Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door m.wilbers »

Hoi allemaal...! 2 jaar geleden onze droomreis gemaakt naar de USA. New York, Niagara Falls, Washington (inclusief The White House van binnen gezien) door naar Orlando, en helemaal naar Florida en als toetje Miami)
Nu wilden we eerst naar Azie maar hebben besloten eerst dit deel van de USA te bekijken.
We boeken het nu zelf! Wel alles van te voren omdat we geen tijd kwijt willen zijn aan het zoeken hiervan. Vliegtickets al geboekt.
Wat ik lastig vind, zijn de afstanden die je kwijt bent met rijden en dan de parken bekijken. We hoeven niet alles te zien en moeten rekening houden met de kids. Dus tips welkom!

Onze planning:

1 17-7-2016 zondag Los Angeles aankomst/bijkomen van de vlucht/jetlag
2 18-7-2016 maandag Los Angeles 1e verkenning LA
3 19-7-2016 dinsdag Monterey onderweg langs Michael Jacksen Neverland, walvissen spotten/ monterey bay aquarium
4 20-7-2016 woensdag San Fransisco golden gate bridge/fishermans warff/cable car system
5 21-7-2016 donderdag San Fransisco alcatraz island/ aquarium of the bay
6 22-7-2016 vrijdag San Fransisco china town/boat bay tour/california academic of science museum/ golden gate park
7 23-7-2016 zaterdag San Fransisco San Francisco zoo and gardens /exploratorium
8 24-7-2016 zondag Yosemeti Park overnachten in tent Yosemite Bug Rustic Mountain
9 25-7-2016 maandag Yosemeti Park The historic Gold Rush town of Mariposa is 16 km from this resort. California State Mining and Mineral
Museum are 12 km away.
10 26-7-2016 dinsdag Bishop Laws rail museum bishop
11 27-7-2016 woensdag Las Vegas the strip/hotels overnachten in best values inn
12 28-7-2016 donderdag Las Vegas Pawn shop bekijken/shoppen
13 29-7-2016 vrijdag Las Vegas Hoover Dam
14 30-7-2016 zaterdag Bryce Canyon
15 31-7-2016 zondag Moab Canyonland National Park/Arches National Park
16 1-8-2016 maandag Moab raften
17 2-8-2016 dinsdag Page "Grand Canyon South Rim Motel 6 , Lower canelope canyon
18 3-8-2016 woensdag Yavapai Yavapai Lodge at Grand Canyon
19 4-8-2016 donderdag Phoenix waterpark???
20 5-8-2016 vrijdag Palm Springs Yoshua Trees/Palm Springs Air Museum/Mount San Jacinto Aerial Tramway/living desert zoo and
gardens/soak city waterpark
21 6-8-2016 zaterdag San Diego Sea World/Sea Port village
22 7-8-2016 zondag San Diego Balboa Park/San Diego Zoo/Midway Aircraft Carrier
23 8-8-2016 maandag San Diego Old Town State historic park/tijuana mexico?
24 9-8-2016 dinsdag Los Angeles Hollywood Boulevard/Berverly Hills/Universal Studio's
25 10-8-2016 woensdag Los Angeles Page Museum and La Brea Tar Pits
26 11-8-2016 donderdag Los Angeles
27 12-8-2016 vrijdag Los Angeles
28 13-8-2016 zaterdag Los Angeles strand
29 14-8-2016 zondag Dusseldorf
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Marcopstal »

Er zijn mijn inziens toch wel wat bijsturingen noodzakelijk.

- De jetlag bij aankomst zorgt ervoor dat je vroeg wakker bent, profiteer ervan om vroeg te vertrekken. Een volle dag LA vooraan de trip is niet interessant.
- LA - Monterey is op één dag niet realistisch tenzij je de interstate volgt, maar ik denk dat je toch de kustroute wil zien. De afstand is al te ver voor één dag, laat staan om die dag nog Whale watch en het aquarium te doen. Voor beide heb je toch zeker 6 uur nodig. Ideaal is hier dire dagen over te doen: LA - Pismo Beach / Pismo Beach - Monterey / Monterey - SF
- 4 dagen SF is best vrij veel, in het totaal van de reis zou ik er een dag vanaf halen.
- De Yosemite Bug ligt nog een uur van het park verwijderd, dit is dus geen ideale locatie. Op deze wijze heb je te weinig tijd voor Yosemite. Je gaat best voor een verblijf in het park, Curry Village, Housekeeping Camp.
- Hoe denk je in Bishop te komen ? Via de Tioga Pass is dit met stops een te vullen dag, maar er is ook nog Mono Lake en Bodie (toch echt een aanrader)
- Bishop - Las Vegas op één dag geeft je amper tijd voor Death Valley en dat is toch echt zonde.
- In Vegas lijkt het mij toch een must om een strip hotel te boeken.
- Hoover dam vanuit Vegas ? Dat kan , maar kost wel wat tijd en een aantal dagen later sta je in age aan de Glen Canyon dam die maar een ietsje kleiner is.
- Zion ontbreek toch echt in deze route.
- Moab heeft op deze wijze weinig zin. Komende van Bryce is er die dag al weinig tijd, je rijdt immers via Capitol Reef en Arches en Canyonlands verdienen elk wel een volle dag. Hier heb je eigenlijk twee dagen extra nodig als je gaat raften.
- Waar is Monument Valley heen ?
- In Phoenix heb je echt niets te zoeken, dit is een dag die je verliest op deze wijze.
- De plannen richting Palm Springs zijn veel te veel voor één dag.
- Sea World is een gevulde dag, zeker als je nog van Palm Springs komt, ik zie hier geen tijd voor Seaport Village
- De Midway kost je makkelijk 3 tot 4 uur, dit combineren met Balboa Park en de zoo lijkt me niet realistisch. Overigens ligt de Midway vlak bij Seaport Village en een kilometertje van het Gaslamp Quarter
- Je weet dat je met de huurwagen niet naar Tijuana mag ? Het is ook niet de meest veilige plaats !
- Hollywood, Beverly Hills en Universal ga je niet op één dag combineren, dat is teveel van het goede.
- Veel tidj voor LA, tijd die je in de rest van de reis best kan gebruiken.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door m.wilbers »

- 4 dagen SF is best vrij veel, in het totaal van de reis zou ik er een dag vanaf halen.
Naar bovenstaande gaan we kijken of het te combineren valt.
De Yosemite Bug ligt nog een uur van het park verwijderd, dit is dus geen ideale locatie. Op deze wijze heb je te weinig tijd voor Yosemite. Je gaat best voor een verblijf in het park, Curry Village, Housekeeping Camp.


(bug, geen idee wat je bedoelt, zoek ik uit)
Hoe denk je in Bishop te komen ?
Bedoeling via tioga pass
In Vegas lijkt het mij toch een must om een strip hotel te boeken.
simpel,,,,te duur liever minder hieraan besteden en leuke andere dingen doen.
Hoover dam vanuit Vegas ?


(dit doen we wel op deze manier, willen we gezien hebben, en er ook binnen in gaan, kan zijn dat we dit doen als we nog in Vegas zijn. zien we ter plekke)
Zion ontbreek toch echt in deze route.


haha..die mis ik ook..zit vast ergens verstopt, ik check het)
Moab heeft op deze wijze weinig zin.
hier gaan we ook even kritisch naar kijken wat we daadwerkelijk willen. We willen na de 1e overnachting raften in Moab De reis naar Moab toe vullen we met de parken die we tegenkomen
De plannen richting Palm Springs zijn veel te veel voor één dag.
(keuze, staat niets vast)
Je weet dat je met de huurwagen niet naar Tijuana mag ?


gaan met openbaar vervoer, gezien bij 3 opreis!!)


Super thanx....voor nu!
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 21 okt 2015, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten leesbaar gemaakt
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Mrvanilla »

Hoi en welkom op het forum! Je hebt heerlijk lang de tijd voor een prachtige reis als dit. Zoals hierboven al aangegeven race je soms wel langs een aantal zaken. Op zich niet erg, want je bent ruim op tijd dus je kunt nog een hoop aan de route bijschaven.

Als ik jou was zou ik beginnen met voorop te stellen wat échte musts zijn. Om jullie wat meer rust te geven zou ik aanraden San Diego te schrappen, maar misschien is dit voor jullie wel heel belangrijk.

Overigens zou ik ook niet naar Mexico gaan hoor. Ik ben er zelf niet geweest maar de verhalen die ik hoor en lees over Tijuana zijn niet al te best. Het schijnt er een shabby toestand te zijn.

Ik zou ook de eerste dag van jullie vakantie toch al de reis starten, dus niet eerst LA verkennen. Het klopt dat bijna iedereen dan goed vroeg wakker is (vanwege het tijdsverschil) en je kunt die dag dan mooi al een stuk van de kustroute rijden (bijvoorbeeld tot aan de regio Pismo Beach). De kustroute is schitterend, maar niet in een dag te doen.

Van Bishop naar Las Vegas kan wel. Ik deed dat dit jaar ook. Maar ik was wel al eens in Death Valley geweest, dus ik hoefde niet overal meer te stoppen. Kortom: het kan, maar wel krap.

Je tijd voor de omgeving Moab is wel echt te weinig. Zeker met kinderen is een park als Arches echt top. Je kan er klauteren en klimmen en er zijn legio eenvoudige wandelingen.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door SpaceAce »

m.wilbers schreef:
Je weet dat je met de huurwagen niet naar Tijuana mag ?


gaan met openbaar vervoer, gezien bij 3 opreis!!)
Ter info: hier het filmpje: http://3opreis.bnn.nl/bestemming/san-diego
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook wat keuzes maken.
Wel of geen dag LA op het begin van de reis is een keuze. Je bent idd vroeg wakker. Maar sommigen vinden het fijn om niet gelijk een halve dag in de auto te zitten. Toch zou ik dan op het einde toch een dag LA eraf halen.
Langs Neverland rijden..sja.. je ziet behalve een hek echt helemaal niets van huizen of iets dergelijks he..Die liggen achter de heuvels in de bossen. Het ligt ook niet helemaal op de route.

San Francisco kan makkelijk een dag minder overigens. Het aquarium by the bay ligt aan de fishermans wharf. Alcatraz, vooral met kinderen, is hooguit een paar uur.

Je plant de middag van dag 8 en dag 9 voor Yosemite, maar ik zie alleen zaken buiten het park in je to-do lijst staan. Vergeet ook niet dat het wrs druk zal zijn. Ik heb persoonlijk bij Yosemite overigens geen moeite om buiten het park te overnachten.

Op zich is dag 10 en 11 wel te doen op deze manier. Wel beide dagen vroeg vertrekken.

Wel of niet overnachten op de strip is een keuze. Maar je hebt op de strip ook gewoon goedkope hotels (excalibur, luxor, circus circus, stratosphere tower bijvoorbeeld). Maar je zou ook eens in downtown Las Vegas kunnen kijken. Daar heb je ook bekende hotels zoals bv de golden nugget die goed geprijsd zijn. Als het verschil qua prijs niet te groot is zou ik hier toch eens naar kijken. Heeft wel pluspunten voor de Vegas beleving. De vrijdag en zaterdag zijn de duurste dagen in Las Vegas qua overnachtingen. Je hebt op deze manier iig een vrijdag erin zitten wat het altijd duurder maakt.
Hoover dam vanuit Vegas is goed te doen. Ik vind de Glen Canyon dam bij Page in een mooiere omgeving liggen, maar ik vind de hoover dam om de een of andere reden meer gewoon imposanter.

Ik mis Zion ook. Ik zou daar zeker minimaal 1 nacht plannen. Ook omdat je gewoon zeker 5u kwijt bent vanaf Vegas, incl. tijdzone om in Bryce te geraken.

Voor Moab heb je inderdaad op deze manier echt te weinig tijd. Maar een keuze om daar meer dagen te nemen, of ga van Bryce naar Page en ga daar raften onder aan de dam of huur een dag een boot of kano op Lake Powell.

Grand Canyon south rim motel 6 ligt in Williams. Dat ligt nog wel een uur van de grand canyon af. Hoe je het nu gepland hebt zou ik de yavapai lodge en de motel6 omdraaien qua dagen.

Dag 19 heeft helemaal geen nut op deze manier. Gebruik deze dag elders op de route of als tussenstop voor de rit van de Grand Canyon naar Palm Springs. Ik hoop wat je bij dag 20 hebt staan ook allemaal keuzes voor onderweg zijn, want je kan alles wat daar achter staat nooit op 1 dag doen incl. de rit.

De la brea tar pits kost je hooguit een uur. Hollywood blvd (savonds) en Universal zijn wel te combineren op 1 dag. Ik zou dan Beverly Hills bij een andere dag zetten, bv dag 2 van je vakantie.

Laat Tijana uit je vakantie. Behalve dat je daar echt niets te zoeken hebt (crimineel en alleen souveniershops) ben je ook echt niet zo even de grens over. De wachtrijen voor voetgangers zijn snel meer dan een uur (http://traffic.calit2.net/border/border ... ort=250401) en dan sta je op een plek waar heel veel mensen worden opgelicht. De keer dat Dennis met bnn er was heeft hij denk ik gewoon mazzel gehad. Een keer dat die andere gast er was (weet even zijn naam niet) was het toch wat anders.
Elsvr
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 sep 2015, 10:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Elsvr »

Over de reis kan ik niks zeggen aangezien we zelf ook nog maar voor de eerste keer de voorbereidingen aan het maken zijn.Maar wat het hotel in Las Vegas betreft zou ik toch ook eens verder kijken.Als je de reviews op booking.com leest voorspelt het niet veel goeds.Slechte buurt en veel zwervers.Met kinderen zou ik daar toch niet graag zitten dan.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Marcopstal »

(bug, geen idee wat je bedoelt, zoek ik uit)
Staat toch in je eigen overzicht: Yosemite Bug Rustic Mountain

De rit naar Bishop neemt best wel wat tijd in beslag, als je ook tijd wil voor Mono Lake en Bodie kan dit al iets te ver zijn (vroeg vertrekken ??)

Zorg dat je toch voldoende tijd hebt voor Death Valley.

Hoezo een strip hotel te duur ???? Promoties genoeg, zeker als je zorgt dat je in de week in Vegas zit. Het is gewoon doodzonde om in Vegas in een ordinair motel te gaan zitten.

Tijuana zou ik toch echt wel uit het hoofd zetten. Zoals anderen aanhalen: kost veel tijd, veel criminaliteit en dit is niet echt Mexico.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4239
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door ingrid14 »

Mooie plannen hebben jullie.
Ik ben het eens met voorgaande posters dat er nog wat gesleutel nodig is aan de route.

- op dag 2 zou ik al gelijk gaan rijden en dan een tussenstop extra doen tussen LA en SF
- lekker veel tijd in SF maar mits goed plannen kan je hier 1 dag af doen
- ipv het Aquarium in SF zou ik naar het Monterey Bay Aquarium gaan, is veel groter
- geen zin voor een walvistocht in Monterey? dat is erg fijn, zeker met kinderen
- Yosemite: probeer in het park te overnachten, je bent in het weekend in het park en dan is het file rijden om binnen te geraken
- Hoover Dam: ik ga je niet tegenhouden om erheen te gaan maar ... Bij Page ligt de Glen Canyon Dam, ook geen klein dammetje. Het is er veel rustiger en er is ook de mogelijkheid om de dam van binnen te bezoeken EN het is veel minder duur dan de Hoover Dam
- Phoenix zou ik overslaan
- In San Diego zou ik Old Town op een andere dag erbij doen en Tijuana laten vallen, dan krijg je een nacht vrij die je dan bij Zion kan toevoegen

Concreet is dit mijn voorstel
1 17-7-2016 - zon : Los Angeles aankomst/bijkomen van de vlucht/jetlag
2 18-7-2016 - maa : Los Angeles - Pismo Beach (onderweg langs Michael Jacksen Neverland)
3 19-7-2016 - din : Pismo Beach - Monterey
4 20-7-2016 - woe : Monterey : walvissen spotten/ monterey bay aquarium
5 21-7-2016 - don : San Fransisco : golden gate bridge/fishermans warff/cable car system + Alcatraz (early bird bezoek, duurt +/- 3 u)
6 22-7-2016 - vrij : San Fransisco : china town/boat bay tour/california academic of science museum/ golden gate park
7 23-7-2016 - zat : San Fransisco : San Francisco zoo and gardens /exploratorium
8 24-7-2016 - zon : SF - Yosemite (overnachten in het park !!!)
9 25-7-2016 - maa : Yosemite Park (bezoek aan de vallei)
10 26-7-2016 - din : Yosemite - Bishop : via Tioga Pass, eventueel bezoek aan Bodie (ghost town)
11 27-7-2016 - woe : Bishop - Death Valley - Las Vegas : the strip/hotels overnachten in best values inn
12 28-7-2016 - don : Las Vegas : Pawn shop bekijken/shoppen
13 29-7-2016 - vrij : Las Vegas - Zion
14 30-7-2016 - zat : Zion - Bryce Canyon
15 31-7-2016 - zon : Bryce - Moab : Canyonland National Park/Arches National Park (alleen al met rijden ben je een dag bezig)
16 1-8-2016 - maa : Moab
17 2-8-2016 - din : Moab raften
18 3-8-2016 - woe : Moab - Monument Valley
19 4-8-2016 - don : Monument Valley - Page "Grand Canyon South Rim Motel 6 , Lower canelope canyon
20 5-8-2016 - vrij : Page - Grand Canyon (Yavapai Lodge at Grand Canyon)
21 6-8-2016 - zat : Grand Canyon - route 66 van Kingman via Oatman naar Needles
22 7-8-2016 - zon : Kingman of Needles - Palm Springs via Yoshua Trees/Palm Springs Air Museum/Mount San Jacinto Aerial Tramway/living desert zoo and gardens/soak city waterpark
23 8-8-2016 - maa : Palm Springs - San Diego : Sea World/Sea Port village
24 9-8-2016 - din : San Diego : Balboa Park/San Diego Zoo/Midway Aircraft Carrier
25 10-8-2016 - woe : San Diego : Old Town State historic park/tijuana mexico?
26 11-8-2016 - don : Los Angeles : Hollywood Boulevard/Berverly Hills/Universal Studio's
27 12-8-2016 - vrij : Los Angeles : Page Museum and La Brea Tar Pits
28 13-8-2016 - zat : Los Angeles strand
29 14-8-2016 - zon : LA - Dusseldorf

Misschien heb je iets aan onze reisblogs, in 2013 deed ik met mijn zoon een rondje California en in 2012 bezochten we Arizona en Utah.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door PSVwally »

Vergis je overigens ook niet in de pawnshop. Het is heel klein en grote kans dat je niemand herkent die binnen is, want de opnames zijn vaak zonder mensen in de winkel. Overigens liggen Rick's restaurations en counts customs ook dicht in deze buurt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf je route eens uit in een van/naar schema, zonder alle toevoegingen, dan zie je beter wanneer je een reisdag hebt en wanneer je meerdere dagen op dezelfde plaats bent. Voor de steden trek je erg veel tijd uit en voor de parken veel minder. Met kinderen is Zion een aarnrader vind ik, net als voldoende tijd voor Yosemite. Kijk daarvoor eens in onze reisverslagen. In 2006 waren onze kinderen ongeveer even oud als die van jullie nu. Wij zaten tyoen in Housekeeping camp in yosemite, net als in 2002. Onze kinderen vonden dat erg leuk.
Ik zou Moab overslaan, je hebt er nu weinig tijd, en het is jammer om dan ook Capitol reef over te slaan. Je hebt dan tijd om Zion toe te voegen. Twee nachten daar zou mooi zijn.
Bij Page kun je ook raften, dat kan ook in Yosemite als er voldoende sneeuw valt dit jaar. Als je verwacht dat je nog wel eens naar de VS gaat kun je dan Moab bezoeken, bijvoorbeeld in combinatie met denver en Yellowstone.

Marianne
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door m.wilbers »

Hoi allemaal..!
Wat superveel reacties allemaal. Bedankt dat iedereen zoveel moeite doet om een uitgebreide reactie weer te geven waar we wat mee kunnen! Ik draai ze uit en ga ieder verslag bij langs en kijk waar we het moeten bijstellen!
Voor nu eerst THANX!!!! Als we weer een nieuw voorstel hebben horen jullie het!!!!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door PSVwally »

Uitdraaien, haha wow! De meeste tips komen op hetzelfde neer trouwens. Ik zou een word documentje maken.

Wat velen hier doen is een soort roadbook maken. Per dag wat info over de route, evt wat restaurantjes en hotels (of het geboekte hotel voor die avond) neerzetten. Dan hoef je dat ter plekke ook niet meer uit te zoeken.
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door hke »

Hallo

Ik ben ook een paar met mijn gezin geweest. 2 jongens van ook ooit 10 en 12 jr.
zij vonden de combi van alles juist zo mooi.

yosemite, las vegas, zion, boot huren etc.

bekijk anders ook eens onze weblogs.

succes met keuzes maken.

Hans.
m.wilbers
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 okt 2013, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: emmen

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door m.wilbers »

dagen datum dag plaats te doen/zien
1 17-7-2016 zondag Los Angeles aankomst/bijkomen van de vlucht/jetlag
2 18-7-2016 maandag La--> pismo beach 190 mile -3.19 uur. (na 2,5 uur neverland onderweg. hotel 6 pismo beach
3 19-7-2016 dinsdag Pb--> Monterey 154 mile- 2.21 uur walvissen spotten einde mddagof morgenvroeg/ monterey bay aquarium
4 20-7-2016 woensdag monterey-->San Fransisco 120 miles -2,5 uur (eerst ochtend walvisspotten golden gate bridge/fishermans warff/cable
car system
5 21-7-2016 donderdag San Fransisco OCHTEND earley bird tour alcatraz island/ aquarium of the bay
6 22-7-2016 vrijdag San Fransisco china town/boat bay tour/california academic of science museum/ golden gate park
7 23-7-2016 zaterdag San Fransisco San Francisco zoo and gardens /exploratorium
8 24-7-2016 zondag San Fransisco -->Yosemeti Park 165 miles 3uur overnachten in tent Yosemite Bug Rustic Mountain Resort Today's Value
Deal check in v.a. 15:00 6979 Highway 140, Midpines, CA 95345
9 25-7-2016 maandag Yosemeti Park The historic Gold Rush town of Mariposa is 16 km from this resort. California State
Mining and Mineral Museum are 12 km away.
10 26-7-2016 dinsdag Y.P. -->Bishop 176 miles -3 uur Laws rail museum bishop/ Eerst nog naar BODIE (tioga pass)ghost town
11 27-7-2016 woensdag Bishop-->Las Vegas 3uur Deaht Valley badwater, zabriskie, dantes view * spookstadjes mint, en ballarat
leadfield the strip/hotels overnachten in best values inn
12 28-7-2016 donderdag Las Vegas Hooverdam, 40 min. rijden, Aqua parc vandaag?
13 29-7-2016 vrijdag Las Vegas--> Hurricane 2,5 uur rijden Zion national park Springdale (weepoing rock trail, Riverside walk
14 30-7-2016 zaterdag Zion --> Bryce 4 uur Bryce Canyon avond: Thors Hammer
15 31-7-2016 zondag Bryce -->Moab 279 miles 5 uur Canyonland National Park/Arches National Park
16 1-8-2016 maandag Moab raften
17 2-8-2016 dinsdag Moab-->Page 4,5 uur Onderweg door Monument Valley (cowboy films opgenomen)Lake Powell

18 3-8-2016 woensdag Page -->Yavapai Grand canyon. Yavapai Lodge Horseshoe bend (eerst ochtend lower cenalope canyon)
19 4-8-2016 donderdag Grand canyon -->Needles Quality Inn dan door naar Calico Ghost town (2 uur rijden, 144 mijl)
20 5-8-2016 vrijdag Needles --> Palm Springs *eerst doorrijden naar CABAZON (+- 25 min, voor hele grote dino's)
Yoshua Trees/Palm Springs Air Museum/Mount San Jacinto Aerial
Tramway/living desert zoo and gardens/soak city waterpark (keuze)
21 6-8-2016 zaterdag P.S.-->San Diego Eerst 2 uur rijden naar Safaripark San D
22 7-8-2016 zondag San Diego Balboa Park/San Diego Zoo/Midway Aircraft Carrier/Old Town State historic park)
23 8-8-2016 maandag San Diego Seaworld
24 9-8-2016 dinsdag S.D.-->Los Angeles Onderweg naar legoworld

25 10-8-2016 woensdag Los Angeles Page Museum and La Brea Tar Pits
26 11-8-2016 donderdag Los Angeles Hollywood Boulevard/Berverly Hills/Universal Studio's
27 12-8-2016 vrijdag Los Angeles aquatic parc of iets anders
28 13-8-2016 zaterdag Los Angeles strand
29 14-8-2016 zondag Dusseldorf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het even wat korter opgeschreven, dan is duidelijker te zien hoe lang je overal bent:

17-jul zo naar LA
18-jul ma LA - Pismo Beach
19-jul di Pismo Beach - Monterey
20-jul wo Monterey - SF
21-jul do SF
22-jul vr SF
23-jul za SF
24-jul zo SF - Yosemite
25-jul ma Yosemite
26-jul di Yosemite - Bishop
27-jul wo Bishop - Las Vegas
28-jul do Las Vegas
29-jul vr Las Vegas - Hurricane
30-jul za Hurricane - Bryce
31-jul zo Bryce - Moab
1-aug ma Moab
2-aug di Moab - Page
3-aug wo Page - Grand Canyon
4-aug do Grand Canyon - Needles
5-aug vr Needles - Palm Springs
6-aug za Palm Springs - San Diego
7-aug zo San Diego
8-aug ma San Diego
9-aug di San Diego - LA
10-aug wo LA
11-aug do LA
12-aug vr LA
13-aug za LA
14-aug zo LA

Eigenlijk is er niet veel veranderd tov je eerste voorstel. Wel een nacht Zion, maar dat is nog steeds weinig vind ik. De tijd voor de steden vind ik bijzonder ruim. Zijn al die pretparken nodig? Is het niet leuker om wat dingen te foen die je in Europa niet zo snel ziet? Zoals een bezoek aan Arches en Canyonlands als je toch in Moab bent, een wandeling in Capitol Reef, naar Goblin Vlaley etc etc.

Waarom voor Yosemite niet iets in het park zoeken? Dat was al eerder geadviseerd, ik begrijp ook niet wat je precies bedoelt met Mariposa.
Je hebt al heel weinig tijd voor het park, ga daarom niet te ver van het park af zitten.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 25 jan 2016, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door PSVwally »

Het is echt af en toe lastig lezen, maar ik denk dat ik je route aardig kan overzien.
Laat je niet teveel leiden met die rijtijden. Doordat je onderweg stops maakt of soms gewoon file of wegwerkzaamheden hebt klopt daar vaak niet veel van. Het zijn meer tijden als je de route direct zou rijden.
2 18-7-2016 maandag La--> pismo beach 190 mile -3.19 uur. (na 2,5 uur neverland onderweg. hotel 6 pismo beach
Niet om je hevig teleur te willen stellen, maar bij Neverland is echt hele hele helemaal niets te beleven of te zien. Het ligt achter een heuvelrug en het enige wat je kan bekijken is een hek. Ik ben ook een MJ fan, maar ik zou je dan aanraden om de villa in hollywood waar hij overleden is te bekijken en voor Neverland niet om te rijden. Het is ook voor een groot deel leeggehaald trouwens.

Hetzelfde geldt voor Bishop - Las Vegas via death valley... dat ga je echt niet in 3u voor elkaar krijgen, zelfs niet als directe route. Dan is het nog eerder een uur of 5. Ballarat ligt ook helemaal niet op je route. Dat is vanuit dv eerder terug richting ridgecrest. Let op met je huurauto als je echt leadfield wilt bezoeken, want dat is nou een plek waar je niet veel mensen tegen gaat komen en je wilt daar dus geen panne krijgen op die zandweg in die hitte. Hou er ook rekening mee dat lopend vanaf je hotel in Vegas the strip verder weg is dan je denkt. Je gaat ook niet veel tijd hebben deze dag om nog veel hotels te bekijken.

Je tijd voor Moab blijft gewoon enorm kort..Misschien de snelste weg naar Moab nemen vanuit Bryce ipv de mooiste weg?

Probeer de horseshoe bend op dag 17 toch al mee te nemen. Je komt anders, als je ook antelope canyon nog moet doen, echt pas dik in de middag bij de Grand Canyon aan. Horseshoe bend en antelope canyon samen kosten je met het rijden ed. zeker een uur of 3

Dag 19 kan helemaal niet? Calico ghost town ligt meer dan 2u voorbij Needles? Dat ligt bij Barstow. Dat is meer dan 4.5u op en neer rijden? Calico kan op dag 20, maar dan moet je je route omgooien en heb je geen tijd voor alle andere zaken. Dus laat calico zitten zou ik zeggen.
Hannes
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jan 2016, 03:02
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door Hannes »

In San Francisco zou ik je zeker aanraden om naar het Mission District te gaan (en ook Dolores Park - ligt vlakbij elkaar). Was voor mij leukste buurt van SF!
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door toetjero »

Mijn eerste indruk is: Wat een vol schema, veel pretparken en weinig natuur, maar jullie moeten zelf de keuzes maken!
Het is voor kinderen ook weleens lekker om een dagje niks in te plannen.
Het is ook heerlijk om een halve dag wat te doen en een keertje lekker te zwemmen bij het hotel, of winkeltjes te bekijken nabij het hotel.

Bryce-Moab; het is te doen, maar je mist Capitol Reef, dat heel erg mooi is.
Moab: ochtend raften, dag Arches Park, dag Canyonland en Island of the sky, en je zit al op drie hele dagen.
Ik weet dat er forumleden zijn die een villa hebben gehuurd in Moab, met zwembad. Is na twee weken zo reizen ook wel een soort rust moment.
Page: ook daar is het prettig om een dag extra te hebben en Lake Powell of op te recreëren
In Yosemite kun je gerust twee of drie hele dagen rondbrengen. Je kunt er lopen, fietsen, zwemmen met een band op de rivier.
Je kunt whalewatchen in Monterey, maar wij hebben dit gedaan in San Diego. Wij hebben in augustus daar ook vele walvissen en dolfijnen gezien.
Het voordeel is denk dat je daar minder last hebt van zeeziekte en het was heerlijk op de boot in korte broek met trui, terwijl jij je in Monterey erg warm aan moet kleden.

Nogmaals het zijn jullie keuzes, succes ermee!
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis m.wilbers: USA West juli aug 2016 met kids van 10 en 12

Bericht door SpaceAce »

toetjero schreef:Mijn eerste indruk is: Wat een vol schema, veel pretparken en weinig natuur, maar jullie moeten zelf de keuzes maken!
Wát is er mis met veel pretparken (en weinig natuur)??? :lol: :lol: :mrgreen:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer