Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door roelb »

Met de huidige Xanterra cancellation policy moet je het vooral 30-32 dagen voor je gewenste data continu in de gaten houden en direct boeken als er een kamer vrijkomt.Er wordt dan veel geannuleerd omdat er bij een annulering binnen die periode een cancellation fee wordt gerekend.

Zet gewoon voor alle gewenste accomodaties en data een tabje in je browser open op de boekingssite van Xanterra en druk een paar keer per dag op F5 in die tabs. Iets vrij? Niet nadenken, direct boeken. Er zijn vermoedelijk honderden mensen die precies hetzelfde aan het doen zijn.

Ben je wat meer computer-savvy? Dan staat er elders in een topic een perl script van mij die e.e.a. automatisch voor je doet en een mailtje stuurt zodra er iets vrij komt.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Ron Notenboom »

Wij overwegen de volgende ronde te gaan doen. Wellicht heb je hier iets aan.

1 21-aug Thuis - Las Vegas
2 22-aug Las Vegas - Cedar City/Brian Head (Cedar Breaks NM)
3 23-aug Cedar City - Salt Lake City
4 24-aug Salt Lake City jackson (Bear lake)
5 25-aug Jackson - Yellowstone (via Teton Park Road)
6 26-aug Yellowstone
7 27-aug Yellowstone
8 28-aug Yellowstone
9 29-aug Yellowstone - Jackson (via 191)
10 30-aug Jackson - Vernal (Dinosaur NP)
11 31-aug Vernal - Moab (via UT128)
12 1-sep Moab - (Canyon Lands NP)
13 2-sep Moab - (Arches NP)
14 3-sep Moab - Durango
15 4-sep Durango (treinrit Silverton v.v.)
16 5-sep Durango - Mexican Hat
17 6-sep Mexican Hat - Torrey (Capitol Reef NP + Goblin Valley)
18 7-sep Torrey - Bryce NP (via UT12)
19 8-sep Bryce - Springdale (Zion NP)
20 9-sep Springdale - Las Vegas (Valley of Fire)
21 10-sep Las Vegas
22 11-sep Las Vegas - Thuis
23 12-sep Thuis
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Bedankt voor de tips! Ik blijf de site van Xantera zeker in de gaten houden.

Onze eerste nacht in West Yellowstone laten we sowieso staan. Google maps geeft aan dat de rit van Salt Lake City naar West Yellowstone ongeveer 5 uur duurt. Als we dus vroeg vertrekken in SLC verwachten we 's middags het park nog in te kunnen.
Daar zouden we dan het stuk tussen Madison en Norris willen bekijken (Gibbon Falls (of kunnen we die wel overslaan?), Beryl Spring (de moeite waard?), Monument Geyser Basin Trail (3,2 km), Artist Paint Pots Trail (1,2 km), Porcelain Basin Trail (2,5 km) en Back Basin Loop Trail (3,2 km).
Is het nog haalbaar om die middag ook nog door te rijden naar Mammoth Hot Springs (Lower Terrace Interpretive Trail (2 km) en Upper Terrace Loop Drive)?
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Kan iemand mij misschien een beetje op weg helpen met het bovenstaande? :thumbup:
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door opvakantie »

sieml040 schreef:Bedankt voor de tips! Ik blijf de site van Xantera zeker in de gaten houden.

Onze eerste nacht in West Yellowstone laten we sowieso staan. Google maps geeft aan dat de rit van Salt Lake City naar West Yellowstone ongeveer 5 uur duurt. Als we dus vroeg vertrekken in SLC verwachten we 's middags het park nog in te kunnen.
Daar zouden we dan het stuk tussen Madison en Norris willen bekijken (Gibbon Falls (of kunnen we die wel overslaan?), Beryl Spring (de moeite waard?), Monument Geyser Basin Trail (3,2 km), Artist Paint Pots Trail (1,2 km), Porcelain Basin Trail (2,5 km) en Back Basin Loop Trail (3,2 km).
Is het nog haalbaar om die middag ook nog door te rijden naar Mammoth Hot Springs (Lower Terrace Interpretive Trail (2 km) en Upper Terrace Loop Drive)?
Yellowstone vanuit de westkant is goed te doen.
Of je al die dingen nog in een middag erdoor krijgt is afhankelijk van hoe druk het is en of je onderweg veel stopt.
Meestal stop je, al dan niet gewenst, voor bizons op/langs de weg of ander wildlife.
We hebben in september vorig jaar een bizon gehad die vrolijk voor onze auto bleef lopen. Met wat verkeer van de andere kant was je zo 10 minuten stapvoets aan het rijden. Of je staat stil omdat mensen foto's maken (vanuit de auto) omdat er een beer langs de weg zit.
Dus het is eventueel wel te doen maar misschien moet je de dingen die je perse wil zien wat ruimer plannen over de diverse dagen dat je er bent en voor de rest wat ruimte houden zodat je ook nog ergens kunt lunchen en koffie kan halen
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

dank je wel @opvakantie.
Is het zo dat ik voor het stuk tussen Madison en West Thumb (Lower, Midway en Upper Geyser Basin) wel een hele dag moet inplannen?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Hans B »

sieml040 schreef:dank je wel @opvakantie.
Is het zo dat ik voor het stuk tussen Madison en West Thumb (Lower, Midway en Upper Geyser Basin) wel een hele dag moet inplannen?
Zou ik zeker doen er is veel te zien en te wandelen, daarvoor ben je je tijd wel nodig.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is lastig te zeggen; het is maar net wat je overal wilt doen en hoe snel je bent uitgekeken op de geisers en hoe druk het is. Wij hebben wel eens een uur op een uitbarsting van een geiser zitten wachten. Kijk eens naar ons 2015-verslag bij 9, 10 en 11 juni; toen deden wij het geisergebied incl Norris en West Thump. Dat had ook wel in minder tijd gekund.
Rij je van West Thump dan weer terug naar West Yellowstone?

Marianne
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

we gaan morgen bellen naar Xanterra om te kijken of er op 25 juli nog een mogelijkheid is om in Grant Village te overnachten. Dan zouden we het allemaal wat praktischer kunnen indelen en vanuit Grant Village naar Grand Teton kunnen rijden.
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Het volgende gebied waar ik graag wat input over zou willen ontvangen is Arches-Canyonlands-Dead Horse Point State Park-Monument Valley.
De planning is nu als volgt:
Zaterdag 29 juli vertrekken we vanuit Vernal richting Moab waar we 3 overnachtingen hebben. Deze dag zouden we graag voordat we inchecken in Moab Dead Horse Point State Park bezoeken.
Zondag 30 juli Arches.
Maandag 31 juli Canyonlands (misschien raften).
Dinsdag 1 augustus vertrek vanuit Moab naar Monument Valley (jeeptour) en overnachting in Mexican Hat.
Lijkt dat jullie een goede planning?
gastxyz

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door gastxyz »

Ik zou het zo doen:

29/07 - Vernal - afrit Cisco - rit via UT-128 - Arches NP - Moab
30/07 - Dead Horse Point SP + Canyonlands NP
31/07 - Arches NP
01/08 - Moab - UT-95 (stukje) - Natural Bridges - Moki Dugway - Monument Valley - Mexican Hat

Neem je de prachtige UT-128 mee, misschien hike naar Fisher Towers (als jullie ervaren hikers zijn & goed tegen hitte kunnen)
Kan je de eerste hikes in Arches doen (Arches is drukker dan Canyonlands/heeft wat meer hikes/etc.) en is dichter bij Moab waarbij je makkelijker een hapje kan eten, boodschappen kan doen en inchecken in je hotel.
30/07 DHP SP en Canyonlands liggen dicht bij elkaar, rij je niet het hele stuk 2 x.
31/07 kan je voor de drukte en meeste warmte naar Arches, de middag aan het zwembad liggen en 's avonds b.v. de hike naar Delicate Arch doen.
"Raften" vindt ik imho tijdverspilling, een beetje drijven op zo'n plastic ding in de volle zon...
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Bedankt, ik ga eens naar die indeling kijken.
Het raften willen we voornamelijk doen voor de kinderen (16 en 19) om ook wat anders te doen dan alleen wandelen.
Heeft iemand tips voor andere activiteiten?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Hans B »

De website om voor Yellowstone te reserveren.
http://www.yellowstonenationalparklodges.com/

Anders zul je naar West Yellowstone of Gardiner moeten, ook geen ramp hoor.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

ik schiet van hot naar her in mijn planning :oops:
Wij komen op maandag 17 juli om 11:30 uur aan op Newark.
Kan iemand inschatten hoe lang het duurt voordat we in ons hotel in Manhattan zijn (ivm douane en reistijd Newark-Manhattan)?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Hans B »

Lastig in te schatten, de douane formaliteiten kunnen snel gaan als er weinig 'volk' binnenkomt, maar voor hetzelfde wacht je een uur voor je stempeltje.
Ga je daarna op eigen gelegenheid of met openbaar vervoer.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Met onze zware bepakking lijkt het openbaar vervoer me geen goed idee.
Ik denk dat we voor Carmelimo gaan.
sieml040
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 04 feb 2014, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Eindhoven

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door sieml040 »

Ik heb Carmellimo gemaild, maar krijg geen reactie. Misschien weet iemand op het forum het antwoord op mijn vraag.
Als ik een auto wil reserveren moet ik een pickup time invullen. Dat is lastig want ik weet niet hoe lang het duurt voordat wij door de douane etc heen zijn.
In hun voorwaarden staat echter het volgende:
Carmel provides a grace period of 15 minutes after the pickup time free of charge. However, if you are more than 15 minutes late for the pickup, Carmel will charge for the entire period from the scheduled pickup time to the actual pickup time. (Example 1: If the pickup time is for 10:00 AM and the passenger arrives at 10:15 AM, no waiting time will be charged. Example 2: If the pickup time is for 10:00 AM and the passenger arrives at 10:20 AM, the waiting time charge will be for 20 minutes.) Waiting time is charged based on a pro-rated hourly rate depending on the car class.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes Simone
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondje met Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb er geen ervaring mee. Is het nodig om van te voren te reserveren? Je kunt toch ook ter plekke kijken? Is een taxi geen optie?
Misschien heb je iets aan dit topicc.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer