Reis markw68: Verplaatsing Mammoth Lakes naar Modesto

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markw68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis markw68: Verplaatsing Mammoth Lakes naar Modesto

Bericht door markw68 » 20 mar 2016, 19:25

Hallo,

Ik ben bezig met onze rondreis van september te plannen.
Nu ben ik aanbeland op de dag dat we de verplaatsing van Mammoth Lakes naar Modesto gaan doen. Ik plan om de Tioga Road door Yosemite te nemen. Nu wilde ik ook eerst Mono Lake South Tufa Area en Bodie Ghost Town bezoeken.
Ik begin wel heel erg te twijfelen of dit niet veel te veel gaat zijn voor één dag, de hotels liggen al vast dus daar kunnen we niet meer mee schuiven. Wat denken jullie? Evt. laat ik Bodie en Mono Lake vallen.
Bedankt voor alle mogelijke suggesties.

Groeten,

Mark

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Verplaatsing Mammoth Lakes naar Modesto

Bericht door Marcopstal » 20 mar 2016, 19:40

Hoeveel dagen heb je voor Yosemite ? Als ik zie staan Modesto, dan vrees ik geen enkele.... Bijzonder jammer denk ik dan. Kan je de hotels dan niet meer wijzigen ? Zelf geboekt ?

Als je 's morgens direct vertrekt naar Yosemite heb je al amper de tijd om van het park te genieten als je die avond reeds in Modesto moet zijn.

De rit van Mammoth lakes naar Bodie kost je 1,5 uur. Reken dat je ter plaatse toch minimaal een uur bent en dan moet je nog terug tot Lee Vining, dat kost je ook een uur. Dus, reken op 3,5 tot 4 uur tijd voor een bezoek aan Bodie, wat overigens ABSOLUUT de moeite waard is.

Mono Lake ligt naast de weg ter hoogte van de afslag naar Yosemite. De South Tufa's bezoeken kost je ongeveer een uur tijd.

Overigens kost Mammoth Lakes - Modesto je al meer dan 5 uur zonder dat je één keer bent gestopt om iets te bekijken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 mar 2016, 19:44

Mono LAke kost je niet veel tijd om te bekijken, maar voor Bodie moet je zeker 3 uur rekenen: 2 uur voor de rit heen en terug, en een uur om het te bekijken. Dat lijkt me te veel als je nog naar Modesto gaat want ik neem aan dat je ook nog iets in Yosemite wilt zien? Je hebt ook zonder het bezoek aan Bodie geen tijd voor Yosemite op deze manier. Kun je echt niets annuleren?

En waar kom je vandaan als je naar ML rijdt? Van Death Valley? Als je die dag nog tijd hebt zou je nog door kunnen rijden naar Bodie, en dan weer terug naar Mammoth Lakes. Maar ideaal is het niet.

Marianne

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 20 mar 2016, 19:50

Ik gok erop dat ze die dag van las Vegas gaan komen :mrgreen:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 mar 2016, 19:51

Ik ben er ook een beetje bang voor .....

Marianne

markw68
Amerika-ontdekker

Bericht door markw68 » 20 mar 2016, 20:09

Hallo,

De dag dat we in Mammoth Lakes aankomen komen we van Death Valley. Maar dan wilden we graag Devils Postpile NM doen.
Van Mammoth Lakes gaan we naar Modesto maar de dag daarna gaan we nog naar de Tenaya Lodge in Yosemite.
Modesto is er tussenin gezet om een eventuele gesloten Tioga Pass te kunnen opvangen.
Alles is al gereserveerd via een tour operator dus ik vrees dat we geen wijzigingen niet meer kunnen doen.
Bedankt voor de opmerkingen.

Groeten,

Mark

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 20 mar 2016, 20:15

Modesto is er tussenin gezet om een eventuele gesloten Tioga Pass te kunnen opvangen
In September???

Je kan met bosbranden te maken krijgen, maar normaliter is de tioga pass in September geen enkel probleem.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 20 mar 2016, 20:18

Aiaiaia een touroperator.

Modesto ligt helemaal niet nabij Yosemite. Vanuit de Vallei is het 2,5 uur tot Modesto. Als die touroperator je heeft wijs gemaakt dat de Tioga Pss in september kan gesloten zijn dan heeft hij je goed liggen.

De Tenaya Lodge ligt overigens wel goed, maar toch ook nog buiten het park.

Vraag is ook waar je daarna heen gaat, hopelijk niet naar San Francisco.

Als ik zou kunnen kiezen tussen Devils Postpile of Bodie dan zou ik Bodie kiezen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 20 mar 2016, 20:19

Dat begrijp ik niet. Bij een gesloten pas rij je juist niet via Mammoth Lakes, maar voor een overnachting in Yosemite zelf maakt het niet uit of de pas open of dicht is. Een overnachting in Modesto heeft geen enkele zin.
Als dit een advies is van de touroperator zou ik toch proberen om iets aan te passen. Je bent dan verkeerd voorgelicht.

Ik zou geen tijd besteden aan Devils Postpile, dan zou ik de voorkeur geven aan Bodie.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor Bodie en Mono Lake, en in ons 2015-verslag voor andere bezienswaardigheden tussen Las Vegas en Yosemite.

Marianne

markw68
Amerika-ontdekker

Re: Reis markw68: Verplaatsing Mammoth Lakes naar Modesto

Bericht door markw68 » 20 mar 2016, 21:16

Hallo,

Bedankt voor de reacties.
Ik denk dat we dus best de dag dat we van Death Valley komen verder naar Bodie rijden en dan overnachten in Mammoth Lakes. De volgende dag kunnen we dan Tioga Road nemen.
Ik besef wel dat mijn planningen misschien allemaal niet zo ideaal zijn maar het is de eerste keer dat ik zo'n roadtrip zelf plan en ik houdt niet zo van veel onzekerheid daarom heb ik alle overnachtingen allemaal al geboekt.
We willen ook niet absoluut alles gezien hebben op deze trip want we gaan in de toekomst zeker toch nog terug.

Groeten,

Mark

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 20 mar 2016, 21:19

Bodie doen na Death Valley is een mogelijkheid. Voorzie toch een 4 uur tijd vanaf Mammoth Lakes heen en terug inclusief de tijd ter plaatse.

Modesto zou ik toch echt wel proberen te wijzigen, de uitleg van een gesloten Tioga Pass houd geen steek en dit ligt echt SLECHT.

Ivy123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Ivy123 » 21 mar 2016, 11:11

Sorry Markw68, ik wil niet jouw topic overnemen, maar ik ga toch even snel een vraag stellen..
Wij gaan op 12 juni van Yosemite naar Mammoth Lakes of Bishop om in één van de twee plaatsen te overnachten met het idee dat de Tioga Pass open is. Mocht dit nou niet het geval zijn, waar zouden we dan het beste kunnen overnachten? Op 13 juni gaan we weer richting Death Valley om daar te overnachten.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 21 mar 2016, 11:46

@ ivy123 Als de sonora of carson pass open zijn zou ik qua mooiere route toch gewoon naar Mammoth Lakes rijden. Is alles dicht dan zou ik onderlangs naar Ridgecrest of wat langer naar Lone Pine rijden.

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 21 mar 2016, 17:23

Als je onderlangs moet rijden, dan zou ik kiezen voor Ridgecrest, Lone Pine is nog verder rijden en de volgende dag moet je dan weer een stukje terug.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 21 mar 2016, 18:11

Eens, alleen hangt het ook af van welk tijdstip ze dan vertrekken uit Yosemite. Wij zijn rond een uur of 13 vertrokken van Glacier Point en we zijn vanaf Earlimart ofzo via Sequoia National Forest (niet het nationale park) gereden en we waren voor zonsondergang met gemak in Ridgecrest. Alleen is in Ridgecrest echt niets te beleven en zou je rond Lone Pine of op het einde vd middag of 's ochtends de dag erna nog naar de Alabama Hills kunnen. Als je wat door kan rijden scheelt het iets meer dan 30min tussen naar RIdgecrest of Lone Pine te rijden onderlangs vanaf Yosemite.

Maargoed, laat ik markw68 zn topic verder maar houden :wink:

Koen70
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Koen70 » 22 mar 2016, 08:05

markw68 schreef:Modesto is er tussenin gezet om een eventuele gesloten Tioga Pass te kunnen opvangen.
Alles is al gereserveerd via een tour operator dus ik vrees dat we geen wijzigingen niet meer kunnen doen.
Je bent toch zeker dat de volgorde Mammoth Lakes > Modesto > Tenaya Lodge is? Niet Mammoth Lakes > Tenaya Lodge > Modesto?
Veel van die tour operators staan niet echt bekend om hun deskundigheid ter zake, maar dit slaat toch alles, want met een overnachting in Mammoth Lakes en een in Modesto ben je altijd "gejost" zoals we in Vlaanderen zeggen. Bij een open Tioga pas ligt Modesto veel te ver uit de richting voor Yosemite en bij een gesloten Tioga pas zelfs nog veel meer omdat je vorige nacht in Mammoth Lakes is aan de andere kant van die (gesloten) Tioga pas is...
Ik zou zeker je touroperator contacteren en vragen om de nacht Modesto te vervangen door een extra nacht in Yosemite Valley, of dichtbij Yosemite Valley. Of eventueel Tenaya lodge en Modesto om te wisselen. (Tenaya lodge is ook niet ideaal gelegen, maar toch al veel beter dan Modesto.) Als ze weigeren zou ik sowieso schriftelijk protest aantekenen en desnoods op eigen kosten de overnachting in Modesto aanpassen. Het kost je 2,5 uur van Modesto naar Yosemite Valley. Heen en terug is dat dus 5u waardevolle vakantietijd die je kwijt bent.

markw68
Amerika-ontdekker

Bericht door markw68 » 25 mar 2016, 17:44

Hoi,

Ik heb intussen de 2 overnachtingen in de Tenaya Lodge voor de overnachting in Modesto laten zetten. Want na Yosemite gaan we toch verder naar San Francisco en dat ligt dan toch op de weg. We hebben dan 2 korte ritten maar na bijna 20 dagen zal dat ook wel eens welkom zijn.
Nu kom ik terug op de vraag in mijn oorspronkelijke post, we gaan dus van Mammoth Lakes naar Fish Camp (dat zou volgens Google Maps 200km/3u16 verplaatsing zijn), is dit dan combineerbaar met Bodie zonder dat alles die dag van de rap rap gaat beginnen worden? Of houdt ik Bodie best de dag dat we van Furnace Creek naar Mammoth Lakes gaan?

Groeten,

Mark

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 25 mar 2016, 18:09

Als je vanuit DV nog tijd hebt om door te rijden naar Bodie zou ik dat doen. Hoe rekening met een uur rijden vanaf Lee Vining, en een uur bezoektijd.
Het is weliswaar niet zo lang rijden van Mammoth Lakes naar Fishcamp maar je wilt toch nog wel iets doen onderweg? Als je dan nog naar Bodie gaat hou je weinig tijd over voor de TIoga Road. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag. En kijk eens in ons 2013-verslag voor een bezoek aan Bodie.

Modesto begrijp ik echt niet, maar goed, het is beter zo en je zou dan op weg naar Modesto nog naar bijvoorbeeld Glacier Pont kunnen rijden.

Marianne

markw68
Amerika-ontdekker

Bericht door markw68 » 25 mar 2016, 18:54

OK, de dag dat we vanuit DV komen moeten we dus zorgen dat we ten laatste 's middags in Lee Vining zijn (misschien is dat de perfecte plaats voor de lunchpauze?), dan kunnen we in de namiddag Bodie bezoeken en tegen de avond zijn we dan in Mammoth Lakes.
Dan zal er inderdaad de volgende dag meer tijd zijn om te genieten van de Tioga Road.
Glacier Point is een heel goed idee waar ik nog niet aan gedacht had.
Alvast bedankt aan iedereen om me op de goede 'weg' te helpen. Het is misschien deze keer niet overal zo heel logisch of vanzelfsprekend maar het is de eerste keer dat ik zo'n roadtrip zelf probeer ineen te steken.

Groeten,

Mark

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 26 mar 2016, 19:46

Van Fish Camp naar Modesto, buiten Glacier Point zou je op deze dag ook nog in Atwater (bij Merced) een bezoek kunnen brengen aan het Castle Air Museum (vliegtuigmuseum) http://www.castleairmuseum.org/

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 21, Europe 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer