Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis eddiemike: Las Vegas-Denver-SLC-Las Vegas
-
eddiemike
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis eddiemike: Las Vegas-Denver-SLC-Las Vegas
In september 2016 gaan we,uiteraard zou ik bijna zeggen,weer naar de USA. Nu ben ik een beetje aan het brainstormen over de te volgen route.
Ik had een rondje Las Vegas-Zion-Bryce-Arches-Denver-Rocky Mountain NP-Cheyenne-Rapid City-Sheridan-Yellowstone NP-SLC-Great Basin-Las Vegas in gedachten....tijdsduur ongeveer 3 weken eventueel ook te beginnen in Denver of SLC
Zijn er nog plaatsen/parken die ik mis op deze route? Grand Canyon,Page en omgeving,Monument Valley heb ik in 2012 nog bezocht.... Rechtstreeks vliegen naar Las Vegas,Denver of Salt Lake City zit er helaas niet in vanuit Amsterdam/Brussel maar hoeveel tijd heb ik ongeveer nodig voor een overstap in de USA en mocht die overstap in Canada zijn moet ik dan een Canadeese ETA hebben of is dat bij een overstap niet nodig?
Verder zijn alle tips natuurlijk van harte welkom!
Ik had een rondje Las Vegas-Zion-Bryce-Arches-Denver-Rocky Mountain NP-Cheyenne-Rapid City-Sheridan-Yellowstone NP-SLC-Great Basin-Las Vegas in gedachten....tijdsduur ongeveer 3 weken eventueel ook te beginnen in Denver of SLC
Zijn er nog plaatsen/parken die ik mis op deze route? Grand Canyon,Page en omgeving,Monument Valley heb ik in 2012 nog bezocht.... Rechtstreeks vliegen naar Las Vegas,Denver of Salt Lake City zit er helaas niet in vanuit Amsterdam/Brussel maar hoeveel tijd heb ik ongeveer nodig voor een overstap in de USA en mocht die overstap in Canada zijn moet ik dan een Canadeese ETA hebben of is dat bij een overstap niet nodig?
Verder zijn alle tips natuurlijk van harte welkom!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis eddiemike: Las Vegas-Denver-SLC-Las Vegas
Ik mis Capitol Reef, Canyonlands en Grand Teton. Die liggen op de route.
Schrijf het eens uit per dag, dan zie je snel genoeg of het gaat lukken in 3 weken.
Als je in september gaat zou ik eerst naar Yellowstone gaan; er sluiten al voorzieningen in september. En als je in het park wilt overnachten kun je het beste niet te lang wachten met het zoeken naar accommodatie.
Op de heenreis zit je met een overstap in de VS van 2 uur goed, op de terugreis kan het ook met minder tijd. De aangeboden vluchten houden voor de overstap meestal voldoende ruimte aan.
Marianne
Schrijf het eens uit per dag, dan zie je snel genoeg of het gaat lukken in 3 weken.
Als je in september gaat zou ik eerst naar Yellowstone gaan; er sluiten al voorzieningen in september. En als je in het park wilt overnachten kun je het beste niet te lang wachten met het zoeken naar accommodatie.
Op de heenreis zit je met een overstap in de VS van 2 uur goed, op de terugreis kan het ook met minder tijd. De aangeboden vluchten houden voor de overstap meestal voldoende ruimte aan.
Marianne
-
eddiemike
- Amerikafan
Thanks! Grand Tenton wilde ik inderdaad na Yellowstone "meenemen",Capitol Reef hebben we in 2012 nog gezien...Canyonlands is inderdaad ook een mooie optie! Zal morgen eens eea per dag uitschrijven....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
KLM/Delta vliegt wel rechtstreeks op Salt Lake City. Ik weet niet of dag alle dagen is.
Van Vegas via alles wat je noemt weer terug naar Vegas lijkt me een beetje veel voor 3 weken. Als je er een one way van maakt , beginnen in Vegas en dan bv terugvliegen vanuit Denver zou het denk ik wel kunnen. Voor Denver heb je zeker een overstap nodig.
Hou er rekening mee dat het op ma 5 sep 2016 Labor Day is een de Amerikanen dan weer een lang weekend hebben. Voor velen de laatste mogelijkheid om er een lang weekend uit te gaan (zonder de verplichte familiediners).
Vanaf midden September sluiten idd accommodaties in Grand Teton NP en Yellowstone en kan je evt. al winterse neerslag hebben in deze parken en in RMNP. Dat betekent niet dat je de parken dan niet meer zou kunnen bezoeken.
Van Vegas via alles wat je noemt weer terug naar Vegas lijkt me een beetje veel voor 3 weken. Als je er een one way van maakt , beginnen in Vegas en dan bv terugvliegen vanuit Denver zou het denk ik wel kunnen. Voor Denver heb je zeker een overstap nodig.
Hou er rekening mee dat het op ma 5 sep 2016 Labor Day is een de Amerikanen dan weer een lang weekend hebben. Voor velen de laatste mogelijkheid om er een lang weekend uit te gaan (zonder de verplichte familiediners).
Vanaf midden September sluiten idd accommodaties in Grand Teton NP en Yellowstone en kan je evt. al winterse neerslag hebben in deze parken en in RMNP. Dat betekent niet dat je de parken dan niet meer zou kunnen bezoeken.
-
eddiemike
- Amerikafan
Ik vind het heerlijk om auto te rijden in de USA en een rondje vanuit Vegas bespaard me ook een "one way fee" dus vooralsnog wil ik het graag bij een rondje houden...
1 Amsterdam - LV
2 LV
3 LV - Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Canyonlands
6 Canyonlands - Denver
7 Denver
8 Denver - Rocky Mountain NP
9 Rocky Mountain NP - Cheyenne
10 Cheyenne - Rapid City
11 Rapid City
12 Rapid City- Sheridan
13 Sheridan - Yellowstone NP
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP - Grand Teton
16 Grand Teton - SLC
17 SLC
18 SLC - Great Basin
19 Great Basin - Mamoth Lakes
20 Mamoth Lakes - LV
21 LV
22 LV - Amsterdam
Ben vrij flexibel qua dagen dus kan nog extra nachten inplannen...wil ook niet van te voren alles vastleggen maar begrijp dat dat in de NP wel het beste is...
1 Amsterdam - LV
2 LV
3 LV - Zion
4 Zion - Bryce
5 Bryce - Canyonlands
6 Canyonlands - Denver
7 Denver
8 Denver - Rocky Mountain NP
9 Rocky Mountain NP - Cheyenne
10 Cheyenne - Rapid City
11 Rapid City
12 Rapid City- Sheridan
13 Sheridan - Yellowstone NP
14 Yellowstone NP
15 Yellowstone NP - Grand Teton
16 Grand Teton - SLC
17 SLC
18 SLC - Great Basin
19 Great Basin - Mamoth Lakes
20 Mamoth Lakes - LV
21 LV
22 LV - Amsterdam
Ben vrij flexibel qua dagen dus kan nog extra nachten inplannen...wil ook niet van te voren alles vastleggen maar begrijp dat dat in de NP wel het beste is...
Laatst gewijzigd door eddiemike op 28 nov 2015, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is Grand Teton.
Dit gaat veel te snel. Ik neem aan dat je al in Zion en Bryce bent geweest? Zijn dat musts deze keer?
Je trekt veel te weinig tijd uit voor Yellwostone en Arches zie ik nu helemaal niet. RMNP zou je kunnen doorkruisen als je van Moab naar Denver rijdt. Pak er eens de kaart van het park bij op http://www.nps.gov/romo. Wat zijn de plannen bij Rapid City?
Mammoth Lakes ligt wel erg uit de route, en van SLC via great Basin naar ML zijn twee lange rijdagen. Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is.
Ik zou zelf Great Basin vergeten, en van SLC naar Las Vegas rijden, en die dagen gebruiken voor South Dakota, Moab en Yellowstone.
De dagen Las Vegas zou ik achterelkaar plannen. Of wil je verschillende hotels/locaties nemen?
Marianne
Dit gaat veel te snel. Ik neem aan dat je al in Zion en Bryce bent geweest? Zijn dat musts deze keer?
Je trekt veel te weinig tijd uit voor Yellwostone en Arches zie ik nu helemaal niet. RMNP zou je kunnen doorkruisen als je van Moab naar Denver rijdt. Pak er eens de kaart van het park bij op http://www.nps.gov/romo. Wat zijn de plannen bij Rapid City?
Mammoth Lakes ligt wel erg uit de route, en van SLC via great Basin naar ML zijn twee lange rijdagen. Hou er rekening mee dat het in september vroeg donker is.
Ik zou zelf Great Basin vergeten, en van SLC naar Las Vegas rijden, en die dagen gebruiken voor South Dakota, Moab en Yellowstone.
De dagen Las Vegas zou ik achterelkaar plannen. Of wil je verschillende hotels/locaties nemen?
Marianne
-
eddiemike
- Amerikafan
Bedankt voor de tips weer Marianne...Grand Teton inmiddels aangepast...Great Basin en Mamoth Lakes kan ik er inderdaad wel uitgooien ja...zijn inderdaad 2 lange dagen achter elkaar,ga ik in ieder geval een dagje langer Yellowstone doen...Bryce en Zion heb ik inderdaad in 2012 al gezien maar wil heel graag terug. Destijds alleen Angel's Landing gedaan in Zion en in Bryce niet de Canyon in geweest vanwege een blessure....dat moet even goedgemaakt worden! Ik wil mijn vakanties altijd een beetje relaxed beginnen en eindigen vandaar dus geen reisdagen aan het begin en einde.. verblijven zal ik inderdaad doen op verschillende locaties. Wat betreft die route door Rocky Mountain NP...daar ga ik later dit weekend eens naar kijken. 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dag 5 kan je alleen voor de rit van Bryce naar Moab al de hele dag over doen. Ik mis ook Arches in dit verhaal. Om nou en Canyonlands en Arches op een avond en ochtend te doen en daarna nog naar Denver te rijden lijkt me niet heel relaxt. Je hebt het over rustig beginnen, maar vooral dag 5 en 6 zijn flinke dagen en die heb je er nog wel meer inzitten. Dat blijft overigens ook zo als je RMNP tussen Moab en Denver in plaatst hoor. Daar moet je eigenlijk een dag erbij doen voor Arches en een dag voor de rit naar RMNP. Dan zou je daarna 1 dag ter plekke voor RMNP kunnen doen (overnacht bv in Estes Park) en daarna vroeg in de ochtend naar Denver kunnen rijden. Dat is niet zo ver.
Yellowstone lijkt me handig om daar echt minimaal 1 volle dag meer voor uit te trekken en dan heb je denk ik nog de minimale tijd daarvoor.
Ipv Rapid City zou ik ervoor kiezen om in Custer, Hill City of Keystone te overnachten. Tijd voor Badlands NP lijkt me er niet te zijn.
Verder zou ik ook echt dat stuk Great Basin, Mammoth Lakes eruit halen. Dat heeft op deze manier denk ik weinig tot geen meerwaarde voor je vakantie.
Yellowstone lijkt me handig om daar echt minimaal 1 volle dag meer voor uit te trekken en dan heb je denk ik nog de minimale tijd daarvoor.
Ipv Rapid City zou ik ervoor kiezen om in Custer, Hill City of Keystone te overnachten. Tijd voor Badlands NP lijkt me er niet te zijn.
Verder zou ik ook echt dat stuk Great Basin, Mammoth Lakes eruit halen. Dat heeft op deze manier denk ik weinig tot geen meerwaarde voor je vakantie.
-
eddiemike
- Amerikafan
Arches ben ik in 2012 geweest dus dat is voor mij niet echt een must nu...dat stuk van Great Basin en Mammoth Lakes haal ik er inderdaad uit. Ik wil graag Mount Rushmore en Crazy Horse Memorial zien dus dan "moet" ik wel naar Rapid City of heb ik dat mis? Hoe zit het met de stad Denver eigenlijk? Is dat van toegevoegde waarde of is het een stad als vele anderen en moet ik daar niet teveel tijd aan besteden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In je eerste bericht stond Arches genoemd, en nu ga je naar Canyonlands omdat je al in Arches bent geweest.
Ik weet niet hoe veel je daar gedaan hebt, maar wij zijn nu al 4 keer in Arches geweest en doen nog steeds nieuwe dingen. Ben je bijvoorbeeld al eens voor de zonsondergang naar delicate Arch gelopen? En heb je de Fiery Furnace Walk gedaan? Kijker nog eens goed naar, ook buiten Arches en Canyonlands is er genoeg te doen rondom Moab, je komt er toch langs. Op weg naar Denver/RMNP zou je ook nog langs het Colorado NM kunnen rijden. Zie daarvoor (en voor Moab) ons 2013-verslag.
In Denver zal ongetwijfeld wel het nodige te zien zijn, en als je graag steden bezoekt zou je daar twee nachten door kunnen brengen. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Een echte must is het niet denk ik.
Rapid city is echt geen must als je naar Mt Rushmore wilt, heb je al eens op de kaart gekeken naar de genoemde alternatieven?
Marianne
In Denver zal ongetwijfeld wel het nodige te zien zijn, en als je graag steden bezoekt zou je daar twee nachten door kunnen brengen. Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Een echte must is het niet denk ik.
Rapid city is echt geen must als je naar Mt Rushmore wilt, heb je al eens op de kaart gekeken naar de genoemde alternatieven?
Marianne
-
eddiemike
- Amerikafan
Ik zit tegelijk met hier...via Tioga Tours op de routeplanner...en daar staat Canyonlands niet op als "plaats" die je vast kunt leggen in de route vandaar mijn keus voor Arches (dichstbijzijnde bij Canyonlands) en natuurlijk heb ik niet alles gedaan/gezien in Arches...heb je dat ooit? Maar dan zou ik bij wijze van spreken ook gewoon 3 weken in Las Vegas kunnen blijven zitten...moet toch keuzes maken. Een alternatief voor Rapid City ben ik nog aan het bekijken,de door Paul genoemde opties zou allemaal kunnen maar win ik daar dan zoveel mee tov Rapid City?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha, dat was precies de reden waarom ik al niet snapt waarom Arches ineens was vervangen door Canyonlands. Ik ken het Needles deel van Canyonlands zelf ook niet, maar het Island in the sky deel vind ik 1 van de mooiste NP's, zo niet het mooiste, van het zuidwesten.
Ik moet zeggen dat ik de omgeving van Denver leuker vind dan de stad zelf. Lookout Mountain, Golden met de Coors brouwerij, Red Rock Amphitheater etc. Ik heb dat in combinatie gedaan met de mall en het state capitol in de stad. Maar als je van Moab naar RMNP gaat zou ik er gezien je tijd misschien voor kiezen om Denver te laten voor wat het is en door te rijden naar het noorden.
Hill City, Custer of Keystone liggen dichter bij Mt. Rushmore en Crazy Horse Memorial dan Rapid City. Check dat op google maps. Dat is een beetje een saai stadje vind ik. Vergeet ook niet door Custer SP te rijden en de Needles Loop met alle tunneltjes ed. mee te pakken. Leuke route om te rijden door de Black Hills. Mt Rushmore kost je wrs max 1.5u zonder de avondceremonie. Crazy Horse kan je het beste bezichtigen door eerst de film te kijken en dan pas echt goed naar het beeldwerk te kijken. Dat heb je ook vrij snel gezien (en je moet extra betalen om nog wat dichterbij te komen en dan sta je nog redelijk ver af). Dus reken ook daar, zonder het verdere museum of tussen de 1 en 2u. 's Avonds is Deadwood overigens een leuk stadje.
Ik moet zeggen dat ik de omgeving van Denver leuker vind dan de stad zelf. Lookout Mountain, Golden met de Coors brouwerij, Red Rock Amphitheater etc. Ik heb dat in combinatie gedaan met de mall en het state capitol in de stad. Maar als je van Moab naar RMNP gaat zou ik er gezien je tijd misschien voor kiezen om Denver te laten voor wat het is en door te rijden naar het noorden.
Hill City, Custer of Keystone liggen dichter bij Mt. Rushmore en Crazy Horse Memorial dan Rapid City. Check dat op google maps. Dat is een beetje een saai stadje vind ik. Vergeet ook niet door Custer SP te rijden en de Needles Loop met alle tunneltjes ed. mee te pakken. Leuke route om te rijden door de Black Hills. Mt Rushmore kost je wrs max 1.5u zonder de avondceremonie. Crazy Horse kan je het beste bezichtigen door eerst de film te kijken en dan pas echt goed naar het beeldwerk te kijken. Dat heb je ook vrij snel gezien (en je moet extra betalen om nog wat dichterbij te komen en dan sta je nog redelijk ver af). Dus reken ook daar, zonder het verdere museum of tussen de 1 en 2u. 's Avonds is Deadwood overigens een leuk stadje.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die routeplanner van Tioga Tours is aardig maar heeft wel erg weinig stops (alleen Rapid city in South Dakota). Je kunt toch het beste een echte kaart pakken (de Hallwag kaarten bijvoorbeeld) en GoogleMaps voor de rijtijden.
Voor het stuk van Denver naar South Dakota kun je eens in ons 2004-verslag kijken. Wij hadden geen tijd meer voor Badlands. Kijk eens of je dat zou willen doen.
Voor Canyonlands (Island in the Sky) is Moab het aangewezen vertrekpunt.
Marianne
Voor het stuk van Denver naar South Dakota kun je eens in ons 2004-verslag kijken. Wij hadden geen tijd meer voor Badlands. Kijk eens of je dat zou willen doen.
Voor Canyonlands (Island in the Sky) is Moab het aangewezen vertrekpunt.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 62 Reacties
- 9041 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-