Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Simoneamerika: mei 2016 inclusief Yellowstone advies gevraagd
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Reis Simoneamerika: mei 2016 inclusief Yellowstone advies gevraagd
Op 28 april vertrekken wij voor 3,5 week naar San Francisco voor een rondreis met een camper , dit zijn de hoofdlijnen van onze
reis :
SF > 28-04 tm 01-05
Monterey > 02-05 tm 04-05
Visalia/Sequoia > 05-05 tm 06-05
Las Vegas > 07-05 tm 10-05 ( Death valley vanaf lasVegas bezoeken, camper blijft LV)
Salt lake City > 11-05 tm 12-05
Yellowstone Grizzle RV Park > 13-05 tm 17-05
Love's truckstop ivm overbrugging 727 mijl (2 rijdagen) 18-05
Reno 19-05 tm 20-05
SF> 21-05 tm 22-05
23-05 Amsterdam
Vraagjes en advies :
Sequoia ruim 1 dag, is dat genoeg om beide parken te bezoeken (KIngs Canyon)
Ik heb de route vanuit Visalia CA naar Las Vegas goed bekeken en via Death Valley met camper brengt 80 mijl teweeg met
camper daarom besloten vanuit LV, DV te bezoeken. We overwegen dan in DV een hotel te boeken voor 1 nacht . Wat vinden jullie?
Grizzly Park Yellowstone gaat pas 5-5 open , hoe zal de route vanaf Salt Lake city zijn met een 38 ft camper inclusief Chevy Tahoe als towcar?
De west entrance leek mij de beste optie om steile wegen te voorkomen. Terwijl de South entrance de beste optie bied voor YS en Grand Teton te combineren. Wat vinden jullie?
Start en eindpunt staan vast , overbrugging van 727 mijl in 2 dagen is een weloverwogen keus om zolang mogelijk in Yellowstone te blijven en
voor mijn man als vrachtwagenchauffeur geen straf de nacht door te brengen in de camper op een truckstop .
Graag hoor ik jullie adviezen of opmerkingen op bovenstaande route, dank bij voorbaat.
reis :
SF > 28-04 tm 01-05
Monterey > 02-05 tm 04-05
Visalia/Sequoia > 05-05 tm 06-05
Las Vegas > 07-05 tm 10-05 ( Death valley vanaf lasVegas bezoeken, camper blijft LV)
Salt lake City > 11-05 tm 12-05
Yellowstone Grizzle RV Park > 13-05 tm 17-05
Love's truckstop ivm overbrugging 727 mijl (2 rijdagen) 18-05
Reno 19-05 tm 20-05
SF> 21-05 tm 22-05
23-05 Amsterdam
Vraagjes en advies :
Sequoia ruim 1 dag, is dat genoeg om beide parken te bezoeken (KIngs Canyon)
Ik heb de route vanuit Visalia CA naar Las Vegas goed bekeken en via Death Valley met camper brengt 80 mijl teweeg met
camper daarom besloten vanuit LV, DV te bezoeken. We overwegen dan in DV een hotel te boeken voor 1 nacht . Wat vinden jullie?
Grizzly Park Yellowstone gaat pas 5-5 open , hoe zal de route vanaf Salt Lake city zijn met een 38 ft camper inclusief Chevy Tahoe als towcar?
De west entrance leek mij de beste optie om steile wegen te voorkomen. Terwijl de South entrance de beste optie bied voor YS en Grand Teton te combineren. Wat vinden jullie?
Start en eindpunt staan vast , overbrugging van 727 mijl in 2 dagen is een weloverwogen keus om zolang mogelijk in Yellowstone te blijven en
voor mijn man als vrachtwagenchauffeur geen straf de nacht door te brengen in de camper op een truckstop .
Graag hoor ik jullie adviezen of opmerkingen op bovenstaande route, dank bij voorbaat.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: route mei 2016 inclusief Yellowstone advies gevraagd
Ik vind het ontzettend onduidelijk opgeschreven....
Ik heb het iets duidelijker opgeschreven, maar controleer even of de data zo kloppen?
28-4 naar SF
29-4 SF
30-4 SF
01-5 SF
02-5 SF - Monterey
03-5 Monterey
04-5 Monterey
05-5 Monterey - Sequoia
06-5 Sequoia & Kings Canyon NP
07-5 Sequoia - Las Vegas
08-5 Las Vegas
09-5 Las Vegas
10-5 Las Vegas
11-5 Las Vegas - Salt Lake City
12-5 SLC
13-5 SLC - Yellowstone
14-5 Yellowstone
15-5 Yellowstone
16-5 Yellowstone
17-5 Yellowstone
18-5 Yellowstone - Love's truckstop
19-5 Love's truckstop - Reno
20-5 Reno
21-5 Reno - San Francisco
22-5 San Francisco
23-5 ??
Je schrijft 23-05 Amsterdam, maar dat zou betekenen dat je de 22e al terugvlucht?
Je hebt een heel deel van het zuidwesten wrs al gedaan? Ik mis een aantal plekken als ik eerlijk ben. Bijvoorbeeld Grand Teton NP onder Yellowstone.
Is het niet goedkoper om gewoon 500 mijl bij te boeken op je camper ipv moeilijk te gaan doen om een auto te huren. Hoe kan je nu al weten hoeveel mijlen je gaat maken? Je gaat in de steden en vooral in de parken toch ook nog rijden. Vooral in Yellowstone kan dit erg oplopen.
Ik zou gewoon via death valley naar Las Vegas rijden. Zet 1 nacht van Monterey naar Sequoia, maar overnacht dan bv al in de buurt van Lake Isabella. Dan kan je de dag erna via DV naar Vegas. Bekijk vooraf overigens goed of je met die camper wel overal in Sequoia mag komen, volgens mij is deze op enkele plekken niet toegestaan vanwege de lengte
GrizzlyRV Park ligt toch in West Yellowstone? Dan is het toch het makkelijkst om daar direct heen te rijden?
Ik heb het iets duidelijker opgeschreven, maar controleer even of de data zo kloppen?
28-4 naar SF
29-4 SF
30-4 SF
01-5 SF
02-5 SF - Monterey
03-5 Monterey
04-5 Monterey
05-5 Monterey - Sequoia
06-5 Sequoia & Kings Canyon NP
07-5 Sequoia - Las Vegas
08-5 Las Vegas
09-5 Las Vegas
10-5 Las Vegas
11-5 Las Vegas - Salt Lake City
12-5 SLC
13-5 SLC - Yellowstone
14-5 Yellowstone
15-5 Yellowstone
16-5 Yellowstone
17-5 Yellowstone
18-5 Yellowstone - Love's truckstop
19-5 Love's truckstop - Reno
20-5 Reno
21-5 Reno - San Francisco
22-5 San Francisco
23-5 ??
Je schrijft 23-05 Amsterdam, maar dat zou betekenen dat je de 22e al terugvlucht?
Je hebt een heel deel van het zuidwesten wrs al gedaan? Ik mis een aantal plekken als ik eerlijk ben. Bijvoorbeeld Grand Teton NP onder Yellowstone.
Is het niet goedkoper om gewoon 500 mijl bij te boeken op je camper ipv moeilijk te gaan doen om een auto te huren. Hoe kan je nu al weten hoeveel mijlen je gaat maken? Je gaat in de steden en vooral in de parken toch ook nog rijden. Vooral in Yellowstone kan dit erg oplopen.
Ik zou gewoon via death valley naar Las Vegas rijden. Zet 1 nacht van Monterey naar Sequoia, maar overnacht dan bv al in de buurt van Lake Isabella. Dan kan je de dag erna via DV naar Vegas. Bekijk vooraf overigens goed of je met die camper wel overal in Sequoia mag komen, volgens mij is deze op enkele plekken niet toegestaan vanwege de lengte
GrizzlyRV Park ligt toch in West Yellowstone? Dan is het toch het makkelijkst om daar direct heen te rijden?
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis Simoneamerika: mei 2016 inclusief Yellowstone advies gevraagd
Vlak ook de winterse omstandigheden half mei niet uit in Yellowstone, het midden zal wel redelijk ontdooid zijn maar komende vanaf Grandteton zeker niet. Wegen kunnen nog afgesloten zijn. Trails waren voor 90% nog dicht. Wij waren hier eind mei 2014, zie foto's...
ingang yellowstone1 by Rob Hoogeveen, on Flickr
lake yellowstone by Rob Hoogeveen, on Flickr

- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
Beste Paul,
De camper is van onszelf en ook de auto . De mijlen zijn gericht op de camper , we zullen dus overal van a naar b rijden met d camper en verder de auto gebruiken . Grand Teton willen we bezoeken inderdaad tijdens onze dagen bij Yellowstone . Dit maakt het misschien iets duidelijker.
Op de 23 e vertrekken we naar Amsterdam en zijn de 24 e dan thuis.
De camper is van onszelf en ook de auto . De mijlen zijn gericht op de camper , we zullen dus overal van a naar b rijden met d camper en verder de auto gebruiken . Grand Teton willen we bezoeken inderdaad tijdens onze dagen bij Yellowstone . Dit maakt het misschien iets duidelijker.
Op de 23 e vertrekken we naar Amsterdam en zijn de 24 e dan thuis.
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
Met de canper willen we niet via Grand Teton omdat die route niet de beste is daarom vanuir Grizzly RV park bezoeken.
Ook door death valley gaan we liever niet met de camper daarom dit park vanuit LV bezoeken.
Ook door death valley gaan we liever niet met de camper daarom dit park vanuit LV bezoeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bedoel je met : de route via GT is niet de beste? Het is zeker de mooiste route. En als de wegen open zijn zie ik geen reden waarom je niet die route zou nemen.
Zo vroeg in het jaar lijkt DV me geen enkel probleem met de camper, waarom zou je dat niet doen? Maar als je een auto hebt kun je natuurlijk ook vanuit LV naar DV. Het is alleen jammer van die extra dag en de saaie route naar LV. Ik zou zeker overnachten in DV, het park is prachtig in de avond en vroege ochtend. Naast de bekende viewpoints zou ik ook de wandeling naar Salt Creek doen; in die tijd van het jaar zie je daar nog de pupfish zwemmen.
Sequoia zul je vanaf de 180 (Kings Canyon) moeten bezoeken, de 198 zal niet lukken denk ik.
Marianne
Zo vroeg in het jaar lijkt DV me geen enkel probleem met de camper, waarom zou je dat niet doen? Maar als je een auto hebt kun je natuurlijk ook vanuit LV naar DV. Het is alleen jammer van die extra dag en de saaie route naar LV. Ik zou zeker overnachten in DV, het park is prachtig in de avond en vroege ochtend. Naast de bekende viewpoints zou ik ook de wandeling naar Salt Creek doen; in die tijd van het jaar zie je daar nog de pupfish zwemmen.
Sequoia zul je vanaf de 180 (Kings Canyon) moeten bezoeken, de 198 zal niet lukken denk ik.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Aangezien je een eigen auto erachter hebt hangen is dat allemaal geen probleem. Al zal het rijden door dv in die maanden ook nog allemaal wel meevallen.
Ik had overigens hetzelfde in Yellowstone als Robbie&Irene. Ik was er midden Mei 2013 en vooral tussen Grand Teton en West Thump in Yellowstone nog hoge sneeuwmuren en bevroren meren. Ook als je eens voorbij Cooke City komt zal er richting de beartooth nog heel wat sneeuw liggen.
Ik had overigens hetzelfde in Yellowstone als Robbie&Irene. Ik was er midden Mei 2013 en vooral tussen Grand Teton en West Thump in Yellowstone nog hoge sneeuwmuren en bevroren meren. Ook als je eens voorbij Cooke City komt zal er richting de beartooth nog heel wat sneeuw liggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1057 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 14 Reacties