Reis Kalaman Januari 2016: rode rotsen in de winter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis Kalaman Januari 2016: rode rotsen in de winter

Bericht door Vito » 04 feb 2016, 22:35

Prachtige foto's met dito weer :thumbup:
Zou de saladbar in de Citymarket misschien alleen 's zomers open zijn?
Wij hebben daar echt heerlijke salades geschept in mei.

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 23
Contacteer:

Bericht door kalaman » 05 feb 2016, 04:05

Nee, vroeger gingen wij daar in december en januari ook altijd onze slaatjes maken.
Ik heb het gevraagd en hij zou al meer dan 2 maand dicht zijn. Ze wisten niet te zeggen of hij ooit nog terugkomt :( .

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 05 feb 2016, 07:50

Het begint misschien saai te klinken (troost, morgen zijn jullie van ons vanaf :wink: ), maar we beleefden vandaag alweer een topdag.
Zie blog voor een verslag van een dagje Edmaiers Secret.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 05 feb 2016, 07:54

als ik het goed begrijp heb je dat bijzondere gebied ontdekt achter die moeilijke berg bij edmaier's secret?
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 05 feb 2016, 15:50

Klopt, Leen. En "bijzonder" is de juiste woordkeuze :thumbup: .
Alleen was die berg nu waarschijnlijk "iets" moeilijker over te steken dan zonder sneeuw. En....eigenlijk totaal onverantwoord wat we gedaan hebben :? .

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 06 feb 2016, 09:21

Geen derde bezoek aan Yant Flat vandaag, maar wel een andere mooie plek ontdekt: Red Cliffs National Conservation Area.
Zie blog.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door michelly » 06 feb 2016, 09:30

Dat is dan een gebied wat heerlijk is om in de zomer te bezoeken. Dan kun je lekker door het water :D
Goede reis naar huis en bedankt voor het mooie verslag :thumbup:

usdreamer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door usdreamer » 06 feb 2016, 09:35

Jammer dat jullie reis voorbij is :-(
Ik heb enorm genoten van jullie blog en ga zeker de foto's en video's nog bekijken die jullie nog gaan uploaden.

Een goede vlucht terug gewenst!

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Mrvanilla » 06 feb 2016, 10:03

Weer genoten van je verslag Rudi. Veilige terugreis gewenst voor jou en je zoon en ik kijk uit naar juni, naar het volgende verslag!
Groetjes,
Daniel

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen » 06 feb 2016, 10:12

@Mrvanilla: en in maart kunnen we al meegenieten van een verslag uit IJsland! Daar kijk ik ook al naar uit.

Rudi, dit soort verslagen zijn niet goed voor mijn gemoedsrust. Ik heb nu zoveel zin om op reis te vertrekken en ik moet nog een hele tijd wachten... :( . Al is dat natuurlijk een luxeprobleem...
Bedankt voor dit mooie en leuke verslag en een behouden terugreis gewenst!

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 06 feb 2016, 10:55

Ja, jullie blog was weer genieten!

Interessant om het volgende te lezen in jullie blog:
Groot is onze verbazing als we in het hotel horen dat alle BLM-kantoren voor 5 dagen gesloten zijn. In Oregon is er één of andere grondbezitter, die actie voerde tegen BLM omwille van onteigening van zijn grond, door een BLM-personeelslid doodgeschoten. Uit schrik voor represailles zijn alle BLM-kantoren nu dus 5 dagen gesloten.
Ik volg dit nieuws over deze Oregon standoff al een tijdje, omdat we afgelopen zomer in de Malheur National Wildlife Refuge in Oregon zijn geweest. In deze refuge zijn afgelopen maand een aantal gebouwen bezet door gewapende boze ranchers. Voortslepende conflicten tussen overheid (BLM) en ranchers liggen hieraan ten grondslag. Op dit moment zitten er nog vier. De rest is ingerekend door de FBI (waarbij een dode is gevallen). De rancher die gedood is kwam uit de omgeving van Kanab, vandaar dat ze de BLM kantoren in die omgeving enkele dagen gesloten hebben.

Het fanatisme van deze ranchers verbaast me. Ze verlaten wekenlang hun eigen ranches in o.a. Idaho en Arizona om ergens in Oregon een refuge te bezetten (omdat daar toevallig een actueel conflict was). En zelfs nu er een dode is gevallen blijven er vier hardnekkig zitten. En ondertussen zijn de bewoners in dit gebied in Oregon hevig verdeeld geraakt.

Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito » 06 feb 2016, 11:25

Ook hier weer genoten van je reisverslag :clap:
Weet je al of en wanneer je volgend jaar winter gaat, dan plan ik gelijk met jullie, jullie hebben altijd zulk mooi weer :lol:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 06 feb 2016, 11:37

Mooi dagverslag weer maar hier moest ik wel een beetje om glimlachen:
Er moet hier specifiek 1 heel mooie, korte en makkelijke trail zijn, de Nature Trail. We zijn echter verbaasd dat we ook maar nergens, op geen enkel plannetje bij de ingang, deze trail zien staan [...] maar wél "Red Reef". Vermits deze trail duidelijk de richting uit gaat van de canyon, volgen we deze. De "Nature Trail" is dus effectief hernoemd naar "Ref Reef".
Op zoek naar een trail in een natuurpark die 'Nature Trail heet? 8) In Duitsland zouden ze zeggen, het adres is Einbahnstrasse eins. :wink:

Voor wat betreft je hele blog over de reis: zoals gewoonlijk weer een prachtig verslag met mooie foto's. Ben benieuwd naar die vliegbeelden van de drone.

Het valt me overigens op dat jullie in deze periode haast altijd alleen maar de rode rotsen parken bezoeken. Het is beslist niet "if you've seen one, you've seen them all" maar deze periode van het jaar is natuurlijk bij uitstek ook geschikt om woestijnparken als Joshua Tree NP en Death Valley NP te bezoeken. Nooit daar behoefte aan gehad?

Zelf wil ik altijd nog een keertje een winters Yellowstone bezoeken

Martin

Jody
Amerikafan

Bericht door Jody » 06 feb 2016, 17:39

Ook wij hebben weer genoten van je verslagen en de schitterende foto's. Jammer dat het weer op is. Bedankt.
We wensen jullie een voorspoedige reis terug. Jullie gaan natuurlijk gewoon je vluchten halen!!!!! ( hoop Ik ).

ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 » 06 feb 2016, 20:03

Ik heb weer genoten van jullie avonturen. Super bedankt om zo trouw verslag uit te brengen. :thumbright:
Het zal wel afkicken worden volgende week, zo geen verslag 's ochtends.

Goede terugvlucht.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia 20, AK 19, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 15+14, CA 13, AZ+UT 12,
NW Denver+Yellowstone 11, CA 10
Tips - reizen met tieners - West USA : AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte » 06 feb 2016, 20:16

Goeie reis terug! En nooit meer denken dat Edmaiers Secret saai is, he :wink:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Old Faithful » 06 feb 2016, 22:01

Sorry Kalaman, :offtopic:
Martin & Marianne schreef:Zelf wil ik altijd nog een keertje een winters Yellowstone bezoeken
Martin
Ken je Yellowstone in winter?
Groet,

Old Faithful

Hibiscus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Hibiscus » 07 feb 2016, 08:53

Ik heb er ook van genoten. Zo mooi om te zien hoe de hitte van augustus verandert in de kou van januari.

Ik zie enorm uit naar jullie IJsland verslag. Wij vertrekken op 30 april voor precies datzelfde rondje... Ik heb je eerdere verslag gelezen en ben nu al blij dat wij een Landcruiser hebben geboekt :lol:

Hibiscus

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 07 feb 2016, 11:02

Bedankt allemaal voor de vele mooie reacties. Het was een genoegen om jullie als lezers te hebben. De blog wordt uiteraard nog heel veel bijgewerkt. Al ligt die van Alaska ook nog te wachten :? . Gelukkig heb ik de voorbereiding voor IJsland (maart) al gedaan voordat we naar het ZW vertrokken. Voelde al een beetje aan mijn kleine teen dat ik anders in tijdsnood zou komen...
Inmiddels al opnieuw helemaal thuis na een wel heel bijzonder vlotte terugreis. Deur tot deur (The Mirage - thuis) in exact 16u...
Martin & Marianne schreef:Het valt me overigens op dat jullie in deze periode haast altijd alleen maar de rode rotsen parken bezoeken. Het is beslist niet "if you've seen one, you've seen them all" maar deze periode van het jaar is natuurlijk bij uitstek ook geschikt om woestijnparken als Joshua Tree NP en Death Valley NP te bezoeken. Nooit daar behoefte aan gehad?
Beide hebben we al bezocht (DV meermaals) in april en winter en beide vinden we ook fantastische parken. Alleen is er heel weinig verschil met de verschillende seizoenen (behalve temp uiteraard en de bloei in de lente). Maar de rode rotsen regio is daarentegen wél telkens helemaal anders en we voelen ons in Zuid-Utah/Noord-Arizona nu éénmaal als een vis in het water, en vooral in de winter :thumbup: .

Yellowstone zouden we ook wel eens heel graag doen in de winter, al vrees ik dat men daar in deze periode wel heel erg beperkt is. Maar zeg nooit nooit :wink: .

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 10 feb 2016, 18:03

ja dat Alaska verslag!!!!!!! Daar zit er hier eentje op te wachten hoor!!!!!!!!!!!!!!!

:D :D :D
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer