Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Buup: Texas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Buup
Amerika-ontdekker

Reis Buup: Texas

Bericht door Buup »

Hallo allemaal,

In het verleden al over getwijfeld, maar we durfde het vliegen met onze zoon vorig jaar nog niet aan.
Nu de knoop doorgehakt, in mei gaan we drie weken naar Texas !

Ik heb alleen wat moeite om de route uit te zetten, vliegen op Houston, auto huren en gaan rijden of een binnenlandse vlucht boeken en vanaf daar gaan rijden, Austin en San Antonio staan zeker op het lijstje maar welke plaatsen moet ik nog meer toevoegen.
We willen deze keer niet elke nacht in een ander hotel slapen, kortom een dag of vier op één plek blijven en dan verder reizen...

Omdat je ergens moet beginnen hier een globale opzet:
Houston (hier zullen we alleen de eerste dag verblijven),
Dallas (dag trip Ft. Worth),
Austin,
San Antonio
tosca
Amerika-expert

Re: Texas

Bericht door tosca »

In Houston is een bezoekje aan de NASA wel absoluut de moeite waard. Zeer interessant.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Tja, hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je wil gaan. Ik ben er nog niet geweest, maar Big Bend schijnt toch zeker de moeite waard te zijn. Maar het is een flinke rit vanaf Houston, al lijkt me dat in 3 weken (beperk je je tot alleen TX?) wel te doen. Verder mag je de Hill Country niet missen, en je zou kunnen overwegen vanaf Houston naar het zuiden te rijden naar Port Aransas. Bij Houston is een bezoek aan Brazos Bend SP ook de moeite waard.

Wij hebben jaren geleden een rondje vanuit Houston gedaan, wij gingen eerst oostelijk tot New Orleans, dan omhoog tot Memphis, en via Arkansas weer terug. Wij hebben toen Dallas overgeslagen vanwege tijdgebrek, maar kwamen er wel langs. Er blijft dan niet genoeg tijd over voor Austin, San Antonio en de Hill Country denk ik (wij hadden toen sowieso minder tijd, reisden met baby en gingen op bezoek bij vrienden), maar misschien kun je nog wel iets van andere staten meepakken als je je wil beperken tot het oosten van TX, bijvoorbeeld vanuit Dallas nog naar Arkansas.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

In Dallas heb je het Sixth Floor museum, over de aanslag op JFK: http://www.jfk.org/
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Wij zijn vorig jaar in Texas geweest en dat was geweldig!!
Bedenk dat de afstand groot zijn, de staat Texas is nl zo groot als de benelux, Frankrijk en Duitsland bij elkaar.
Wij hebben een rondreis gemaakt met begin en eindpunt in Houston en dat was goed te doen. Wel veel gereden maar goed rekening gehouden met het gezelschap (volwassenen en tieners/pubers). Onze route was globaal: Houston - Dallas - Amarillo - Alamogorda (NM) - Carlsbad (NM) - Big Bend - San Antonio - Corpu Christi - Houston. Het was een fantastische reis waarbij Big Bend echt geweldig was net als de White Sands bij Alomogordo, San Antonio was ook heel leuk. Wij gaan deze reis zeker nog eens doen. Texas heeft ons hart gestolen.
Neem een kijkje in ons blog, dan doe je vast ideeën op voor een leuke route.
https://chippie777.wordpress.com/category/texas-2014/
Of kijk in ons oude draadje over de voorbereiding van onze reis naar Texas
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 77#p900729
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Re: Reis Buup: Texas

Bericht door Christian »

Wij gaan in november naar Texas.

Wij hebben nu als rondje:

Houston
San Antonio
Austin
Forth Worth
Dallas
Little Rock
Memphis
Greenville
Biloxi
New Orleans
Houston

En we twijfelen of we na Memphis nog via Nashville willen gaan. De weg naar beneden van Memphis langs de mississippi lijkt mij wel gaaf, maar wellicht is er niks aan.
We hebben er ook 3 weken voor.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik kan alleen maar beamen dat Texas top is!!!!

Zie ons verslag - daar haal je vast tips uit - via de link hieronder 2014 reis.

tips:
- combineren met New Mexico (en bvb White Sands)
- enkele dagen Big Bend met verblijf in de lodge - zalig, weg van alles
- lange autoritten, eenzaamheid-genieten
- in de "buurt " van Amarillo: Caprock Canyon en Palo Duro, machtig mooie rode rotsen
- route 66
- wij verbleven in een cabin op een ranch (zeer kleinschalig) - een aanrader - in Hill country
- kayakken in austin naar de vleermuizen
- gualdeloup mountains NP!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Texas is prachtig, en je kan hier makkelijk je hele vakantie doorbrengen zonder je te vervelen.

De grote steden en de parken zijn natuurlijk interessant, en zeker de moeite waard, maar neem ook de tijd om in een paar kleine stadjes rond te kijken. Shiner is bijv. leuk om te zien, en dan natuurlijk de brewery niet vergeten. Shiner is namelijk veeeeeel lekkerder dan Lone Star!
Lockhart is de BBQ capitol of the world en je kan er heerlijk lunchen. Het centrum van Lockhart is ook mooi om rond te wandelen.
Bastrop is een leuk klein stadje met een heel gezellig centrum. Most historical town in Texas. En je kan hier ook in de Colorado river spelen.
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Wat een snelle en leuke reacties, super bedankt !

Ik ga vanavond alles lezen en de route verder uitwerken !
Hou jullie op de hoogte :)

Wat betreft NASA in Houston wij zijn al bij Kennedy Space Center in Florida geweest, vandaar dat, dat nu niet onze interesse heeft !
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij zijn vorig jaar ook in Texas geweest, geweldig leuk!
Als je nog meer verslagen wil lezen :wink: , zie mijn onderschrift!
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Ik heb een avondje zitten lezen, complimenten voor de reisverslagen !
Wel las ik dat aan de linker kant van Texas (zeg ik het zo goed) veel natuurparken zijn, ik denk niet dat deze allemaal even toegankelijk zijn met een buggy vandaar dat ik nu een nieuw idee heb, ik weet niet of het haalbaar en logisch is maar tada:

Nashville
Memphis
Halverwege een tussen stop inlassen (plaats nader te bepalen)
Dallas (dag trip Forth Worth)
Austin (dag trip Lockhart)
San Antonio (dag trip Hill Country)
Houston (komt vermoedelijk te vervallen, binnenlandse vlucht van San Antonio en direct door naar huis)

Als ik nu terug zit te lezen (het is al laat), zie ik dat deze route veel overeenkomsten heeft met die van Pipo Chris, mag ik vragen wat jou plannen zijn in:
Little Rock
Green Ville

Graag hoor ik jullie feedback !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer