Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Frankie: San Francisco - Phoenix

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Frankie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Frankie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Frankie »

In april/begin mei ga ik voor de derde keer naar de VS, voor in totaal 4 weken. Ik begin in Portland, daarna ga ik naar Seattle, daar pak ik het vliegtuig naar San Francisco; in al die steden blijf ik 3 dagen. Het eindpunt is ook al bekend, Austin, waar ik een festival bezoek en van waaruit ik naar Houston ga voor de vlucht terug naar Amsterdam. Dat ligt allemaal al vast, behalve het stuk tussen San Francisco en Austin.

Nu is mijn plan om vanaf San Francisco een auto te huren en een rondrit te maken langs mooie bezienswaardigheden in Californië, Nevada, Utah en Arizona, om daar in Phoenix het vliegtuig naar Austin te nemen. Ik had zo ongeveer de volgende rit in gedachten: SF-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce Canyon-Antelope Canyon-Monument Valley-Grand Canyon-Phoenix. Zie de rit in Google maps.

Nu zit ik met de vragen of dit een goede route is, wat een goed tijdschema voor deze route is, en wat aan te raden is wat overnachtingen betreft (kamperen of motels). Ik heb ruim een week voor dit tripje gepland, is dat te krap of wil ik teveel in die tijd? Ik heb niet de behoefte om ergens meerdere dagen te verblijven.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Frankie: San Francisco - Phoenix

Bericht door PSVwally »

Een week lijkt me wat kort.
Van SF kan je als je alleen gaat best een lange rijdag maken naar Death Valley. Dan de volgende dag echt death valley goed bekijken en naar Las Vegas. Ik zou dan nog een volle dag erbij pakken voor Vegas.

Wat wil je doen in Zion? Bryce - Page - Monument Valley - Grand Canyon - Phoenix kan in 5 dagen. Als je niet de bekende zaken in Zion wilt doen heb je aan 1 nacht genoeg, anders zou ik 2 nachten nemen. Dan kom je dus op een dag of 9 voor de hele route. Dat lijkt me dan het minimum als ik eerlijk ben. 8 zonder die volle dag Las Vegas. Maar het is wel krap.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik denk dat je plan wat ambitieus is.
Je hebt er eigenlijk 9 à 10 dagen voor nodig.
Als het op 1 week tijd moet, zou ik Bryce en Monument Valley schrappen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik zou het vliegtuig naar Las Vegas pakken en dan dit doen:

1. vliegen naar Las Vegas
2. Las Vegas - Springdale (Zion)
3. Springdale - Bryce Canyon
4. Bryce Canyon - Page
5. Page - Monument Valley (Antelope Canyon + Horseshoe Bend)
6. Monument Valley - Grand Canyon (South Rim)
7. Grand Canyon - Phoenix
8. Phoenix - Austin

uit te breiden, naargelang hoe ruim, ruim een week is: dagje Vegas, extra tijd in Zion, tijd voor Valley of Fire, etc.

Yosemite is leuk, maar kost je wel heel veel tijd extra. En je zit met een dichte Tioga Pass, dus met aardig omrijden.
Frankie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankie »

Bedankt voor de reacties. Yosemite had ik al op voorhand niet op mijn lijstje gezet, dat zou in april niks gaan worden met die dichte Tioga pass. Van SF naar Vegas vliegen is inderdaad een optie. Death Valley hoeft niet per sé en het kost een hele dag om van SF naar Death Valley of Vegas te rijden.

Overigens heb ik ruim een week de tijd voor dit tripje, dus het kunnen ook 8 of 9 dagen worden. Daarbij is het een geluk bij een ongeluk dat ik vorige week mis heb gegrepen bij de voorverkoop van Coachella-kaarten (wat mijn oorspronkelijke plan was), waardoor ik plotseling 3 extra dagen heb.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Yosemite had ik al op voorhand niet op mijn lijstje gezet, dat zou in april niks gaan worden met die dichte Tioga pass
Doch is Yosemite in April met de volle watervallen wel prachtig. Dus je zou er ook nog voor kunnen kiezen om 1 van deze dagen van SF naar Yosemite te rijden. Daar wat rond te kijken en bv te overnachten in Oakhurst en de dag erna een lange rit naar Vegas te maken. Wij hebben dat (met een dag meer Yosemite) ook gedaan, al hadden wij wel death valley ertussen gezet. Wij hadden midden April ook al temperaturen van 48 graden, maar je zou dat kunnen omzeilen.
Frankie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankie »

Ik volg het advies van Arno op. Ik vlieg dus van San Francisco naar Las Vegas, en dan ga ik zo ongeveer het schema doen wat hij voor me heeft uitgestippeld. Ongeveer, want ik heb er nog een dag extra de tijd voor.

Wat zijn, buiten Las Vegas, want daar hoef ik niet langer dan 1 dag te zijn, de plekken op de trip die het waard zijn een dag extra te verblijven?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Zion of Page is wel de moeite waard om een extra dag te verblijven.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Antelope Canyon en Horseshoe bend en de dam zijn wel op 1 dag te bekijken. Mits je niet de boottocht naar Rainbow Bridge wilt maken is het meer wel nog te koud om echt dingen op te ondernemen als kayakken of met de boot varen en daarom zou ik kiezen voor Zion. Maar je zou ook een extra dag Grand Canyon of bv een nacht Sedona tussen de Grand Canyon en Phoenix kunnen doen, er is zoveel te zien en doen. Een laatste optie is om Zion - Bryce - (ut12) Capitol Reef - (ut95) Monument Valley - Page - Grand Canyon - Phoenix te doen, dan heb je direct ook de allermooiste wegen van het zuidwesten gehad.
Frankie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frankie »

Kayakken of bootvaren ben ik niet van plan, wel wil ik wandelingen gaan maken.
PSVwally schreef:Een laatste optie is om Zion - Bryce - (ut12) Capitol Reef - (ut95) Monument Valley - Page - Grand Canyon - Phoenix te doen, dan heb je direct ook de allermooiste wegen van het zuidwesten gehad.
Dat klinkt interessant. Ik neem aan dat je dan als het ware om Glen Canyon heen rijdt? En zijn die wegen daar allemaal goed te doen met een gewone huurauto?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het zijn gewoon allemaal verharde wegen zoals we hier ook hebben he :wink: Je kan her en der afwijken naar de zandpaden als je dat wilt, maar puur qua route is het allemaal prachtig over goede wegen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij reden de UT95 (vanaf Monticello) en de UT12 in 2013, in mei. Is absoluut geen probleem Kijk daarvoor eens in ons reisverslag.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer