Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rdieteren: LA-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
rdieteren
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Rdieteren: LA-Las Vegas

Bericht door rdieteren »

Beste experts,

Ik ben van plan om samen met m'n familie een "korte" trip te maken naar het ZuidWesten.
Het doel; een eerste kennismaking en onze 10 dagen vakantie goed benutten.

Ik heb 1 route gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Dag 1: Amsterdam-Los Angeles
Dag 2: Hollywood (Universal Studios Hollywood)
Dag 3: Los Angeles - Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Zion National Park
Dag 5: Zion National Park
Dag 6: Zion National Park - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Anaheim (Bezoek strand in namiddag)
Dag 8: Anaheim (Disneyland Resort)
Dag 9: Anaheim (Disneyland Resort)
Dag 10: Los Angeles - Amsterdam

Hebben jullie nog tips en is het te doen?
Overigens ben ik benieuwd of jullie nog een hoteltip hebben voor Hollywood?
We bezoeken Universal Studios. Wellicht dat we in de ochtend voordat we naar Las Vegas gaan nog Hollywood zelf bezoeken.
Hoeveel tijd heb je hiervoor nodig?
Momenteel hebben we Sportmen's Lodge op het oog in Studio City.

Alvast bedankt,
Rick
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Rdieteren: LA-Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Het kan allemaal wel. Je tijd in Vegas is wel erg kort.
Hollywood kan in een ochtend. Als je alleen voor de walk of fame gaat zelfs in een uurtje.

Hou er wel rekening mee dat je pas op dag11 thuiskomt he
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer ga je? Liggen de tickets al vast?
Het is jammer om dat saaie stuk tussen LA en LV twee keer te rijden.

Marianne
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

@PSVwally; De 11de dag thuis komen is geen probleem, is rekening mee gehouden.
@Marianne; er is nog niks geboekt. We gaan 27 mei - 5 juni.
Ik heb ook overwogen om te landen in Las Vegas en via Los Angels terug te gaan, echter zijn de vluchten echt een stuk duurder en daarbij kom je laat in de avond altijd pas aan in Las Vegas. Kortom, je hebt eigenlijk meer tijd als je de 4 uur vanuit Los Angeles rijd heb ik het idee. En ook de autohuur is rond de 70-100 duurder, desondanks One-Way kosteloos is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook van LA naar LV natuurlijk. :wink:
Ik herken het niet dat de autohuur duurder zou zijn. Voor de vluchten hoeft het ook niet echt duurder te zijn; kijk je bij de multicity opties?
Je wint natuurlijk ook een dag, en je bespaart benzinekosten.
Als je wel een rondje maakt is het ook wel mooi om de dagen LV achterelkaar te doen en van Zion via een stop in Death Valley terug naar LA te rijden.

Zie hoe dan ook Zion in het Memorial day weekend te vermijden.

Marianne
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

@Marianne; Bedankt voor je snelle reactie en het meedenken.
Andersom is (dus LV-LA) is nog duurder. LA-LA = €410-€450 (wellicht aanbieding?), LV-LA = €550-€600, LA-LV = €600-€650.
Dat zijn de vlucht prijzen P.P.

De autohuur is sowieso al heel prijzig, namelijk €525 via Sunny Cars (Categorie Compact). Echter komt dit door het Under Age pakket (bestuurder onder 25 jaar). Met een One-Way komt hier toch nog wat bij, ondanks vaak geprijsd wordt incl. gratis one-way.

Overigens super bedank voor je TIP over ZION! Daar heb ik nog niet echt bij stil gestaan, mede doordat de hotelprijzen in ZION dan niet omhoog waren.
We gaan op 30 mei (dus Memorial Day) van Las-Vegas naar Zion en hebben dan op 31 mei en 1 juni (ochtend) ook nog in ZION.
We zouden bijvoorbeeld ook op 30 mei nog in Las Vegas kunnen vertoeven en dan in de namiddag doorrijden naar Zion en op 1 juni wat langer in Zion blijven en in de namiddag naar Las Vegas rijden. Wat zou jij aanraden?

Ook kunnen we alles 1 dag later vertrekken nog. Dan zouden we op Memorial Day van Los Angels naar Las Vegas rijden (is dit druk?).
Hoe is het op Memorial Day in Las Vegas en is het op 31 mei, 1 en 2 juni dan wat minder druk in Zion denk je?
Wel zijn de hotelprijzen in Las Vegas die dag goedkoper en is de vlucht nog goedkoper, waardoor dit weer een voordeeltje oplevert op de totaalprijs en kunnen we zowel nacht 1 als 2 in Las Vegas MGM Grand pakken. (Hadden nu eerst LINQ en 2de nacht MGM gekozen)

Echt heel veel dank voor je hulp!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Beste Rdieteren,
Volgens mij heb je een maand of wat terug een topic geplaatst over vakantieangst. Mag ik uit deze topic afleiden dat je deze angst voor een groot deel hebt overwonnen en nu deze stap durft te zetten ? Ik zou dat geweldig voor je vinden en hoop dat je met volle teugen zult genieten van je reis. :clap:
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

Beste Ron,
Thanks voor je bericht! Wat fijn dat je dat nog weet. Dat klopt inderdaad.
Ondanks ik weet dat het een moeilijke stap is, ben ik van overtuigd dat het met de Tips&Trics en therapie die ik gedaan heb goed moet komen!
Ook fijn dat ik deze reis samen met m'n familie kan doen ;)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De vluchtprijzen zijn allemaal netjes vind ik, ook 600 euro voor een ticket is niet gek, maar de verschillen zijn wel groot.
Ik zie bij usareisen.de geen verschil in autohuur LA-La of LA-LV. Zijn jullie allemaal onder de 25? Als er iemand ouder is, zou ik die persoon alles laten rijden. Je doet geen lange afstanden dus dat kan best.
De grootste drukte is in het weekend, op Memorial day zelf gaan de mensen al weer naar huis. In LV lijkt het me geen probleem, behalve misschien wat hotelprijzen betreft.

Marianne
Gast

Bericht door Gast »

Gaat die andere reis nu niet meer door?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

€410-€450 is echt spotgoedkoop voor een retour LA, waar zie je die prijzen?
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

@EOMS; Nee, helaas niet. Wellicht als deze reis bevalt, dan gaat die reis er zeker ooit nog een keer komen,
@PSVwally: Eigenlijk wel alle vliegticket sites (United/Lufthansa of Britsh Airways zitten rond die prijs).
@Marianne: Ik denk dat ik dan toch op 30 mei vanuit Las Vegas naar Zion ga, zoals gepland. Blijf dan natuurlijk wel met Universal Studios dat dan op die zaterdag of zondag heel druk zal zijn, maar goed, dat beter dan in een natuurpark de drukte.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Hey goed dat je de stap durft zetten :thumbup:

Als je eerst Disneyland (2 dagen) doet en aan het einde dan Universal Studios, dan ben je een dag later in Zion.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

Thanks Ingrid!

Ik zou ook zondag 29 mei kunnen vliegen, dan ben ik op 30 mei (Memorial Day) in Universal. Nog steeds niet ideaal, maar ik denk ietsjes minder druk dan de zaterdag en zondag. Als we dan in Zion zijn, dan Memorial Day alweer 2 dagen terug. Wat denken jullie?

Bedankt,
Rick
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk. Alhoewel het in Universal ook wel erg druk zal zijn.
Zorg dat je er al erg vroeg bent, dus iets vroeger dan de openingstijd van het park. Je kan dan al parkeren en naar de ingang gaan.
Onmiddellijk na opening eerst Studio Tour doen, dan naar Lower Lot en daar Transformers, The Mummy, Jurassic Park. Dat zijn de attracties waar het later op de dag meer dan een uur aanschuiven is.
Als je er niet tegen op ziet om alleen in een attractie te gaan, kijk dan bv bij The Mummy naar de rij voor single rider (je wordt dan naast iemand uit de gewone rij in de attractie gezet) en je moet dan veel minder lang wachten.

Een andere mogelijkheid is om een Front of the Line Pass te kopen, dan vermindert je wachttijd enorm bij alle attracties. Maar die zijn wel prijzig.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ze hebben vaak van die druktedagen op internet staan, dat je kan zien welke dagen in die parken grote drukte verwacht wordt. Ik heb het niet bekeken, maar ik moet er niet aan denken om op memorial day in een pretpark rond te lopen.
rdieteren
Amerika-ontdekker

Bericht door rdieteren »

Ik heb de reis zoals hierboven geschreven geboekt. Bedankt voor de tips!
We vertrekken nu op 30 mei en komen dus pas laat in de avond (op Memorial Day) aan in Los Angeles.

We hebben geluk gehad met de vluchten die nog meer in de aanbieding waren (377,- p.p.)
We hebben wel gekozen voor een wat ruimere auto (SUV - Ford Escape of vergelijkbaar) via Sunny Cars. €627,-
Best veel vond ik, maar kan het nog annuleren, goed in de gate houden denk ik of nog wat anders voorbij komt.

Ik ben nog op zoek naar wat tips, dus mocht iemand me kunnen helpen; graag!

Op dag 3 rijden we van Studio City/Los Angeles (we hebben Hotel Sportmen's Lodge geboekt) naar Las Vegas.
We overwegen om in de ochtend uren Hollywood te bezoeken en (weliswaar) op een afstandje het Hollywood Sign te bekijken.
Is dat te doen op een ochtend/middag? We rijden dan in de middag door naar Las Vegas. Hier hopen we dan aan het begin van de avond te zijn.

Op dag 4 (deels) , dag 5 en dag 6 (deels) zijn we in Zion NP. Wat vinden jullie hier echt niet te missen. Ik zelf wil graag proberen een groot deel van Angels Landing te doen. We zijn hier 2 nachten, of zouden jullie 1 nacht Zion NP en 1 nacht Bryce Canyon doen tijdens deze korte trip. Maar ik wil het ook niet te vol stoppen, vandaar dat we Zion NP 2 nachten hebben gepakt.

Op dag 7 rijden we van Las Vegas naar Anaheim. Wat zouden we onderweg nog kunnen doen? Hoover dam of misschien is een stukje Route 66 een optie? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Bedankt weer!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Ron Notenboom »

Persoonlijk zou ik in jullie geval volstaan met 1 dag Disney en deze extra dag toevoegen aan Las Vegas, zodat je voor zowel De Strip als Freemont Street (Old Las Vegas) een avond tot je beschikking hebt en overdag een kijkje kunt nemen in en bij de verschillende hotels en shops.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In Zion heb je naast Angels Landing ook veel leuke korte wandelingen. Zo vroeg in het jaar is de Narrows misschien nog te koud, maar je zou wel de Riverside walk kunnen doen en kijken of je een stuk door het water kunt lopen. Wel zorgen voor stevige schoenen die tegen water kunnen.
Leuke korte wandelingen zijn de Emerald Pools en de Canyon Overlook Trail. De laatste ligt niet in de canyon maar voorbij de tunnel. Je zou daar op de eerste of laatste dag naar toe kunnen rijden, richting de uitgang, dan heb je ook meteen dat deel van het park gezien.
Kijk eens op www.ontdek-amerika.nl voor tips, en zie mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Dag 3: je kan nog een bezoek aan Hollywood brengen in de voormiddag en dan naar Las Vegas rijden.
Om het Hollywood Sign uit de verte te zien, zijn er wel enkele plekken op Sunset. Maar waarom rijd je niet tot bij Griffith Observatory? Dan heb je een zicht op het Sign en op de hele stad. (http://www.griffithobservatory.org/) Je hebt daar in de voormiddag ook nog tijd voor.

Dag 4-5-6 : ik zou enkel Zion bezoeken. Als je Bryce toevoegt wordt het wat druk.
Op dag 4 kan je een kortere wandeling doen, op dag 5 een langere (Angels Landing of Observation Point) en op dag 6 zou je via Valley of Fire terug naar Las Vegas kunnen rijden.

Dag 7 : het is een niet zo interessante rit.
Je zou via Hoover Dam naar Kingman kunnen rijden en vanaf Kingman via Oatman naar Topock (via Route 66, National Trails Highway)
Of je rijdt via Kingman en Joshua Tree NP (maar dat wordt wel een erg lange dag https://goo.gl/maps/W4YPYwmLyX42)

Groetjes,

Ingrid
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer