Reis Angelique1991: goede route? Tips gevraagd! SF->LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Angelique1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Angelique1991: goede route? Tips gevraagd! SF->LA

Bericht door Angelique1991 » 04 jan 2016, 21:22

Goedenavond allemaal!

We staan op het punt om onze vakantie in mei te boeken! :) Voordat we alles definitief maken zouden we graag nog jullie tips en/of opmerkingen op onze route krijgen!

We willen van San Francisco naar Los Angeles rijden. Twee jaar geleden hebben we de Highway 1 al gereden, deze slaan we dus deze keer over.
Twee jaar geleden zijn we ook in Yosemite en Sequoia Park geweest, vandaar dat we deze allebei maar 1 nacht doen.
De route ziet er nu als volgt uit;

28-4 vlucht Amsterdam -> San Francisco
28/30-4 San Francisco (2 nachten)
30-4/1-5 Sonora (Yosemite) (1 nacht)
1/2-5 Tulare (Sequoia Park) (1 nacht)
2/3-5 Death Valley (1 nacht)
3/5-5 Las Vegas (2 nachten)
5/7-5 Springdale (Zion) (2 nachten)
7/9-5 Bryce (2 nachten)
9/12-5 Moab (3 nachten)
12/13-5 Bluff (Monument Valley) (1 nacht)
13/14-5 Page (1 nacht)
14/15-5 Grand Canyon (1 nacht)
15/17-5 Sedona (2 nachten)
17/18-5 Palm Springs (1 nacht)
18/19-5 Santa Monica (1 nacht)
19-5 vlucht Los Angeles -> Amsterdam

Zouden jullie ergens langer of korter blijven? En hebben jullie nog tips voor iets wat absoluut moeten doen? In ieder geval willen we een helikopter vlucht over de Grand Canyon maken en hebben we een Antelope Canyon Tour als optie genomen.

Echt al het advies en tips zijn welkom!

Alvast heel erg bedankt!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Goede route? Tips gevraagd! SF->LA

Bericht door Martin & Marianne » 04 jan 2016, 21:53

Je hebt nu amper tijd voor Yosemite en Sequoia. Wat zijn julie plannen daar? Is SF een must? Je zou oko een rondje Las vegas kunnen doen of een one way Las Vegas of Phoenix - LA.
Als je wel naar Yosemite wilt waarom dan niet in het park of in El Portal overnachten? Wanneer wil je nu het park bezoeken? Je rijdt erg veel heen en weer vanuit Sonora.
Voor Bryce zou 1 nacht ook kunnen en dan een overnachting in Capitol reef. Je rijdt dan via de mooie UT12, en je hebt dan meer tijd voor die route en voor Capitol Reef.
Bluff ligt niet handig voor MV, daar is juist een zonsondergang erg mooi om te zien. Kijk eens naar een cabin bij Gouldings of een tipi in Tipi Village. Hoewel de View hotel natuurlijk nog mooier is.

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Angelique1991: goede route? Tips gevraagd! SF->LA

Bericht door PSVwally » 05 jan 2016, 00:45

Yosemite en sequoia snap ik opzich wel als je dat al bezocht hebt dat je daar maar 1 nacht neemt. Maar Sonora ligt wel erg ver weg, dat ligt op bijna 2u van Yosemite Village. En wie weet ligt er nog sneeuw?

Ik zou wel 1 nacht van Bryce naar Capitol Reef zetten en idd Bluff vervangen door iets in Mexican hat of Kayenta.
Ik heb door de overnachtingsplaatsen een idee dat dit door een reisbureau geboekt gaat worden? Daarom misschien die wat vreemde overnachtingsplekken.

Angelique1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Angelique1991 » 03 apr 2016, 14:24

Hoi allemaal,

Het is even geleden, maar de reis is definitief!
Alles is geboekt en over ruim 3,5 week gaan we! De reis is zo geworden;

28-4 vlucht Amsterdam -> San Francisco
28/30-4 San Francisco (2 nachten)
30-4/1-5 Sonora (Yosemite) (1 nacht)
1/2-5 Tulare (Sequoia Park) (1 nacht)
2/3-5 Death Valley (1 nacht)
3/5-5 Las Vegas (2 nachten)
5/7-5 Springdale (Zion) (2 nachten)
7/8-5 Bryce (1 nacht)
8/9-5 Capitol Reef (1 nacht)
9/12-5 Moab (3 nachten)
12/13-5 Bluff (Monument Valley) (1 nacht)
13/14-5 Page (1 nacht)
14/15-5 Grand Canyon (1 nacht)
15/17-5 Sedona (2 nachten)
17/18-5 Palm Springs (1 nacht)
18/19-5 Las Vegas (1 nacht)
19-5 vlucht Las Vegas -> Amsterdam

We vroegen ons alleen af, hebben jullie nog tips voor wat echt moeten doen? We hebben al een helikopter vlucht bij de Grand Canyon geboekt en de Antelope Canyon Tour is ook geboekt. We zitten nu alleen nog te zoeken wat nog meer absolute "must do's" zijn en wat we echt meten zien. Welk park is bijvoorbeeld het mooiste voor een Jeep Tour?

Alvast bedankt!!

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mrvanilla » 04 apr 2016, 08:51

Voor een Jeep Tour (of zelf rijden) zou je eens kunnen kijken naar de Shafer Road in Canyonlands NP. Of Monument Valley.

Andere must do's : Horseshoe Bend in Page, Delicate Arch in Arches, Navajo/Queens Garden Trail in Bryce, stukje van de South Kaibab Trail in Grand Canyon NP, fietsen over de Golden Gate Bridge....kan wel even doorgaan hoor ;)
Groetjes,
Daniel

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 apr 2016, 12:56

Ik begrijp Tulare niet. Als je van Sonora naar Tulare gaat rij je door Yosemite neem ik aan, en niet ook nog door Sequoia. Je hebt weinig tijd voor Yosemite, ik neem aan dat je iets specifieks wilt doen daar? Anders zou ik kiezen voor of alleen Yosemite of alleen Sequoia.
Als je naar Sequoia gaat, wil je dan via de 198 het park binnen rijden? Wat wil je bezoeken? Waarom niet eerder stoppen, bijvoorbeeld in Fresno zodat je via de 180 het park binnenrijdt en via de 198 weer verlaat. Maar of je nu vvan Fresno komt of van Tulare, je hebt eigenlijk nauwelijks tijd voor sequoia. Bekijk het eens op googlemaps, en voer de General Sherman in als punt in Sequoia. Waar overnacht je in Death Valley?

In 2013 hebben wij veel dezelfde dingen gedaan, je zou ons verslag eens kunnen bekijken voor tips.
Een jeeptour zou je ook in Sedona kunnen doen.

Ik vind de omweg naar Palm Springs erg vreemd. Waarom eindig je dan niet in LA als je naar Palm Springs wilt? Ik zou het nu overslaan.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer