Reis Kristel De Schryver: tweede rondreis USA (met Yellowstone): Eclips 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Reis Kristel De Schryver: tweede rondreis USA (met Yellowstone): Eclips 2017.

Bericht door Kristel De Schryver » 31 jan 2016, 21:25

Zoals jullie wellicht weten, zou er op 21 augustus 2017 een totale zonsverduistering plaatsvinden in Amerika. Dat is dus voor ons een goede reden om die richting uit te gaan! We hebben hiervoor reeds 3 overnachtingen gereserveerd in Ranch Inn Motel in Jackson (19/08/2017 - 22/08/2017). Verder is er nog niets geboekt. Er is nog niet beslist of we met auto of camper zouden rondreizen. Of een combinatie. De kinderen zouden uiteraard voor een camper kiezen. Alhoewel ik denk dat een auto handiger is om ons te verplaatsen en parking te vinden. Daarbij denk ik dan vooral aan Yellowstone? Mijn vriend heeft dan weer de voorkeur voor de goedkoopste oplossing.

Verder heb ik minimum recht op 2 weken verlof, maximum 3 weken. Als ik op zondag vertrek dan heb ik in het totaal dus minimum 15 dagen en maximum 22 dagen inclusief vluchtdagen.

Volgende bezienswaardigheden zouden wij in ieder geval in onze 15-daagse route willen opnemen:

• Grand Teton National Park (3 nachten Jackson)
• Yellowstone (4 of 5 nachten waarvan al zeker 1 of 2 nachten in het Old House in Old Faithfull Inn)
• Cody (2 nachten)
• Bighorn Canyon of Dugway of een andere plaats waar we wilde paarden kunnen spotten.
• Arches en Canyonlands (3 of 4 nachten Moab)
• Beartooth Highway
• Chief Joseph Scenic Highway
• Vernal Dinosaur National Monument (1 nacht)

Indien we 3 weken kunnen gaan, zouden we de route willen uitbreiden met ofwel enkele dagen Chicago (familiebezoek en bezichtigen) of Las Vegas (relaxen en shoppen) of Rocky Mountains (wildlife spotten). Alhoewel ik bij het laatste een beetje schrik heb voor hoogziekte.

We reizen met 4 personen (mijn vriend en ik + 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud tegen dan). Mijn vriend en zijn kinderen houden eigenlijk helemaal niet van lange wandelingen. Hoop dus dat dat goed komt. Ze zijn wel avontuurlijk aangelegd. Dus ik dacht om op die manier wat van de omgeving te kunnen verkennen (jeeptour, rafting, paardrijden, mountainbiken, enz.). Heb gezien dat Moab zich daar vooral uitstekend toe leent?

Zelf had ik al gedacht aan volgende globale opties:
• Salt Lake City – Moab – Vernal – Cody – Yellowstone – Jackson – Salt Lake City.
• Denver – Moab – Vernal – Cody – Yellowstone – Jackson – Salt Lake City – Rocky Mountains – Denver.
• Las Vegas –Salt Lake City – Vernal – Cody – Yellowstone – Jackson - Moab - Capitol Reef - Bryce – Las Vegas.
Een one-way of multi-city behoren ook nog tot de opties. Afhankelijk van de prijzen, tijd en afstanden.

Benieuwd wat jullie ervan vinden. Alvast bedankt voor jullie input!

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Tweede rondreis USA (met Yellowstone): Eclips 2017.

Bericht door Anneleen » 31 jan 2016, 21:35

Voor wat het nu al waard is: in augustus reizen wij van Denver naar Las Vegas. We bezoeken ook Arches / Moab / Canyonlands en Yellowstone / Grand Teton. We zijn van plan om in Glenwood Springs (tussen Denver en Moab) te raften. Een reisverslag volgt zeker!

hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Kristel De Schryver: tweede rondreis USA (met Yellowstone): Eclips 2017.

Bericht door hke » 01 feb 2016, 13:31

Hallo

wij zijn er in 2012 geweest met kids van die leeftijd.
ook in Ranch-inn geslapen.
Jackson hole is toeristisch maar wel leuk.

voor meer tips met kids zie ons weblog.

succes.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Kristel De Schryver: tweede rondreis USA (met Yellowstone): Eclips 2017.

Bericht door Kristel De Schryver » 01 feb 2016, 20:35

@Anneleen: Bedankt voor je reactie. Uw routetopic volg ik eigenlijk al een tijdje aangezien er inderdaad veel overeenkomsten zijn met mijn plannen. Het voorstel dat Marianne deed, lijkt mij eigenlijk wel wat. Alleen dan zonder Grand Junction en in omgekeerde volgorde met een iets andere verdeling. Zo dus:

Zo 06/08: Vlucht Amsterdam – Salt Lake City
Ma 07/08: Salt Lake City - Moab
Di 08/08: Moab
Woe 09/08: Moab
Do 10/08: Moab
Vr 11/08: Moab - Vernal
Zat 12/08: Vernal - Cody
Zo 13/08: Cody
Ma 14/08: Cody - Yellowstone
Di 15/08: Yellowstone
Woe 16/08: Yellowstone
Do 17/08: Yellowstone
Vr 18/08: Yellowstone
Zat 19/08: Yellowstone - Jackson
Zo 20/08: Jackson
Ma 21/08: Jackson
Di 22/08: Jackson – Salt Lake City
Woe 23/08: Salt Lake City - Capitol Reef
Do 24/08: Captitol Reef – Grand Canyon
Vr 25/08: Grand Canyon – Las Vegas
Zat 26/08: Las Vegas
Zo 27/08: Terugvlucht Las Vegas - Amsterdam
Ma 28/08: Aankomst Amsterdam

Of met deze optie:
Di 22/08: Jackson – Salt Lake City
Woe 23/08: Vlucht Salt Lake City - Chicago
Do 24/08: Chicago
Vr 25/08: Chicago
Zat 26/08: Chicago
Zo 27/08: Terugvlucht Chicago - Amsterdam
Ma 28/08: Aankomst Amsterdam

Ik kijk alvast uit naar jullie reisverslag!

@hke: Heb even op jullie weblog rondgeneusd en de foto’s zijn alvast veelbelovend! Als ik dat zo zie, heb ik toch zin om de Rocky Mountains erin te verwerken. Ziet er prachtig uit! Mount Rushmore lijkt me ook tof, maar dat is zo een omweg. Misschien bewaar ik dat gedeelte beter voor een ander keertje. Alvast bedankt voor de reactie! Ik ga er mij in ieder geval nog verder in verdiepen!

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 feb 2016, 22:22

Woe 23/08: Salt Lake City - Capitol Reef
Do 24/08: Captitol Reef – Grand Canyon
Welke kant van de grand canyon wil je aandoen?
Het is naar beide rims een flinke rit namelijk. Reken op zeker 6 tot 7 uur voor je bij de GC bent.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 01 feb 2016, 22:39

@Paul: de North rim deze keer, we hebben vorige keer de South rim al bezocht. Mss een tussenstop in de omgeving van Bryce of Zion proberen inlassen dan.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 01 feb 2016, 22:49

Sja. Als je nergens anders in wilt schrappen. Je hebt natuurlijk wel de mazzel dat je een uur wint door die tijdzone, dus eigenlijk kom je, afhankelijk van je route en hoe vaak je onderweg stopt, iets meer dan 4u later aan bij de noord rim. Misschien iets doenbaarder. Daar had ik net even niet aan gedacht.
Maar als je bv veel tijd voor de UT12 neemt zou je misschien beter naar Bryce of Zion kunnen rijden. Denk dat je zelf genoeg ideeen hebt over al die plekken wat je zelf het meeste aanstaat.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 feb 2016, 22:56

Het blijft toch echt 5 uur rijden, tijdverschil of niet. :wink:
En de zon gaat in de plaatselijke tijd een uur eerder onder, dus waar zit dan je winst?

Ik zou wat meer tijd tussen Capitol Reef en LV wel mooi vinden.

Marianne

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 01 feb 2016, 23:15

Dan zal ik moeten onderhandelen op het werk om er nog een paar dagen bij te plakken. En anders houden we de UT12 voor een ander reisje. Zo blijven we natuurlijk terugkeren. :geek: Laatste deel kan trouwens nog alle kanten op. Daarvoor wacht ik ondermeer de ticketprijzen af.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 01 mei 2016, 21:03

Vandaag heb ik de accomodaties in Yellowstone kunnen boeken. Na veel moeite en vloeken, heb ik uiteindelijk volgende weten strikken:
1 nacht Mammoth Frontier Cabin 2 Queens ($ 202.81)
1 nacht Canyon Lodge Western Cabin 2 Queens ($ 253.24)
2 nachten OF Inn Old House Room Without Bath 2 Queens ($ 302.54)
Ik ben wel een beetje geschrokken van de prijzen. :shock:

Volgende stap is nu om accomodaties in Cooke City, Cody, Vernal en Moab te boeken.
Elk Horn Lodge in Cooke City staat hoog genoteerd op Tripadvisor.
Verder dacht ik mss aan een cabin bij KOA in Moab.
Zijn er verder nog suggesties of bedenkingen van jullie kant?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 01 mei 2016, 21:50

Wij hebben ook ontzettend zitten stressen, het was erg lastig om er tussen te komen. Bellen lukte ook niet. Omdat de vriend van de oudste dochter wel mee wil hebben we overal twee kamers nodig, dus was was dubbel zoveel werk, met de hoop dat als we ergens 1 kamer hadden de tweede kamer ook nog ging lukken. Maar uiteindelijk hebben we 4 nachten weten te boeken. Wij zitten wel wat goedkoper dan jullie; we hebben voor Lake Lodge gekozen in plaats van Canyon, en we zitten een nacht in Roosevelt; dat is goedkoper dan Mammoth. We hadden van te voren de prijzen voor dit jaar bekeken en op basis daarvan bedacht welke locaties we zouden nemen.
Onze nachten overlappen elkaar, wij zitten er van de 16e tot de 20e.

Voor Moab zou ik niet naar de KOA gaan, er zijn beter gelegen campings waar je een cabin kunt huren. Bij de KOA zul je ook je eigen beddengoed mee moeten nemen. Kijk eens naar Moab Valley RV park of Canyonlands RV Resort. Zie voor een overzicht: http://www.discovermoab.com/campgrounds_private.htm
Is kamperen met een tent niets voor jullie? Dan zit je een stuk goedkoper overal.

Marianne

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 01 mei 2016, 22:05

Kamperen is niet voor ons weggelegd helaas. Mss dat ik nog probeer om te boeken, maar nu was ik al blij met hetgene ik te pakken kreeg.
Wij zitten er wellicht van 15 tot en met 19 als er niets veranderd. Wie weet komen we elkaar nog tegen dan. :D
Voor Moab ga ik eens herbekijken dan. Bedankt voor de link alvast. :thumbup:

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 02 mei 2016, 08:07

Heb in Lake eventueel de mogelijkheid een Frontier Cabin te nemen ($ 173.68). Daar spaar ik toch een $80 mee uit.

Son68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Son68 » 02 mei 2016, 09:56

Wij hebben gisteren de hele avond geprobeerd te bellen, maar kwamen er niet tussen.
Hebben jullie uiteindelijk online gereserveerd?
Omdat wij accommodatie voor 5 personen nodig hebben, en dit niet op de site staat, ben ik bang dat we het toch telefonisch moeten blijven proberen. Of hebben jullie nog andere suggesties?
Wij zoeken overigens accommodatie voor juli 2017.

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 02 mei 2016, 11:59

Wij hebben online gereserveerd. Telefonisch lukte mij ook niet. Heb zelfs geprobeerd te mailen, maar kreeg antwoord dat ze geen reservaties per mail aanvaarden, dus dat is ook geen optie. Blijven proberen, meer kan je niet doen vrees ik. Mss kan je proberen om 2 kamers te boeken of 1 van vier waar je een matrasje in legt? Je kan nadien nog annuleren als er iets beter vrij is. Succes alvast!

Son68
Amerika-ontdekker

Bericht door Son68 » 02 mei 2016, 12:33

Ja, dat had ik ook al zitten denken. Maar online krijg ik nu ook al de hele ochtend de melding dat de "service unavailable" is.
We blijven maar proberen.

Son68
Amerika-ontdekker

Bericht door Son68 » 02 mei 2016, 16:31

Yeah, gelukt! Via de telefoon heb ik ze toch te pakken gekregen. Drie nachten Old Faithfull Inn met dubbele kamer, en één nacht een cabin in Mammoth Hot Springs. Ik ben blij!

SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV » 02 mei 2016, 17:01

Bij mij is het ook gelukt, online!
Ik was het eerlijk gezegd een beetje uit het oog verloren dat het gisteren D-Day was, dus vandaag heel de dag "service unavailable" en al het ergste gevreesd :?
Maar goed, ik heb me eigenlijk op dit moment nog te weinig ingelezen voor Yellowstone, dus snel snel wat bijeengelezen en het volgende geboekt:
- Roosevelt Lodge Frontier Cabin 26-27/07 1 nacht
- Lake Lodge Frontier Cabin 27-28/07 1 nacht
- Old Faithful Snow Lodge Western Cabin 28-31/07 3 nachten

Is dit een beetje OK of moet ik ergens nog nachten afhalen en bijzetten om een eerste Yellowstone bezoek tot een goed einde te brengen?

Sven
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF

Kristel De Schryver
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver » 02 mei 2016, 17:13

3 nachten Old Faithfull zou ik nu niet bepaald doen, maar veel hangt ook af van de rest van je planning.

SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV » 02 mei 2016, 17:17

Beter een extra nacht op 1 van de andere plaatsen? Of is 1 nacht daar ook voldoende?
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer