Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ingez: vragen over route Zuidwest vanuit LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ingez
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis ingez: vragen over route Zuidwest vanuit LA

Bericht door ingez »

Op 15 juli 2016 vliegen we (2 volw., 3 kinderen van 17, 14 en 9 jaar) naar LA waar we een dag later de camper op gaan halen bij Cruise America. Deze huren we 23 dagen waarna we nog een stopover in New York maken van 3 nachten. We zijn een begin aan het maken met de routeplanning en nu hebben we al een aantal vragen:
- We willen eerst richting de Grand Canyon rijden, maar wat is een goede stop voor de 1e nacht? Voordat we de camper hebben opgehaald en de boodschappen hebben gedaan, is het vast al ergens in de middag. We dachten zelf aan net ten noorden van San Bernardino of hebben jullie andere suggesties?
- We zitten te denken aan grofweg de volgende route: GC, Monument Valley, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Lee Vining, Yosemite, SFO, highway 1, LA). Hiermee zouden we Moab en aangrenzende parken overslaan. Missen we daarmee veel? We willen wel graag in de natuurparken min. 2 nachten verblijven om goed de tijd te hebben.
- Hebben jullie een suggestie voor een hotel voor de 1e nacht in LA? Is een airport hotel het meest praktisch? Of is het de moeite om wat verder te gaan, omdat je de 1e ochtend vroeg wakker bent en dan nog wat tijd kunt spenderen voordat je de camper op kunt halen?
- Welke camping adviseren jullie voor SFO?

Alvast bedankt voor de reacties. Binnenkort kom ik met de route en dan hoor ik graag verder.
Inge
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Reis ingez: vragen over route Zuidwest vanuit LA

Bericht door Kristel De Schryver »

Volgend artikel al gelezen?:http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html
Dat zou een mooie route zijn voor jullie. Voor Moab hebben jullie geen tijd. Dat kunnen jullie houden voor een volgende reis.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben afgelopen zomer deze reis gemaakt, met een camper, weliswaar in omgekeerde richting, vanuit San Francisco. We zijn de camper pas gaan ophalen na 2 overnachtingen in San Francisco en hebben hem 22 dagen gehuurd. We vonden de route, samengesteld met veel hulp van het forum hier, de perfecte route. Misschien vind je inspiratie op onze reisblog?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Jammer van die dagen NY aan het einde, door het tijdverlies ben je immers een hele dag tijd kwijt. Eerst NY is altijd de beste keuze.

Afhankelijk van het uur van aankomst in LA zou je kunnen kiezen voor een airport hotel of iets dichterbij de RV verhuurder. Worden jullie hierdoor afgehaald overigens ?

De eerste dag zal je niet ver meer geraken. Tegen dat je de weg op bent en boodschappen hebt gedaan. Alhoewel ik die boodschappen zou uitstellen tot je LA uit bent, bvb in de omgeving Hesperia / Victorville. Misschien zit Barstow er nog wel in.

Met 23 dagen heb je voor Moab inderdaad geen tijd, zeker niet als je hier en daar toch twee dagen wil blijven. Mis je niet het wordt wel hoog tijd om campings te gaan vastleggen op de goede locaties (in de parken).

In SFO ga je overigens geen camping vinden, SFO is de luchthaven :D
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Naar Barstow rijden en daar inkopen doen is een goede. Hebben jullie een early bird pickup?

Over dat standaard rondje. Ik zou daar met de camper zeker een aantal dagen langer over doen. Vooral in het begin ben je idd snel die eerste dag al een deel kwijt voor alle camperophaal zaken. Ik zou misschien ook Monument Valley uit de route laten ten kosten van een dag elders.
ingez
Amerika-ontdekker

Bericht door ingez »

Bedankt voor jullie reacties en tips, daar kunnen we weer verder mee!
Mooie site van jullie reis Anneleen, heerlijk om te lezen.
Wij hebben geen early bird pickup, PSVwally, dus heel ver komen we niet de 1e dag. Iemand tips voor een 1e camping?
En heeft iemand tips voor een 1e nacht hotel in Los Angeles (zie mijn eerste bericht)?

Alvast bedankt voor jullie reacties, fijn hoor zo'n forum.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt in LA niet veel doen zonder auto, dus ik zou een airport hotel nemen. Of zou je een taxi willen nemen naar een hotel? Maar dan kun je nog niet veel doen denk ik. Hoe ga je naar de camperverhuurder?
Ik kan niet inschatten hoe ver je kunt rijden die eerst dag, je zult de ndoige tijd moeten plannen voor boodschappen etc. Kijk eens op de site van Marja (Marenko op het forum) voor campings: http://www.marenko.net/campgrounds/california.html

Probeer eens een route op te stellen per dag zodat je weet hoe ruim je in de tijd zit.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe laat kom je aan in LA?
ingez
Amerika-ontdekker

Bericht door ingez »

We komen om 16.35 aan in Los Angeles. Misschien wel zo realistisch om een airport hotel te nemen en de volgende dag een taxi te nemen naar Cruise America. De wijken Redondo en Manhattan Beach lijken niet zo ver weg van het vliegveld, zou dat nog een leuke optie zijn?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja. Ik denk dat je wrs pas rond 1730 het vliegveld uit bent. Het is dan spitsuur in LA. Je kan een airport hotel nemen, maar probeer echt niet te vroeg in bed te liggen. Heeft cruise america geen shuttledienst?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Marina Del Rey is kort bij de luchthaven en best wel tof met zijn jachthaven.

De eerste dag trek je het toch best tot 22:00 à 23:00 voor je het bed in duikt, anders ben je misschien om 02:00 al terug wakker.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ingez
Amerika-ontdekker

Reis ingez: route camper ZW vanuit Los Angeles

Bericht door ingez »

Goedemorgen,

Na wat gepuzzel, rond lezen op het forum en wat vragen beantwoord gekregen te hebben van jullie, hierbij ons idee voor de route. We gaan met 5 personen (3 kinderen van 9, 14 en 17 jaar) in een 30 ft camper van Cruise America. Vluchten en camper zijn geboekt, verder nog niks.

Vrijdag 15 juli vlucht Ams- Los Angeles
Zaterdag 16 juli Los Angeles- Barstow
Zondag 17 juli Barstow- Grand Canyon
Maandag 18 juli Grand Canyon
Dinsdag 19 juli Grand Canyon- Page
Woensdag 20 juli Page- Bryce
Donderdag 21 juli Bryce - Zion
Vrijdag 22 juli Zion
Zaterdag 23 juli Zion
Zondag 24 juli Zion- Las Vegas
Maandag 25 juli Las Vegas
Dinsdag 26 juli Las Vegas – Mammoth Lakes
Woensdag 27 juli Mammoth Lakes
Donderdag 28 juli Mammoth Lakes - Yosemite
Vrijdag 29 juli Yosemite
Zaterdag 30 juli Yosemite
Zondag 31 juli Yosemite -San Francisco
Maandag 1 aug San Francisco
Dinsdag 2 aug San Francisco
Woensdag 3 aug San Francisco - Monterey
Donderdag 4 aug Monterey-Pismo
Vrijdag 5 aug Pismo – Los Angeles
Zaterdag 6 aug Los Angeles
Zondag 7 aug Los Angeles
Maandag 8 aug Los Angeles – New York
Dinsdag 9 aug New York
Woensdag 10 aug New York
Donderdag 11 aug New York - Ams

Alle tips zijn welkom!
Nog een paar specifieke vragen:
- We willen graag een whale watch tour gaan doen, heeft iemand goede ervaringen met een organisatie?
- Wat raden jullie aan voor Las Vegas, een hotel boeken of met de camper op een camping?
We zijn benieuwd naar jullie reacties!

Note moderator (Mrvanilla): Onderwerpen samengevoegd daar ze over dezelfde reis gaan.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: route camper ZW vanuit Los Angeles

Bericht door michelly »

Op het eerste oog een mooie route.
Ik heb een paar puntjes:
In Barstow hebben we op de KOA-camping gestaan. Was voor ons wel fijn na al het natuurgeweld. Een tip: vlakbij kun je gaan eten in een jaren 50 diner: Peggy Sue's Diner, erg leuk.
Wij hebben in Page op de Lone Rock campground gestaan. Erg leuk, je kampeert gewoon op het strand. Voorzieningen zijn er verder weinig maar je hebt toch alles bij.
Je zou de laatste nacht Zion ook kunnen verplaatsen naar Valley of Fire. Daar kun je op een prachtige camping staan. Je zou dan nog een groot deel van de dag in Zion kunnen verblijven en de volgende dag uitgebreid Valley of Fire bezoeken in de ochtend als het nog niet zo heet is.
Wil je van Las Vegas naar Mammoth Lakes door Death Valley rijden? Dat is bij Cruise America op eigen risico in de zomer. Wij hebben het afgelopen zomer wel gedaan. Je zou dan kunnen overnachten bij Whitney Portal, heerlijk koel daarboven na die hete Valley.
De volgende dag zou je dan Mammoth Lakes kunnen overnachten of misschien wel ergens op de Tioga Pass maar dat ligt natuurlijk aan je plannen.

Kijk eens in ons verslag van afgelopen zomer, wij waren met z'n zessen in een C30 van Cruise America en deden het eerste gedeelte van jullie route.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: route camper ZW vanuit Los Angeles

Bericht door Anneleen »

Ik ben het helemaal eens met Elly over een nacht Valley of Fire. Wij vonden dat een van de hoogtepunten van onze camperreis.
Whale watchen hebben we gedaan op een zeiljacht voor kleine groepen (http://bellamontereybay.com). Buiten onszelf waren er geen andere passagiers op de boot. We hebben een tocht van 4 uur gemaakt en verschillende walvissen en enkele scholen dolfijnen gezien. Een prachtervaring. Voor onze kinderen het leukste wat ze gedaan hebben. Niet goedkoop, maar wat ons betreft een échte aanrader. De kapitein is een heel enthousiaste en vriendelijke man.
In Las Vegas hebben we een hotel geboekt en de camper op een parking gezet. Enerzijds omdat het er zo warm is, anderzijds voor de ervaring van een hotel op de Strip.
Lees gerust onze reisblog voor meer informatie. Er staat ook een rubriekje op met beoordelingen van de campings waar wij verbleven hebben.
ingez
Amerika-ontdekker

Bericht door ingez »

Bedankt Michelly en Anneleen, ik heb jullie reisverslagen gezien, ziet er prachtig uit!
De tip van Valley of Fire klinkt goed, gaan we denk ik opnemen in de reis. Ik zag wel dat je de camping niet kunt reserveren, zou er wel plaats zijn?
Van Las Vegas naar Mammoth Lakes hoeven we toch niet door Death Vally? Ik wilde eigenlijk over de 95 ten oosten van Death Valley.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Natuurlijk hoef je niet door Death Valley te gaan. Ik wilde je alleen maar op de mogelijkheid attenderen :D
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In Valley of Fire is niet zo'n druk bezocht park en het is er erg warm. Toen wij er waren, was er nog veel plaats op de camping. Ik denk dat dat meestal zo is in de zomer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat zijn jullie plannen bij Mammoth Lakes? Je zou ook 1 nacht daar kunnen doen en dus een dag eerder naar Yosemite gaan. Dan vermijd je daar ook het weekend. Je zou dan voor de kust of voor LA een extra dag uit kunnen trekken, of je rijdt via Calaveras Big Trees SP (sequoia's) en Columbia SHP naar SF, met een stop onderweg.

Marianne
ingez
Amerika-ontdekker

Bericht door ingez »

Beste allen,

Met wat aanpassingen ziet onze route er nu zo uit:

Vrijdag 15 juli: vlucht Ams- Los Angeles (Residence Inn Marriot airport)
Zaterdag 16 juli: camper ophalen Los Angeles- Barstow (KOA)
Zondag 17 juli: Barstow- Grand Canyon (Mather Campground)
Maandag 18 juli: Grand Canyon
Dinsdag 19 juli: Grand Canyon- Page (Wahweap)
Woensdag 20 juli: Page- Bryce (North Campground)
Donderdag 21 juli: Bryce - Zion (Watchman campground)
Vrijdag 22 juli: Zion
Zaterdag 23 juli: Zion (evt. einde dag naar Valley of Fire)
Zondag 24 juli: Zion/Valley of Fire - Las Vegas (Hotel: Circus Circus of Royal Resort)
Maandag 25 juli: Las Vegas
Dinsdag 26 juli: Las Vegas – Convict Lake (convict Lake campground)
Woensdag 27 juli: Convict Lake - Mammoth Lakes (camping nog niet bekend)
Donderdag 28 juli: Mammoth Lakes - Yosemite (Upper Pines)
Vrijdag 29 juli: Yosemite
Zaterdag 30 juli: Yosemite
Zondag 31 juli: Yosemite -San Francisco
Maandag 1 aug: San Francisco (Marin RV Park)
Dinsdag 2 aug: San Francisco
Woensdag 3 aug: San Francisco - Monterey (?)
Donderdag 4 aug: Monterey-Pismo (?)
Vrijdag 5 aug: Pismo – Los Angeles (Dockweiler RV Park)
Zaterdag 6 aug: Los Angeles
Zondag 7 aug: Los Angeles - Laguna Beach (Crystal Cove State Park)
Maandag 8 aug: Laguna Beach- Los Angeles (camper inleveren en vlucht naar New York)
Dinsdag 9 aug: New York
Woensdag 10 aug: New York
Donderdag 11 aug: New York - Ams

Een aantal campings zijn al gereserveerd (KOA Barstow, Page), van de parken heb ik in mijn agenda gezet wanneer deze gereserveerd kunnen worden (ik ga nog oefenen voor Yosemite). Het gebied rond Convict Lake/Mammoth lakes lijkt ons heel mooi, vandaar twee nachten daar. Maar zeg het maar als ik dat mis heb.
De campings voor Highway 1 heb ik nog niet bekeken. Iemand tips voor mooie rustig gelegen campings?
Nog een vraag over de route Las Vegas- Convict Lake: wat raden jullie aan, door Death Valley (schijnt te mogen met Cruise America), bovenlangs via de 266 (Oasis) of nog verder bovenlangs via de 95 (Tonopah)?
In Las Vegas gaan we waarschijnlijk een hotel in, twee gunstig geprijsde hotels zijn Circus Circus of Royal Resort, welke heeft jullie voorkeur?
Ik vind Los Angeles nog wel een uitdaging qua planning en bezienswaardigheden; wij zijn zelf altijd wel positief over een hop on hop off tour, raden jullie dit ook aan voor LA?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Prachtige route :thumbup:
Ik zie dat ik al gezegd had dat Death Valley mag op eigen risico met CA. Ik zou dat dan doen maar je moet je er zelf comfortabel bij voelen.
Wat betreft Las Vegas, ik zou iets annuleerbaars boeken en dan gewoon in de gaten houden of er mooie deals voorbijkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer