Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Henk1965: zuidwest Amerika sept/okt 2016
Reis Henk1965: zuidwest Amerika sept/okt 2016
Beste forumleden,
We gaan eind september 2016 een auto rondreis door zuidwest Amerika maken. Tickets zijn reeds geboekt. We zijn nu onze reis verder in detail aan het plannen, door de bezoek plaatsen (incl eventuele hotels ed) vast te leggen. Zie hieronder voor het (voorlopige) schema. Wat denken jullie ervan en wat zouden jullie anders doen? Alle adviezen zijn welkom! Ook voor eventuele hotels.
Een aantal hotels zijn al "vastgelegd" via http://www.booking.com, maar die kunnen heel simpel veranderd of geannuleerd worden, tot kort vantevoren.
26 sep: Vlucht Amsterdam - Los Angeles (verblijf in The Hollywood Hotel)
27 sep: Los Angeles - Universal Studios
28 sep: Los Angeles - Hollywood
29 sep: Los Angeles - Anaheim (bezoek Disneyland) (verblijf in Days Inn & Suites Anaheim)
30 sep: Anaheim - Mojave National Preserve (verblijf "bonnefooi")
1 okt: Mojave National Preserve - Grand Canyon (verblijf "bonnefooi")
2 okt: Grand Canyon - "richting Monument Valley" (verblijf "bonnefooi")
3 okt: "Richting Monument Valley" - Monument Valley (verblijf nog te bepalen)
4 okt: Monument Valley - Page (Lake Powell) (verblijf "bonnefooi")
5 okt: Page - Bryce Canyon (verblijf "bonnefooi")
do 6 okt: Bryce Canyon - Las Vegas (verblijf hotel New York New York)
vr 7 okt: Las Vegas
za 8 okt: Las Vegas (helicoptervlucht over Grand Canyon)
zo 9 okt: Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley tot aan Bishop) (verblijf "bonnefooi")
ma 10 okt: Mammoth Lakes - Yosemite Park (verblijf "bonnefooi")
di 11 okt: Yosemite Park - San Francisco (verblijf nog te bepalen)
wo 12 okt: San Francisco (bezoek Alcatraz)
do 13 okt: San Francisco
vr 14 okt: San Francisco - Pismo Beach (verblijf "bonnefooi")
za 15 okt: Pismo Beach - Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
zo 16 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
ma 17 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
di 18 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
wo 19 okt: vlucht Los Angeles - Amsterdam
groetjes, Henk
We gaan eind september 2016 een auto rondreis door zuidwest Amerika maken. Tickets zijn reeds geboekt. We zijn nu onze reis verder in detail aan het plannen, door de bezoek plaatsen (incl eventuele hotels ed) vast te leggen. Zie hieronder voor het (voorlopige) schema. Wat denken jullie ervan en wat zouden jullie anders doen? Alle adviezen zijn welkom! Ook voor eventuele hotels.
Een aantal hotels zijn al "vastgelegd" via http://www.booking.com, maar die kunnen heel simpel veranderd of geannuleerd worden, tot kort vantevoren.
26 sep: Vlucht Amsterdam - Los Angeles (verblijf in The Hollywood Hotel)
27 sep: Los Angeles - Universal Studios
28 sep: Los Angeles - Hollywood
29 sep: Los Angeles - Anaheim (bezoek Disneyland) (verblijf in Days Inn & Suites Anaheim)
30 sep: Anaheim - Mojave National Preserve (verblijf "bonnefooi")
1 okt: Mojave National Preserve - Grand Canyon (verblijf "bonnefooi")
2 okt: Grand Canyon - "richting Monument Valley" (verblijf "bonnefooi")
3 okt: "Richting Monument Valley" - Monument Valley (verblijf nog te bepalen)
4 okt: Monument Valley - Page (Lake Powell) (verblijf "bonnefooi")
5 okt: Page - Bryce Canyon (verblijf "bonnefooi")
do 6 okt: Bryce Canyon - Las Vegas (verblijf hotel New York New York)
vr 7 okt: Las Vegas
za 8 okt: Las Vegas (helicoptervlucht over Grand Canyon)
zo 9 okt: Las Vegas - Mammoth Lakes (via Death Valley tot aan Bishop) (verblijf "bonnefooi")
ma 10 okt: Mammoth Lakes - Yosemite Park (verblijf "bonnefooi")
di 11 okt: Yosemite Park - San Francisco (verblijf nog te bepalen)
wo 12 okt: San Francisco (bezoek Alcatraz)
do 13 okt: San Francisco
vr 14 okt: San Francisco - Pismo Beach (verblijf "bonnefooi")
za 15 okt: Pismo Beach - Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
zo 16 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
ma 17 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
di 18 okt: Los Angeles (strand - hotel Grand View Inn Hermosa Beach)
groetjes, Henk
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Henk1965: zuidwest Amerika sept/okt 2016
Hallo en welkom op het allesamerika forum.
Eerst een paar vragen/opmerkingen:
Wat bedoel je met Mojave National Preserve? Daar is niet echt veel te vinden. Ik zou via Joshua Tree naar de omgeving Kingman rijden. Als je niet ver genoeg door rijdt heb je de dagen erna te weinig tijd bij de Grand Canyon namelijk.
Ik snap ook niet het 'richting monument valley' verhaal. Dat is een paar uur rijden van de GC. Ik zou daar overigens niet op de bonnefooi gaan zitten net als bij de Grand Canyon, Page en Bryce. Dat is rond die periode qua accommdaties ook nog best druk namelijk. Als je slim bent doe je de helicoptervlucht boven de Grand Canyon vanaf Tusayan ipv vanuit Las Vegas. De westkant vd GC is een stuk minder interessant.
Ik mis Zion in je route.
Yosemite op de bonnefooi zou ik ook niet aanraden, of je moet minimaal een uur buiten het park gaan zitten. De rit via death valley inderdaad niet verder doen dan Bishop. Alleen is je tijd voor Yosemite op deze manier zeer beperkt. Daar zou ik toch minimaal 1 volle dag de tijd voor nemen.
San Francisco - Pismo Beach is een heel stuk. Je hebt geen tijd om in en rond monterey rond te kijken. Rij als je de kustweg in 2 dagen doet maximaal tot Cambria.
Mocht je overigens de route zo overnacht dan de 28e al in Anaheim. Je wilt niet in de ochtendspits door LA rijden.
Ik zou echt een keuze maken om die standdagen op het einde te combineren met LA in het begin. Hollywood heb je in een ochtend wel gezien bijvoorbeeld. Voeg een nacht Zion toe en een dag in Yosemite zou ik zeggen. Je kan rond de Grand Canyon - Monument Valley een dag winnen en dan bv door 1 dag LA te combineren win je een 2e dag.
Dus rij 30 september wat verder, minimaal tot Kingman, evt de 29 al naar de oostkant van LA rijden om te overnachten.
Eerst een paar vragen/opmerkingen:
Wat bedoel je met Mojave National Preserve? Daar is niet echt veel te vinden. Ik zou via Joshua Tree naar de omgeving Kingman rijden. Als je niet ver genoeg door rijdt heb je de dagen erna te weinig tijd bij de Grand Canyon namelijk.
Ik snap ook niet het 'richting monument valley' verhaal. Dat is een paar uur rijden van de GC. Ik zou daar overigens niet op de bonnefooi gaan zitten net als bij de Grand Canyon, Page en Bryce. Dat is rond die periode qua accommdaties ook nog best druk namelijk. Als je slim bent doe je de helicoptervlucht boven de Grand Canyon vanaf Tusayan ipv vanuit Las Vegas. De westkant vd GC is een stuk minder interessant.
Ik mis Zion in je route.
Yosemite op de bonnefooi zou ik ook niet aanraden, of je moet minimaal een uur buiten het park gaan zitten. De rit via death valley inderdaad niet verder doen dan Bishop. Alleen is je tijd voor Yosemite op deze manier zeer beperkt. Daar zou ik toch minimaal 1 volle dag de tijd voor nemen.
San Francisco - Pismo Beach is een heel stuk. Je hebt geen tijd om in en rond monterey rond te kijken. Rij als je de kustweg in 2 dagen doet maximaal tot Cambria.
Mocht je overigens de route zo overnacht dan de 28e al in Anaheim. Je wilt niet in de ochtendspits door LA rijden.
Ik zou echt een keuze maken om die standdagen op het einde te combineren met LA in het begin. Hollywood heb je in een ochtend wel gezien bijvoorbeeld. Voeg een nacht Zion toe en een dag in Yosemite zou ik zeggen. Je kan rond de Grand Canyon - Monument Valley een dag winnen en dan bv door 1 dag LA te combineren win je een 2e dag.
Dus rij 30 september wat verder, minimaal tot Kingman, evt de 29 al naar de oostkant van LA rijden om te overnachten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zal in de parken en bij Page nog aardig druk zijn, dus leg iets vast als je niet te veel onnodig heen en weer wilt rijden. eventueel kun je nog een dag van te voren annuleren als je je route nog aan zou willen passen.
Waarom 3 dagen strand? Het is de vraag of het lekker weer is, en je mist daardoor tijd die je goed in de parken zou kunnen gebruiken. Wil je bijvoorbeeld niet naar Zion? Of naar Valley of Fire? Ik zou ook een overnachting in DV aanraden, en dan nog een vlak voor Yosemite. Je kunt dan ook nog Bodie bezoeken.
Lees je eens in op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites (via www.nps.gov) om te zien wat je overal kunt doen. En lees wat reisverslagen.
In september/oktober zijn de dagen al behoorlijk kort, hou daar rekening mee bij je planning.
Marianne
Waarom 3 dagen strand? Het is de vraag of het lekker weer is, en je mist daardoor tijd die je goed in de parken zou kunnen gebruiken. Wil je bijvoorbeeld niet naar Zion? Of naar Valley of Fire? Ik zou ook een overnachting in DV aanraden, en dan nog een vlak voor Yosemite. Je kunt dan ook nog Bodie bezoeken.
Lees je eens in op bijvoorbeeld www.ontdek-amerika.nl of op de NPS-sites (via www.nps.gov) om te zien wat je overal kunt doen. En lees wat reisverslagen.
In september/oktober zijn de dagen al behoorlijk kort, hou daar rekening mee bij je planning.
Marianne
Zo, snelle bruikbare reacties!
Ik ga er eens goed naar kijken en waarschijnlijk wel een aantal aanpassingen doen in het schema. Ik hou jullie op de hoogte.
gr Henk
Ik ga er eens goed naar kijken en waarschijnlijk wel een aantal aanpassingen doen in het schema. Ik hou jullie op de hoogte.
gr Henk
Oké, nog eens naar jullie adviezen gekeken (waarvoor bedankt
) en wat aanpassingen gedaan. Omdat we aan het eind wat willen relaxen hebben we LA + Hermosa Beach (of is een ander strand wellicht leuker?), aan het einde gecombineerd. Wat vinden jullie ervan.
ma 26 sep: Vlucht Amsterdam - Los Angeles: meteen door naar Anaheim voor eerste overnachting (evt bezoek vuurwerk Disneyland)
di 27 sep: Anaheim - Riverside: Disneyland en vervolgens naar Riverside voor overnachting
wo 28 sep: Riverside - Kingman: Onderweg bezoekje aan Joshua Tree NP
do 29 sep: Kingman - Tusayan (Grand Canyon): Rondvlucht Grand Canyon vanuit Tusayan
vr 30 sep: Tusayan - Monument Valley: Dagje GC en in de middag richting MV voor overnachting in The View Hotel in Monument Valley
za 1 okt: Monument Valley - Page: Eerst bezoek MV, daarna rit naar Page
zo 2 okt: Page - Tropic (Bryce Canyon): Langs Lake Powel en Cottonwood Canyon
ma 3 okt: Tropic (Bryce Canyon) - Springdale (Zion): Bezoek Bryce Canyon
di 4 okt: Springdale - Las Vegas: Bezoek Zion
wo 5 okt: Las Vegas (is nu niet in het weekend, wat enorm in hotelkosten scheelt
do 6 okt: Las Vegas
vr 7 okt: Las Vegas - Bishop: Bezoek Death Valley
za 8 okt: Bishop - Groveland: Bezoek Yosemite Park
zo 9 okt: Groveland - San Francisco
ma 10 okt: San Francisco: Bezoek Alcatraz
di 11 okt: San Francisco
wo 12 okt: San Francisco - Monterey
do 13 okt: Monterey - Santa Barbara
vr 14 okt: Santa Barbara - LA (Hollywood): Bezoek Hollywood en Beverly Hills
za 15 okt: LA (Hollywood): Universal Studios
zo 16 okt: LA (Hollywood) - LA (Hermosa Beach): strand
ma 17 okt: LA (Hermosa Beach): strand
di 18 okt: LA (Hermosa Beach): strand
groetjes, Henk

ma 26 sep: Vlucht Amsterdam - Los Angeles: meteen door naar Anaheim voor eerste overnachting (evt bezoek vuurwerk Disneyland)
di 27 sep: Anaheim - Riverside: Disneyland en vervolgens naar Riverside voor overnachting
wo 28 sep: Riverside - Kingman: Onderweg bezoekje aan Joshua Tree NP
do 29 sep: Kingman - Tusayan (Grand Canyon): Rondvlucht Grand Canyon vanuit Tusayan
vr 30 sep: Tusayan - Monument Valley: Dagje GC en in de middag richting MV voor overnachting in The View Hotel in Monument Valley
za 1 okt: Monument Valley - Page: Eerst bezoek MV, daarna rit naar Page
zo 2 okt: Page - Tropic (Bryce Canyon): Langs Lake Powel en Cottonwood Canyon
ma 3 okt: Tropic (Bryce Canyon) - Springdale (Zion): Bezoek Bryce Canyon
di 4 okt: Springdale - Las Vegas: Bezoek Zion
wo 5 okt: Las Vegas (is nu niet in het weekend, wat enorm in hotelkosten scheelt

do 6 okt: Las Vegas
vr 7 okt: Las Vegas - Bishop: Bezoek Death Valley
za 8 okt: Bishop - Groveland: Bezoek Yosemite Park
zo 9 okt: Groveland - San Francisco
ma 10 okt: San Francisco: Bezoek Alcatraz
di 11 okt: San Francisco
wo 12 okt: San Francisco - Monterey
do 13 okt: Monterey - Santa Barbara
vr 14 okt: Santa Barbara - LA (Hollywood): Bezoek Hollywood en Beverly Hills
za 15 okt: LA (Hollywood): Universal Studios
zo 16 okt: LA (Hollywood) - LA (Hermosa Beach): strand
ma 17 okt: LA (Hermosa Beach): strand
di 18 okt: LA (Hermosa Beach): strand
groetjes, Henk
Je tijd in Yosemite is wel heel beperkt. Ik zou toch aanraden daar zeker 1 volle dag te hebben. Vergis je ook niet in de afstand Monterey - Santa Barbara. Dat is te ver voor 1 dag. Vooral in de periode die jij gaat, de dagen zijn dan ook een stuk korter. Ik zou dan eerder Pismo Beach nemen als stop i.p.v. Santa Barbara.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eens met bovenstaande commentaar. Neem zeker een dag meer de tijd voor Yosemite. Dan kan je op de weg ernaartoe bv ook nog Bodie meepakken.
Verder mede door de korte dagen, maar ook omdat er veel te bekijken valt de kustroute iets inkorten. Morro Bay of Pismo Beach zal grote kans al in het donker aankomen betekenen. Voor de dag erna heeft het weinig verandering, behalve een iets langere reistijd naar Hollywood. Hollywood en Beverly Hills heb je in een paar uur gezien.
Verder mede door de korte dagen, maar ook omdat er veel te bekijken valt de kustroute iets inkorten. Morro Bay of Pismo Beach zal grote kans al in het donker aankomen betekenen. Voor de dag erna heeft het weinig verandering, behalve een iets langere reistijd naar Hollywood. Hollywood en Beverly Hills heb je in een paar uur gezien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Mooi vooruitzicht Henk!
Eens met bovenstaand advies om 1 volle dag in Yosemite te besteden. Misschien 1 dagje strand eraf halen? Verder vinden wij de route er goed uit zien
We hebben vorig jaar dezelfde route gemaakt, zie ons reisverslag (hieronder)

Eens met bovenstaand advies om 1 volle dag in Yosemite te besteden. Misschien 1 dagje strand eraf halen? Verder vinden wij de route er goed uit zien

We hebben vorig jaar dezelfde route gemaakt, zie ons reisverslag (hieronder)

Ff jullie reisverslag bekeken........... Wij gaan geen spijt krijgen van onze trip, daar ben ik nu wel zeker van

Wellicht inderdaad een extra dag voor Yosemite (met eerst overnachting in "Innsbruck Lodge"
). We gaan weer aan de planning....
Denk dat we highway 1 van SF naar LA op de bonnefooi, en maar kijken tot hoever we komen. Is dat een goed plan, of is het moeilijk om nog aan een overnachting te komen in die contreien?
gr. Henk en Pia

Wellicht inderdaad een extra dag voor Yosemite (met eerst overnachting in "Innsbruck Lodge"

Denk dat we highway 1 van SF naar LA op de bonnefooi, en maar kijken tot hoever we komen. Is dat een goed plan, of is het moeilijk om nog aan een overnachting te komen in die contreien?
gr. Henk en Pia
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met een extra dag Yosemite? Je hebt er nu geen dag. En wat is het plan nu, laat je Bishop vallen voor Mammoth Lakes? daar schiet je niet echt veel mee op.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ho, controleer dit even goed. De Insbruck Lodge ligt helemaal niet in of bij Yosemite. Dat ligt in Mammoth Lakes.Henk1965 schreef: Wellicht inderdaad een extra dag voor Yosemite (met eerst overnachting in "Innsbruck Lodge"). We gaan weer aan de planning....
gr. Henk en Pia
Als je de dag ervoor in Bishop overnacht is het een rit van 3,5u naar Yosemite en 2,5u terug naar Mammoth Lakes, zonder dat je wat van Yosemite gezien hebt. Als je niets in Yosemite Valley of El Portal kunt vinden pak dan Oakhurst, Mariposa of Groveland.
Hou er rekening mee dat er niet zo heel veel plaatsen langs de kustweg zijn. Zeker tussen Carmel/Big Sur en Cambria zijn er niet heel veel mogelijkheden. Zorg dus dat je minimaal tot Cambria rijd. Ik zou de avond voor, of de ochtend van vertrek uit SF al wat boeken, zodat je daar geen omkijken mee naar hebt die dag.
Persoonlijk zou ik wat vastleggen. Tenzij je ongeveer weet waar je gaat uitkomen. Maar heel veel meer dan San Simeon, Cambria, Morro Bay en Pismo Beach is er niet. En dat ligt allemaal redelijk dicht bij elkaar in de buurt.
Dat gezegd hebbende zul je in oktober echt niet voor veel gesloten deuren komen te staan als je op de bonnefooi reist.
Dat gezegd hebbende zul je in oktober echt niet voor veel gesloten deuren komen te staan als je op de bonnefooi reist.
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Paul, het was natuurlijk de bedoeling om Innsbruck Lodge aan te doen in plaats van Bishop, en dan van daaruit doorreizen....
Maar dan wordt de reis vanuit Las Vegas ver erg lang denk ik.
Dus heb nu het volgende bedacht (of ergens anders afgekeken
.....):
7 okt: Las Vegas - Bishop
8 okt: Bishop - Mariposa via Tioga Pass (met evt visit Bodie)
9 okt: Mariposa - Mariposa (Yosemite)
10 okt: Mariposa - San Fransisco
Dus op het laatst een dagje strand weggelaten..
gr. Henk en Pia.
Maar dan wordt de reis vanuit Las Vegas ver erg lang denk ik.
Dus heb nu het volgende bedacht (of ergens anders afgekeken

7 okt: Las Vegas - Bishop
8 okt: Bishop - Mariposa via Tioga Pass (met evt visit Bodie)
9 okt: Mariposa - Mariposa (Yosemite)
10 okt: Mariposa - San Fransisco
Dus op het laatst een dagje strand weggelaten..
gr. Henk en Pia.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ook best jammer om zo snel door Death Valley te rijden, het is meer dan de moeite om daar een overnachting te plannen, en om net iets meer te bekijken dan je in een dag rijden kan doen.
Maar ja, dat kost wel weer een dag strand.......
Maar ja, dat kost wel weer een dag strand.......
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1610 Weergaves
-
Laatste bericht door Roosuithoorn
-
- 1 Reacties