Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AVSBOZ: Rondje Denver - Denver juni 2016
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis AVSBOZ: Rondje Denver - Denver juni 2016
De vliegreis is inmiddels al geboekt, we gaan voor de 4de keer naar het westelijke deel van de USA. Ieder jaar een stukje verder land inwaarts. We zijn er nog lang niet uit, maar de eerste opzet zou dit kunnen zijn:
------VAN------------NAAR--------------VIA/WAT
1 AMS ----------Denver----------* wat: vliegreis
2 Denver--------Durango--------* lange reisdag
3 Durango------Farmington-----* wat: Durango/Aztec
4 Farmington--------------------* wat: Valley of Dreams
5 Farmington--Cortez-----------* wat: Mesa Verde
6 Cortez--------Montrose--------* wat: Black Canyon
7 Montrose-----?-----------------* wat: Crystal Mill/Yankee Girl Mine
8 ?--------------?-----------------* wat: Maroon Bells
9 ?--------------Vernal-----------* wat: Rifle Falls / Dinasaur NM
10 Vernal-------Jackson----------* wat: Dinasaur NM / Flaming Gorge
11 Jackson-----Old Faithfull----* wat: GTNP / YNP
12 Old Faihfull-W Yellow-------* wat: YNP
13 W Yellow----------------------* wat: YNP
14 W Yellow----------------------* wat: YNP
15 W Yello-----Sheridan---------* lange reisdag
16 Sheridan----Custer-----------* wat: Devils Tower
17 Custer-------------------------* wat: Black Hills/Rushmore/Badlands
18 Custer-------------------------* wat: Black Hills/Rushmore/Badlands
19 Custe--------Scottsbluff-----* wat: Carhenge
20 Cheyenne----Estes Park-----* wat: RMNP
21 Estes Park--------------------* wat: RMNP
22 Estes Park---Denver---------* wat: RMNP
23 Denver------------------------* wat: Denver/VotG
24 Denver------------------------* wat: Denver/Colorado Springs
25 Denver-------Amsterdam----* wat: vliegreis
26 Amsterdam
Het rondje doen we bewust counter clockwise ivm kans op gesloten wegen in RMNP.
Yellowstone en Grand Teton hebben we dat jaar al eerder gedaan. In de planning hierboven mag daar dan nog wel een dagje vanaf en ergens anders terug laten komen.
Omgeving Moab hebben we 2x gedaan. Vandaar nu niet in planning, hoewel ik me daar nog zeker nog wel een keer zou kunnen vermaken.
Vanuit Farmington heb ik KoW en Bisti Badlads gedaan, vandaar deze keer alleen VoD en Ah-Shi-Sle-Pah.
Tussen Montrose en Vernal is het nog een groot vraagteken. Wat zou hier de meest geschikte plaats zijn ? En wat te doen in welke volgorde ?
Kan je vanuit Custer naar Black Hills/Rushmore/Badlands bezoeken of is het beter om dat vanuit een andere plaats te doen (Rapid City, Interior, Wall?)
We hebben een paar lange reisdagen, maar daardoor hebben we ergens anders weer wat meer tijd. Eventueel zou een dag Denver (of Yellowstone) nog wel op te offeren zijn. Of zelfs Yellowstone en GT er volledig uit laten ?
* EDITED: een paar tekstuele wijzigingen
------VAN------------NAAR--------------VIA/WAT
1 AMS ----------Denver----------* wat: vliegreis
2 Denver--------Durango--------* lange reisdag
3 Durango------Farmington-----* wat: Durango/Aztec
4 Farmington--------------------* wat: Valley of Dreams
5 Farmington--Cortez-----------* wat: Mesa Verde
6 Cortez--------Montrose--------* wat: Black Canyon
7 Montrose-----?-----------------* wat: Crystal Mill/Yankee Girl Mine
8 ?--------------?-----------------* wat: Maroon Bells
9 ?--------------Vernal-----------* wat: Rifle Falls / Dinasaur NM
10 Vernal-------Jackson----------* wat: Dinasaur NM / Flaming Gorge
11 Jackson-----Old Faithfull----* wat: GTNP / YNP
12 Old Faihfull-W Yellow-------* wat: YNP
13 W Yellow----------------------* wat: YNP
14 W Yellow----------------------* wat: YNP
15 W Yello-----Sheridan---------* lange reisdag
16 Sheridan----Custer-----------* wat: Devils Tower
17 Custer-------------------------* wat: Black Hills/Rushmore/Badlands
18 Custer-------------------------* wat: Black Hills/Rushmore/Badlands
19 Custe--------Scottsbluff-----* wat: Carhenge
20 Cheyenne----Estes Park-----* wat: RMNP
21 Estes Park--------------------* wat: RMNP
22 Estes Park---Denver---------* wat: RMNP
23 Denver------------------------* wat: Denver/VotG
24 Denver------------------------* wat: Denver/Colorado Springs
25 Denver-------Amsterdam----* wat: vliegreis
26 Amsterdam
Het rondje doen we bewust counter clockwise ivm kans op gesloten wegen in RMNP.
Yellowstone en Grand Teton hebben we dat jaar al eerder gedaan. In de planning hierboven mag daar dan nog wel een dagje vanaf en ergens anders terug laten komen.
Omgeving Moab hebben we 2x gedaan. Vandaar nu niet in planning, hoewel ik me daar nog zeker nog wel een keer zou kunnen vermaken.
Vanuit Farmington heb ik KoW en Bisti Badlads gedaan, vandaar deze keer alleen VoD en Ah-Shi-Sle-Pah.
Tussen Montrose en Vernal is het nog een groot vraagteken. Wat zou hier de meest geschikte plaats zijn ? En wat te doen in welke volgorde ?
Kan je vanuit Custer naar Black Hills/Rushmore/Badlands bezoeken of is het beter om dat vanuit een andere plaats te doen (Rapid City, Interior, Wall?)
We hebben een paar lange reisdagen, maar daardoor hebben we ergens anders weer wat meer tijd. Eventueel zou een dag Denver (of Yellowstone) nog wel op te offeren zijn. Of zelfs Yellowstone en GT er volledig uit laten ?
* EDITED: een paar tekstuele wijzigingen
Re: Reis AVSBOZ: Rondje Denver - Denver juni 2016
Als ik je route verder invul zou het kunnen worden:
7 Montrose - Marble (Crystal Mill)
8 Marble - Aspen (Maroon Bells)
9 Aspen - Vernal
De Yankee Girl Mine ligt aan de Million Dollar Highway bij het plaatsje Ouray. In je route zou dit dag 6 zijn.
Een bezoek aan Crystal Mill kan alleen vanuit het plaatsje Marble. Lopend is het 10 km (one way). Een andere mogelijkheid is een jeeptour. Deze tour duurt minimaal 3 uur. Het is de vraag of je op dag 7 op tijd in Marble bent om deze activiteit te doen. Op dag 8 zou het wel kunnen. Van Marble naar Aspen is slechts anderhalf uur rijden. Maar misschien hou je dan weer weinig tijd over voor de Maroon Bells.
In 2014 hebben wij een rondreis gemaakt door Colorado. Misschien heb je iets aan ons verslag. We bezochten toen ook Mesa Verde, Crystal Mill en de Maroon Bells.
7 Montrose - Marble (Crystal Mill)
8 Marble - Aspen (Maroon Bells)
9 Aspen - Vernal
De Yankee Girl Mine ligt aan de Million Dollar Highway bij het plaatsje Ouray. In je route zou dit dag 6 zijn.
Een bezoek aan Crystal Mill kan alleen vanuit het plaatsje Marble. Lopend is het 10 km (one way). Een andere mogelijkheid is een jeeptour. Deze tour duurt minimaal 3 uur. Het is de vraag of je op dag 7 op tijd in Marble bent om deze activiteit te doen. Op dag 8 zou het wel kunnen. Van Marble naar Aspen is slechts anderhalf uur rijden. Maar misschien hou je dan weer weinig tijd over voor de Maroon Bells.
In 2014 hebben wij een rondreis gemaakt door Colorado. Misschien heb je iets aan ons verslag. We bezochten toen ook Mesa Verde, Crystal Mill en de Maroon Bells.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie route
(al vind ik het moeilijk leesbaar
)
Eigenlijk mis ik een Cody in je route. Je hebt er het Buffalo Bill Center (5 musea) en Old Trail Town.
Maar ik zou niet zo snel weten waar tijd af te nemen om hier een stop in te voegen.
Voor een bezoek aan Black Hills/Rushmore zit je goed in Custer, Hill City of Keystone.
Op dag 18 zou ik in jullie geval Badlands bezoeken en dan overnachten in Interior (of Wall)
Dan op dag 19 via de 44 en Scenic naar de Stronghold Unit van Badlands NP en verder via Wounded Knee naar Scottsbluff.
Dag 20 vertrek je in Cheyenne maar op dag 19 staat dat je maar tot Scottsbluff rijdt.
Dag 20 zou kunnen zijn : Scottsbluff - Fort Laramie NHS - Guernsey (Oregon Trail Ruts, Register Cliff) - korte stop in Cheyenne - Estes Park
Veel plaatsen van jouw route zaten in onze reis van 2011, misschien heb je iets aan ons verslag.
Groetjes,
Ingrid

Eigenlijk mis ik een Cody in je route. Je hebt er het Buffalo Bill Center (5 musea) en Old Trail Town.
Maar ik zou niet zo snel weten waar tijd af te nemen om hier een stop in te voegen.
Voor een bezoek aan Black Hills/Rushmore zit je goed in Custer, Hill City of Keystone.
Op dag 18 zou ik in jullie geval Badlands bezoeken en dan overnachten in Interior (of Wall)
Dan op dag 19 via de 44 en Scenic naar de Stronghold Unit van Badlands NP en verder via Wounded Knee naar Scottsbluff.
Dag 20 vertrek je in Cheyenne maar op dag 19 staat dat je maar tot Scottsbluff rijdt.
Dag 20 zou kunnen zijn : Scottsbluff - Fort Laramie NHS - Guernsey (Oregon Trail Ruts, Register Cliff) - korte stop in Cheyenne - Estes Park
Veel plaatsen van jouw route zaten in onze reis van 2011, misschien heb je iets aan ons verslag.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op dag 19 zie ik eigenlijk alleen Carhenge staan. Maar daar heb je hooguit 30 min voor nodig en dat is misschien al ruim geschat. Ik zou in je eigen route dag 2 ook iets rustiger aan doen.
Ik zou overigens dag 9 al Dinosaur NM meepakken. Zowel Dinosaur als Flaming Gorge meepakken en dan nog naar Jackson is te veel.
Dag 11 kan wel, maar maak dan wel keuzes is Grand Teton NP van wat je wilt zien/doen, want je tijd is beperkt als je ook nog door moet naar Old Faithful. Ik hoop dat de routes in Yellowstone open zijn en dat je niet een grote omweg moet maken om in Old Faithful te komen.
Ik zou overigens dag 9 al Dinosaur NM meepakken. Zowel Dinosaur als Flaming Gorge meepakken en dan nog naar Jackson is te veel.
Dag 11 kan wel, maar maak dan wel keuzes is Grand Teton NP van wat je wilt zien/doen, want je tijd is beperkt als je ook nog door moet naar Old Faithful. Ik hoop dat de routes in Yellowstone open zijn en dat je niet een grote omweg moet maken om in Old Faithful te komen.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank voor de adviezen.
We laten Farmington eruit (geen VoD), waardoor we een extra stop kunnen doen tussen Denver en Durango. Via Colorado Springs (AF Academy, Garden of the Gods). Maar we weten nog niet waar de overnachting te doen tussen Colorado Springs en Durango.
Mesa Verde doen vanuit Durango( ?) Dan kunnen we toch wat langer op een plek blijven en vanuit daar daarna omhoog naar Montrose via Million Dollar Highway. Cristal Mill gaat wellicht uit de planning, omdat dit nog al veel tijd vergt en lastig te bereiken valt. Tussen Montrose en Vernal zal er dus nog wel wat gaan veranderen.
Yellowstone wordt een dag minder en tussen Er komt een tussenstop in Cody. Afgelopen jaar was de Craigs Pass nog dicht, dus we hebben wel ervaring met 'ietsjes' omrijden
Wall lijkt me een een goed punt voor Badlands. Mogelijk nog tijd voor een bezoek aan het Missile Museum daar in de buurt.
31-mei AMS - Denver
1-jun Denver - ???
2-jun ??? - Durango
3-jun Durango
4-jun Durango
5-jun Durango - Montrose
6-jun Montrose - Marble ?
7-jun Marble - Aspen ?
8-jun Aspen - Vernal
9-jun Vernal - Jackson
10-jun Jackson - W Yellow
11-jun W Yellow
12-jun W Yellow
13-jun W Yellow - Cody ?
14-jun Cody ? - Sheridan
15-jun Sheridan - Custer
16-jun Custer
17-jun Custer - Wall
18-jun Wall - Scottsbluff
19-jun Scottsbluff- Estes Park
20-jun Estes Park
21-jun Estes Park - Denver
22-jun Denver
23-jun Denver
24-jun Denver - Ams
25-jun AMS
We laten Farmington eruit (geen VoD), waardoor we een extra stop kunnen doen tussen Denver en Durango. Via Colorado Springs (AF Academy, Garden of the Gods). Maar we weten nog niet waar de overnachting te doen tussen Colorado Springs en Durango.
Mesa Verde doen vanuit Durango( ?) Dan kunnen we toch wat langer op een plek blijven en vanuit daar daarna omhoog naar Montrose via Million Dollar Highway. Cristal Mill gaat wellicht uit de planning, omdat dit nog al veel tijd vergt en lastig te bereiken valt. Tussen Montrose en Vernal zal er dus nog wel wat gaan veranderen.
Yellowstone wordt een dag minder en tussen Er komt een tussenstop in Cody. Afgelopen jaar was de Craigs Pass nog dicht, dus we hebben wel ervaring met 'ietsjes' omrijden

Wall lijkt me een een goed punt voor Badlands. Mogelijk nog tijd voor een bezoek aan het Missile Museum daar in de buurt.
31-mei AMS - Denver
1-jun Denver - ???
2-jun ??? - Durango
3-jun Durango
4-jun Durango
5-jun Durango - Montrose
6-jun Montrose - Marble ?
7-jun Marble - Aspen ?
8-jun Aspen - Vernal
9-jun Vernal - Jackson
10-jun Jackson - W Yellow
11-jun W Yellow
12-jun W Yellow
13-jun W Yellow - Cody ?
14-jun Cody ? - Sheridan
15-jun Sheridan - Custer
16-jun Custer
17-jun Custer - Wall
18-jun Wall - Scottsbluff
19-jun Scottsbluff- Estes Park
20-jun Estes Park
21-jun Estes Park - Denver
22-jun Denver
23-jun Denver
24-jun Denver - Ams
25-jun AMS
Laatst gewijzigd door avsboz op 08 nov 2015, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooie route zo.
Als het Missile Museum je interesseert, misschien ook deze: http://www.sdairandspacemuseum.com/
Groetjes,
Ingrid
Als het Missile Museum je interesseert, misschien ook deze: http://www.sdairandspacemuseum.com/
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze route begint steeds vastere vormen aan te nemen. Een aantal hotels zijn al geboekt, maar voor Yellostone zatten de cabins bij OF toch al vol. Dus blijven we een extra nachtje bij ons favoriete Alpine Motel in West Yellowstone.
1 AMS – Denver…..(via Toronto)
2 Denver – Alamosa…..(AF Academy, VotG, Great Sand Dunes)
3 Alamosa – Farmington…..(via ?)
4 Farmington ….. (Mesa Verde / Durango)
5 Farmington – (VoD / Ah Shi Sle Pah)
6 Farmington – Montrose….. (Durango/ Yankee Girl Mine / Black Canyon)
7 Montrose – Snowmass….. (Black Canyon / Marble / Crystal Mill 14:00 jeeptour)
8 Snowmass - Grand Junction….. (Maroon Bells / Rifle Falls / Colorado NM)
9 Grand Junction – Vernal….. (Dinosaur NM)
10 Vernal – Jackson….. (Flaming Gorge)
11 Jackson - W Yellowstone … (GTNP / YNP)
12 W Yellowstone….. (YNP)
13 W Yellowstone….. (YNP)
14 W Yellowstone – Sheridan….. (lange reisdag, via Cody of Beartooth Hwy))
15 Sheridan - Rapid City….. (Devils Tower)
16 Rapid City….. (AF Museum /- 1880 Town / Badlands)
17 Rapid City - Custer (Rushmore / Black Hills)
18 Custer – (Black Hills / Custer SP)
19 Custer – Scottsbluff…. (Carhenge / Chimney Rock)
20 Cheyenne - Estes Park… (Fort Laramie NHS / Guernsey)
21 Estes Park..... (RMNP)
22 Estes Park - Denver,,,,, (RMNP)
23 Denver..... (Denver Mint, baseball/football)
24 Denver..... (Denver)
25 Denver - AMS..... (via Houston)
26 AMS
Dag 3 blijven we toch in Farmington ipv Durango. Via Expedia een goede deal gehad voor een goed hotel wat ons € 150,- scheelt voor 3 nachten. Vanaf Alamosa zouden we via de 189 en de 550 kunnen rijden of via de iets zuidelijkere 64. We hebben echter geen idee of daar onderweg nog wat leuks te zien/doen is. Is de Navajo Dam en Navajo Lake SP de moeite waard misschien?
Tussen Durango - Silverton wil ik graag de trein fotograferen. Niet in de stad, maar tussen de ruige bergen. Ik weet ongeveer wel de vertrek/aankomsttijden, maar ben op zoek naar mooie lokaties. Ik heb vele mooie foto;s gezien maar die zijn vaak gemaakt tijdens de Spring- en Winter Photographers Train Ride. Iemand tips ?
Dag 8 zat ik ok nog aan Hanging Lake te denken, maar misschien is dat wel wat veel op die dag. Lijken Riffle Falls en Hanging Lake niet veel op elkaar ?
Dag 11: GT en YNP hebben we de afgelopen keer ook al bezocht, dus vandaar dat we deze keer wat korter doen.
Dag 15 wordt toch een behoorlijk lange reisdag (zeker 6 uur rijden). We doen dit toch maar omdat we dan een extra nacht bij Rapid City/Custer kunnen houden.
Dag 16 blijft toch Rapid City omdat mijn vrouw tocht wel behoefte heeft aan wat grotere winkel, shoppen etc. (Mijn favoriete stenen staan in de natuur gebieden, die van mijn vrouw in de vorm van winkelcentra
) Heeft er iemand ervaring met 1880 Town ? Ik heb daar nog maar weinig over gehoord op het forum.
Voor Black Hills, Custer en RMNP heb ik nog geen goed idee over de indeling en wat te doen.
1 AMS – Denver…..(via Toronto)
2 Denver – Alamosa…..(AF Academy, VotG, Great Sand Dunes)
3 Alamosa – Farmington…..(via ?)
4 Farmington ….. (Mesa Verde / Durango)
5 Farmington – (VoD / Ah Shi Sle Pah)
6 Farmington – Montrose….. (Durango/ Yankee Girl Mine / Black Canyon)
7 Montrose – Snowmass….. (Black Canyon / Marble / Crystal Mill 14:00 jeeptour)
8 Snowmass - Grand Junction….. (Maroon Bells / Rifle Falls / Colorado NM)
9 Grand Junction – Vernal….. (Dinosaur NM)
10 Vernal – Jackson….. (Flaming Gorge)
11 Jackson - W Yellowstone … (GTNP / YNP)
12 W Yellowstone….. (YNP)
13 W Yellowstone….. (YNP)
14 W Yellowstone – Sheridan….. (lange reisdag, via Cody of Beartooth Hwy))
15 Sheridan - Rapid City….. (Devils Tower)
16 Rapid City….. (AF Museum /- 1880 Town / Badlands)
17 Rapid City - Custer (Rushmore / Black Hills)
18 Custer – (Black Hills / Custer SP)
19 Custer – Scottsbluff…. (Carhenge / Chimney Rock)
20 Cheyenne - Estes Park… (Fort Laramie NHS / Guernsey)
21 Estes Park..... (RMNP)
22 Estes Park - Denver,,,,, (RMNP)
23 Denver..... (Denver Mint, baseball/football)
24 Denver..... (Denver)
25 Denver - AMS..... (via Houston)
26 AMS
Dag 3 blijven we toch in Farmington ipv Durango. Via Expedia een goede deal gehad voor een goed hotel wat ons € 150,- scheelt voor 3 nachten. Vanaf Alamosa zouden we via de 189 en de 550 kunnen rijden of via de iets zuidelijkere 64. We hebben echter geen idee of daar onderweg nog wat leuks te zien/doen is. Is de Navajo Dam en Navajo Lake SP de moeite waard misschien?
Tussen Durango - Silverton wil ik graag de trein fotograferen. Niet in de stad, maar tussen de ruige bergen. Ik weet ongeveer wel de vertrek/aankomsttijden, maar ben op zoek naar mooie lokaties. Ik heb vele mooie foto;s gezien maar die zijn vaak gemaakt tijdens de Spring- en Winter Photographers Train Ride. Iemand tips ?
Dag 8 zat ik ok nog aan Hanging Lake te denken, maar misschien is dat wel wat veel op die dag. Lijken Riffle Falls en Hanging Lake niet veel op elkaar ?
Dag 11: GT en YNP hebben we de afgelopen keer ook al bezocht, dus vandaar dat we deze keer wat korter doen.
Dag 15 wordt toch een behoorlijk lange reisdag (zeker 6 uur rijden). We doen dit toch maar omdat we dan een extra nacht bij Rapid City/Custer kunnen houden.
Dag 16 blijft toch Rapid City omdat mijn vrouw tocht wel behoefte heeft aan wat grotere winkel, shoppen etc. (Mijn favoriete stenen staan in de natuur gebieden, die van mijn vrouw in de vorm van winkelcentra

Voor Black Hills, Custer en RMNP heb ik nog geen goed idee over de indeling en wat te doen.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik heb met 1880town geen ervaring maar we reden er wel lang. Dit schreef ik in ons verslag:
Misschien is het tussen Durango en Montrose nog leuk om een korte stop te maken in Ironton, een erg leuk spookstadje. Hier ons verslag.Toen we weer verder reden zagen we tientallen borden langs de kant van de weg staan met reclame voor 1880town. We besloten om hier even te stoppen om te zien wat voor speciaals dit was. Het zag er allemaal erg commercieel uit met Efteling-muziekjes en treintjes. De entree van $ 9 per persoon vonden wij dan ook te veel om verder te gaan.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Thanks, goede tip: Ironton nemen we zeker op in de route als korte stop.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Yes!! Na 5 maanden checken van de website, bleek er dan toch op het juiste moment een (betaalbaar) plekje vrij gekomen te zijn in Old Faithful Inn. Dus dat is een nachtje minder in West Yellowstone en in plaats daarvan een nachtje tegenover de geiser!
Helemaal blij

Helemaal blij

- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ziet er goed uit hoor, je route! Bij Scottsbluff staat nu alleen Carhenge/ Chimney Rock, maar ik neem aan dat je ook een kijkje wil nemen bij Scottsbluff National Monument?
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi dat je een nacht in Old Faithful hebt.
Wij zaten daar vorig jaar in juni. Heerlijk om tegen de avond nog even naar het geiserbassin te lopen als de meeste mensen weg zijn.
Wij zaten in 2013 in de Great Sanddunes Lodge. Dat is ons goed bevallen. Misschien een alternatief voor Alamosa?
Marianne

Wij zaten in 2013 in de Great Sanddunes Lodge. Dat is ons goed bevallen. Misschien een alternatief voor Alamosa?
Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Scottbluff NP staat inmiddels ook op het lijstje van mogelijkheden. Alleen weten we nog niet of we dat op de dag vaan aankomst (s middags/'s avonds) dien of de volgende ochtend op weg naar Estes Park. Ik ben zo'n fotografie nerd die rekening houd met stand van de zon, golden hour etc. Mijn vrouw verklaart me soms voor gek...Jozef1978 schreef:Ziet er goed uit hoor, je route! Bij Scottsbluff staat nu alleen Carhenge/ Chimney Rock, maar ik neem aan dat je ook een kijkje wil nemen bij Scottsbluff National Monument?

Wij zaten daar vorig jaar ook. Volgens mij net een paar dagen voor jullie. Hadden toen de pech dat Craigs Pass nog gesloten was ivm werkzaamheden en moesten toen het onderste rondje 3/4 counter clockwise rijden om bij OF uit te komen. Ook 's ochtends vroeg is het heerlijk rustig. Ontbijtje op bankjes bij OF en dan in alle rust naar Morning Glory Pool lopenMartin & Marianne schreef:Mooi dat je een nacht in Old Faithful hebt.Wij zaten daar vorig jaar in juni. Heerlijk om tegen de avond nog even naar het geiserbassin te lopen als de meeste mensen weg zijn.

Great Sanddunes Lodge kende ik nog niet. Dat ligt inderdaad mooi bij het park. Helaas is er niets beschikbaar op de datum dat wij er langs zouden komen. Best Western in Alamosa had vooral voorkeur van mijn vrouw. Die wil 's avonds graag nog wat zwemmen en in hottub bubbelen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb de site op 'n bureaublad staan als snelkoppeling. Iedere dag even kijken dusMartin & Marianne schreef: De Great Sand Dunes Lodge heeft een mooi zwembad, dus mocht er nog iets vrij komen ...![]()

- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tussen Sheridan en Rapid City doen we Devils Tower aan. Verder hebben we niet veel op de planning staan op die dag. Is het wat om Deadwood nog aan te doen om vanuit daar via de 385 en de 44 naar Rapid City te rijden? (we slapen aan de noordkant van de stad bij de I90 in de buurt)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden verleden jaar een overnachting geboekt in Deadwood en vonden het een hele leuke en gezellige plaats met veel historische gebouwen. Een beetje het oude western gevoel. Ook leuke winkeltjes die 's avonds nog open waren en bars met live muziek. Er ligt een oude begraafplaats waar "wild" Bill Hickok en Calamity Jane zijn begraven.
Wij deden trouwens de route in omgekeerde volgorde:
Denver - Keystone ('s avonds Mount Rushmore)
Keystone (Custer State Park)
Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
Deadwood - Sheridan (via Devil's Tower)
Sherdidan - Cody (ook heel interessant vooral de rit door Bighorn Canyon en het Buffalo Bill museum)
Cody - Yellowstone
etc.
Qua sfeer en ligging t.o.v. Custer State Park zou ik eerder Keystone /Custer / Hill City verkiezen boven Rapid City.
Wij deden trouwens de route in omgekeerde volgorde:
Denver - Keystone ('s avonds Mount Rushmore)
Keystone (Custer State Park)
Keystone - Deadwood (via Badlands NP)
Deadwood - Sheridan (via Devil's Tower)
Sherdidan - Cody (ook heel interessant vooral de rit door Bighorn Canyon en het Buffalo Bill museum)
Cody - Yellowstone
etc.
Qua sfeer en ligging t.o.v. Custer State Park zou ik eerder Keystone /Custer / Hill City verkiezen boven Rapid City.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overdag/in de ochtend vond ik in Deadwood en Lead weinig tot niets te beleven.
Als het mooi weer is is dinosaur park in Radid City misschien nog iets. Je kan bij goed weer erg ver kijken.
Als het mooi weer is is dinosaur park in Radid City misschien nog iets. Je kan bij goed weer erg ver kijken.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Na Rapid City blijven we nog twee nachten in Custer, dus qua sfeer komt het later wel weer goed. Rapid City 'moet' er eigenlijk wel in blijven. Vooral om de stenen/rotsen die mijn vrouw zo mooi vind (lees: grote winkels)IngridZw schreef: Qua sfeer en ligging t.o.v. Custer State Park zou ik eerder Keystone /Custer / Hill City verkiezen boven Rapid City.

Ik denk dat we Deadwood 's middags dan aan doen, maar weet nog niet via welke route we naar Rapid City gaan.
Skyline Drive moet je inderdaad alleen doen voor het uitzicht. De Dino's zijn daar een beetje uit de Fred Flintstone TV serie

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij waren er pas laat in de middag en toen was het wel druk en gezellig in Main street. Lead vonden wij ook niet zo interessant.PSVwally schreef:Overdag/in de ochtend vond ik in Deadwood en Lead weinig tot niets te beleven.
Andries de snelste route vanaf Deadwood is denk ik via de 14 en I 90. Vooral omdat jullie hotel aan de noordkant ligt van RC. Of anders de 385 en 44. Ik had trouwens de overnachtingen in Custer over het hoofd gezien.
2011: Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht