Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Barbara8989: Route 20 dagen ZuidWest
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Barbara8989: Route 20 dagen ZuidWest
Hallo
Tussen 4 en 24 september plannen wij een roadtrip in het ZuidWesten. We hebben reeds een eerste draft opgesteld, maar we zouden graag alvast wat advies krijgen over de haalbaarheid, locaties waar we mogelijk kunnen verblijven en dergelijke. Wij willen zeker LA, LV, SF, Grand Canyon, Yosemite en Sequoia bezoeken. In het onderstaande plan zitten we een wat vast met de weg tussen Bryce en Death Valley. Indien er betere opties bschikbaar zijn staan we daar dus zeker voor open. We plannen om in de late namiddag/vooravond te rijden.
September 4th: Arrival in LA, Stay in LA
September 5th: LA, stay in LA
September 6th: LA - Palm Springs or Joshua Tree, visit Joshua Tree NP
September 7th: Joshua Tree NP - Las Vegas, stay in Las Vegas
September 8th: Las Vegas
September 9th: Las Vegas - Grand Canyon, Overnight Stay Grand Canyon (Advice needed)
September 10th: Grand Canyon
September 11th: Grand Canyon - Zion, Overnight stay in Zion
September 12th: Zion - Bryce, overnight stay in Bryce
September 13th: Bryce - Death Valley
September 14th: Death Valley
September 15th: Death Valley - Sequoia NP (overnight stay)
September 16th: Sequoia NP - Yosemite NP (overnight stay)
September 17th: Yosemite NP
September 18th: Yosemite NP
September 19th: Yosemite NP - San Francisco
September 20th: San Francisco
September 21th: San Francisco - Monterey (Highway 1, need advise on stops)
September 22nd: Highway 1 (Carmel)
September 23rd: Los Angeles
September 24th: Departure
Alvast bedankt!
Tussen 4 en 24 september plannen wij een roadtrip in het ZuidWesten. We hebben reeds een eerste draft opgesteld, maar we zouden graag alvast wat advies krijgen over de haalbaarheid, locaties waar we mogelijk kunnen verblijven en dergelijke. Wij willen zeker LA, LV, SF, Grand Canyon, Yosemite en Sequoia bezoeken. In het onderstaande plan zitten we een wat vast met de weg tussen Bryce en Death Valley. Indien er betere opties bschikbaar zijn staan we daar dus zeker voor open. We plannen om in de late namiddag/vooravond te rijden.
September 4th: Arrival in LA, Stay in LA
September 5th: LA, stay in LA
September 6th: LA - Palm Springs or Joshua Tree, visit Joshua Tree NP
September 7th: Joshua Tree NP - Las Vegas, stay in Las Vegas
September 8th: Las Vegas
September 9th: Las Vegas - Grand Canyon, Overnight Stay Grand Canyon (Advice needed)
September 10th: Grand Canyon
September 11th: Grand Canyon - Zion, Overnight stay in Zion
September 12th: Zion - Bryce, overnight stay in Bryce
September 13th: Bryce - Death Valley
September 14th: Death Valley
September 15th: Death Valley - Sequoia NP (overnight stay)
September 16th: Sequoia NP - Yosemite NP (overnight stay)
September 17th: Yosemite NP
September 18th: Yosemite NP
September 19th: Yosemite NP - San Francisco
September 20th: San Francisco
September 21th: San Francisco - Monterey (Highway 1, need advise on stops)
September 22nd: Highway 1 (Carmel)
September 23rd: Los Angeles
September 24th: Departure
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Barbara8989: Route 20 dagen ZuidWest
Hallo en welkom op het allesamerika forum.
Heb je het standaardrondje als eens gezien.
Palm Springs is niet de handigste overnachtingsplek na Joshua Tree. Ik zou eerder rond 29palms overnachten.
Dan ligt daarna Las Vegas niet echt op de route naar de Grand Canyon. Ik zou dan een wat langere rijdag naar de GC maken en daar 2 nachten plannen. Pak Las Vegas tussen Zion en Death Valley mee. Doe dus de route Grand Canyon - (Page) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley.
Dan komt er een stuk waar je echt keuzes moet maken. Hoe je nu rijd heb je nl Amper tijd voor Sequoia. Maar ook qua route is via Mammoth Lakes naar Yosemite, dan Sequoia en dan SF veel mooier. Nu is de tioga pass nog gesloten, maar die is in september wel open.
Op de kustroute ligt Carmel een paar km onder Monterey, dat heeft geen nut. Ik zou de 2e stop in Morro Bay of Pismo Beach zetten.
Je komt eigenlijk net 1 of 2 dagen te kort om het rondje goed te kunnen doen. Je mist bv Page, wat eigenlijk wel een must see stop is en je hebt te weinig tijd voor Sequoia & Kings Canyon NP.
Je zou geen rondje kunnen doen en bv beginnen in LA en eindigen in SF, maar dat zijn keuzes.
Dus je route een beetje tweaken en prioriteiten maken voor jezelf en t wordt top!
Heb je het standaardrondje als eens gezien.
Palm Springs is niet de handigste overnachtingsplek na Joshua Tree. Ik zou eerder rond 29palms overnachten.
Dan ligt daarna Las Vegas niet echt op de route naar de Grand Canyon. Ik zou dan een wat langere rijdag naar de GC maken en daar 2 nachten plannen. Pak Las Vegas tussen Zion en Death Valley mee. Doe dus de route Grand Canyon - (Page) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley.
Dan komt er een stuk waar je echt keuzes moet maken. Hoe je nu rijd heb je nl Amper tijd voor Sequoia. Maar ook qua route is via Mammoth Lakes naar Yosemite, dan Sequoia en dan SF veel mooier. Nu is de tioga pass nog gesloten, maar die is in september wel open.
Op de kustroute ligt Carmel een paar km onder Monterey, dat heeft geen nut. Ik zou de 2e stop in Morro Bay of Pismo Beach zetten.
Je komt eigenlijk net 1 of 2 dagen te kort om het rondje goed te kunnen doen. Je mist bv Page, wat eigenlijk wel een must see stop is en je hebt te weinig tijd voor Sequoia & Kings Canyon NP.
Je zou geen rondje kunnen doen en bv beginnen in LA en eindigen in SF, maar dat zijn keuzes.
Dus je route een beetje tweaken en prioriteiten maken voor jezelf en t wordt top!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hallo Barbara,
Wat een mooi vooruitzicht! Eens met bovenstaande reactie wat betreft de volgorde van GC-Bryce-Zion-LV-DV.
Wij hebben vorig jaar (bijna) dezelfde route gemaakt, deze is te vinden bij onze reisverslagen (zie hieronder). Dit is een route van 21 dagen, misschien hebben jullie er wat aan
Alleen Sequoia is niet opgenomen is onze route.
Wat een mooi vooruitzicht! Eens met bovenstaande reactie wat betreft de volgorde van GC-Bryce-Zion-LV-DV.
Wij hebben vorig jaar (bijna) dezelfde route gemaakt, deze is te vinden bij onze reisverslagen (zie hieronder). Dit is een route van 21 dagen, misschien hebben jullie er wat aan

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was deze even vergeten zie ik. Dat is niet altijd handig. Soms kan je beter gewoon 's ochtends of juist gedurende de dag ergens heenrijden. Ik zie weinig plekken in je route waar je 's avonds heen zou moeten gaan rijden.We plannen om in de late namiddag/vooravond te rijden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik ben het ook eens met de opmerkingen van Paul. Wij reden ook het standaardrondje en dat was super. 

-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie advies! Helpt ons alvast een eindje verder.
Ik heb het standaard rondje bekeken, en vroeg mij af of er een reden is dat Highway 1 daar van zuid naar noord gereden wordt? Wij waren zoals jullie het kunnen zien van plan dit in de omgekeerde richting te doen.
Hoe zit het met Joshua Tree NP? Is dit aan te raden tijdens onze trip?
Zelfde vraag voor Sequoia: de moeite waard of zouden jullie dit - gezien de beperkte reisduur - links laten liggen en meer tijd spenderen in Yosemite?
Rondje zou er dan als volgt uitzien, op basis van jullie advies en het standaardrondje. De dagen plannen we in de loop van deze week iets verder in:
LA- 29Palms - Grand Canyon - (Page) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite - SF - Monterey - Pismo Beach - LA.
Ik heb het standaard rondje bekeken, en vroeg mij af of er een reden is dat Highway 1 daar van zuid naar noord gereden wordt? Wij waren zoals jullie het kunnen zien van plan dit in de omgekeerde richting te doen.
Hoe zit het met Joshua Tree NP? Is dit aan te raden tijdens onze trip?
Zelfde vraag voor Sequoia: de moeite waard of zouden jullie dit - gezien de beperkte reisduur - links laten liggen en meer tijd spenderen in Yosemite?
Rondje zou er dan als volgt uitzien, op basis van jullie advies en het standaardrondje. De dagen plannen we in de loop van deze week iets verder in:
LA- 29Palms - Grand Canyon - (Page) - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Mammoth Lakes - Yosemite - SF - Monterey - Pismo Beach - LA.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kustroute van noord naar zuid of van zud naar noord maakt niet zoveel uit. De route is gewoon geschreven vanuit LA naar SF, maar kan ook andersom. Rij je naar SF dan moet je iets meer naar links kijken en zijn soms de inhammen wat moeilijker te bereiken. Rij je naar SF dan heb je de zon veel meer in je gezicht tijdens net rijden.
Joshua tree is zeker een aanrader. Hou er wel rekening kee dat het qua temperatuur weinig onder doet voor Death Valley en dat je, ook in September dus niet echt lange wandelingen daar zal maken. Je zou dus ook kunnen kijken of je bv de dag LA - Joshua Tree NP - Needles kunt doen.
Ook Sequoia is prachtig, maar gezien de kilometers, locatie en tijd ter plaatse zou ik een keuze maken tussen Seki en Yosemite. Je hebt gewoon met je wensen en de tijd die je hebt weinig mogelijkheden om van de route af te wijken en/of zaken toe te voegen.
Joshua tree is zeker een aanrader. Hou er wel rekening kee dat het qua temperatuur weinig onder doet voor Death Valley en dat je, ook in September dus niet echt lange wandelingen daar zal maken. Je zou dus ook kunnen kijken of je bv de dag LA - Joshua Tree NP - Needles kunt doen.
Ook Sequoia is prachtig, maar gezien de kilometers, locatie en tijd ter plaatse zou ik een keuze maken tussen Seki en Yosemite. Je hebt gewoon met je wensen en de tijd die je hebt weinig mogelijkheden om van de route af te wijken en/of zaken toe te voegen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Houd er rekening me dat het in september al vroeg snel donker wordt en op veel plaatsen heb je dan grote kans op aanrijdingen met wild. Bovendien zie je in het donker niets van de omgeving en dat is vaak jammer.Barbara8989 schreef:We plannen om in de late namiddag/vooravond te rijden.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie feedback. Op basis hiervan hebben we onderstaande route opgesteld. Is 1 dag in Zion voldoende?
6 dagen tussen san francisco (incl. SF) en LA lijkt ons wel wat lang, of is dit realistisch? Is 1,5 dagen voldoend voor SF of blijven we daar beter nog een extra dag?
Van 18-22 september is het Oracle Open World convention in SF, waardoor we idealiter SF zouden moeten vermijden in die periode maar ik krijg het er niet meteen ingepuzzeld. Hebben jullie suggesties?
Van Page/Monument Valley zijn we nog niet zeker, we kunnen die er eventueel uit laten.
4 September: Overnight stay around LAX Airport/Visit Venice Beach
5 September: Drive to Joshua Tree NP with stop in Palm Springs, Stay in 29 Palms (?)
6 September: Sunrise in Joshua Tree, Drive to Grand Canyon PM
7 September: AM: Helitrip Grand Canyon, Stay in Grand Canyon
8 September: Page (Lower Antilope Canyon) or Monument Valley. Overnight stay in Page/Monument Valley
9 September: Bryce
10 September: Zion
11 September: Las Vegas: Arrive in late afternoon, overnight stay in Vegas
12 September: Las Vegas
13 September: Morning LV, Afternoon drive from LV to Death Valley (Zabriskie Point/Dante's view sunset)
14 September: Death valley (Sunrise Zabriskie Point) to Mammoth Lakes/Bodie. Overnight stay around Mammoth Lakes or Bishop
15 September: Yosemite valley: Depending on activities day before: Bodie Ghost town and Lee Vining, afterwards Tioga Pass to Yosemite
16 September: Yosemite NP
17 September: first Calaveras Big Trees State Park, then drive to SF
18 September: SF
19 September: Stop in Santa Cruz; Monterey
20 September: Pismo Beach
21 September: Malibu beach
22 September: LA
23 September: LA
24 September: Homebound
6 dagen tussen san francisco (incl. SF) en LA lijkt ons wel wat lang, of is dit realistisch? Is 1,5 dagen voldoend voor SF of blijven we daar beter nog een extra dag?
Van 18-22 september is het Oracle Open World convention in SF, waardoor we idealiter SF zouden moeten vermijden in die periode maar ik krijg het er niet meteen ingepuzzeld. Hebben jullie suggesties?
Van Page/Monument Valley zijn we nog niet zeker, we kunnen die er eventueel uit laten.
4 September: Overnight stay around LAX Airport/Visit Venice Beach
5 September: Drive to Joshua Tree NP with stop in Palm Springs, Stay in 29 Palms (?)
6 September: Sunrise in Joshua Tree, Drive to Grand Canyon PM
7 September: AM: Helitrip Grand Canyon, Stay in Grand Canyon
8 September: Page (Lower Antilope Canyon) or Monument Valley. Overnight stay in Page/Monument Valley
9 September: Bryce
10 September: Zion
11 September: Las Vegas: Arrive in late afternoon, overnight stay in Vegas
13 September: Morning LV, Afternoon drive from LV to Death Valley (Zabriskie Point/Dante's view sunset)
14 September: Death valley (Sunrise Zabriskie Point) to Mammoth Lakes/Bodie. Overnight stay around Mammoth Lakes or Bishop
15 September: Yosemite valley: Depending on activities day before: Bodie Ghost town and Lee Vining, afterwards Tioga Pass to Yosemite
17 September: first Calaveras Big Trees State Park, then drive to SF
19 September: Stop in Santa Cruz; Monterey
20 September: Pismo Beach
21 September: Malibu beach
24 September: Homebound
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als jullie geen fanatieke wandelaars zijn, is 1 dag in Zion helemaal goed. Zion is een echt wandelpark.
Persoonlijk zouden wij 2 volle dagen San Francisco plannen. Twee overnachtingen op de Highway 1 zouden voldoende moeten zijn (wij hebben het zelfs met 1 overnachting gedaan, maar dan heb je geen tijd voor activiteiten onderweg).
Wij zouden aanraden om Page er zeker in te laten, de Antelope Canyon en Horseshoe Bend waren hoogtepunten van onze reis!
Tip: schrijf de route eens uit van plaats tot plaats (9 september: Page - Bryce), wordt het iets duidelijker van
Persoonlijk zouden wij 2 volle dagen San Francisco plannen. Twee overnachtingen op de Highway 1 zouden voldoende moeten zijn (wij hebben het zelfs met 1 overnachting gedaan, maar dan heb je geen tijd voor activiteiten onderweg).
Wij zouden aanraden om Page er zeker in te laten, de Antelope Canyon en Horseshoe Bend waren hoogtepunten van onze reis!

Tip: schrijf de route eens uit van plaats tot plaats (9 september: Page - Bryce), wordt het iets duidelijker van

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag ook gewoon Nederlands typen hier hoor
Ik heb het even anders opgeschreven, zodat je reisdagen wat beter zichtbaar zijn
4 September: naar LA
5 September: LA - Palm Springs - 29Palms
6 September: 29Palms - Grand Canyon
7 September: Grand Canyon
8 September: Grand Canyon - Page/Monument Valley
9 September: Page/Monument Valley - Bryce
10 September: Bryce - Zion
11 September: Zion - Las Vegas
13 September: Las Vegas - Death Valley
14 September: Death valley - Mammoth Lakes/Bishop
15 September: Mammoth Lakes or Bishop - Yosemite valley
17 September: Yosemite - SF
19 September: SF - Santa Cruz/Monterey
20 September: Santa Cruz/Monterey - Pismo Beach
21 September: Pismo Beach - Malibu beach
24 September: LA - naar huis
25 September: aankomst thuis
Als je naar Monument Valley gaat heb je eigenlijk de dag erop te weinig tijd voor Bryce en dat rekt zich dan ook de dag erna uit naar Zion.
In Zion kan je ook makkelijk een dag extra blijven als je geen wandelingen maakt, het is gewoon een heerlijk park waar je ook de drive kunt rijden of gewoon lekker op een bankje of langs het hotelzwembad kan zitten. Als Palm Springs een tussenstop is met bv de airial tramway dan is 29palms een goede overnachtingsplek. Heeft PS geen waarde dan kan je bv ook al naar Needles rijden.
De enige aanpassing die ik persoonlijk zou doen is een dag LA eraf en die voor Monument Valley of een extra dag Zion inzetten, maar verder een route die prima te doen is. Ik zou ook Page er zeker inlaten. Als je 18sept drukte verwacht in SF zou ik Calaveras SP misschien overslaan en die dag al een middag in SF rondkijken.

Ik heb het even anders opgeschreven, zodat je reisdagen wat beter zichtbaar zijn
4 September: naar LA
5 September: LA - Palm Springs - 29Palms
6 September: 29Palms - Grand Canyon
7 September: Grand Canyon
8 September: Grand Canyon - Page/Monument Valley
9 September: Page/Monument Valley - Bryce
10 September: Bryce - Zion
11 September: Zion - Las Vegas
13 September: Las Vegas - Death Valley
14 September: Death valley - Mammoth Lakes/Bishop
15 September: Mammoth Lakes or Bishop - Yosemite valley
17 September: Yosemite - SF
19 September: SF - Santa Cruz/Monterey
20 September: Santa Cruz/Monterey - Pismo Beach
21 September: Pismo Beach - Malibu beach
24 September: LA - naar huis
25 September: aankomst thuis
Als je naar Monument Valley gaat heb je eigenlijk de dag erop te weinig tijd voor Bryce en dat rekt zich dan ook de dag erna uit naar Zion.
In Zion kan je ook makkelijk een dag extra blijven als je geen wandelingen maakt, het is gewoon een heerlijk park waar je ook de drive kunt rijden of gewoon lekker op een bankje of langs het hotelzwembad kan zitten. Als Palm Springs een tussenstop is met bv de airial tramway dan is 29palms een goede overnachtingsplek. Heeft PS geen waarde dan kan je bv ook al naar Needles rijden.
De enige aanpassing die ik persoonlijk zou doen is een dag LA eraf en die voor Monument Valley of een extra dag Zion inzetten, maar verder een route die prima te doen is. Ik zou ook Page er zeker inlaten. Als je 18sept drukte verwacht in SF zou ik Calaveras SP misschien overslaan en die dag al een middag in SF rondkijken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Calaveras Big Trees SP leuk (zie ons 2013-verslag bij 1 juni), maar het kost je wel veel tijd. Je kunt ook sequoia's in Yosemite zien, zoals in de Merced Grove (zie ons 2015-verslag bij 25 juni). Dat ligt op de route. aan de andere kant is de wandeling inde North Grove van Calaveras niet zo lang, dat scheelt weer ten opzichte van de Merced grove.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1860 Weergaves
-
Laatste bericht door mikekiwi