Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Femke88: Eerste keer naar Amerika
-
Femke88
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Reis Femke88: Eerste keer naar Amerika
Volgend jaar willen mijn vriend en ik een rondreis maken door het Zuidwesten. Voor mij is het de eerste vakantie buiten Europa. De reis staat gepland voor half juni of september, maar we zijn nog afhankelijk van een paar factoren voordat we weten wanneer we kunnen vertrekken. We hebben dus ook nog helemaal niks geboekt.
Ik heb al veel info uit het forum kunnen halen voor mijn route, maar ik heb nog een aantal vragen. De voorlopige route is:
Dag 1: Amsterdam - San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco
Dag 4: San Fransisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley via Tioga Pass
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Palm Springs via Joshua Tree Park
Dag 17: Palm Springs - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - Monterey
Dag 21: Monterey - San Fransisco
Dag 22 : San Fransisco - Amsterdam
Dag 23: Amsterdam
Er is waarschijnlijk wel ruimte voor 1 a 2 dagen extra.
De vragen die ik nog heb:
- In welke stad kunnen we de reis het beste beginnen? Ik heb nu San Fransisco gepakt, maar weet niet of dit het meest praktische is.
- Is het haalbaar om vanuit Yosemite in een dag richting Death Valley te rijden?
- Is het haalbaar om vanuit Grand Canyon naar Palm Springs te rijden en Joshua Tree Park te bekijken? We hoeven niet per se een lange wandeling te maken in Joshua Tree Park.
- Is een overnachting voldoende in Page om de Lower Antelope Canyon, Lake Powell en de Horshoe Bend te bezoeken?
- Hoe kan ik Monument Valley eventueel in de reis verwerken? Ik lees verschillende dingen over het park: de een vind het een tourist trap, de ander vind het geweldig.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb al veel info uit het forum kunnen halen voor mijn route, maar ik heb nog een aantal vragen. De voorlopige route is:
Dag 1: Amsterdam - San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco
Dag 4: San Fransisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Death Valley via Tioga Pass
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce
Dag 13: Bryce - Page
Dag 14: Page - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Palm Springs via Joshua Tree Park
Dag 17: Palm Springs - Los Angeles
Dag 18: Los Angeles
Dag 19: Los Angeles - Pismo Beach
Dag 20: Pismo Beach - Monterey
Dag 21: Monterey - San Fransisco
Dag 22 : San Fransisco - Amsterdam
Dag 23: Amsterdam
Er is waarschijnlijk wel ruimte voor 1 a 2 dagen extra.
- In welke stad kunnen we de reis het beste beginnen? Ik heb nu San Fransisco gepakt, maar weet niet of dit het meest praktische is.
- Is het haalbaar om vanuit Yosemite in een dag richting Death Valley te rijden?
- Is het haalbaar om vanuit Grand Canyon naar Palm Springs te rijden en Joshua Tree Park te bekijken? We hoeven niet per se een lange wandeling te maken in Joshua Tree Park.
- Is een overnachting voldoende in Page om de Lower Antelope Canyon, Lake Powell en de Horshoe Bend te bezoeken?
- Hoe kan ik Monument Valley eventueel in de reis verwerken? Ik lees verschillende dingen over het park: de een vind het een tourist trap, de ander vind het geweldig.
Alvast bedankt voor de hulp!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Eerste keer naar Amerika
Je hebt al mooi je huiswerk gemaakt.
Ingrid
Groetjes,Femke88 schreef:Er is waarschijnlijk wel ruimte voor 1 a 2 dagen extra. 1 nacht voor een stop tussen Yosemite en Death Valley en 1 nacht voor Monument Valley
je kan SF LA of LV kiezen, ik zou het laten afhangen van de ticketprijzen en probeer het weekend in Yosemite en LV te vermijden
- Is het haalbaar om vanuit Yosemite in een dag richting Death Valley te rijden?ja, maar dan ben je alleen maar aan het rijden, met een stop in bv Mammoth Lakes heb je ook tijd om Bodie (spookstad) Mono Lake, en eventueel Alabama Hills (bij Lone Pine) te bezoeken
- Is het haalbaar om vanuit Grand Canyon naar Palm Springs te rijden en Joshua Tree Park te bekijken? We hoeven niet per se een lange wandeling te maken in Joshua Tree Park. zeker mogelijk, gezien jullie al een volle dag GC hebben, kan je op die dag ook vroeg vertrekken
- Is een overnachting voldoende in Page om de Lower Antelope Canyon, Lake Powell en de Horshoe Bend te bezoeken? op de dag van aankomst nog Horseshoe Bend doen en Lake Powell, dag van vertrek Antelope Canyon in de ochtend (of als je een stop in MV toevoegt, dan kan je op de dag dat je naar MV gaat Antelope Canyon en Lake Powell doen)
- Hoe kan ik Monument Valley eventueel in de reis verwerken? Ik lees verschillende dingen over het park: de een vind het een tourist trap, de ander vind het geweldig.Ik vind het toch wel iets speciaals hebben. Als je het wilt toevoegen dan zet je het tussen Page en GC. Als je rond 15 u bij MV bent dan heb je daar tijd genoeg om de Valley Drive zelf te rijden of met een indiaanse gids. In de avonduren is het licht het beste.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Femke88: Eerste keer naar Amerika
Hoe kan men dit in godsnaam een tourist trap noemen ? Je betaalt "slechts" 15 dollar per auto om binnen te rijden en voor de rest zijn er geen verplichtingen of opdringerigheden. Ja, men biedt rondritten aan, maar je kan evengoed zelf de toer rijden.- Hoe kan ik Monument Valley eventueel in de reis verwerken? Ik lees verschillende dingen over het park: de een vind het een tourist trap, de ander vind het geweldig.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mooie route!
Ingrid heeft de meeste vragen al beantwoord: ik zou ook niet vanuit Yosemite Valley naar Death Valley rijden in één ruk. Het kan qua kilometers en tijd op zich wel, maar er is onderweg zoveel te zien en doen dat het wel zonde is. Ik zou inderdaad stoppen in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bishop. Naar mijn idee kun je dan wel vanuit daar in een stuk door naar Las Vegas.
Met betrekking tot Monument Valley: tsja, ik ben er nu twee keer geweest en vond het eigenlijk niet super bijzonder, maar er zijn genoeg mensen die het een hoogtepunt vonden. Stukje smaak natuurlijk ook. Een tourist trap zou ik het ook niet willen noemen maar echt vriendelijk vond ik het daar ook weer niet. Je kunt bij het visitor center mooi uitkijken op de zgn mittens of je kunt een tour doen door de vallei. Als je van avontuur houdt kun je er ook zelf doorheen rijden. Let wel dat dit officieel niet mag van de verhuurmaatschappij en de weg schijnt er niet al te best bij te liggen.
@marc: overigens zijn de kosten tegenwoordig $20,00 per auto.
Ingrid heeft de meeste vragen al beantwoord: ik zou ook niet vanuit Yosemite Valley naar Death Valley rijden in één ruk. Het kan qua kilometers en tijd op zich wel, maar er is onderweg zoveel te zien en doen dat het wel zonde is. Ik zou inderdaad stoppen in Mammoth Lakes, Lee Vining of Bishop. Naar mijn idee kun je dan wel vanuit daar in een stuk door naar Las Vegas.
Met betrekking tot Monument Valley: tsja, ik ben er nu twee keer geweest en vond het eigenlijk niet super bijzonder, maar er zijn genoeg mensen die het een hoogtepunt vonden. Stukje smaak natuurlijk ook. Een tourist trap zou ik het ook niet willen noemen maar echt vriendelijk vond ik het daar ook weer niet. Je kunt bij het visitor center mooi uitkijken op de zgn mittens of je kunt een tour doen door de vallei. Als je van avontuur houdt kun je er ook zelf doorheen rijden. Let wel dat dit officieel niet mag van de verhuurmaatschappij en de weg schijnt er niet al te best bij te liggen.
@marc: overigens zijn de kosten tegenwoordig $20,00 per auto.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Volgens mij betaal je na 17.00 uur niets meer voor MV, tenminste wij konden zo doorrijden. Zat niemand in de hokjes, maar dat kan ook te maken hebben gehad met de gigantische onweersbui, hoewel ik dacht dit eerder te hebben gelezen. Ik vind MV totaal geen tourist trap, dan kan je dit van alle NP's wel zeggen. Je betaalt gewoon entree net als voor de NP's en SP. Dan vind ik persoonlijk Gooseneck nog eerder een tourist trap.
Ik vind de Valley Drive prachtig en ook het uitzicht vanaf het restaurant. Ik zou het zeker niet overslaan, ik krijg nu heel het forum over me maar wmb mooier dan Zion.
Ik vind de Valley Drive prachtig en ook het uitzicht vanaf het restaurant. Ik zou het zeker niet overslaan, ik krijg nu heel het forum over me maar wmb mooier dan Zion.
Ik vond Monument Valley ook geen tourist trap. Je beleeft het park gewoon heel anders dan de meeste andere parken in de streek.
In Monument Valley zie je auto's op een lange zandweg met kuilen de weg afrijden, de grote rode rotsen - die verspreid liggen in een uitgestrekt landschap - onderweg bekijken en dan terugrijden. Je kan er ook wel paardrijden en wandelen, dacht ik, maar ik heb de indruk dat daar erg weinig wordt gedaan.
In Zion rijd je met een shuttlebus door het park (door het dal) en stappen de wandelaars onderweg af aan de halte waar de door hen uitgekozen wandeling start (in het dal of omhoog de canyonwanden op).
In Bryce en de Grand Canyon stap je uit aan uitzichtpunten (langs de rim) of ga je wandelen (langs de rim of afdalen in de canyon).
Ik vond Monument Valley erg mooi, maar vind het leuker om een park te beleven door er in te wandelen of te fietsen dan door er doorheen te rijden. Ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen niet zo is. Persoonlijke smaak dus.
Wij hebben een tour door Monument Valley gedaan omdat we met een camper reisden en die mogen er niet in. De tour was wat te duur, vonden we, maar toch de moeite, ook omdat je stukken ziet waar je met eigen vervoer niet mag komen. In vergelijking daarmee zijn de nationale parken natuurlijk spotgoedkoop. Voor de prijs van een Annual Pass (80 dollar) kan je met het hele gezin heel wat parken bezoeken, dagen na elkaar de natuur intrekken, deelnemen aan activiteiten met een ranger, informatie lezen in een gratis krantje, informatie inwinnen bij Rangers,... Maar daarom is Monument Valley nog geen tourist trap. Informeer je en kies wat je wil doen en waar je je geld aan wil geven, zou ik zeggen.
In Monument Valley zie je auto's op een lange zandweg met kuilen de weg afrijden, de grote rode rotsen - die verspreid liggen in een uitgestrekt landschap - onderweg bekijken en dan terugrijden. Je kan er ook wel paardrijden en wandelen, dacht ik, maar ik heb de indruk dat daar erg weinig wordt gedaan.
In Zion rijd je met een shuttlebus door het park (door het dal) en stappen de wandelaars onderweg af aan de halte waar de door hen uitgekozen wandeling start (in het dal of omhoog de canyonwanden op).
In Bryce en de Grand Canyon stap je uit aan uitzichtpunten (langs de rim) of ga je wandelen (langs de rim of afdalen in de canyon).
Ik vond Monument Valley erg mooi, maar vind het leuker om een park te beleven door er in te wandelen of te fietsen dan door er doorheen te rijden. Ik kan me voorstellen dat dat voor andere mensen niet zo is. Persoonlijke smaak dus.
Wij hebben een tour door Monument Valley gedaan omdat we met een camper reisden en die mogen er niet in. De tour was wat te duur, vonden we, maar toch de moeite, ook omdat je stukken ziet waar je met eigen vervoer niet mag komen. In vergelijking daarmee zijn de nationale parken natuurlijk spotgoedkoop. Voor de prijs van een Annual Pass (80 dollar) kan je met het hele gezin heel wat parken bezoeken, dagen na elkaar de natuur intrekken, deelnemen aan activiteiten met een ranger, informatie lezen in een gratis krantje, informatie inwinnen bij Rangers,... Maar daarom is Monument Valley nog geen tourist trap. Informeer je en kies wat je wil doen en waar je je geld aan wil geven, zou ik zeggen.
Zuidwesten 2015: http://brusselmans.wix.com/brusselmanstravels
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
Mid- en zuidwesten 2016: Denver - Las Vegas: https://brusselmans6.wordpress.com
Sydney 2017: https://sydney2017blog.wordpress.com
Marokko 2017: https://marokkoreis2017.wordpress.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, jij bent inderdaad geen Zion-fan.Vito schreef:Ik zou het zeker niet overslaan, ik krijg nu heel het forum over me maar wmb mooier dan Zion.
MV is ook erg mooi, misschien wel mooier dan Zion, hoewel het eigenlijk niet te vergelijken is.
Het is ook maar net wat je overal wilt doen. Ik zou zelf niet een dag minder ZIon doen ten gunste van een overnachting bij MV, maar voor mensen die niet gaan wandelen kan dat wel een overweging zijn.
Marianne
-
Femke88
- Amerika-ontdekker
Heel erg bedankt voor de uitgebreide antwoorden
Ik ga nu zeker overwegen om MV in de route mee te nemen en ik denk dat een overnachting bij Mammoth lakes ook wel prettig is.
Er is zoveel te zien, erg jammer dat ik niet alles in een reis kan stoppen
Er is zoveel te zien, erg jammer dat ik niet alles in een reis kan stoppen
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een stop tussen Yosemite en Death Valley heb je wel nodig. Daarvoor komen in eerste instantie Lee Vining, June Lake of Mammoth Lakes in aanmerking. Monument Valley zou ik zeker niet overslaan.
Nu de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou je kunnen kijken naar een route die begint in Los Angeles en waar je na de Grand Canyon naar Phoenix of Las vegas rijdt voor de terugvlucht. Je mist dan Joshua Tree, maar dat betekent elders in de route meer ruimte. Uiteraard is beginnen in Phoenix en eindigen in Los Angeles ook mogelijk.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Nu de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou je kunnen kijken naar een route die begint in Los Angeles en waar je na de Grand Canyon naar Phoenix of Las vegas rijdt voor de terugvlucht. Je mist dan Joshua Tree, maar dat betekent elders in de route meer ruimte. Uiteraard is beginnen in Phoenix en eindigen in Los Angeles ook mogelijk.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ga in het Monument Valley verhaal mee met MrVanilla. Mooi, maar voor mij niet het hoogtepunt wat ik ervan had verwacht. De omgeving, met bv Valley of the gods, Moki Dugway is erg mooi om doorheen te rijden, dat zeker wel. Zelfs met de dure overnachting in The View. Misschien verzadiging van al het leuks en moois dat we al hadden gedaan en gezien dat de echte wauw factor ontbrak? En omdat we net daarvoor Four Corners NM hadden aangedaan, wat ik pas echt een tourist trap vond.
Ieder zijn voorkeur Marianne, daar is niet mis mee. Dus als Vito MV mooier vind dan bv Zion dan mag dat natuurlijk, ieder heeft zijn eigen voorkeur of ervaring waardoor iets voor hem/haar leuker is dan een ander park. Maar qua park en dingen die er allemaal te doen zijn kan ik geen vergelijking maken tussen die 2. Compleet verschillend qua uiterlijk een ook qua dingen die je er kunt doen.
Toen wij daar waren was er helemaal niemand. Wij zijn een stuk naar beneden geklommen. Vooral de rust maakte het voor ons jhist wel erg mooi itt de drukte bij MV. Wij konden hier overigens toen nergens ontdekken waar we moesten betalen. Prachtig uitzicht. Net wat minder als Dead Horse SP bij Moab, maar ivm daar en met de Horseshoe Bend bij Page waar best veel mensen stonden kan ik dit toch echt niet een tourist trap noemen.Dan vind ik persoonlijk Gooseneck nog eerder een tourist trap
Ieder zijn voorkeur Marianne, daar is niet mis mee. Dus als Vito MV mooier vind dan bv Zion dan mag dat natuurlijk, ieder heeft zijn eigen voorkeur of ervaring waardoor iets voor hem/haar leuker is dan een ander park. Maar qua park en dingen die er allemaal te doen zijn kan ik geen vergelijking maken tussen die 2. Compleet verschillend qua uiterlijk een ook qua dingen die je er kunt doen.
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Bij Gooseneck staat nu een hokje midden op de weg, vlak voor je er bent. Even kijken en weer weg. Het voelde voor ons wel als zodanig, ook al is het er niet zo druk als bij Horseshoe Bend, maar dat is gratis.
Misschien ook omdat we al Muley Point hadden gehad, wat voor mij toch wel het mooiste uitzichtpunt is wat ik ooit gezien heb.
Misschien ook omdat we al Muley Point hadden gehad, wat voor mij toch wel het mooiste uitzichtpunt is wat ik ooit gezien heb.
-
Kristel De Schryver
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Voor mij was Monument Valley toch wel een van de hoogtepunten van onze reis. Wij waren er in de late namiddag aangekomen en hebben de volledige lus zelf gereden. Dat nam zo een drie uur in beslag met stops inbegrepen. Wij waren net op tijd rond om de adembenemende zonsondergang te bekijken. De ochtend erna hebben wij ook nog een tocht te paard gedaan in het park wat ook zeker een aanrader is. Je waant je helemaal alleen in het park dan. Dat is mss een manier om het park meer 'te beleven' dan?
Helemaal niet te vergelijken met Zion inderdaad. Zion is een vrij 'groen' park terwijl er in Monument Valley weinig groen te bespeuren valt wat het er zeker niet minder mooi op maakt! Ik zou een overnachting daar of in de omgeving zeker aanraden!
Helemaal niet te vergelijken met Zion inderdaad. Zion is een vrij 'groen' park terwijl er in Monument Valley weinig groen te bespeuren valt wat het er zeker niet minder mooi op maakt! Ik zou een overnachting daar of in de omgeving zeker aanraden!
-
Femke88
- Amerika-ontdekker
Ik heb de reis iets aangepast aan de hand van jullie tips. Ook staan onze reisdata vast. Monument Valley hebben we er buiten gelaten omdat een dag extra is geplaatst bij Mammoth Lakes. De tweede nacht in Grand Canyon is verplaatst naar Lake Havasu omdat we er toch erg tegenop zien om meer dan 6u te rijden op 1 dag.
Vooral het stuk tussen Grand Canyon en Los Angeles vond ik lastig om in te vullen. Route 66 trekt ons niet heel erg en ik wil Joshua Tree Park graag zien, vandaar deze keuze.
18 juni: Amsterdam San Francisco
19 juni : San Fransisco
20 juni: San Fransisco
21 juni: San Fransisco - Yosemite
22 juni: Yosemite
23 juni: Yosemite - Mammoth Lakes via Tioga Pass
24 juni: Mammoth Lakes - Death Valley
25 juni: Death Valley - Las Vegas
26 juni: Las Vegas
27 juni: Las Vegas
28 juni : Las Vegas - Zion
29 juni: Zion
30 juni: Zion - Bryce
1 juli: Bryce - Page
2 juli: Page - Grand Canyon
3 juli: Grand Canyon - Lake Havasu
4 juli: Lake Havasu - Palm Springs via Joshua Tree Park
5 juli: Palm Springs - Los Angeles
6 juli: Los Angeles
7 juli: Los Angeles - Pismo Beach
8 juli: Pismo Beach - Monterey
9 juli: Monterey - San Fransisco
10 juli : San Fransisco - Amsterdam
11 juli: Amsterdam
Vooral het stuk tussen Grand Canyon en Los Angeles vond ik lastig om in te vullen. Route 66 trekt ons niet heel erg en ik wil Joshua Tree Park graag zien, vandaar deze keuze.
18 juni: Amsterdam San Francisco
19 juni : San Fransisco
20 juni: San Fransisco
21 juni: San Fransisco - Yosemite
22 juni: Yosemite
23 juni: Yosemite - Mammoth Lakes via Tioga Pass
24 juni: Mammoth Lakes - Death Valley
25 juni: Death Valley - Las Vegas
26 juni: Las Vegas
27 juni: Las Vegas
28 juni : Las Vegas - Zion
29 juni: Zion
30 juni: Zion - Bryce
1 juli: Bryce - Page
2 juli: Page - Grand Canyon
3 juli: Grand Canyon - Lake Havasu
4 juli: Lake Havasu - Palm Springs via Joshua Tree Park
5 juli: Palm Springs - Los Angeles
6 juli: Los Angeles
7 juli: Los Angeles - Pismo Beach
8 juli: Pismo Beach - Monterey
9 juli: Monterey - San Fransisco
10 juli : San Fransisco - Amsterdam
11 juli: Amsterdam
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooie route
zoals anderen reeds aangeven, is er eigenlijk wel een stop extra nodig tussen Yosemite en DV. Verder is de afstand tussen Grand Canyon en Joshua Tree wel wat aan de lange kant maar niet onmogelijk om te doen op een (lange) dag. Eventueel zou je een dag minder Grand Canyon kunnen doen en die dag gebruiken om een tussenstop te maken richting Joshua Tree.
- avsboz
- Amerikakenner
- Contacteer:
Prima zo. In plaats van Mamoth Lakes zou je ook in Bishop kunnen overnachten. De dag erna richting Death Valley vergeet dan niet Alhabama Hills te bezoeken. Een korte Stop maar wel heel leuk om te zien.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
De route is in mijn ogen goed nu.
Is er een reden dat je begint met 2 volle dagen SF? Persoonlijk vind ik het wat rust geven met 2 dagen SF aan het einde, een zachte afsluiting van je reis.
Groetjes,
Ingrid
Is er een reden dat je begint met 2 volle dagen SF? Persoonlijk vind ik het wat rust geven met 2 dagen SF aan het einde, een zachte afsluiting van je reis.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
-
Femke88
- Amerika-ontdekker
Ik wil graag aan het begin van de reis rustig wennen. Het voor mij de eerste keer zo ver op reis en stress is mij ook niet onbekend
. Dus het lijkt mij verstandiger om aan begin iets rustiger aan te doen om in het juiste ritme te komen.
Na terugkomst heb ik ook nog een aantal dagen vrij om bij te komen van de reis.
Na terugkomst heb ik ook nog een aantal dagen vrij om bij te komen van de reis.
-
Femke88
- Amerika-ontdekker
Andries, bedankt voor de tips!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probeer dan op dag 1 echt niet voor 22:00 SF tijd in je bed te liggen, want anders heb je best kans dat je om 4:00 of 5:00 naar het plafond ligt te koekeloeren. Dat is vaak de reden waardoor veel mensen op dag 1 juist wel al gaan rijden. Je kan dan voor de spits de stad al uitzijn. Je zit nu buiten het weekend in Yosemite. Je hebt nu wel de zaterdag en zondag in Vegas, maar dat is dan maar zo. Anders had je ook nog de dure vrijdag in Vegas.
Persoonlijk heb ik op de heenweg nooit zoveel last van het tijdverschil en slaap ik wel tot een uur of 7/8 door. Terug is een ander verhaal en ben ik de eerste dagen echt een nachtbraker lijkt het wel.
Persoonlijk heb ik op de heenweg nooit zoveel last van het tijdverschil en slaap ik wel tot een uur of 7/8 door. Terug is een ander verhaal en ben ik de eerste dagen echt een nachtbraker lijkt het wel.
-
Dokus
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Highway One, van LA naar SF, kan je beter van SF naar LA nemen. Dan heb je nl de zon in de rug, in plaats van tegen je. De weg is spectaculair, maar bochtig. Als er veel vakantiegangers met campers op de weg zijn, schiet dat niet op. Dus reken op langere reistijd. Als je de route omkeert, is ook de tocht over de Tioaga Pass mooier van de oost-kant af.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 3344 Weergaves
-
Laatste bericht door Somarits
-
- 186 Reacties