Daarnaast is het ook handig een idee te hebben wanneer in oktober je wil gaan.

Je vraagt naar actieve skigebieden. Dat lijkt me in oktober wel nog wat vroeg, aan de andere kant kan het weer (sneeuw) wel een spelbreker worden om van Denver via Aspen naar Moab te rijden ! Niet dat de wegen niet geruimd worden, maar als het net op het moment dat je er door moet sneeuwt....

Je gaat naar Moab, ga je daar dan niets doen ?

Flagstaff is min of meer de minst goede locatie in de buurt van de Grand Canyon. Het ligt er gewoon veel te ver vanaf.

En waarom in godsnaam naar Phoenix als je daarna nog naar Vegas wil ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
jnfhes
Amerika-ontdekker

Bericht door jnfhes »

De skigebieden in Colorado die het eerst openen, zijn A-Basin (Arapahoe Basin) en Loveland. De laatste jaren gingen die twee steeds rond half oktober open, behalve vorig jaar: toen pas eind oktober.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Informatie over de openingsdata van skigebieden kun je vinden op http://www.skiresortguide.com/statemap.cfm/co

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dannymeurs
Amerika-ontdekker

Om te beginnen bedankt voor de reacties en de tips.

De aantal dagen staan nog niet vast. ik zal even kort een lijsteje maken met dingetjes die ik graag wil doen, zien, laten zien.
Voor mij is een deel van de route het zelfde als 2 jaar geleden dus daar had ik het ook deels vanaf geleid.
Vandaar ook Flagstaff. In mijn beleving was dat veel korter naar de Grand Canyon.

Dus bij deze wil ik graag:
- 1 NFL wedstrijd bezoeken. (vorig jaar heb ik een wedstrijd van de Buffalo Bills bijgewoond en dat was fantastisch)
- Ik wil mijn vrindin Monument Valley, Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce Canyon en Zion laten zien.
- ik ben nogal Las Vegas gek. (ben er de afgelopen 5 jaar 5x geweest) Dit wil ik uiteraard allemaal mijn vrindin laten zien. (tussen de 7 en 9 dagen)

Ik zou het zelf ook leuk vinden om iets nieuws te zien, vandaar ook de kant vanuit Denver.
Aspen is ook geen must maar het is een begrip en ligt "op de weg" . Aangezien ik zelf in een skigebiet woon dacht ik is het wel leuk om eventueel te gaan skien.

De reistijd is tussen 30 september en 30 oktober. Ook dit kan ik helemaal aanpassen zoals ik dat wil. De reisduur zal tussen de 15 en 20 dagen mogen liggen.

De NFL wedstrijden zijn al bekent. Wedstrijden die eventueel interessant zijn zijn de volgende:
zondag 9 oktober Denver tegen de Falcon´s (in Denver)
zondag 2 oktober Cardinals tegen de New York Jets (in Phoenix)
maandag 23 oktober Cardinals tegen de Seahawks ( in Phoenix)

De laatste is eigelijk niet zo interesant omdat ik het liefst eindig in Vegas. (kunnen we een beetje bijkomen rond het zwembad en hoeven we de auto maar een week minder te huren)

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Hier dus even een grof opzet:

dag 1: Amsterdam - Denver
dag 2: Denver
dag 3: Denver(broncos)
dag 4: Denver - Aspen
dag 5: Aspen - Moab
dag 6: Moab - Monument Valley
dag 7: Monument Valley - Capitol Reef
dag 8: Capitol Reef - Bryce Canyon
dag 9: Bryce Canyon - Zion
dag 10: Zion - Page
dag 11: Page - Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon - Las Vegas
dag 20: Las Vegas - Amsterdam

heb de aanpassing er al in gezet;)

is dit een beetje te doen? Wij zijn geen echte wandelaars dus een hele dag wandelen is niet zo ons ding.
Wel vinden we het leuk om eventueel wat "korte" hikes te gaan doen.

Alvast bedankt!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De keuze voor Denver is er blijkbaar louter en alleen voor de wedstrijd. Dat is eigenlijk een beetje zonde want je gaat aan heel wat natuur voorbij op die wijze. Zo heb je RMNP, Arches, Canyonlands, Dead horsepoint nabij Denver en Moab.

Op deze wijze heeft Moab eigenlijk geen zin.

ik hou ook van Las Vegas, maar 7 tot 9 dagen vind ik toch van het goede wat te veel.

Je weet dat je tussen Denver en Vegas wel met dropoff kosten zal zitten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

15 tot 20 dagen met 7 tot 9 dagen in Las Vegas incl de 3 reisdagen geeft dan niet zo heel veel tijd voor de rest natuurlijk. In het 'slechtste' geval heb je nog geen week!?

Als ik je eigen route neem, ga dan een dag later en vergeet die 1e dag denver en neem alleen die dag met de Bronco's pot. Rij van Denver naar Moab, sla Aspen over en neem daar de extra nacht zodat je 3 nachten Moab hebt, of rij op de laatste dag al net na de middag de snelste weg naar Monument Valley. Of haal hiervoor wat dagen Vegas af zodat je op dit stuk iig meer tijd hebt.
Dannymeurs
Amerika-ontdekker

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik ga er eens mee aan de slag en kijken voor een route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer