Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Mrvanilla »

Op zich een mooie route. De uitgeschreven dagen komen niet overeen met de tijd die je eerder noemde. Zo zie ik nu bijvoorbeeld geen 2,5 dag Jackson.

RMNP is een mooi park, misschien heb je iets aan ons reisverslag van dit jaar. Als je daar drie nachten verblijft zou ik de eerste 2 nachten in Estes Park verblijven en de derde in Grand Lake. Verder zou ik dan overwegen om Glenwood Springs te vervangen voor Grand Junction. Daar ligt Colorado National Monument wat dan nog wel de moeite is om doorheen te rijden.

Ik zou Capitol Reef schrappen. Je hebt er eigenlijk niet veel tijd voor. Ik zou vanuit Moab direct door naar SLC rijden. Misschien via de 128, das een schitterende route. De extra nacht zou ik in Jackson spenderen. Zeker als je van wandelen houd is Grand Teton echt een fantastisch park.

Je schrijft overigens dat je naar de Utah Jazz wil. Als je vertrektijd nog klopt (juni) dan zal dat niet gaan lukken. De finals zijn 2 juni, en daar gaat de Utah Jazz niet komen.

Voor vissen in Yellowstone heb je eigenlijk niet veel tijd. Maar goed, tijd is natuurlijk altijd te maken, als je andere zaken overslaat. Ik weet het niet zeker, maar lees je even goed in: ik meen dat je hiervoor wel een permit moet aanvragen (tegen betaling).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door ingrid14 »

Van Moab naar Capitol Reef zou ik ook zeker even stoppen bij Goblin Valley SP.
Dan verder naar Capitol Reef. Je kan toch al een aardige indruk van het park krijgen door de Scenic Drive te doen.
Ik denk niet dat jullie van de verharde wegen afgaan dus bepaalde delen zal je niet in kunnen.
De volgende dag zou je een wandeling kunnen doen (vb Hickman Bridge) en dan naar Salt Lake City rijden.

Voor RMNP ben ik het eens met Mrvanilla. 2 nachten Estes Park en 1 nacht Grand Lake.
Grand Lake ligt net buiten het park aan de westkant. Voordeel van daar te overnachten: je kan de hele dag doen over de prachtige Trail Ridge Road en je kan enkele wandelingen doen in de Kawuneeche Valley.
(misschien heb je ons verslag van 2011 al gevonden, wij deden toen ook een stop in Grand Lake)

Als je nog ruimte hebt, zou ik echt een nacht extra bij Jackson (of Grand Teton zelf) doen om Grand Teton NP te bezoeken.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Mrvanilla schreef:Op zich een mooie route. De uitgeschreven dagen komen niet overeen met de tijd die je eerder noemde. Zo zie ik nu bijvoorbeeld geen 2,5 dag Jackson.
oeps! dag vergeten bij overschrijven , moet 1 dag extra tussen . Dan nog iets te kort
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Mrvanilla schreef:
Je schrijft overigens dat je naar de Utah Jazz wil. Als je vertrektijd nog klopt (juni) dan zal dat niet gaan lukken. De finals zijn 2 juni, en daar gaat de Utah Jazz niet komen.
Ik schrijf dat ik de zaal eens wil bezoeken :wink: Nuance
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door Martin & Marianne »

Je tijd voor Capitol Reef is niet ruim, maar het kan op zich wel met 1 overnachting. Kijk daarvoor eens in ons 2015-verslag. Wij deden onder andere de Hickman Bridge Trail, maar ook nog wat kortere trails.
Met een dag extra hebje wel tijd voor grand teton, maar zoveel dagen als in je eerdere post zie ik niet.

Je kunt in Yellowstone prima vissen, zorg wel voor een vergunning. In juni kan het zijn dat je niet overal mag vissen, dat merkten wij dit jaar.

Marianne
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

. Verder zou ik dan overwegen om Glenwood Springs te vervangen voor Grand Junction. Daar ligt Colorado National Monument wat dan nog wel de moeite is om doorheen te rijden.

oorspronkelijk had ik ook Grand Junction voorzien. Is echter , tenzij ik me ergens vergis, toch een uur verder rijden. per saldo moet ik natuurlijk in Moab geraken. Wou alleen niet vanaf de eerste dagen te ver rijden. Maar toch iets om over na te denken.

Zoals al de info hier, weerom dikke merci allemaal.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door ingrid14 »

Quoten doe je zo:
quoten.png
Rechts boven in een forumpost zie je een aanhalingsteken.
Selecteer eerst het tekstdeel dat je wilt quoten, klik dan op het aanhalingsteken.

Over je route:
Als je op dag 5 aan de westzijde van RMNP overnacht, moet je op dag 6 dat hele stuk al niet meer rijden.
Estes Park via Trail Ridge Road naar Glenwood Springs: 4 u 10' rijden - https://goo.gl/maps/CRQ1k3f9vdD2
Grand Lake naar Grand Junction : 4 u 02' rijden - https://goo.gl/maps/TxTTfJtut5q

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Dat vind ik een goed idee. Denk dat ik dat ook al ergens gelezen had. Alleen : als ik google maps een route bepaal van
"Estes " naar " Grand lake" , lijkt dat niet ver van elkaar te liggen ( naar de normen daar), maar moet je enorm omrijden.
Ttz : zo lijkt het me toch
Ik veronderstel dat google de route rond het park aangeeft en dat je door het park zelf er veel sneller bent? Is niet zo duidelijk op de kaart die terug te vinden is op website van RMNP

Doet me er aan denken dat ik daar ook iets gelezen van medicatie voorzien voor de hoogte. Eens vragen aan mijn huisarts :wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door ingrid14 »

Dit is de route van Estes Park naar Grand Lake : https://goo.gl/maps/ATnuck3Vtin
Het is zonder stops 1,5 u rijden. Maar er is zoveel te zien, er zijn veel stopplaatsen. En zoals al gezegd, dan is er ook tijd voor wandelingen in de Kawuneeche Valley.

Meer info over de Trail Ridge Road : http://www.rmnp.com/RMNP-Areas-TrailRidge.HTML
Meer info over wandelingen in de Kawuneeche Valley : http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/u ... _2010a.pdf

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
De Rijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 aug 2014, 20:46

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door De Rijk »

Bedankt!

Als snap ik niet hoe het komt dat ik een andere route krijg. Twijfel er geen seconde aan dat het mijn eigen fout is :wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Reis De Rijk: Yellowstone - aangepast

Bericht door ingrid14 »

Ik denk niet dat het aan jou ligt hoor. De route via de Trail Ridge Road is in de winter afgesloten door sneeuw. Vandaar dat Google Maps je laat omrijden.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer