Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Amerikarieke: zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Reis Amerikarieke: zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom.

Bericht door Amerikarieke »

Hallo allemaal

Wij komen net terug van een reis naar Mexico. De reiskriebels hebben weer toegeslagen en we hebben nu onze zinnen gezet op het westen van USA. Zijn daar zelf geweest in 1998, dus al een tijdje geleden maar het blijft me trekken. We waren er toen met zn 2en, maar zijn inmiddels 3 kinderen rijker die tegen die tijd 10, 7,5 en bijna 5 zullen zijn.

Het idee is nu een camper te huren en dan rond te trekken en in elk geval deze plaatsen aan te gaan:
- Grand Canyon
- Zion
- Yosemite
- LA
- kust
- San Fransisco

Alles wat er nog bijkomt is meegenomen maar geen pré.
We denken (hopen !) een kleine 3 weken te hebben met heen/terugreis inbegrepen.
We willen het ook rustig aan doen en niet op elke plek maar 1 dag zijn...
Dat wordt dus nog een leuke puzzel en het regelen ervan zie ik best tegenop, dus hoop ik hier wat hulp te vinden !!

Alle tips en adviezen zijn welkom !

Groetjes en alvast bedankt.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom !

Bericht door SanFran »

Heb je de voorbeeldroute al bekeken? Denk dat je daar veel aan zult hebben: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Re: Zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom !

Dank je, lijkt me dat je daar zowat elke dag rijdt ? We vinden het fijn als het lukt om de dag te rijden. We hoeven niet persé al die bezienswaardigheden langs (van dat rijtje)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met minder dan drie weken wordt de voorbeeldreis al wat lastig, zeker als je met een camper gaat. De dingen die jullie willen doen komen overeen met de voorbeeldroute, en je zou alleen een dag kunnen winnen door Bryce niet mee te nemen. Maar dat zou wel jammer zijn. Waarom niet een paar dagen meer? Met een weekend in het begin en aan het eind heb je al iets meer dan 3 weken,

Als je niet alles van je lijst hoeft te doen zou je de kust kunnen schrappen - dan wordt het een one way SF - LA. Of je laat het stuk ten oosten van Las Vegas vallen.

Het hoeft trouwens helemaal geen probleem te zijn om zo nu en dan meerdere dagen te rijden, zeker als je met een camper gaat. Je hebt altijd wel stukken die wat minder interessant zijn of waar je snel de bezienswaardigheden bekeken hebt. Dan is langer op die plek blijven niet zinvol.
Lees eens wat reisverslagen van mensen die met een camper zijn geweest, zoals het verslag van Anneleen en Elly. En kijk eens naar onze verslagen voor onze reizen met de kinderen (en auto).

Marianne
Jozef1978
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Jozef1978 »

Jullie hebben een mooi avontuur in het vooruitzicht! In september 2011 deden wij met de camper onderstaande route. Onze kids waren toen 3 en 4, dus hebben ook geprobeerd af en toe wat rustmomentjes in te bouwen door 2 nachten op dezelfde plek te staan. En af te wisselen tussen mooie campgrounds in de natuurparken en af en toe een camping met een zwembad. Helaas heb ik hier geen digitaal reisverslag van. Tussen haakjes telkens de campgrounds.

1. Ams - san Francisco (hotel)
2. San Francisco (hotel)
3. Ophalen camper San Leandro - Yosemite (upper pines)
4. Yosemite (wawona)
5. Yosemite (tuolumne meadows)
6. Yosemite - Mono Lake - Tonopah (Tonopah station)
7. tonopah - Las Vegas (koa circus circus)
8. Las Vegas (koa)
9. las Vegas - Zion (watchman)
10. Zion (watchman)
11. Zion - Bryce (ruby's inn)
12. Bryce (ruby's inn)
13. Bryce - Page (wahweap)
14. Page (wahweap)
15. page - monument Valley (gouldings)
16. Monument Valley - Grand canyon (mather)
17. GC (Mather)
18. GC - Kingman (koa)
19. kingman - Barstow (koa)
20. Barstow - Carpinteria (Carpinteria state Beach campground)
21. Carpinteria - Avila Beach (pismo/avila Beach koa)
22. Avila Beach - Pfeiffer Big Sur SP campground
23. Pfeiffer - Monterey Bay (Moss Landing koa)
24. monterey Bay - Del Valle SP campground
25. Camper inleveren San Leandro - vlucht SFO AMS
26. Thuis

Jullie hebben minder tijd, maar als je de kustroute laat vallen kom je met 21 of 22 dagen een heel eind denk ik. Dan vlieg je zoals Marianne al aangaf terug vanuit LA ipv SF.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Amerikarieke: zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom.

Bericht door PSVwally »

Ik zou voor de standaardroute met de camper zelf denk ik ook minimaal 1 of 2 dagen meer uittrekken. Maar als je regelmatig ergens een paar dagen wilt zijn wordt het wel meer schrappen, want dan worden de bezienswaardigheden uit je eerste post al lastig binnen deze tijd te doen.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Re: Reis Amerikarieke: zomer 2017 - 20 dgn - 3 kids; 10-7,5-bijna5 - tips/adviezen alles is welkom.

Dank voor de reacties

Wat me opvalt op dit forum en elders is dat men zo makkelijk doet over een paar dagen meer. Het moet ook wel kunnen en lukken qua vakantie en kosten lijkt me ?
Bij ons is 21 dagen echt het maximaal haalbare en vinden we ook genoeg.
En de kust schrappen willen we juist niet, dat stuk vonden we juist de vorige keer zo geweldig ! Zelf zou ik Las Vegas makkelijk kunnen schrappen, daar vonden wij beiden weinig interessants aan.
Ieder zn ding !

Ik ga de reisverslagen eens lezen

En kan iemand mij vertellen wat de grootste/duidelijkste verschillen tussen Zion en Bryce zijn ?

Dank

Groetjes
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Net even een blik geworpen op de sites van Anneleen en Elly, WAUW !! wat een gafe sites zeg !! Krijg meteen zin er zelf één in elkaar te knutselen ! :) Deze ga ik eens lekker op mn gemak bekijken en lezen !

Groetjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Amerikarieke schreef: Wat me opvalt op dit forum en elders is dat men zo makkelijk doet over een paar dagen meer. Het moet ook wel kunnen en lukken qua vakantie en kosten lijkt me ?
Bij ons is 21 dagen echt het maximaal haalbare en vinden we ook genoeg.
En de kust schrappen willen we juist niet, dat stuk vonden we juist de vorige keer zo geweldig ! Zelf zou ik Las Vegas makkelijk kunnen schrappen, daar vonden wij beiden weinig interessants aan.
Ieder zn ding !
Dat klinkt niet zo aardig. Het zijn maar suggesties. Je haalt er zelf uit wat je kunt gebruiken. En zo lang we niet weten wat voor jullie de echte musts zijn is het toch een beetje gissen.
Je begint met een behoorlijk ambitieus plan. Wil je dat doen en toch wat rust hebben dan moet je langer gaan (en 1 dag kan al veel verschil maken!). Wil je niet langer, dan moet je iets laten vallen en kan een one way handig zijn. Met een camper is dat echter wat lastiger, maar tussen SF en LA wel mogelijk voor zover ik weet. Vandaar mijn suggestie.
Amerikarieke schreef: En kan iemand mij vertellen wat de grootste/duidelijkste verschillen tussen Zion en Bryce zijn ?
Kijk voor de parken eens op http://www.ontdek-amerika.nl. En in de verschillende verslagen natuurlijk. Wij deden Zion en Bryce in 2002 met de kinderen, en in 2008 zijn we weer met de kinderen in Zion geweest. Toen deden we een stuk van de Narrows; erg leuk.

Marianne
avsboz
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door avsboz »

Zion is heeft groen en veel water. Een mooie route (UT-9) aan de oostkant. Een paar uitdagende klimmen (Observation Point, Angels Landing), maar ook leuke kortere wandelingen. Voor Zion zou je dan wel 2 nachten moeten uittrekken, zodat je een volle dag in het park kunt besteden. De main canyon in Zion is zomers alleen met shuttle bus toegankelijk.

Bryce staat bekend om zijn rode rotsen. Het is een kleiner par en leent zich prima voor een middag en ochtend bezoek (één nacht is dan voldoende). In de late middag kan je mooi langs de rim de viewpoints doen en de volgende ochtend (vroeg, als het niet zo druk en warm is) kan je een aantal leuke wandelingen onderin de canyon doen.

Bryce en Zion echt helemaal niets op elkaar. Maar als je in de buurt bent, zou ik niet een van beide overslaan. Op http://www.ontdek-amerika.nl vind je echter veel meer info. Dan kan je misschien wat beter bepalen waar je je tijd aan wilt besteden. Houd er echter wel rekening mee dat het reizen met een camper minder snel kan dan met een auto.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even in een schema met jouw voorkeuren.

01 naar LA (huurauto)
02 LA
03 LA (met huurauto boodschappen doen, camper ophalen, auto inleveren), evt campground Malibu.
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 SF
08 SF
09 SF - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - Tonopah
13 Tonopah - Zion
14 Zion
15 Zion
16 Zion - Grand Canyon
17 Grand Canyon
18 Grand Canyon - Bishop (ter plekke zien hoe ver je komt)
19 Bishop - LA camper inleveren
20 LA - naar huis
21 aankomst thuis

LA met de camper is niet het makkelijkste, dus ik zou daar een huurauto nemen. Dat is ook wel makkelijk met boodschappen doen en naar de camperverhuur. Het enige is dat je daarna wel de auto in moet leveren bij t vliegveld.
Er zitten een aantal fikse ritten in waar je met de camper zo 20% bij de google maps tijden kan bijzetten. Zo zou ik in dit geval bv de 2 nachten Zion houden, maar als je Bryce of Page wilt toevoegen zal je ergens een dag moeten skippen. Je kan onderweg van Zion naar de GC best antelope canyon doen bij Page bv.
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

hee dat is vreemd heb gisteren een antwoordmailtje gestuurd en zie hem er nu niet meer tussen staan...
is deze wellicht weggehaald ?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hier is niets weggehaald? Had je het wel verzonden? Als er tijdens het tikken van een bericht een tussenliggend bericht is geplaatst moet je meestal nog eens op verzenden drukken,misschien is daar iets misgegaan?
En heb je een mailtje(?) of een berichtje gestuurd, want mailtjes komen niet in topics te staan :wink:
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Dank je Paul voor de hulp ik ga er eens naar kijken !!
Amerikarieke
Amerika-ontdekker

Ok, thnx Paul, misschien is er idd iets mis gegaan bij het verzenden/plaatsen ervan
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Ik denk dat je, als je onze route doet zonder Capitol Reef en Monument Valley, misschien wel rond geraakt op 21 dagen?
Ik zou een rondje maken vanuit SF. In SF kan je je perfect verplaatsen met het openbaar vervoer of te voet en heb je de camper nog niet nodig. Dan kan je ergens in het centrum in een hotel overnachten, dichtbij alle bezienswaardigheden. Ik zou niet te lang in LA blijven. Daar is het lastig om je te verplaatsen met een camper en dat helpt je weer om het rondje rond te krijgen in 3 weken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer