Reis klaaspiet: roadtrip Salt Lake City naar San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
klaaspiet
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis klaaspiet: roadtrip Salt Lake City naar San Francisco.

Bericht door klaaspiet »

Hallo,
wij zijn dit jaar van plan om een mooie reis te maken van Salt-lake naar San Francisco langs de diverse nationale parken en andere mooie steden/gebieden.
De vlucht en de auto zijn al geboekt.
En slapen meestal in de tent, maar als het beter is om in een cabin of hotel te overnachten doen we dat.
Graag zouden we wat advies over deze reis willen.

Ons reisschema is nu als volgt:

1-8-2016 Amsterdam- Salt Lake City
2-8-2016 Salt Lake City - Yellowstone
3-8-2016 Yellowstone National Park
4-8-2016 Yellowstone National Park
5-8-2016 Grand Teton
6-8-2016 Dinosaur
7-8-2016 Arches
8-8-2016 Arches
9-8-2016 Monument Valley
10-8-2016 Grand Canyon
11-8-2016 Grand Canyon
12-8-2016 Page
13-8-2016 Bryce Canyon
14-8-2016 Bryce Canyon
15-8-2016 Zion
16-8-2016 Las Vegas
17-8-2016 Mammoth Lakes
18-8-2016 Yosemite
19-8-2016 Yosemite
20-8-2016 Carmel/ Monterey
21-8-2016 Carmel/ Monterey
22-8-2016 San Fransisco
23-8-2016 San Fransisco

hebben jullie nog tips voor ons wat we kunnen verbeteren
ook tips voor het vinden van leuke en goede camping zijn welkom
en op welke plaatsen je beter niet in een tent moet gaan slapen ivb met hitten en zo

al vast bedankt voor jullie medewerking

groetjes
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Je gaat een mooie reis maken, maar ik vind het hier en daar wel wat gehaast.
Schrijf het eens uit in de van/naar vorm, dan zie je beter waar je een reisdag hebt en waar je een volle dag hebt. Rij je bijvoorbeeld op 4 of 5 augustus naar Grand Teton?
Wil je bij Moab niet naar Canyonlands? Twee nachten Grand Canyon en Bryce Canyon kan, maar als je niet veel wilt wandelen zou je daar een nacht minder kunnen doen. Voor Zion wordt vaak meer tijd aangeraden als je wilt wandelen. In de zomer is bijvoorbeeld de wandeling door de Narrows erg leuk om te doen.
Als je via Death Valley rijdt is de rit van LV naar Mammoth Lakes wel lang. Er is veel te zien onderweg.
Ik zou zelf Monterey laten vallen en die dagen gebruiken voor Yellowstone en Moab.

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door PSVwally »

Hallo en welkom op het allesamerika forum

Je kan (in het vervolg) beter je reis in van en naar uitschrijven. Dan zie je direct je reisdagen wat beter. Nu lijkt het soms of je ergens een volle dag hebt terwijl dat helemaal niet het geval is.

Op het 1e zicht ziet het er vrij aardig uit.
Ik vind persoonlijk dat je een dag te weinig neemt (minimaal) voor Yellowstone, maar je kan op 2 dagen wel al veel zien.

Je schrijft op 7 en 8-8 Arches op, maar vergeet zeker ook niet Canyonlands en Dead Horse SP. Die zou ik dan 7-8 doen als je vanuit Dinosaur komt. Ipv Dinosaur zou ik overigens in Vernal overnachten, of je moet daar dus kamperen.

Wat zijn je plannen bij de Grand Canyon? 2 nachten is niets mis mee, maar als je niet van plan bent om echt ver af te dalen dan kan je aan 1 nacht ook wel genoeg hebben. Hier kan je dus een dag winnen om elders bij te zetten. Hetzelfde geldt voor Bryce. Dit is een relatief klein park waar je dmv viewpoints al veel kunt zien. Zion moet je echt met de shuttlebus het park voor in en stukken de paden op. Ook voor Bryce zou je dus een dag kunnen afhalen.

Je gaat op 17-8 van Vegas naar Mammoth Lakes. Ik weet niet of je via Death Valley gaat, maar dan is Mammoth Lakes wat ver. Overnacht dan in Lone Pine of Bishop.

En wat wil je 2 nachten bij Carmel/Monterey? Ook hier zou je met 1 nacht in principe voldoende kunnen hebben.

Vlieg je 23-8 of 24-8 terug?

Ik zou dus persoonlijk een nacht meer bij Yellowstone zetten aan het begin van de vakantie. Ook om dat tijdverschil uit je lichaam te krijgen.
Ik zou 1 nacht van de GC afhalen en deze bij Capitol Reef zetten of bij Moab. En anders zou ik de nacht Bryce bij Moab zetten.
Verder, afhankelijk van je plannen natuurlijk zou ik kiezen voor 1 nacht meer Zion, of ipv die nacht meer Zion een nacht bij Valley of Fire tussen Zion en las Vegas in.

Het zal op veel plekken heel warm zijn, dus het is lastig om te zeggen waar je beter niet met de tent kunt gaan zitten. Death Valley heb je zelf niet aangegeven als overnachtingsplaats, maar daar zou ik zeker niet in een tent gaan zitten. Ook rond Moab en Las Vegas zal het wrs erg warm zijn.
klaaspiet
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door klaaspiet »

Hallo

bedankt voor de erg snelle reactie

ik heb de reis zoals we nu in gedachte uitgeschreven zoals jullie aangaven wat makkelijker is (dit geeft id erg veel duidelijkheid) bedankt

1-8-2016 Amsterdam- Salt Lake City
2-8-2016 Salt Lake City - Yellowstone
3-8-2016 Yellowstone
4-8-2016 Yellowstone
5-8-2016 Yellowstone - Grand Teton
6-8-2016 Grand Teton - Dinosaur
7-8-2016 Dinosaur - Arches
8-8-2016 Arches
9-8-2016 Arches - Monument Valley
10-8-2016 Monument Valley - Grand Canyon
11-8-2016 Grand Canyon
12-8-2016 Grand Canyon - Page
13-8-2016 Page - Bryce Canyon
14-8-2016 Bryce Canyon
15-8-2016 Bryce Canyon - Zion
16-8-2016 Zion - Las Vegas (Zion)
17-8-2016 Las Vegas - Mammoth Lakes (Tioga Pass Highway 120)
18-8-2016 Mammoth Lakes - Yosemite
19-8-2016 Yosemite
20-8-2016 Yosemite - Carmel/ Monterey
21-8-2016 Carmel/ Monterey walvissen
22-8-2016 Carmel/ Monterey- San Fransisco
23-8-2016 San Fransisco 's avonds vlucht terug

bedankt voor de tips
we hebben deze nog niet verwerkt in de planning maar we gaan er zeker wat mee doen
en nu gaan we verder puzzelen

groet klaas
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door michelly »

Wat betreft indeling heb je hiervoor al goede tips gekregen. Onderstaand heb ik wat campgrounds neergezet die ons heel erg aanspraken
1-8-2016 Amsterdam- Salt Lake City
2-8-2016 Salt Lake City - Yellowstone Bridge Bay, wij stonden hier omdat dit de enige camping in het park is voor grote tenten (XL-plekken). Ik zou voor 1 locatie kiezen omdat je anders iedere keer je tent moet afbreken. Je kunt dan misschien beter een meer centrale plek nemen zoals Canyon
3-8-2016 Yellowstone
4-8-2016 Yellowstone
5-8-2016 Yellowstone - Grand Teton Signal Mountain Campground. Alle campings zijn hier first come first served. Je moet er dus vroeg bij zijn. Alternatief is Gros Ventre
6-8-2016 Grand Teton - Dinosaur
7-8-2016 Dinosaur - Arches Wij hebben in Moab nooit in een tent gekampeerd vanwege de hitte. In 2005 hadden wij een plek gereserveerd op de KOA aldaar (overigens geen aanrader) maar konden die gelukkig omboeken naar een cabin. In latere jaren hebben wij hier overnacht in een hotel of huis
8-8-2016 Arches
9-8-2016 Arches - Monument Valley The View heeft een campground met een prachtig uitzicht. Wij hebben zelf ooit op Gouldings overnacht. Eén keer met de tent en één keer in een cabin
10-8-2016 Monument Valley - Grand Canyon Mather Campground
11-8-2016 Grand Canyon
12-8-2016 Grand Canyon - Page Wij kampeerden afgelopen zomer op Lone Rock Beach. Super leuk maar we hadden geluk dat het niet zo heel heet was
13-8-2016 Page - Bryce Canyon Er zijn campgrounds in het park maar Ruby's Inn is ook leuk. Wij overnachtten hier in een tipi
14-8-2016 Bryce Canyon
15-8-2016 Bryce Canyon - Zion Watchman (in het park) of Zion Canyon Campground in Springdale. De laatste heeft meer faciliteiten.
16-8-2016 Zion - Las Vegas (Zion)
17-8-2016 Las Vegas - Mammoth Lakes (Tioga Pass Highway 120)
18-8-2016 Mammoth Lakes - Yosemite Eén van de Pines Campgrounds in het park. Maakt niet uit welke maar zorg dat je op de seconde af op 15 april 15.00 uur klaarzit. Anders vis je geheid achter het net.
19-8-2016 Yosemite
20-8-2016 Yosemite - Carmel/ Monterey
21-8-2016 Carmel/ Monterey walvissen
22-8-2016 Carmel/ Monterey- San Fransisco
23-8-2016 San Fransisco 's avonds vlucht terug
Voor meer inspiratie en onze ervaringen kun je eens op onze site kijken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

In april is het reserveren voor Yosemite om 16.00 uur. Het is handig om het een maand eerder te oefenen, dus 15 maart, en dan om 15.00 uur. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door michelly »

O ja, in maart was het 15.00 uur :thumbup: :oops:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ging al twijfelen en heb het artikel op de AA-site er maar eens bijgepakt.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: roadtrip Salt lake naar San fransisco

Bericht door michelly »

We hebben hier zelf afgelopen april om 16.00 uur met z'n vieren klaar gezeten :lol:
klaaspiet
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 11:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis klaaspiet: roadtrip Salt Lake City naar San Francisco.

Bericht door klaaspiet »

Hey bedankt iedereen

ik had zelf al een paar campings gevonden meestal de zelfde dus dat moet goed komen.
dus nog even goed na kijken hoe het reserveren gaan maar dit is id erg goed uitgelegd en ja mis een maan eerder even oefenen of het allemaal lukt

@michelley mooie verslagen!!!

de puzzeltocht gaat verder op naar een mooie drie weken amerika
dirk zuidgeest
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reis klaaspiet: roadtrip Salt Lake City naar San Francisco.

Bericht door dirk zuidgeest »

Korte reactie op kamperen in Moab. Dat is zeker goed mogelijk want er zijn meerdere campings in of in de buurt van dit stadje. Die hoge temperatuur kun je niet vermijden als je 's zomers gaat. Wat wel kan is een camping zoeken met veel schaduw en uitstekend sanitair met zelfs airco in diezelfde ruimte. De campground, Riverside Oasis Campground ligt, gerekend vanaf het zuiden e 191 afrijdend, het dorp zelf door en net over de Colorado rivier links -af een terrein op waar je kunt kiezen uit allerlei vormen van verblijf. Hier zit ook deze campground.
Terrein is splinternieuw, er staan grote bomen en men heeft vele vierkante meters gras waarop je de tent kunt neerzetten. Je staat gehele dag met je tent in de schaduw op gras en de doucheruimte + toiletten zijn vlakbij. Zonder te reserveren was hier gewoon plek eind juli 2014.

Een aanrader
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis klaaspiet: roadtrip Salt Lake City naar San Francisco.

Bericht door Anneleen »

Volgens wat ik gelezen heb, is Riverside Oasis CG een paar maanden geleden gesloten. Er zal daar een hotel komen in plaats van een camping.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer