Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Syl23: let's get it started!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Syl23
Amerika-ontdekker

Reis Syl23: let's get it started!

Bericht door Syl23 »

Hey iedereen,

Enkele jaren geleden opende ik hier reeds een topic om voorstellen voor een (logisch :wink:) reisschema te sprokkelen voor een reis langs de prachtige Westkust. PSVWally stelde uiteindelijk volgende route voor, waarvoor dank:

Dag 1: Brussel - San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - vertrek naar Yosemite
Dag 4: Yosemite (park)
Dag 5: Yosemite - Monterey
Dag 6: Monterey - Santa Barbara/ tussenstop in San Luis Obispo
Dag 7: San Luis Obispo - LA
Dag 8: LA (of rustdag)
Dag 9: Anaheim (Disneyland)
Dag 10: Anaheim (Disneyland)
Dag 11: Anaheim (Disneyland)
Dag 12: San Diego
Dag 13: San Diego
Dag 14: San Diego - Joshua Tree - Twentynine Palms
Dag 15: Twentynine Palms - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas- vertrek naar Brussel

Na rijp beraad wordt het dus deze route. De route bevat alle elementen die we zeker willen zien. Ik heb inmiddels ook de reistijd al een keer bekeken en ik denk dat we hier niet meer te veel in hoeven of kunnen schipperen... Het enige waar we nog niet helemaal over uit zijn, is of we effectief beginnen in San Francisco, of toch in Vegas... Hopelijk geraken we hier wel uit op het moment dat we onze vliegtickets bestellen :wink:.

Inmiddels ligt ook de reisperiode eindelijk vast: van 1 tot en met 21 september 2016. Het is nog een beetje vroeg om alles al te boeken, maar ik had toch nog een paar vraagjes, enerzijds over de route, anderzijds over een aantal praktische zaken:

- Waar kan ik Death Valley eventueel nog 'inpassen'?
- Kan je in drie dagen Vegas ook de Hoover Dam nog doen? Of zou je hier in principe een dag extra voor moeten inlassen?
- We zouden graag een stukje Route 66 (enorm cliché, weet ik :roll:) willen doen? Waar?

En dan de hamvraag: ik zou de reis graag min of meer helemaal zelf plannen. Is dit te doen? Als groentje? :). We zijn wel al twee keer in Orlando geweest, dus Amerika is ons niet geheel onbekend. Maar een reis van dergelijke omvang hebben we nog nooit zelf gepland van A tot Z... Waar op letten? Wat zeker niet vergeten?

Alvast bedankt voor de tips! Ik weet zeker dat jullie als doorgewinterde Amerikakenners en globetrotters ons zeker kunnen helpen! :thumbup:

Groetjes,
Sylvia.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Syl23: let's get it started!

Bericht door Mrvanilla »

Als de route al vastligt dan een paar opmerkingen:

- op deze manier zit je met Labour Day in Yosemite NP. Dat schijnt een hel te zijn. Nu is Yosemite altijd al een enorm druk park, maar met Labour Day weekend zal dat veel erger zijn.

- Death Valley kun je zo 1,2,3 niet echt inpassen naar mijn idee. Je zou een dagtrip vanuit Las Vegas kunnen doen, dat deed ik vorige week.
- Hoover Dam ligt ook dicht bij Vegas, deze passeer je als je vanuit de Grand Canyon naar Las Vegas rijd.
- Op dag 15 zou je een stukje Route 66 kunnen rijden, tussen Needles en Oatman

De reis is prima zelf te boeken tegenwoordig. Enige wat je nodig hebt is een creditcard en wat bereidheid om er tijd in te investeren.

Persoonlijk (maar daar hoef jij je niets van aan te trekken) vind ik het wel zonde dat jullie de halve wereld af reizen om bijna alleen stedelijk gebied te bezoeken, terwijl het zuidwesten juist bekend staat vanwege de prachtige natuur!
Groetjes,
Daniel
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik kan me eerlijk gezegd niet helemaal voorstellen deze route zo opgeschreven te hebben :D
Zo'n dag 6, met een tussenstop in San Luis Obispo?? Wat ga je daar doen dan? Ik zou hooguit tot daar rijden, eigen zelfs al eerder stoppen en veel langs highway1 bekijken?
Ik zou er zeker ook 1 dag Disney afhalen en deze bv bij Monterey zetten, zodat je daar die dag een walvistocht en evt het aquarium en de 17mile drive en nog wat van de ongeving kunt bekijken.
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

@PSVWally:

Haha, het is ook zo lang geleden ondertussen! :P. Het kan zijn dat ik de San Luis Obispo zelf achteraf nog ingepast heb, omwille van een tip die ik kreeg van iemand de me vertelde om niet via Bakersfield of Fresno te reizen, maar via San Luis Obispo. Daar was het leuker, vertelde 'ie :wink:. Maar dat is ook zo lang geleden dat ik het me zelfs niet meer herinner :-p.

Hoe zou je dan rijden?

Sorry (not sorry), maar de drie dagen Disneyland zijn 'non-negotiable' :lol:.

Tja, Monterey lijkt me inderdaad ook heel mooi, maar we zouden vooral het strand willen zien. Misschien moeten we LA helemaal skippen en dan in de plaats daarvan een dagje Monterey meer zetten? Dan zouden we ook weer een beetje minder 'stad' zien. Maar ik zou halverwege ook ergens een rustdag willen voorzien.

@Mrvanilla:

*slik* ik had eerlijk gezegd helemaal niet stilgestaan bij de feestdagen :blink:. Goed dat je het zegt! Dan moeten we misschien toch maar beter de route omkeren? Ik zal de gekozen data (en bijhorende feestdagen) nog een keer nakijken!

Mja, de verhouding 'natuur-stad' is altijd weer zo'n moeilijke evenwichtsoefening... Hier hebben we al uren over getobd. We zijn zowel stads- als natuurmensen. In de steden is ook veel leuks te zien. En in principe zit je - als je drie dagen stad doet - ook maar goed en wel één volle dag in de steden. Nooit gemakkelijk, zeker niet bij een zogenaamd 'once in a lifetime'-reis :wink:.

Hoe zou jij er bijvoorbeeld meer 'natuur' en minder 'stad' inpassen? Liefst zonder hele steden te moeten skippen, graag... :wink:.

In ieder geval al bedankt voor de tips!

Groetjes,
Sylvia.
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

Chips, nu zie ik pas dat ik Monument Valley ben vergeten... :blink:

Groetjes,
Sylvia.
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Ik zou bij Monterey niet een dagje strand plannen, kan daar nog redelijk koel zijn. In LA heb je een grotere kans op warmer weer. Hoe je meer natuur kunt inpassen? Ik zou er dan toch voor kiezen om San Diego te laten vallen. Dan zou je bijvoorbeeld nog Zion en/of Bryce kunnen doen, of een extra dag Yosemite.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

@SanFran:

Ook geen slechte tips... Oh oh, keuzes maken... :roll:.

Stel - ik zeg: stel :wink:- nu dat ik opteer om San Diego te schrappen, hoe pas ik dan Zion/Page (maar bij voorkeur dan eigenlijk Monument Valley) en een extra dag Yosemite in m'n bestaande planning...?

Groetjes,
Sylvia.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Wat je drie dagen in Disneyland Anaheim moet gaan doen is mij eerlijk gezegd een raadsel, het is disneyworld Orlando niet !!

Santa Barbara is inderdaad te ver voor één dag vanuit Monterey.

Ik vind het evenwicht tussen natuur en steden nog wel redelijk. De kustroute is immers ook natuur. Death Valley hierin inlassen lijkt mij niet zo eenvoudig. Dat zou kunnen als je een rondje maakt: van SF naar LA, dan richting Vegas en dan via Yosemite terug naar SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

@Marcopstal:

Wacht wacht, je moet weten dat je hier te maken hebt met een Disneyfreak! :P. Voor mij is Disneyland een "holy grail". Ik ben naast Disneyland Parijs ook al enkele keren in Walt Disney World geweest. Ja, ik weet ook wel dat je voor Disneyland geen twee weken nodig hebt. Weet ik :wink:. Maar als we dan toch in Californië zijn, kan ik het sowieso niet laten om het 'moederschip' eindelijk te bezoeken. Bovendien wil ik echt mijn tijd nemen in Disneyland: genieten van de attracties, de character meet-'n-greets,... en vooral de sfeer. En daar trek ik met plezier drie dagen voor uit. Ik weet uit ervaring dat de Disneyparken bezoeken veel vergt van een mens, dus nemen we er gewoon de tijd voor. Er mag toch ook wat tijd zijn voor ontspanning, nietwaar? :wink:.

Dus zo zie je maar...

Hoe zou je dan van Monterey naar de volgende bestemming rijden? Ik zou Monterey toch echt graag willen zien...

Ok, dus geen Death Valley... Toch veel te warm :wink:. En Monument Valley?

Groetjes,
Sylvia.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt toch wel op jouw schema, Paul. :wink: Maar daarbij heb je rekening gehouden met alle wensen.

Death Valley is wel in te passen natuurlijk, zeker als je San Diego overslaat:

1 naar Phoenix
2 Phoenix - Grand Canyon
3 Grand Canyon
4 Grand Canyon - Las Vegas
5 Las Vegas
6 Las Vegas - Death Valley
7 Death Valley - Mammoth Lakes
8 Mammoth Lakes - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - San Francisco
11 San Francisco
12 San Francisco
13 San Francisco - Monterey
14 Monterey - Pismo Beach
15 Pismo Beach - Anaheim
16 Anaheim
17 Anaheim
18 Anaheim
19 Anaheim - Los Angeles
20 Los Angeles
21 Los Angeles

Je hebt nu niet alleen Death Valley maar ook de mooie route via de Tioga Pass. Beter dan de rit naar Yosemite heen en weer vanaf de kust.
Je kunt ook 1 stop doen tussen LV en Yosemite, en dan toch nog een dagje SD doen. Er zit wel wat ruimte op het laatst. :wink:
De extra kilometers voor MV lijken me echt te veel worden.
Je kunt het natuurlijk ook zelf eens bekijken met een routeplanner zoals GoogleMaps, dan zie je ook de reistijden.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Haha, ik doelde meer op San Luis Obispo Marianne :D

Maar TS moet gewoon keuzes maken met de tijd die ze overal willen besteden en de tijd waarin de vakantie gehouden moet worden en dan kan het geen standaard route worden iig.

De route die Marianne aangeeft is ook een leuke. Ik moet wel zeggen dat vliegen op/van Phoenix hoe ik het tijdens mijn reizen ondervond altijd duurder is dan van LA of Las Vegas.

Over verhouding steden/natuur. Ik heb me verbaast over de diversiteit en pracht van de natuur in Amerika. Maar ik ben ook altijd weer blij met een (paar) dag(jes) in een grote stad. Er is gewoonweg overal veel te beleven en dat kan nooit in 1 of 2 reizen allemaal bekeken of gedaan worden. Maar zolang je maar overal genoeg tijd hebt om ervan te genieten en niet dat je bij wijze van spreken steeds op je horloge moet kijken omdat je door moet, dat blijft het belangrijkste.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

De route die Marianne heeft gemaakt is ook een mooie, zo pak je inderdaad ook de Tioga pass mee :)
Zonder San Diego en met Zion en/of Bryce zou je nog aan de volgende route kunnen denken:

Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Monterey
Dag 7: Monterey - San Luis Obispo
Dag 8: San Luis Obispo - LA
Dag 9: LA (of rustdag)
Dag 10: Anaheim (Disneyland)
Dag 12: Anaheim (Disneyland)
Dag 13: Anaheim - Kingman
Dag 14: Kingman - Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 21: Las Vegas - Brussel

Of met een extra dag Yosemite, zonder Bryce:

Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Monterey
Dag 8: Monterey - San Luis Obispo
Dag 9: San Luis Obispo - LA
Dag 10: LA (of rustdag)
Dag 13: Anaheim (Disneyland)
Dag 14: Anaheim - Kingman
Dag 15: Kingman - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Zion
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Haha, ik doelde meer op San Luis Obispo Marianne :D
Oei, ik had toch wel verder gelezen dan de eerste zin maar de rest blijkbaar alweer vergeten. :wink:

Als vliegen op Phoenix duurder is zou vliegen op Las Vegas en eindigen in LA ook een mogelijkheid zijn.

Genoeg mogelijkheden, ook voor zion en bryce inderdaad. Maar met zowel Las Vegas en Yosemite in de route is het toch jammer om DV en de Tioga Pass niet mee te nemen. Met LA als begin- of eindpunt in plaats van SF lukt dat wel.

Marianne
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

SanFran schreef:
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Monterey
Dag 8: Monterey - San Luis Obispo
Dag 9: San Luis Obispo - LA
Dag 10: LA (of rustdag)
Dag 13: Anaheim (Disneyland)
Dag 14: Anaheim - Kingman
Dag 15: Kingman - Grand Canyon
Dag 17: Grand Canyon - Zion
We have a winner! :clap:. Dit is de route die ik zocht! Hier zit alles in. Behalve natuurlijk San Diego... Maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit - bij leven en welzijn - niet onze laatste trip naar het Zuidwesten wordt :wink:. Dus wie weet, geraken we nog wel in SD. Het extra dagje Yosemite is een nice touch, ook al moeten we er Bryce voor opofferen. Dit lijkt me een prima mix tussen stad en natuur. Net zoals PSVWally al zei: ook wij vinden het ook wel leuk om op reis die afwisseling te hebben tussen de twee. En inderdaad: het belangrijkste is dat je ter plaatse toch een beetje de tijd kunt nemen om te genieten van je locatie. Vandaar dat we ook telkens 3 dagen in elke stad voorzien hebben. Tenslotte ben je alsnog in principe goed en wel één volledige dag daar. En nu is de natuur nu net ietsje meer prominent aanwezig, prachtig :) . Het kan natuurlijk nog altijd zijn dat we na afloop toch wel betreuren dat we teveel stad en te weinig natuur hebben gezien. Maar ach, dat weet je natuurlijk altijd pas achteraf. No regrets, nietwaar? :thumbup:

Super, nu kan de planning officieel beginnen! Tnx iedereen!

Groetjes,
Sylvia.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dan nogsteeds de vraag. Dan toch nog de vraag wat je wilt doen in Monterey? Op de dag dat je van Yosemite komt kan je daar nog wat doen, maar de dag dat je naar San Luis Obispo wilt rijden hebt je alleen maar tijd voor highway 1. Ik zou toch echt wat eerder stoppen als San Luis Obispo overigens.
SanFran
Amerikakenner

Bericht door SanFran »

@sylvia, fijn dat je/jullie er uit zijn! Je moet toch altijd keuzes maken, want er is zoveel te zien! De route die jullie nu hebben gekozen heeft een fijne mix van steden en natuur. En als je inderdaad, net als zovelen, het amerika virus krijgt dan zal dit niet te laatste trip worden :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou het jammer vinden om er wel langs te rijden maar geen tijd te hebben voor Page en Bryce. Als je die dingen toch een andere keer eens gaat doen, dan zou ik Zion nu ook overslaan en dingen meenemen die wel op de route liggen (Tioga Pass, Bodie, Death Valley). Of San Diego. Daar kom je anders niet zo snel meer.

Marianne
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

PSVwally schreef:Dan nogsteeds de vraag. Dan toch nog de vraag wat je wilt doen in Monterey? Op de dag dat je van Yosemite komt kan je daar nog wat doen, maar de dag dat je naar San Luis Obispo wilt rijden hebt je alleen maar tijd voor highway 1. Ik zou toch echt wat eerder stoppen als San Luis Obispo overigens.
Toch in Fresno of Bakersfield, dan...?

Tja, in principe wil ik eigenlijk gewoon het strand zien in Monterey :wink:. Dit omwille van persoonlijke redenen... Ik weet wel dat er op stranden zoals Venice, Santa Barbara, Santa Monica enz. veel meer te zien is. Al zijn die stranden waarschijnlijk ook wel weer een pak commerciëler dan dat in Monterey... Vandaar Monterey: persoonlijke redenen :) .

@San Fran:

Jep, ik ben ook zeer tevreden met de route, waarvoor dank :). Als het aan mij ligt, wordt het zeker niet onze laatste trip naar de Westkust, en al helemaal niet naar de VS. Er is nog zoveel moois te zien!

@Marianne:

Ja, volgens kenners zijn Page en Bryce heel mooi en ze zitten er inderdaad niet in... Ik was in principe wel tevreden met de huidige route. Je moet toch ergens keuzes maken. Buiten San Diego moeten we niet al te veel opofferen... Maar waar zouden we die dan nog moeten inpassen...?

Misschien toch nog een laatste poging doen om de route bij te schaven..? :P

Groetjes,
Sylvia.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, zo bijzonder is het strand in Monterey idd niet. Dan kun je beter wat noordelijker rond Moss Landing of wat Zuidelijker rond Carmel-by-the-sea en de 17-mile
Drive kijken.

Maar zeker niet via Fresno en Bakersfield

Je hebt zeker een leuke route, maar persoonlijk vind ik wel dat je veel vd mooiste dingen in het zuidwesten in deze route net mist. Maar als je nog terug gaat dan pak je die toch een volgende keer, niets mis mee
Syl23
Amerika-ontdekker

Bericht door Syl23 »

Nog een aller-aller laatste poging, dan? :wink: :oops:

Tnx!

Groetjes,
Syl.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves