Jaja het is weer zover!
Ik ga weer naar het ZW van de USA, dit keer gelukkig niet alleen maar reis weer samen met Jan.
Degenen die zich mijn vorige reis topics herinneren weten wel wie ik bedoel.
Ik heb tijdens de wereldweken van KLM de tickets geboekt. (628 euro) Zondag 24 januari om 10.20 aanvliegen op San Francisco met KL0605 en Maandag 29 februari via Las Vegas terug met KL5373 op Atlanta en vandaar terug naar Schiphol met KL0622. (terug in Amsterdam 1 maart om 14.35.
Wat ik tot nu heb geboekt is via rentalcars.com een midsize auto (Toyota Corolla of gelijkwaardig) 36 dagen. Zit nu op 801.73 euro voor 36 dagen (Het begon op 1280 Eu!) Prijzen bleven per week maar dalen. Ik verwacht dat het nu niet echt verder daalt maar hou het in de gaten.
PS *edit* ik heb gekozen voor overdekt parkeren met wasbeurt op Schiphol, kosten 106 euro. (geboekt bij het ticket in viel me mee).
Verder geboekt de eerste 3 nachten in een Hostel op een hele mooie locatie a 72$ per nacht pp (maar wel prive kamers met 3 bedden gedeelde badkamer en toilet in het bijgebouw) . Deze locatie ben ik dit jaar ook geweest en het park sprak me bijzonder aan
Deze->.
http://www.norcalhostels.org//marin/
Heel even overwogen om 1 nacht opnieuw Monterey/Carmel aan te doen maar besloten toch ineens door te rijden naar Shell Beach. Uiteraard over de Highway 1
In Shell Beach 5 nachten geboekt van woensdag t/m zondag in een van onze favoriete motelletjes. (wordt de 3e keer daar).
deze->
http://www.shellbeachinn.com/
We zijn vandaar zowiezo van plan om vanuit Shell Beach 1 dag de Universal studio's in LA aan te doen. 270 km heen en 270km weer terug.
In Morro Bay willen we weer zeeotters kijken in de baai en mochten de vooruitzichten goed zijn een walvis boottocht maken.
Verder alleen de laatste 4 nachten geboekt in Las Vegas 3 slaapkamer appartement voor 450$ totaal (Is nu veel duurder geworden!)
Deze->
http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review- ... evada.html
Alhoewel ik dit jaar ook de route over Yuma, Ajo en Tombstone heb gereden hebben we toch besloten dat opnieuw te gaan doen (Jan heeft het nog niet gezien) en ikzelf vind het niet bezwaarlijk om nogmaals deze zelfde (fantastische) route te rijden.
Wij kijken enorm uit naar deze vakantie en hopen wederom een bijzondere reis te gaan maken.
We zijn ons nog wat aan het inlezen over wat te doen in het Universal studio's park en waar te parkeren en welke tickets te kopen.
Mijn nationale parkpas is nog 1 week geldig als we aankomen.
Hopelijk dit jaar wat onbezorgder en vrijer en minder gestressed weg dan afgelopen keer dit jaar maar daar ga ik wel vanuit.
Ik hou jullie zoals gewoonlijk weer op de hoogte tijdens onze reis.
Mocht ik voor iemand wat kunnen doen of meenemen stuur een berichtje.
Helaas heb ik nog steeds niet echt mijn foto's van 2012 en 2015 goed uitgezocht (pff zijn er ook zoveel).
heb wel wat dashcam filmpjes toegevoegd op Youtube maar het merendeel van mijn filmpjes nog niet terug gezien.
Ik wens iedereen hier een hele fijne kerst toe en een heel goed en vooral gezond 2016!
Take Care!
Harry.