Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis TimmermanHJ: Eerste rondreis Zuidwesten (juli/aug 2016)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis TimmermanHJ: Eerste rondreis Zuidwesten (juli/aug 2016)

Bericht door TimmermanHJ »

Hoi iedereen,

Wij zijn nieuw op het forum, zijn 28 jaar. Wij zijn van plan om zomer 2016 een rondreis te maken door Zuidwest VS. We werken allebei in het onderwijs en zitten daardoor vast aan de zomervakantie. We zijn wel flexibel qua reislengte. We hebben het forum en de site al redelijk doorgespit. Met deze informatie hebben we een opzet gemaakt voor de trip. We zijn nog in dubio over enkele dingen, maar willen onze ideeën graag aan jullie voorleggen, zodat we ook wat advies kunnen krijgen van de kenners.

We zaten te denken om de trip te combineren met enkele dagen NY wanneer de prijs van een vliegticket via NY niet veel duurder is dan normaal. Als we die optie niet doen, kiezen we misschien voor een iets grotere ronde en zullen we vanaf Bryce Canyon via Moab naar Monument Valley gaan. We hebben eigenlijk twee opties die naar ons idee zouden kunnen.

We zijn benieuwd naar jullie eerste idee over de reis. Is het een goede planning qua afstanden en tijdbestek op de verschillende locaties. Las Vegas is bewust wat langer. :thumbup: Verder zullen we in dit topic nog wel vragen hebben wat betreft zaken die wij niet uit andere topics etc hebben kunnen vinden.

Optie 1
Dag 1: Amsterdam –San Francisco
Dag 2: San Francisco – Yosemite
Dag 3: Yosemite
Dag 4: Yosemite - Death Valley
Dag 5: Death Valley – Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas – Zion
Dag 9: Zion
Dag 10: Zion-Bryce Canyon
Dag 11: Antelope Canyon –Grand Canyon
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon -Kingman
Dag 14: Kingman – Los Angeles
Dag 15: Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach – Monterey
Dag 19: Montery – San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: San Francisco – New York
Dag 23: New York
Dag 24: New York
Dag 25: New York
Dag 26: New York – Amsterdam

Optie 2

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach – Monterey
Dag 6: Montery – San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco – Yosemite
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - Death Valley
Dag 12: Death Valley – Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion-Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Page
Dag 16: Antelope Canyon – Monument Valley
Dag 17: Monument Valley –Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon – Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas – New York
Dag 23: New York
Dag 24: New York
Dag 25: New York
Dag 26: New York – Amsterdam

Bij optie 2 hebben we tijd om Monument Valley aan te doen omdat we het stukje tussen Kingman en LA overslaan (wat naar ons idee niet zoveel te bieden heeft??)

Alvast bedankt voor de reacties die er wellicht gaan komen.

Groetjes Willianne en Hanri

Willianne en Hanri
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis TimmermanHJ: Eerste rondreis Zuidwesten (juli/aug 2016)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Een paar opmerkingen: als je naar NY wilt doe dat dan in het begin; dat is handiger met het tijdverschil. Op de terugreis kost het je een hele dag.
In de eerste optie heb je bij dag 10 een dag te weinig; je moet ook nog van Bryce naar Page rijden.
Van Yosemite naar Death Valley in 1 dag is wat veel, je kunt ontzettende veel doen onderweg (Alabama Hills, Bristlecone Pines forest, Mono Lake, Bodie, Tioga Pass, Tuolumne Meadows).
Wat zijn jullie plannen overal? Voor yosemite trek je nu minder tijd uit dan voor de grand canyon. Is dat bewust?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vergeet gewoon New York en voeg die paar dagen toe aan het zuidwesten. Je zal er achteraf geen spijt van hebben. Nu is het nog een klein beetje te gehaast.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je reactie!

Goede tip van NY, niet aan gedacht, bedankt. Heb jij ervaringen met kosten van ticket met tussenstop, wordt dit veel duurder als je tussenstop in NY doet t.o.v. een normale retour? Voor ons is de afweging of we NY later nog keer doen, maar als tickets weinig duurder wordt is t mooi te combineren. Anders laten we dit zitten...

Yosemite zouden we nog dag kunnen toevoegen, aangezien we daarin flexibel zijn. Ik vind zelf Yosemite zelfs na het lezen van veel dingen op het forum het lastigst qua tijdsindeling, overnachting etc. Daar zijn we nog niet helemaal uit....

Wat betreft Grand Canyon: vind jij het een dag teveel? Of alleen teveel in vergelijking met Yosemite...
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Marcopstal schreef:Vergeet gewoon New York en voeg die paar dagen toe aan het zuidwesten. Je zal er achteraf geen spijt van hebben. Nu is het nog een klein beetje te gehaast.
Wij hadden in onze eerste plannen dat we dit heel graag wilden...We zitten nu iets meer op jouw idee hierover. Maar zou je dan dit schema uitspreiden over meer dagen of kan je da rondje richting Moab na Bryce Canyon en het dan via Monument Valley terug naar Grand Canyon...?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou gewoon ook even een route samenstellen zonder New York en kijken hoe je met je dagen uitkomt.
Groetjes,
Daniel
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Wat vinden jullie van deze optie zonder NY? Is dit haalbaar of te veel in te weinig tijd? Zouden jullie ergens een dag toevoegen, want dat is wel mogelijk...Daarnaast de overnachtingen in Yosemite. Is het handig om twee verschillende locaties daarvoor te hebben, zoals een nacht Curry Village en een nacht Wawona? Of beter 1 plek...

Vanaf Curry Village in 1 dag naar Lone Pine of Tiago Road, is dat haalbaar? En is deze planning voor Grand Canyon beetje too much?

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 5: Pismo Beach – Monterey
Dag 6: Montery – San Francisco
Dag 7: San Francisco
Dag 8: San Francisco
Dag 9: San Francisco – Yosemite (Curry Village/Wawona)
Dag 10: Yosemite (Curry Village)
Dag 11: Yosemite (Lone Pine)
Dag 12 Lone Pine- Death Valley (Furnace Creek)
Dag 12: Death Valley – Zion
Dag 13: Zion
Dag 14: Zion-Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 16: Capitol Reef – Moab
Dag 17: Moab (Canyonlands National Park)
Dag 18: Moab (Arches National Park)
Dag 19: Moab – Monument Valley
Dag 20: Monument Valley – Page
Dag 21: Page –Grand Canyon
Dag 22: Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon – Las Vegas
Dag 24: Las Vegas
Dag 25: Las Vegas
Dag 26: Las Vegas - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hele mooie route zo!
Wawona heeft niet zoveel zin nu de Mariposa Grove gesloten is, ik zou twee nachten Curry Village doen, dan hoef je ook niet voor slechts 1 nacht als je etenwaren uit de auto te halen (of boek op tijd en zorg dat je een cabin hebt).
Van Lone Pine naar Death Valley is niet zo ver, ik zou al eerder stoppen (Lee Vining, of Mammoth Lakes). Wat bedoel je met Lone Pine of Tioga Road? Je rijdt via de Tioga Road (de CA120) als je van Yosemite Village naar Lone Pine rijdt. Kijk eens in ons 2004- of 2006-verslag voor dat stuk, met ene stop in Mammoth Lakes.
Als je in Yosemite naar Glacier Point wilt, en je wilt een aantal wandelingen maken, dan is de tijd die je nu hebt niet heel veel. Misschien heb je ook nog iets aan ons verslag van dit jaar voor de Panorama Trail en andere wandelingen.

Marianne
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Dankje Marrianne voor de snelle reactie. Wij zijn (nog) geen echte lopers maar daar zou volgend jaar wel eens verandering in kunnen komen, dus misschien wel wat van plan. Dus jij zou er nog een nacht Yosemite bijvoegen, in totaal dan 3 nachten Curry Village?

Ik bedoelde of het over Tiago Road haalbaar is Lone Pine te halen in een dag. Vond zelf de afstand richting Death Valley ook niet helemaal mooi verdeeld. Dus inderdaad misschien kijken naar plek mooier verdeeld tussen Curry Village en Furnace Creek. Mammoth Lakes lijkt dat inderdaad goede optie, dus top.

Ik heb al wat verslagen van je gelezen maar zal ook nog eens extra op dat stuk Yosemite - Death Valley inzoomen.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Even voor de duidelijkheid. Het is Tioga road :D
Ik zou ook kiezen voor Lee Vining/Mammoth Lakes/Bishop. Als je al 2 dagen in Yosemite Village hebt gezeten kun je de tioga road, bodie en mono lake aandoen.

Verder overigens een prima routeplan :thumbup:
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Wij hebben alvast tickets geboekt vandaag. Vanaf Dusseldorf naar Lax retour. Daardoor gaat de reis er in grote lijnen zo uitzien

Reis
Dag 1: Dusseldorf – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles – Pismo Beach
Dag 3: Pismo Beach – Monterey
Dag 4: Montery – San Francisco
Dag 5: San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco – Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - Mammoth Lake
Dag 10 Mammoth lake - Death Valley
Dag 11: Death Valley- Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas
Dag 14: Las Vegas – Valley of Fire – Zion
Dag 15: Zion
Dag 16: Zion – Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon – Capitol Reef
Dag 18: Capitol Reef – Moab
Dag 19: Moab (Canyonlands National Park)
Dag 20: Moab (Arches National Park)
Dag 21: Moab – Monument Valley - Page
Dag 22: Antelope Canyon –Grand Canyon
Dag 23: Grand Canyon – Kingman
Dag 24: Kingman – Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles
Dag 27: Los Angeles- Dusseldorf

Vanaf nu gaat de rest van de voorbereiding beginnen. Dus we zullen nog met veel vragen komen...We hebben al een aardig idee met de accommodatie maar zijn daar nog niet helemaal uit. Hopelijk kunnen jullie nog eens helpen wanneer we vast lopen.
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Nog een vraagje over de route. Is het haalbaar om dag 18 er tussen uit te halen en in 1x van Bryce naar Moab te gaan en onderweg Capitol Reef te bezoeken? Of is dat wat too much?

Wellicht kunnen we dan dag Yosemite toevoegen. Of hebben jullie ergens anders in route moment waarop je die beter kunt inplannen.

Gr
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Zojuist twee nachten Curry Village en nacht Furnace Creek vastgelegd, dat leek mij even belangrijk voor je daar naast grijpt, wat ik hier heb gelezen.

In ons schema zitten wij in het weekend aan de kust (Monterey en Morro Bay). Het weekend maakt het overnachten duur. Ik heb even gekeken naar alternatieven hiervoor. Is San Luis Obispo een goede overnachtingsplek bij Morro Bay? En Marina voor Monterey? Of raden jullie dit af...
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Marina is niets mis mee, vanaf daar rij je in een kwartier naar de pier in Monterey.
Ik ken in San Luis Obispo alleen de Madonna Inn (bekijk die maar eens op internet), maar daar zal je budget ook niet toereikend voor zijn haha. Als je niets kunt vinden in Pismo of Morro Bay naar je gading is daar ook niets mis mee.
Nog een vraagje over de route. Is het haalbaar om dag 18 er tussen uit te halen en in 1x van Bryce naar Moab te gaan en onderweg Capitol Reef te bezoeken? Of is dat wat too much?
Ik had deze even gemist. Maar ik zie dat je zelf de aanpassing al hebt gemaakt. Puur qua afstand is het doenbaar. Maar je hebt dan wel te weinig tijd om echt goed rond te kijken in Capitol Reef. Ik heb het zelf in 2013 ook gedaan en 's avonds rond zonsondergang heb ik nog in Arches rondgekeken. Maar ik heb bv weinig stops gemaakt langs de UT12 en heb denk ik hooguit een uur in Capitol Reef doorgebracht. Meer tijd was er gewoon niet. Dus maak daar gewoon keuzes wat je wilt zien zou ik zeggen. Maar vergeet bv het mars research institute. Als je eenmaal voor bij de afslagen van Goblin SP bent is het nog een kleine 1.5u doorgassen naar Moab.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb toevallig deze week zitten zoeken in de buurt van San Luis Obispo voor het geval we onze reis moeten veranderen als het nog sneeuwt boven Yosemite. We gaan dan in plaats van noordelijk via de zuidkant naar San Francisco en zijn dol op de omgeving van Highway 101. We hebben hem al drie keer gereden, maar krijgen er geen genoeg van.

Ik vond dit hotel, goede beoordelingen, mooie prijs en prima locatie:
http://www.booking.com/hotel/us/hotel-m ... bispo.html
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tip! Dat hotel is niet meer beschikbaar voor datum dat wij er zijn. Maar het is dus wel een goede plek voor overnachting. Zag dat er ook motel6 zit. Hoe zijn de ervaringen met motel6?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben een aantal keren in een Motel6 overnacht. De kamers zijn basic, maar netjes, en je hebt alles wat je nodig hebt voor een overnachting op doorreis. Veel Motel6's zijn de laatste tijd opgeknapt en ze zien er nu ook fris en modern uit.

Marianne
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de informatie. Wij hebben ook niet veel meer nodig dan gewoon nette kamer.

Nog een vraagje over mijn dagen Moab. Planning wordt iets anders dan hierboven is beschreven. We willen graag een extra dag Page anders komen we denk ik niet uit. Hierdoor wil ik graag een dag van Bryce naar Capitol Reef met Capitol Reef naar Moab koppelen.

Optie 1
Is het een idee om in Green River te overnachten. Vanaf daar een dag naar Canyonlands om te overnachten in Moab. De volgende dag vanuit Moab naar Arches en dan weer overnachten in Moab om daarna de reis te vervolgen via Monument Valley naar Page.

Optie 2
Vanaf Bryce naar Moab rijden en onderweg Capitol Reef bezoeken. En dan 3 overnachtingen in Moab.

Hotels Moab lijken iets duurder. Dus in Green river overnachten is voordeliger en maakt de reisdag vanaf Bryce ook wat minder. Dus ik neig naar die optie, of raden jullie dat af?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ipv een extra nacht Page kun je denk ik beter kiezen voor een nacht bij Monument Valley. Dan de dag erna naar Page voor het meer, de dam en Horseshoe bend. Dan de ochtend erop antelope canyon en dan door naar de Grand Canyon.
TimmermanHJ
Amerika-ontdekker

Oohja dat is ook goede optie! En wat zou je dan doen met die vraag over Moab. Overnachting Green River of toch doorrijden naar Moab al?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer