Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Het overnachten in het park is wel duur of primitief maar het scheelt je wel veel reistijd. En het is de vraag of je op dag 3 nog de tijd hebt om het park in te gaan. Je rijdt het stuk van Mariposa naar het park nu 3 of 5 keer.
El Portal zou al een betere keuze zijn.
Hou er ook rekening mee dat de dagen in september al kort zijn.

Marianne
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Heel erg bedankt allemaal! We hebben inmiddels globaal een resisschema waarvan we nu denken; ja dat wordt prachtig en ja het is haalbaar!

Het schema voor nu;
Dag 1 (5-9); Amsterdam - San Francisco
Dag 2 (6-9); San Francisco
Dag 3 (7-9); San Francisco - Yosemite NP
Dag 4 (8-9); Yosemite NP
Dag 5 (9-9); Yosemite NP - Bodie - Mono Lake – Mammoth lakes
Dag 6 (10-9); Mammoth Lakes – Death valley
Dag 7 (11-9); Death Valley – Las Vegas
Dag 8 (12-9); Las Vegas
Dag 9 (13-9); Las Vegas
Dag 10 (14-9); Las Vegas - (Valley of Fire?) - Zion
Dag 11 (15-9); Zion
Dag 12 (16-9); Zion - Bryce canyon
Dag 13 (17-9); Bryce canyon - Page
Dag 14 (18-9); Page (naar antilope canyon)
Dag 15 (19-9); Page - Monument Valley
Dag 16 (20-9); Monument Valley - Grand Canyon
Dag 17 (21-9); Grand Canyon- Seligman - Kingman
Dag 18 (22-9); Kingman - Joshua Tree - Los Angeles
Dag 19 (23-9); Los Angeles
Dag 20 (24-9); Los Angeles
Dag 21 (25-9); Los Angeles -Pismo Beach
Dag 22 (26-9): Pismo beach - Monterey
Dag 23 (27-9); Monterey -San Francisco (Inleveren auto)
Dag 24 (28-9); San Francisco - Amsterdam
Dag 25( 29-9); Aankomst Amsterdam


We twijfelen nog wel over de overnachting bij pismo beach.. Mogelijk dat jullie ergens nog iets missen? Een prachtige plek waar we nog eventueel heen kunnen?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Mrvanilla »

Vanwaar de twijfel? San Simeon, Morro Bay of Cambria ligt iets handiger qua verdeling, maar heel veel maakt het niet uit.
Groetjes,
Daniel
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

De twijfel zit hem meer in het feit dat we graag de bijzondere "idyllische" plekjes gaan zien.
Vrienden van ons gaven aan dat pismo beach zelf niet veel te bieden heeft. Vandaar dat ik twijfel of we daar dan wel zouden moeten stoppen.

Daarnaast gaven zij ook aan dat een overnachting in death valley zonde is van de tijd/nacht die je daardoor kwijt bent. Ik weet niet hoe jullie daar over denken? :?:

Zij gaven aan beter een extra nacht in de grand canyon te slapen...
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, dat is de ene mening tegen de andere afzetten en kijken aan welke mening jij het meeste waarde hecht :wink:. Pismo Beach is niet per se idyllisch nee, maar waarom is dat heel belangrijk als overnachtingsplaats? Als je laat arriveert en s'ochtends weer weg gaat maakt dat naar mijn idee niet zoveel uit, vaak kies je dan iets uit praktische redenen. Als het donker is zie je namelijk toch niets.

San Simeon en Cambria zijn zeker niet idyllisch te noemen, maar in de buurt is er genoeg moois te vinden. Zo zagen wij vorige maand een hele mooie zonsondergang op een prachtig verlaten strand op nog geen 5 minuten van ons motel in San Simeon.

Of je je nacht Death Valley moet inruilen voor een extra nacht Grand Canyon...mijn mening zou 'nee' zijn. Maar dat hangt af van je plannen. Als jullie alleen de uitzichtpunten van Grand Canyon NP gaan bekijken, wat ga je dan die hele extra dag doen? Als je flink gaat wandelen kan dat wel weer handig zijn.

Hetzelfde geldt voor Death Valley. In theorie zou je prima van Mammoth Lakes door DV naar Las Vegas kunnen rijden. Je hebt dan ook wel tijd om wat te zien en doen in het park. Maar een overnachting vonden wij ook erg mooi, al zouden we het niet snel weer doen, vooral vanwege de aardig dure prijzen. Maar als jullie vanuit Mammoth Lakes ook zaken als Alabama Hills gaan bezoeken dan is een overnachting weer best aan te raden.

Kortom, er zijn genoeg meningen die allemaal wat anders zeggen. Uiteindelijk komt het erop neer wat jullie mooi lijkt.
Groetjes,
Daniel
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Daar heb je helemaal gelijk in Daniël. Ik stel jullie/jou mening ook zeer op prijs.
Dit wordt een reis die we nog nooit gemaakt hebben, tweede keer in de USA waarvan we de eerste keer alleen in New York zijn geweest. Dus allemaal erg nieuw voor ons :)! En we willen alles uit de kast halen voor een mooie reis! Ik weet haast zeker dat, zoals we de reis nu hebben voorbereid, het een geweldige tijd gaat worden.

Ik denk toch dat we er dan voor kiezen om toch te slapen in death valley. En het bij een overnachting houden in/nabij de grand canyon!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Het is helemaal afhankelijk van wat je overal wilt doen. Het gaat niet zozeer om de overnachtingsplaatsen zelf maar om de tijd die je hebt om van A naar B te komen. Wat wil je bij de GC doen? Wil je veel gaan wandelen? Zo nee, dan is een middag en de volgende ochtend en eventueel een deel van de middag zoals je het nu hebt voldoende. Met 2 nachten GC is de stop in Kingman niet nodig, en zou je al verder kunnen rijden richting Joshua Tree. Dus probeer voor jezelf de dagen in te vullen en daar de stops op aan te passen.
Als je naar Bodie wilt zou ik dat doen op de dag dat je naar DV rijdt, anders is je tijd voor Yosemite erg kort. Dan is de stop in DV wel verstandig. Bovendien is het erg mooi om daar tegen het einde van de dagen in de vroege ochtend te zijn omdat het licht dan veel mooier is. Kijk eens in mijn 2011-verslag voor mijn bezoek in september.

Marianne
mivil
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2016, 09:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door mivil »

Heel mooi reisschema! Ongeveer gelijkaardig aan mijn reis van vorige maand.
Ik zou zeker overnachten in DV, prachtige plaats om sterren te bekijken! En persoonlijk vond ik het ook een mooi park (periode dat ik daar was viel de hitte nog mee, misschien dat dit in September wat minder mee valt?)

Ik weet niet wat jullie in Las Vegas van plan zijn maar als het enkel is om de sfeer op te snuiven en wat rond te wandelen op de strip zou ik hier een dag laten vallen en eventueel een extra stop tussen Kingman en LA in plannen.. Rijtijd valt goed mee voor die dag maar Joshua Tree is ook echt de moeite om bv een zondsondergang te zien!

Alvast veel plezier met de reis!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Ron Notenboom »

Hillie_7 schreef:De twijfel zit hem meer in het feit dat we graag de bijzondere "idyllische" plekjes gaan zien.
Als je twijfelt tussen Pismo Beach, San Simeon of Morro Bay en bijzondere idyllische plekjes wilt zien valt je keuze wellicht op Morro Bay. Daar voor de kust ligt namelijk Morro Rock en is dat wellicht voor jullie het idyllische plekje. Voor een overnachting zou je daar kunnen kiezen voor de betaalbare Sandpiper Inn. Eenvoudige, maar goede locatie.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Mrvanilla »

Vooral die kolencentrale naast die rock is erg idyllisch ;). Nee, flauw grapje.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door ingrid14 »

Het gaat bij de tussenstop in Pismo Beach of Morro Bay of Cambria of San Simeon echt niet voor de plaatsen zelf.
Maar als je in 1 van deze plaatsen overnacht heb je de volgende rustig de tijd om idyllische plekjes te ontdekken langs Highway 1.
Zelf vind ik Pfeiffer Beach een prachtige plek, maar het kost je meer tijd dan gewoon even een viewpoint.
Hier een plannetje van het stuk tussen San Simeon en Carmel en hier een handige gids.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door PSVwally »

AllesAmerika/Daniel heeft zelf ook een pagina voor highway 1: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html

Ik kan Morro Rock zelf ook niet echt idyllisch noemen, al zagen wij er wel ook otters en zeehonden zwemmen (in het kanaal langs de rots :P )
Pismo heb ik alleen in het donker het hotel gezien (en daar zagen we 's ochtends toen de trein langs kwam pas hoe dicht we bij het spoor zaten :mrgreen: , verder weinig van dit stadje meegekregen.

Onthoud in ieder geval al wel dat, hoe mooi je reis ook wordt, je ook deze reis nooit alles kan zien.
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Bedankt allemaal voor de reacties. Heel fijn! Leuk ook om jullie ervaringen te lezen!
We hebben pismo beach en montery voor nu laten staan zodat we de laatste dagen gewoon rustig aan kunnen doen!

Nog wat kleine dingen aangepast.
Voor diegene die onze route tevens hebben gedaan; nog tips/ aanvullingen hoe we de route eventueel nog beter/mooier kunnen maken?
Of dat we op bepaalde plekken te lang/kort zitten?


Dag 1 (05-09); Amsterdam - San Francisco
Dag 2 (06-09); San Francisco
Dag 3 (07-09); San Francisco – Yosemite Park
Dag 4 (08-09); Yosemite Park
Dag 5 (09-09); Yosemite Park – Bodie – Mono Lake – Mammoth Lakes
Dag 6 (10-09); Mammoth Lakes – Death Valley
Dag 7 (11-09); Death Valley – Las Vegas
Dag 8 (12-09); Las Vegas
Dag 9 (13-09); Las Vegas
Dag 10 (14-09); Las Vegas – Valley of Fire – Zion
Dag 11 ( 15-09); Zion
Dag 12 (16-09); Zion – Bryce Canyon
Dag 13 (17-09); Bryce Canyon – Page
Dag 14 (18-09): Page ( Horseshoe Bend en Antilope Canyon
Dag 15 (19-09); Page – Monument Valley
Dag 16 (20-09); Monument Valley – Grand Canyon
Dag 17 (21-09); Grand Canyon - Seligman – Kingman
Dag 18 (22-09); Kingman – Joshua Tree – LA
Dag 19 (23-09); LA
Dag 20 (24-09); LA
Dag 21 (25-09); LA – Pismo Beach
Dag 22 (26-09); Pismo Beach – Montery
Dag 23 (27-09); Montery – SF
Dag 24 (28-09); San Francisco – Amsterdam
Dag 25 (29-09;) Amsterdam aankomt.
Nathalie68
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 apr 2016, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Nathalie68 »

Hoi Hillie,

Dat belooft een prachtige reis te worden! Wij hebben net bijna dezelfde route afgelegd (met alleen nog een paar dagen New York aan het eind), we zijn net een paar dagen thuis. Misschien heb je nog iets aan onze blog? www.tempelmangoesusa.wordpress.com

Volgens mij is je verdeling van tijd prima, wij hebben ook ongeveer net zo verdeeld. Wij hebben alleen wel capitol Reef nog gedaan tussen Bryce en Monument Valley in. Vond ik ook erg de moeite waard. Ik vond achteraf de twee nachten die we in las Vegas hadden (1,5 dag) méér dan genoeg. We hadden een hotel aan de strip. Heel leuk om eens te zien, maar ik was na een dag wel klaar met die drukke kermis. Maar dat is voor iedereen toch weer anders.

Veel plezier met voorbereiden nog!

Nathalie
Juli 2016 in het Zuidwesten. Volg onze blog op www.tempelmangoesusa.wordpress.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Voor mij zou 2 nachten LV ook voldoende zijn, maar voor veel mensen is dat veel te weinig. Zelf zou ik een nacht bij Valley of Fire wel mooi vinden, dan kun je daar tijdens de mooiste uren van de dag een wandeling maken..
Hillie_7 schreef: Dag 5 (09-09); Yosemite Park – Bodie – Mono Lake – Mammoth Lakes
Dag 6 (10-09); Mammoth Lakes – Death Valley
Als je van Mariposa komt en ook nog naar Bodie wilt heb je weinig tijd om nog iets te doen in Yosemite. Wil je niet langs de Tioga road nog iets bezoeken? Of naar een sequoia-grove? waarom Bodie niet op weg naar Death valley? Je zou in Bridgeport of Lee Vining kunnen overnachten als je niet heen en weer wilt rijden. Voor DV heb je op weg naar LV voldoende tijd. Waar overnacht je in DV?

Marianne
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Wauw Nathalie; jullie reis! :thumbup: We hebben er nu nog meer zin in!
We besteden de dagen in LV ook een beetje om tot rust te komen/blijven.
Drie jaar geleden zijn wij naar Indonesie geweest en hebben we zo'n hoog tempo gehad dat we beide ziek waren aan het einde.
En eigenlijk meer moe dan energiek terug kwamen.
Dit proberen we nu te voorkomen!


Marianne,
Bedankt voor je reactie!
We hebben de overnachting voor death valley nog niet vastliggen omdat we inderdaad nog aan het twijfelen waren hoe we die dagen het beste kunnen invullen.
Hoe vullen we dan volgens jou dag 5 en dag 6 in?

Dank je wel!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door PSVwally »

We besteden de dagen in LV ook een beetje om tot rust te komen/blijven.
Tot rust komen in Las Vegas, de echte city that never sleeps :mrgreen: Succes. Nee, je kan er heerlijk bijkomen aan het zwembad en gewoon relaxt door de stad lopen hoor :thumbup:

EIgenlijk heb je dag 5 en 6 zelf toch al ingevuld? Dag 5 is prima wat je nu hebt staan. Dan kun je eerst langs de tioga pass nog wat stops maken.
Dag 6 kan je bv nog in Lone PIne de Alabama hills bekijken en dan death valley inrijden (tank in Lone Pine zeker volgooien, want je betaald bij Stovepipe of Furnace Creek veeeel meer). Dan kan je father crowleys point al doen en dan richting Stovepipe wells om de Mesquite sand dunes mee te pakken. Ik weet zelf even niet meer of Zabriskie point nou mooier was met zonsopkomst of ondergang, of dat je nou naar Dantes view moest voor zonsopkomst of zonsondergang :shock: Maar 1 van die kan je dan nog meepakken en de rest (dus of zabriskie of dantes view) en badwater en terug dan artist drive kan je dan op dag 7 doen voor je naar Vegas gaat.
Hillie_7
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2015, 20:06

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Hillie_7 »

Hoi Wally,
Bedankt voor je reactie! Haha nu ik het teruglees klinkt het vrij raar; tot rust komen in LV ;)
Maar inderdaad een dagje zwembad oid is dan welkom denk ik!

Dankzij de blog van Nathalie toch nog maar eens gekeken of er echt geen plek is binnen Yosemite.. En warempel er zijn meerdere tenten vrij in Half Dome Village en housekeepking camp! Jeeej!
Dat scheelt ons een hoop gereis!

We gaan nu boeken op http://www.travelyosemite.com/
Dit is de website toch?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door PSVwally »

Daar kan je gewoon boeken volgens mij ja.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42081
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Hillie_7: Onze eerste rondreis naar (West) Amerika (van SF naar SF) Tips gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is mooi. Als je voor een tent in Half Dome Village gaat, neem dan een heated tent. Dan heb je namelijk een stopcontact in de tent. De verwarming zelf zal nog niet werken denk ik. HKC is ook erg leuk.
Vanuit de vallei is de planning zoals je die had wel te doen. Vanuit Mariposa zou het wat krap geweest zijn.
Zie ons 2015-verslag voor de mogelijkheden langs de Tioga Road en tussen ML en Death Vlaley.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer