Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ElsVr: eerste keer zuidwesten + Hawai Big Island
Reis ElsVr: eerste keer zuidwesten + Hawai Big Island
Dag allemaal,
Ik had graag eens de visie van de kenners hier op het forum gehad over de reis die we volgende zomer gepland hebben. Er is nog niks geboekt, dus aanpassingen kunnen nog gemaakt worden. We zijn geen wandelaars, hier en daar eens een stukje wandelen is prima, maar geen trektochten.
De reis zou zijn van rond 23/7/2016 tot rond 15/8/2016, opschuiven naar een paar dagen later kan nog, vroeger niet aangezien onze zoon hertentamens kan hebben tot 22/7/2016.
dag 1: vlucht van Amsterdam naar LA met aankomst om 11.45u
dag 2: LA
dag 3: Palm Springs
dag 4: Needles
dag 5: Grand Canyon
dag 6: Page : Antelope Canyon,Horseshoe Bend
dag 7: Zion en eventueel ook Bryce Canyon
dag 8: las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Visalia
dag 11:Yosemite
dag 12: San Francisco
dag 13: San Francisco
dag 14: Pismo Beach
dag 15: om 17.15u vlucht naar Big Island
dag 16: Big Island
dag 17: Big Island
dag 18: Big Island
dag 19: Big Island
dag 20: Big Island
dag 21: Big Island en 's avond vlucht terug naar LA
dag 22: LA
dag 23: LA en om 13.45u vlucht terug naar Amsterdam
Is dit haalbaar? Zou er iemand iets aan veranderen en zo ja,wat?
Het enige hotel dat voor mij al vaststaat is het Bellagio in Las Vegas. Daar wil ik absoluut gelogeerd hebben. Voor de andere plaatsen zijn tips wat betreft hotels ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Els
Ik had graag eens de visie van de kenners hier op het forum gehad over de reis die we volgende zomer gepland hebben. Er is nog niks geboekt, dus aanpassingen kunnen nog gemaakt worden. We zijn geen wandelaars, hier en daar eens een stukje wandelen is prima, maar geen trektochten.
De reis zou zijn van rond 23/7/2016 tot rond 15/8/2016, opschuiven naar een paar dagen later kan nog, vroeger niet aangezien onze zoon hertentamens kan hebben tot 22/7/2016.
dag 1: vlucht van Amsterdam naar LA met aankomst om 11.45u
dag 2: LA
dag 3: Palm Springs
dag 4: Needles
dag 5: Grand Canyon
dag 6: Page : Antelope Canyon,Horseshoe Bend
dag 7: Zion en eventueel ook Bryce Canyon
dag 8: las Vegas
dag 10: Visalia
dag 11:Yosemite
dag 12: San Francisco
dag 13: San Francisco
dag 14: Pismo Beach
dag 15: om 17.15u vlucht naar Big Island
dag 16: Big Island
dag 17: Big Island
dag 18: Big Island
dag 19: Big Island
dag 20: Big Island
dag 21: Big Island en 's avond vlucht terug naar LA
dag 22: LA
dag 23: LA en om 13.45u vlucht terug naar Amsterdam
Is dit haalbaar? Zou er iemand iets aan veranderen en zo ja,wat?
Het enige hotel dat voor mij al vaststaat is het Bellagio in Las Vegas. Daar wil ik absoluut gelogeerd hebben. Voor de andere plaatsen zijn tips wat betreft hotels ook welkom.
Alvast bedankt voor het meedenken,
Els
Re: Reis ElsVr eerste keer zuidwesten+ Hawai Big Island
Ik zou persoonlijk langer in zion blijven. Wij hebben in 2011 1 nacht bryce en 1 nacht zion gedaan en dat vond ik echt te weinig achteraf. Ik mis ook death valley en yosemite is 1 dag ook te weinig. Mijn inziens is het erg gehaast en zou ik zelf overwegen om hawai te skippen.
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dag 2 zal je nodig hebben op je trip, hier blijf je best niet in LA.
Dag 7 is eigenlijk al te weinig op zich voor Zion laat staan als je ook nog naar Bryce wil.
Dag 10: als je van Vegas komt heb je in principe in juli niets in Visalia te zoeken. Voor Sequoia heb je te weinig tijd, besteed deze dag aan Death Valley en logeer daar of in Lone Pine las je de volgende dag naar Yosemite wil. De bete route is via de Tioga Pass.
Dag 11: de tijd voor Yosemite is eigenlijk te kort.
Dag 14: SF - Pismo Beach is al een flinke eind voor één dag, geeft je weinig tijd om van de kustroute te genieten.
23 dagen is eigenlijk perecft voor een rondje zuidwest, zonde Hawai erbij
Dag 7 is eigenlijk al te weinig op zich voor Zion laat staan als je ook nog naar Bryce wil.
Dag 10: als je van Vegas komt heb je in principe in juli niets in Visalia te zoeken. Voor Sequoia heb je te weinig tijd, besteed deze dag aan Death Valley en logeer daar of in Lone Pine las je de volgende dag naar Yosemite wil. De bete route is via de Tioga Pass.
Dag 11: de tijd voor Yosemite is eigenlijk te kort.
Dag 14: SF - Pismo Beach is al een flinke eind voor één dag, geeft je weinig tijd om van de kustroute te genieten.
23 dagen is eigenlijk perecft voor een rondje zuidwest, zonde Hawai erbij
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hawai skippen is geen optie,verblijf op Hawai met 1 dag inkorten eventueel wel.Wij hebben overwogen om Yosemite te skippen omdat dat ons het minste aanspreekt,toch voor wat we op filmpjes en fotos gezien hebben.Death Valley in juli hebben ze ons afgeraden.Désirée schreef:Ik zou persoonlijk langer in zion blijven. Wij hebben in 2011 1 nacht bryce en 1 nacht zion gedaan en dat vond ik echt te weinig achteraf. Ik mis ook death valley en yosemite is 1 dag ook te weinig. Mijn inziens is het erg gehaast en zou ik zelf overwegen om hawai te skippen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bekijk eens wat andere routes hier op het forum, en lees wat reisverslagen. Je zult dan merken dat je met 23 dagen al niet ruim zit voor een rondje zuidwesten.
Neem voldoende tijd voor de parken. Je hoeft echt geen lange trektochten te maken maar je kunt overal leuk wandelen of andere actiiteiten ondernemen. Het is jammer om daar geen tijd voor te hebben.
En DV: hoezo afgeraden? Ja, het is warm, heet, maar dat maakt het een geweldige belevenis. Je hoeft er niet veel te doen, maar de uitzichtpunten en de route op zich zijn de moeite waard.
Wij hebben het meerdere keren in de zomer bezocht met onze kinderen. Zie daarvoor - en voor Yosemite - bijvoorbeeld ons 2004 en 2006-verslag.
Als Yosemite je niet aanspreekt, sla het dan over. Die ene nacht heeft geen zin.
Marianne
Neem voldoende tijd voor de parken. Je hoeft echt geen lange trektochten te maken maar je kunt overal leuk wandelen of andere actiiteiten ondernemen. Het is jammer om daar geen tijd voor te hebben.
En DV: hoezo afgeraden? Ja, het is warm, heet, maar dat maakt het een geweldige belevenis. Je hoeft er niet veel te doen, maar de uitzichtpunten en de route op zich zijn de moeite waard.
Wij hebben het meerdere keren in de zomer bezocht met onze kinderen. Zie daarvoor - en voor Yosemite - bijvoorbeeld ons 2004 en 2006-verslag.
Als Yosemite je niet aanspreekt, sla het dan over. Die ene nacht heeft geen zin.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Hawai een must is zou ik het rondje drastisch inkorten. Bijvoorbeeld door een one way SF - LA te doen. Of begin in Las Vegas en rij via Zion, Bryce etc naar de GC en dan naar LA.
Marianne
Marianne
Wat we ook al overwogen hebben is een vlucht van Las Vegas naar San Francisco in plaats van dat stuk te rijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou ik heel jammer vinden, het is een prachtige route, door Death Valley, langs de 395 en over de Tioga Pass. Je zou dat in 2 dagen kunnen doen, dus met een vlucht win je hooguit een dag en het is een hoop gedoe en extra kosten (zijn jullie met 3 personen?). Het blijft echt te krap, ook met een binnenlandse vlucht.
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen? Of de voorbeeldroute hier bekeken? Heb je het idee dat dat allemaal te langzaam gaat?
Marianne
Heb je al eens wat reisverslagen gelezen? Of de voorbeeldroute hier bekeken? Heb je het idee dat dat allemaal te langzaam gaat?
Marianne
-
Elianne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hoi,
Wij hebben in 2008 een 16 daagse trip gemaakt door het zuidwesten voordat we door vlogen naar Florida voor 10 dagen Disney met vrienden.
Onze route was als volgt :
dag 1 : Amsterdam - LA, overnachting in Pasadena
dag 2 : LA-Kingman AZ
dag 3 : Kingman AZ - Grand Canyon, overnachting in Tusayan
dag 4 : Grand Canyon - Kayenta ( Monument Valley )
dag 5 : Kayenta - Torrey ( Capitol Reef )
dag 6 : Torrey - Tropic ( UT scenic byway 12 )
dag 7 : Tropic - Zion NP ( Bryce NP ), overnachting in Springdale
dag 8 : Zion NP
dag 9 : Zion - Page ( Horseshoe Bend, Antelope Canyon )
dag 10 : Page - Las Vegas
dag 11 : Las Vegas
dag 12 : Las Vegas - Santa Barbara
dag 13 : Santa Barbara - Monterey
dag 14 : Monterey - SFO
dag 15 : SFO
dag 16 : SFO - Miami
Florida vakantie.
Nu moet ik wel zeggen dat we de route toen op het laatst nog hebben verlegd van Las Vegas via de kustweg naar SFO, omdat er toen in de buurt van Yosemite forse bosbranden waren.
Ook hebben we Page er op het laatst tussen gepropt omdat mijn man foto's had gezien van Antelope Canyon en dat toch wel heel spectaculair vond.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel plezier met puzzelen verder !
Groetjes
Elianne
Wij hebben in 2008 een 16 daagse trip gemaakt door het zuidwesten voordat we door vlogen naar Florida voor 10 dagen Disney met vrienden.
Onze route was als volgt :
dag 1 : Amsterdam - LA, overnachting in Pasadena
dag 2 : LA-Kingman AZ
dag 3 : Kingman AZ - Grand Canyon, overnachting in Tusayan
dag 4 : Grand Canyon - Kayenta ( Monument Valley )
dag 5 : Kayenta - Torrey ( Capitol Reef )
dag 6 : Torrey - Tropic ( UT scenic byway 12 )
dag 7 : Tropic - Zion NP ( Bryce NP ), overnachting in Springdale
dag 8 : Zion NP
dag 9 : Zion - Page ( Horseshoe Bend, Antelope Canyon )
dag 10 : Page - Las Vegas
dag 11 : Las Vegas
dag 12 : Las Vegas - Santa Barbara
dag 13 : Santa Barbara - Monterey
dag 14 : Monterey - SFO
dag 15 : SFO
dag 16 : SFO - Miami
Florida vakantie.
Nu moet ik wel zeggen dat we de route toen op het laatst nog hebben verlegd van Las Vegas via de kustweg naar SFO, omdat er toen in de buurt van Yosemite forse bosbranden waren.
Ook hebben we Page er op het laatst tussen gepropt omdat mijn man foto's had gezien van Antelope Canyon en dat toch wel heel spectaculair vond.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel plezier met puzzelen verder !
Groetjes
Elianne
Er zitten in de meeste reisverslagen wel lange wandelingen in,die wij dus absoluut niet van plan zijn om te doen.
Als we een maand weg konden zouden we het echt wel doen,maar die mogelijkheid zit er jammer genoeg niet in.We zijn geen grote natuurliefhebbers maar een aantal zaken willen we gewoon wel eens gezien hebben.Dit zal voor de meesten hier wel vreemd klinken,maar ieder zijn voorkeuren neem ik aan
We zijn met vier personen,onze " kinderen " zijn tegen dan 18 en 21.
We hebben 2 dagen Las Vegas voorzien,maar dat is ook met de bedoeling om van daaruit nog iets van uitstappen te doen.Vegas willen we vooral s avonds verkennen.
Bedankt Eliane,die routes ga ik ook eens bekijken!
Als we een maand weg konden zouden we het echt wel doen,maar die mogelijkheid zit er jammer genoeg niet in.We zijn geen grote natuurliefhebbers maar een aantal zaken willen we gewoon wel eens gezien hebben.Dit zal voor de meesten hier wel vreemd klinken,maar ieder zijn voorkeuren neem ik aan
We zijn met vier personen,onze " kinderen " zijn tegen dan 18 en 21.
We hebben 2 dagen Las Vegas voorzien,maar dat is ook met de bedoeling om van daaruit nog iets van uitstappen te doen.Vegas willen we vooral s avonds verkennen.
Bedankt Eliane,die routes ga ik ook eens bekijken!
-
wainsie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi hoi,
Je kunt naar mijn post van dit voorjaar kijken, ik heb deels dezelfde reis gemaakt.
Wat tips:
- Hotels onderweg hoef je niet perce te boeken, keus genoeg on the road. (Las Vegas uiteraard wel.)
- Bryce / Zion op 1 dag lukt niet, dan rij je er alleen maar doorheen.
- LA kun je in 2 dagen prima doen. (1 dag Hollywood / 1 dag St. Monica en Venice Beach.)
- Death Valley een dag voor uittrekken, ik ben van Ridgecrest (CA) door Death Valley naar Las Vegas gereden.
- Kustroute (San Francisco - LA) heb ik in 2 dagen gedaan, rijden gaat niet altijd even snel en je moet vaak uitstappen;))
- Vergeet de "Road trip" niet, een van de mooiste delen van de reis;)
Waarom perce het Bellagio? Je kunt ook goedkoper slapen en het Bellagio gewoon binnenlopen.
Have fun met de voorbereiding en groetjes,
John
Je kunt naar mijn post van dit voorjaar kijken, ik heb deels dezelfde reis gemaakt.
Wat tips:
- Hotels onderweg hoef je niet perce te boeken, keus genoeg on the road. (Las Vegas uiteraard wel.)
- Bryce / Zion op 1 dag lukt niet, dan rij je er alleen maar doorheen.
- LA kun je in 2 dagen prima doen. (1 dag Hollywood / 1 dag St. Monica en Venice Beach.)
- Death Valley een dag voor uittrekken, ik ben van Ridgecrest (CA) door Death Valley naar Las Vegas gereden.
- Kustroute (San Francisco - LA) heb ik in 2 dagen gedaan, rijden gaat niet altijd even snel en je moet vaak uitstappen;))
- Vergeet de "Road trip" niet, een van de mooiste delen van de reis;)
Waarom perce het Bellagio? Je kunt ook goedkoper slapen en het Bellagio gewoon binnenlopen.
Have fun met de voorbereiding en groetjes,
John
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Het is mij wel duidelijk dat de vluchten nog niet vastliggen. Daar kan je nog wel wat in winnen. Gaan er geen vluchten van San Francisco of Oakland naar Big Island??
Doch zou ik er ook voor kiezen om in Las Vegas of Phoenix te starten. Die 1.5e dag die je wint scheelt al veel op je route. Ik heb gelijk ook die ene dag van Hawaii gehaald. Gaan er geen vluchten vanaf San Francisco naar Big Island?
dag 1: vlucht van Amsterdam naar Las Vegas/Phoenix
dag 2 : Las Vegas/Phoenix - Grand Canyon
dag 3 : Grand Canyon - Page
dag 4: Page
dag 5: Page - Bryce
dag 6: Bryce - Zion
dag 7: Zion
dag 8: Zion - las Vegas
dag 10: Las Vegas - Death Valley
dag 11: Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13:Yosemite
dag 14: Yosemite - SF
dag 15: SF
dag 16: SF - vlucht naar Big Island
Moet je persé een rondje LA maken, dan zou ik een keuze maken om bv of alleen de Grand Canyon in Arizona en Page, Zion en Bryce over te slaan op deze reis. Voorbeeld 1. Of om Yosemite, San Francisco en de kustroute eruit te laten en van Las Vegas via Death Valley terug naar LA te rijden. Voorbeeld 2.
Voorbeeld 1:
dag 1: vlucht van Amsterdam naar LA
dag 2 : LA - Kingman
dag 3 : Kingman - Grand Canyon
dag 4: Grand Canyon - Las Vegas
dag 5: Las Vegas
dag 6: Las Vegas - Death Valley.
dag 7: Death Valley - Mammoth Lakes
dag 8: Mammoth Lakes - Yosemite
dag 9: Yosemite
dag 10: Yosemite - San Francisco
dag 11: SF
dag 12: SF - Monterey
dag 13: Monterey - Pismo Beach
dag 14: Pismo Beach - LA
dag 15: LA
dag 16: LA - vlucht naar Big Island
Je kan hier 2 dagen winnen door van Las Vegas door Death Valley naar bv Bishop te rijden en de dag erna door naar Yosemite. En als je bv geen walvistocht of het aquarium in Monterey wilt doen kan je de kustroute ook in 2 dagen doen door ipv te stoppen in Monterey en Pismo Beach 1 stop te maken tussen SF en LA rond Cambria. Je kan dan 2 dagen elders inzetten, maar je hebt niet genoeg tijd voor zowel Page, Bryce als Zion erin te doen.
Voorbeeld 2:
dag 1: vlucht van Amsterdam naar los Angeles
dag 4: Grand Canyon - Page
dag 5: Page
dag 6: Page - Monument Valley
dag 7: Monument Valley - Capitol Reef (via ut95)
dag 8: Capitol Reef - Bryce (via ut12)
dag 9: Bryce - Zion
dag 10: Zion
dag 11: Zion - Las Vegas
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - Death Valley
dag 14: Death Valley - Los Angeles
In deze route de 2 mooiste wegen van het zuidwesten. Je zou als je meer tijd in de steden wilt hebben hier kunnen kiezen om van de Grand Canyon naar Page te rijden en dan Bryce en Zion. Je haalt dan Monument Valley en Capitol Reef uit de route. Dan kun je 2 dagen elders bijplaatsen. Je hebt in deze route geen tijd om bv deze dagen voor Yosemite - SF of de kustroute in te zetten.
Doch zou ik er ook voor kiezen om in Las Vegas of Phoenix te starten. Die 1.5e dag die je wint scheelt al veel op je route. Ik heb gelijk ook die ene dag van Hawaii gehaald. Gaan er geen vluchten vanaf San Francisco naar Big Island?
dag 1: vlucht van Amsterdam naar Las Vegas/Phoenix
dag 2 : Las Vegas/Phoenix - Grand Canyon
dag 3 : Grand Canyon - Page
dag 4: Page
dag 5: Page - Bryce
dag 6: Bryce - Zion
dag 7: Zion
dag 8: Zion - las Vegas
dag 10: Las Vegas - Death Valley
dag 11: Death Valley - Mammoth Lakes
dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite
dag 13:Yosemite
dag 14: Yosemite - SF
dag 15: SF
dag 16: SF - vlucht naar Big Island
Moet je persé een rondje LA maken, dan zou ik een keuze maken om bv of alleen de Grand Canyon in Arizona en Page, Zion en Bryce over te slaan op deze reis. Voorbeeld 1. Of om Yosemite, San Francisco en de kustroute eruit te laten en van Las Vegas via Death Valley terug naar LA te rijden. Voorbeeld 2.
Voorbeeld 1:
dag 1: vlucht van Amsterdam naar LA
dag 4: Grand Canyon - Las Vegas
dag 5: Las Vegas
dag 6: Las Vegas - Death Valley.
dag 7: Death Valley - Mammoth Lakes
dag 8: Mammoth Lakes - Yosemite
dag 9: Yosemite
dag 10: Yosemite - San Francisco
dag 11: SF
dag 12: SF - Monterey
dag 13: Monterey - Pismo Beach
dag 14: Pismo Beach - LA
Je kan hier 2 dagen winnen door van Las Vegas door Death Valley naar bv Bishop te rijden en de dag erna door naar Yosemite. En als je bv geen walvistocht of het aquarium in Monterey wilt doen kan je de kustroute ook in 2 dagen doen door ipv te stoppen in Monterey en Pismo Beach 1 stop te maken tussen SF en LA rond Cambria. Je kan dan 2 dagen elders inzetten, maar je hebt niet genoeg tijd voor zowel Page, Bryce als Zion erin te doen.
Voorbeeld 2:
dag 1: vlucht van Amsterdam naar los Angeles
dag 4: Grand Canyon - Page
dag 5: Page
dag 6: Page - Monument Valley
dag 7: Monument Valley - Capitol Reef (via ut95)
dag 8: Capitol Reef - Bryce (via ut12)
dag 9: Bryce - Zion
dag 10: Zion
dag 11: Zion - Las Vegas
dag 12: Las Vegas
dag 13: Las Vegas - Death Valley
dag 14: Death Valley - Los Angeles
In deze route de 2 mooiste wegen van het zuidwesten. Je zou als je meer tijd in de steden wilt hebben hier kunnen kiezen om van de Grand Canyon naar Page te rijden en dan Bryce en Zion. Je haalt dan Monument Valley en Capitol Reef uit de route. Dan kun je 2 dagen elders bijplaatsen. Je hebt in deze route geen tijd om bv deze dagen voor Yosemite - SF of de kustroute in te zetten.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid. Door je route op de van en naar manier uit te schrijven schep je veel meer duidelijkheid. In jouw route heb je geen 2 dagen Las Vegas, want je moet nog van Bryce of Zion naar Las Vegas. Ok, dat dit in dit geval niet zo heel ver is geeft je nog bijna 2 volle dagen in Vegas, maar het gaat even om het idee. Dag 12 in je oorspronkelijke route ben je bv zeer waarschijnlijk pas in de middag in San Francisco.We hebben 2 dagen Las Vegas voorzien, maar dat is ook met de bedoeling om van daaruit nog iets van uitstappen te doen.Vegas willen we vooral s avonds verkennen.
Let op dat je je hier zeker niet op verkijkt. De meesten doen toch echt hooguit 1 of 2 'lange' wandelingen. Namelijk een lange wandeling in Zion (Angels Landing, Observation Point of the Narrows als lange wandeling) en evt. (een deel van) de panoramatrail in Yosemite. Voor de rest zie je hier echt niet zo heel veel lange wandelingen langskomen. Ik noem mezelf ook geen wandelaar, al moet ik wel zeggen dat ik dit in Amerika wel veel meer ben gaan waarderen. Je moet immers bij veel parken toch echt de auto uit om iets te bekijken. Maar dat wil echt niet zeggen dat je uren moet lopen. Zie je op internet bijvoorbeeld dat Zion je niet zo heel erg veel aantrekt dan kan je daar ook met 1 dag toe (al is het daar ook gewoon lekker om een dag bij het zwembad door te brengen of/en een wasje te doen) en kan je een dag elders bijzetten.Er zitten in de meeste reisverslagen wel lange wandelingen in,die wij dus absoluut niet van plan zijn om te doen.
De grand canyon kan je al heel goed doen met viewpoints. Je zal voor het Hopi deel de shuttlebus moeten nemen, maar als je geen zin hebt om bv een klein stukje omlaag te lopen om wat uit de drukte te geraken. Geen probleem. Je ziet het ook goed vanaf de rand.
Page. Horseshoe bend is een minuut of 15/20 heen en ook zoiets terug vanaf de parkeerplaats. Je zal er zeker ook een klein half uur blijven kijken. De lower antelope canyon zal qua lopen ongeveer een uur in beslag nemen vanaf het moment dat de gids je meeneemt. (en je gaat traag zodat je veel foto's kunt nemen)
Bryce heeft net als de grand canyon veel viewpoints waar je veel van het park door kunt bekijken. Velen lopen de navajotrail, al dan niet in combinatie met een aanliggende wandeling. De navajotrail kost je rond de 1.5u
Zion is een park met lange en korte wandelingen. Dit park is behalve de weg die door het park loopt niet bereikbaar met de auto en je zal de shuttlebus moeten nemen naar het 'voor autoverkeer afgesloten' deel van het park. Hier heb je dus veel lange en korte wandelingen. Kijk op http://www.ontdek-amerika.nl of je er interessante korte wandelingen tussen ziet.
Death Valley is gewoonweg te heet voor lange wandelingen. Stops bij Dantes View, Zabriskie Point en Badwater en een kleine wandeling bij de Mesquite Zand duinen zijn echt niet lang.
Yosemite NP heeft allerlei viewpoints waar je vlakbij met de auto kunt parkeren, maar ook korte en (middel) lange wandelingen. Maar met de viewpoints en de korte wandelpaden rond Yosemite Village kan je al een flinke dag bezig zijn.
Waarom willen jullie absoluut naar Hawaii als jullie geen natuurliefhebbers zijn? Ik ben in 2004 op Big Island geweest en buiten natuur is daar niet veel te zien.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Re: Reis ElsVr: eerste keer zuidwesten + Hawai Big Island
Oké,beetje vreemd om me te moeten verantwoorden over waar we wel naartoe willen,maar geen probleem.Zoals ik al zei zijn we geen grote natuurliefhebbers,dat betekent niet dat we absoluut geen tijd in de natuur willen doorbrengen.Zoals elke reis die je met verschillende personen maakt is het altijd een compromis van de verschillende voorkeuren.Mijn zoon wil heel graag naar Hawaii ,er waren twee eilanden die zijn voorkeur hadden,Oahu omwille van Pearl Harbor en Big Island omwille van Volcanoes National Parc.De keuze is dan uiteindelijk op Big Island gevallen.We zijn van plan om ook daar vooral rond te rijden en indrukken op te doen.En ook uit te rusten na twee weken rondtrekken,dit is gezien onze jobs absoluut noodzakelijk,ik zie me niet de dag na thuiskomst meteen er terug invliegen als we geen rustpauze gehad hebben op het einde.
De keuze om Hawaii te combineren met het zuidwesten is vooral door mijn vliegangst.Naar Hawaii van uit Los Angeles is 5,5 uur.Als je dezelfde reis van uit België wil doen denk ik dat ik helemaal gedopeerd zou zijn tegen dat ik eraan kwam aangezien ik niet kan vliegen zonder medicatie
Het is ook net het proberen combineren van iedereen zijn voorkeuren dat het zo moeilijk maakt.Mijn zoon wil dus Hawaii,mijn dochter wil absoluut naar LA en Palm Springs,mijn man wil absoluut San Francisco erin en Las Vegas en Grand Canyon willen we allemaal wel gezien hebben.Ikzelf wil vooral Antelope Canyon en Horsshoe Bend zien,ik had ook graag de kustweg gereden,maar ben bereid om die te laten vallen als het niet zou lukken.Tussen de rest gaan we dus moeten kiezen,maar ik heb er zelf geen zicht op wat er dan wel en niet te combineren is met de zaken die er absoluut in moeten zitten.
De keuze om Hawaii te combineren met het zuidwesten is vooral door mijn vliegangst.Naar Hawaii van uit Los Angeles is 5,5 uur.Als je dezelfde reis van uit België wil doen denk ik dat ik helemaal gedopeerd zou zijn tegen dat ik eraan kwam aangezien ik niet kan vliegen zonder medicatie
Het is ook net het proberen combineren van iedereen zijn voorkeuren dat het zo moeilijk maakt.Mijn zoon wil dus Hawaii,mijn dochter wil absoluut naar LA en Palm Springs,mijn man wil absoluut San Francisco erin en Las Vegas en Grand Canyon willen we allemaal wel gezien hebben.Ikzelf wil vooral Antelope Canyon en Horsshoe Bend zien,ik had ook graag de kustweg gereden,maar ben bereid om die te laten vallen als het niet zou lukken.Tussen de rest gaan we dus moeten kiezen,maar ik heb er zelf geen zicht op wat er dan wel en niet te combineren is met de zaken die er absoluut in moeten zitten.
Ik zou dan zeker even goed kijken naar de routes die Paul voor je heeft uitgeschreven. Een standaard rondje is, zoals eerder gezegd, bijna niet te doen in 15 dagen. De meeste doen het in minimaal 23 dagen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Ik ben inderdaad aan het puzzelen met de routes van Paul.Voor zover ik zie zouden we van LA naar Kona moeten vliegen aangezien dat de enige rechtstreekse vluchten zijn die ik vind.
Ik ben ook alternatieven aan het bekijken geweest voor de vluchten van en naar Amerika,maar enkel naar LA en San Francisco vind ik rechtstreekse vluchten.Gezien onze krappe tijd denk ik dat we voor rechtstreekse vluchten moeten gaan,anders verliezen we ook daar weer een dag mee.
Ik ben ook alternatieven aan het bekijken geweest voor de vluchten van en naar Amerika,maar enkel naar LA en San Francisco vind ik rechtstreekse vluchten.Gezien onze krappe tijd denk ik dat we voor rechtstreekse vluchten moeten gaan,anders verliezen we ook daar weer een dag mee.
Oei, dat was niet mijn bedoeling, hoor. Ik ben gewoon nogal nieuwsgierig van aardElsvr schreef:Oké,beetje vreemd om me te moeten verantwoorden over waar we wel naartoe willen,maar geen probleem.
Het zal inderdaad wat puzzelen worden om ieders voorkeuren erin te krijgen, maar waarom zou dat niet lukken?
Ik zou dan de kustweg laten vallen, vertrekken vanuit San Francisco, een route tot LA uitstippelen met de parken erin die jullie willen doen en vanuit LA doorvliegen naar Big Island.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Zoveel extra tijd hoeft een tussenstop niet te kosten. Ik zie ook wel eens vluchten voorbij komen met een tussenstop en dan een totale reisduur van 17 uren. Rechtstreeks is het zo´n 10/11 uren vliegen. Sowieso ben ik van mening dat je de eerste dag weinig doet. Je komt vaak pas in de middag/avond aan op het vliegveld. Dan moet je nog door de douane, koffers, naar je hotel. De dag is toch al zo goed als weg. Maar goed, mijn voorkeur gaat zelf ook naar een rechtstreekse vlucht omdat het al een lange reis is en een tussenstop mij niet prettig lijkt (ik heb hele erge last van mijn oren tijdens het landen)
2011: Zuidwesten
Anneleen schreef:Oei, dat was niet mijn bedoeling, hoor. Ik ben gewoon nogal nieuwsgierig van aardElsvr schreef:Oké,beetje vreemd om me te moeten verantwoorden over waar we wel naartoe willen,maar geen probleem..
Het zal inderdaad wat puzzelen worden om ieders voorkeuren erin te krijgen, maar waarom zou dat niet lukken?
Ik zou dan de kustweg laten vallen, vertrekken vanuit San Francisco, een route tot LA uitstippelen met de parken erin die jullie willen doen en vanuit LA doorvliegen naar Big Island.
Geen probleem hoor
De kustweg laten vallen is op dit moment ook waar wij naar aan het kijken zijn.Ik vind het jammer want had m graag eens gereden,maar we moeten realistisch blijven he
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3715 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties