Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis GuiTo: camperreis SF-SF okt 2015

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Beste Amerika experts!

Mijn vriendin en ik willen in sept/okt ruim 3 weken naar de westkust. We gaan hier zeker nog vele vragen stellen en tips voor de route. Echter vanwege de huidige United aanbieding (€640,- pp) willen we iig vast tickets en camperperiode vastleggen dit weekend. We hebben 2 reisperioden in gedachten 24 sept - 16 okt en het alternatief is 9 - 31 okt. De laatste periode is de camperhuur aanzienlijk goedkoper (600 eur) dus heeft een lichte voorkeur financieel gezien. Vraag is echter voor nu even, is dat nog een geschikte periode voor de westkust of is die 2 weken eerder toch echt beter qua klimaat en lichturen ed?

Idee is om retour te vliegen op SF, vervolgens 19 dagen camperhuur en nog 3 dagen in SF aan het einde.

Hoor graag jullie tips voor de periode en zoals gezegd, komen zeker nog terug voor meer uitgebreid route advies :)

Note Mod: Routetopics samengevoegd. Probeer je routevragen zoveel mogelijk in 1 topic te houden. Om dubbele antwoorden te voorkomen en om gewoon duidelijk te krijgen hoe je route is geëvolueerd zijn de topics samengevoegd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Beste periode zuid-westen

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Ik zou eerst een een route maken en dan pas de tickets vastleggen. In 19 dagen kun je vanuit SF niet een heel groot rondje doen. Moab bijvoorbeeld wordt dan te ver, dus kijk goed wat je wilt doen en of een rondje handig is. Henb je al een idee van wat je wilt doen?
Ik denk dat beide periodes prima zijn. Het klimaat is sowieso hetzelfde :wink: maar het weer kan wat anders zijn. Hangt er ook van af waar je naar toe gaat; in sommige parken kun je beter wat later in het jaar zijn omdat het erg heet is. Maar die twee weken maakt natuurlijk niet heel veel uit, dan zou ik het prijsverschil meer mee laten wegen (hoe duur is die camper wel niet als je voor 19 dagen al 600 euro prijsverschil hebt?).
Hoe later je gaat, hoe eerder het donker wordt. Het is sowieso wel snel donker, dus of dat prettig is met kamperen weet ik niet.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

We hadden nu een camper gevonden via Apollo. Kosten in sept is €2000,- voor 19 dagen incl km, 2 weken later is het €1400,- Zien veel (stuk goedkopere) aanbiedingen van Cruise America, maar lezen veel slechter verhalen hierover.. Toch kom je ze veel tegen. Iemand ervaringen daarmee?

Hoeveel dagen is dan aan te raden voor een rondje SF-SF?
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Nog even in aanvulling, we wilden eindigen in SF en ik kreeg na het lezen van het forum dat een rondje over het algemeen aangeraden wordt. We laten ons echter graag leiden door jullie tips en ervaringen. Uitgangspunt is dat we in ieder geval 24 dagen hebben, waarvan 3 dagen (deels) vliegdagen zijn. Oftewel 21 volle dagen beschikbaar...
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan wel een rondje maken, al is dat met 21 dagen makkelijker met een auto en hotels dan een camper, maar je zit dan altijd met het feit dat je 'terug' moet.
Het makkelijkst zou het bv zijn om van LA naar Phoenix of vv te gaan. Alleen zit je dan wel met dropoff kosten en die zullen voor een camper best mals zijn denk ik.
Je zit idd altijd met 3 deels reisdagen, maar je zal die dagen niet of nauwelijks echt iets kunnen bekijken of doen. Verder kun je zo een uur of 4 rekenen voor het ophalen en 'vullen' van de camper. Instructies, nog meer uitleg, wegrijden, boodschappen doen, camper inpakken en dan ben je pas echt klaar. Dus als je op het einde nog 3 dagen SF wilt en dan daarna 2 dagen voor de terugvlucht en zeg dus 2 dagen voor het aankomen en de camper ophalen dan heb je al 1 week compleet ingevuld en blijven er nog 14 dagen over. In die 14 dagen kun je nooit een rondje maken met alle parken en steden, dus moet je echt selectief te werk gaan met wat je wilt zien en hoelang je erover doet om er te komen.
DirkF
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door DirkF »

Ik heb zelf nooit met een Camper rondgereden, maar ik weet wel dat eind september al campings leeg zijn. Ik weet niet of dan ook al gesloten zijn. Er zijn vast wel andere forumleden die dat beter weten.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Volgens mijn huidige planning zou het er zo uitzien in dagen, los van de exacte periode. Op deze manier hebben we dus 18 volle camper/auto dagen. Lijkt me toch dat je dan aardig wat moet kunnen doen? Vraag is dus: op basis van 18 volle camper dagen, is dan een rondje of enkele reis meest optimaal. Op zich staan we voor allebei open. Daarnaast proef ik uit de reacties dat de auto in sept/okt mogelijk de voorkeur heeft boven de camper, proef ik dat goed?

1 donderdag 24 september 2015 AMS- SF
2 vrijdag 25 september 2015 Camper ophalen
3 zaterdag 26 september 2015 …
4 zondag 27 september 2015 …
5 maandag 28 september 2015 …
6 dinsdag 29 september 2015 …
7 woensdag 30 september 2015 …
8 donderdag 1 oktober 2015 …
9 vrijdag 2 oktober 2015 …
10 zaterdag 3 oktober 2015 …
11 zondag 4 oktober 2015 …
12 maandag 5 oktober 2015 …
13 dinsdag 6 oktober 2015 …
14 woensdag 7 oktober 2015 …
15 donderdag 8 oktober 2015 …
16 vrijdag 9 oktober 2015 …
17 zaterdag 10 oktober 2015 …
18 zondag 11 oktober 2015 …
19 maandag 12 oktober 2015 …
20 dinsdag 13 oktober 2015 …
21 woensdag 14 oktober 2015 Camper inleveren
22 donderdag 15 oktober 2015 SF
23 vrijdag 16 oktober 2015 SF
24 zaterdag 17 oktober 2015 SF-AMS
25 zondag 18 oktober 2015 AMS
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt prima een standaard rondje maken op die manier.
Wat betreft camper of auto: dat is vooral wat je leuk vindt. En ook wel enigszins afhankelijk van wat je wilt doen. Veel steden of vooral natuur? Wil je naar Los Angeles, en zo ja, hoeveel dagen? En Las Vegas? Welke parken wil je bezoeken? Probeer die lege dagen eens in te vullen.

Marianne
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Gewoon een tent kopen bij de walmart kan natuurlijk ook. Scheelt tijd en geld en je kan op de mooiste plekken overnachten.
In oktober is het wel wat frisser 's nachts maar je wordt dan weer beloond met een schitterende sterrenhemel.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het worden wel steeds meer dagen. Op deze manier kun je idd wel een mooie route maken iig.
Ik zou wel Yosemite in het begin houden. Je wilt niet voor gesloten bergpassen staan en je planning ineens enorm om moeten gooien.
Als je echt in het park wilt staan (wat aan te raden is) moet je Yosemite wel echt goed boeken. Lees deze sites goed door http://www.allesamerika.com/yosemite-ca ... veren.html http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/camping.htm en er is ook nog een forumpagina die daarover gaat maar ik nu even niet kan vinden.

Zion zou je bv op de Watchman kunnen staan.

Ik denk dat je niet overal persé hoeft te reserveren behalve iig zeker in Yosemite.

Een mogelijkheid wat je kunt doen. En daar zijn dan nog een aantal variaties op te verzinnen van een dag Yosemite meer, een dag Bryce of Grand Canyon meer en de dag Page minder, een dag LA minder en een dag meer bij bv Monterey voor een walvistocht....kunt alle kanten op

1 AMS- SF
2 Camper ophalen al een stuk opweg naar Yosemite
3 Yosemite
4 Yosemite - Lee Vining
5 Lee Vining - Death Valley
6 Death Valley - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - Zion
9 Zion
10 Zion - Bryce
11 Bryce - Page
12 Page
13 Page - Monument Valley
14 Monument Valley - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Kingman
16 Kingman - LA
17 LA
18 LA
19 LA - Santa Barbara - Pismo Beach
20 Pismo Beach - Monterey
21 Monterey - SF Camper inleveren
22 donderdag 15 oktober 2015 SF
23 vrijdag 16 oktober 2015 SF
24 zaterdag 17 oktober 2015 SF-AMS
25 zondag 18 oktober 2015 AMS
GuiTo
Amerika-ontdekker

Re: Reis GuiTo: beste periode zuid-westen?

Bericht door GuiTo »

Dank voor de reacties allen. Los Angeles willen we wel aan doen, maar hoor van velen dat het geen spannende stad is. Zou hier bijvoorbeeld liever iets inkorten t.a.v. de route hierboven van PSVWally en dan een dag extra in SF aan het einde. Mochten we wel 2 weken later gaan, is dan alles nog wat open naar jullie verwachting? Of is de kans dan al groot dat bergpassen e.d. gesloten zijn?

Ik vroeg me af wat een normale prijs is voor camperhuur. We zouden nu dus op ca. een kleine 100 euro per dag zitten (incl. kilometers). Enig idee wat een rondje zoals hierboven ongeveer aan "pakketkilometers" behoefte?

Zag nu via drive-usa.de toch weer aanbiedingen van CA die gemiddeld 300-500 euro goedkoper dan zijn andere partijen. Als ik me niet vergis zit er via drive-usa ook een soort van all-in verzekering bij, wat het voor ons toch aantrekkelijker maakt om toch voor de goedkopere aanbieding te gaan.

Camper lijkt ons een prachtige ervaring, heb alleen geen idee of het financieel veel duurder is dan bijv de auto met hotels.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als de camper je 100 euro per nacht kost is een auto goedkoper. Je betaalt immers ook nog voor de campings, en je verbruikt veel meer bezine. Vraag eens een offerte aan bij Jan Doets of Tioga Tours, voor beide periodes.
Er zijn veel mensen die met een CA-camper reizen, lijkt me geen probleem.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij reizen al 7 jaar ieder jaar in oktober met de camper in het zuid-westen. En dat is prima te doen. En afhankelijk van waar je zit zul je lege en ook nog volle campings aantreffen. Het weer is in de lagere en zuiderlijke gebieden prima. In de hogere gebieden heb je kans om minder kouder weer. Maar ook dat kan mee vallen.
Ook wij gaan in oktober vanwege het feit dat het gewoon goedkoper is.
Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

DirkF schreef:Ik heb zelf nooit met een Camper rondgereden, maar ik weet wel dat eind september al campings leeg zijn. Ik weet niet of dan ook al gesloten zijn. Er zijn vast wel andere forumleden die dat beter weten.
Dit is in het zuid-westen echt onzin. Langs de kust en in de parken staan zelfs in oktober de campings nog vol. Zo ook in Moab. Zeker in de weekenden.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

LA is gewoon vooral ontzettend groot. De meningen over LA zijn idd erg verdeeld. Maar het is geen stad die je in één dag gezien hebt. Zolang het weer ok is zijn de campings gewoon open. In parken als Yellowstone waar er vanaf Oktober sneeuw ligt is dat wat anders maar daar zul je in het zuidwesten minder van merken.
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Ik denk dat we 9-10 gaan vertrekken met de camper, komen we op 64 euro per dag met onbeperkt aantal kilometers. Ticket is 650 dus ook prima volgens mij. De aanbieding van het ticket en de camper geldt t.m vandaag.

Denk zelf dat we dat nu op zich prima kunnen boeken, en vervolgens de 18 dagen camper rondreis in de komende dagen verder kunnen invullen. Geeft dat nog genoeg flexibiliteit wat jullie betreft om tot de optimale reis te komen?

Dank aan allen voor de snelle reacties tot nu toe, echt super!
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Beste forumleden,

Na eerder al wat tips te hebben gekregen voor een ruwe route, zijn we nu bezig met de verdere invulling voor onze rondreis met de camper (het vetrek komt nu toch wel erg snel dichtbij :)) Op basis van de info op dit forum en uit de diverse reisboeken hebben we nu onderstaande route in ons hoofd. Wij zijn erg benieuwd naar jullie ideeën hierbij. Is het realistisch, missen we stukken die we niet zouden mogen missen, etc etc.

Een tweede vraag die we hebben is of jullie nog tips hebben met betrekking tot camp grounds etc.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 - do 8-okt - Amsterdam - San Francisco
2 - vr 9-okt - San Francisco
3 - za 10-okt - San Francisco - Sonora
4 - zo 11-okt - Sonora - Yosemite
5 - ma 12-okt - Yosemite
6 - di 13-okt - Yosemite - Lee Vining of Lone Pine
7 - wo 14-okt - Lee Vining/Lone Pine - Death Valley
8 - do 15-okt - Death Valley - Las Vegas
9 - vr 16-okt - Las Vegas
10 - za 17-okt - Las Vegas - Zion
11 - zo 18-okt - Zion
12 - ma 19-okt - Zion-Bryce
13 - di 20-okt - Bryce - Page
14 - wo 21-okt - Page
15 - do 22-okt - Page - Monument Valley
16 - vr 23-okt - Monument Valley - Grand Canyon
17 - za 24-okt - Grand Canyon - Kingman
18 - zo 25-okt - Kingman - Los Angeles - Long Beach
19 - ma 26-okt - Long Beach - Santa Barbara - Prismo Beach
20 - di 27-okt - Prismo Beach
21 - wo 28-okt - Prismo Beach - Monterey
22 - do 29-okt - Monterey - San Francisco
23 - vr 30-okt - San Francisco - Amsterdam
24 - za 31-okt - Amsterdam

Note Mod: Routetopics samengevoegd. Probeer je routevragen zoveel mogelijk in 1 topic te houden. Om dubbele antwoorden te voorkomen en om gewoon duidelijk te krijgen hoe je route is geëvolueerd zijn de topics samengevoegd.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Camperreis: SF-SF okt 2015

Bericht door Marcopstal »

Lone Pine lijkt me veel te ver als idee op dag 6, ik zou het op Lee Vining houden.
De extra dag Page in oktober zou ik niet direct doen, lijkt me wat te laat op het seizoen.
Kingman - LA - Long Beach ? Rare keuze, is er iets in Long beach wat je per sé wil zien ? Dit is niet de doorgaans gekozen bestemming. LA bezoek je overigens eigenlijk niet, waarom er dan doorheen gaan rijden ? Vanuit Long Beach moet je door veel drukte richting Santa Barbara.
:mrgreen: Daar is ie weer: Prismo Beach. Goed zoeken om dit te vinden, het is immers Pismo Beach zonder "R" !!!!
Als je maar van Santa Barbara komt zou ik hier geen twee dagen aan besteden. Dan beter een dagje SF bij op het einde.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je had in dit topic al veel tips gekregen, ook voor campings. Kijk daar nog eens naar.
Er is in Yosemite Valley niets meer vrij op de dagen dat je er naar toe wilt. Er was wel gewaarschuwd voor volle campings, jammer dat je daar niets mee gedaan hebt.
Het beste alternatief in het park is Crane Flat.

Waarom Sonora? Op welke dag haal je de camper op?
En waarom twee nachten Pismo (zonder r) Beach? Ik zou die dag gebruiken als uitloop. Misschien een extra dag Grand Canyon. Of Yosemite.

Voor wandelingen in de parken kun je eens op mijn wandelsite kijken. En http://www.ontdek-amerika.nl is natuurlijk een geweldige site voor tips over de parken en andere bezienswaardigheden.

Marianne
GuiTo
Amerika-ontdekker

Bericht door GuiTo »

Marcopstal schreef:Lone Pine lijkt me veel te ver als idee op dag 6, ik zou het op Lee Vining houden.
De extra dag Page in oktober zou ik niet direct doen, lijkt me wat te laat op het seizoen.
Kingman - LA - Long Beach ? Rare keuze, is er iets in Long beach wat je per sé wil zien ? Dit is niet de doorgaans gekozen bestemming. LA bezoek je overigens eigenlijk niet, waarom er dan doorheen gaan rijden ? Vanuit Long Beach moet je door veel drukte richting Santa Barbara.
:mrgreen: Daar is ie weer: Prismo Beach. Goed zoeken om dit te vinden, het is immers Pismo Beach zonder "R" !!!!
Als je maar van Santa Barbara komt zou ik hier geen twee dagen aan besteden. Dan beter een dagje SF bij op het einde.
Dank voor je reactie. De dag Page zou je laten vervallen, is het al te koud oid? Wat zouden er ervoor in de plaats kunnen doen? Ik lees ook veel goede verhalen over Arches, maar kan niet helemaal inschatten of dit haalbaar en aan te raden is.

Diverse personen hebben me verteld dat LA geen boeiende stad is en je er met name voor Hollywood heen gaat. Daarom leek het me prettig om dan aan het strand te verblijven en kwam zo bij Long Beach. Andere suggesties zijn welkom.

Pismo Beach hadden we een extra dag gekozen om wat rust in te bouwen aan het einde van de reis. Het is toch redelijk intensief allemaal. Deze dag kunnen we natuurlijk ook goed ergens anders besteden.

Alle suggesties zijn welkom :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer