Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis uutje: 4 weken zomer 2016
Reis uutje: 4 weken zomer 2016
Hallo,
wij zijn net begonnen met de voorbereidingen voor onze allereerste trip over de oceaan. Bijna 4 weken in ZW-USA in 2016.
De reis moet vallen in de schoolvakantie periode (16-7 - 26-8) van onze 2 kids (11-13) en we willen ongeveer 4 weken in het totaal weg zijn (incl vluchten).
Het wordt een rondreis met huurauto (ik neem aan dat een standard SUV groot genoeg is voor 4 personen en bagage) en we willen niet in de duurste hotels/motels verblijven. het hoeft dus niet allemaal op een paar minuten loopafstand van 'the place to be" te zijn. Daar gebruiken we onze huurauto dan wel voor.
Nu heb ik het volgende reisschema opgesteld.
1 - NL-San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco
4 - San Francisco - Yosemity N.P. West (El Portal)
5 - Yosemity N.P. West (El Portal)
6 - Yosemity N.P. Oost (Mammoth Lakes)
7 - Yosemity N.P. Oost (Mammoth Lakes) - Death Valley (Furnace Creek)
8 - Death Valley (Furnace Creek) - Las vegas
9 - Las Vegas
10 - Las Vegas - Zion N.P. (St. George)
11 - Zion N.P. (St. George)
12 - Zion N.P. (St. George) - Bryce Canyon N.P. (Bryce)
13. Bryce Canyon N.P. (Bryce)
14. Bryce Canyon N.P. (Bryce) - Lake Powell (Page)
15 - Lake Powell (Page)
16 - Lake Powell (Page) - Monument Valley N.P. (Kayenta)
17 - Monument Valley N.P. (Kayenta) - Grand Canyon N.P. (Williams)
18 - Grand Canyon N.P. (Williams)
19 - Grand Canyon N.P. (Williams) - Los Angeles
20 - Los Angeles
21 - Los Angeles
22 - Los Angeles - Santa Barbara
23 - Santa Barbara
24 - Santa Barbara - Monterey
25 - Monterey - San Francisco
26 - San Francisco - NL
Ik heb inmiddels al gehoord dat vliegen op San Francisco niet de goedkoopste optie zou zijn, maar ik heb bewust voor dit schema gekozen voor het feit dat we graag daar zouden willen beginnen (het lijkt ons een geweldig mooie stad, niet te warm meteen) en we hebben dan als 1e meteen Yosemite N.P. (wat volgens velen toch het mooiste is van al die N.P.). als we bijv. in L.A. zouden starten/eindigen dan hebben we van alle parken Yosemite N.P. als laatste en ik ben er bang voor dat dan na 3 weken reizen de indruk misschien toch wat minder is. Maar misschien hebben jullie andere ideeën/tips/aanvullingen.
Een twijfelpunt bij mij is nog de afstand tussen Grand Canyon N.P. (Williams) en Los Angeles. Dat is een hele trip maar ik heb nog geen aantrekkelijk punt halverwege gevonden om te overnachten. Voordeel van opknippen is dat het dan 2 niet zo'n lange reisdagen zijn. Voordeel van een 1 lange reisdag is dat ik in Los Angeles een dag langer heb.
Ik ben heel benieuwd wat alle "experts" op dit forum er van vinden.
wij zijn net begonnen met de voorbereidingen voor onze allereerste trip over de oceaan. Bijna 4 weken in ZW-USA in 2016.
De reis moet vallen in de schoolvakantie periode (16-7 - 26-8) van onze 2 kids (11-13) en we willen ongeveer 4 weken in het totaal weg zijn (incl vluchten).
Het wordt een rondreis met huurauto (ik neem aan dat een standard SUV groot genoeg is voor 4 personen en bagage) en we willen niet in de duurste hotels/motels verblijven. het hoeft dus niet allemaal op een paar minuten loopafstand van 'the place to be" te zijn. Daar gebruiken we onze huurauto dan wel voor.
Nu heb ik het volgende reisschema opgesteld.
1 - NL-San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco
4 - San Francisco - Yosemity N.P. West (El Portal)
5 - Yosemity N.P. West (El Portal)
6 - Yosemity N.P. Oost (Mammoth Lakes)
7 - Yosemity N.P. Oost (Mammoth Lakes) - Death Valley (Furnace Creek)
9 - Las Vegas
10 - Las Vegas - Zion N.P. (St. George)
11 - Zion N.P. (St. George)
12 - Zion N.P. (St. George) - Bryce Canyon N.P. (Bryce)
15 - Lake Powell (Page)
16 - Lake Powell (Page) - Monument Valley N.P. (Kayenta)
17 - Monument Valley N.P. (Kayenta) - Grand Canyon N.P. (Williams)
18 - Grand Canyon N.P. (Williams)
19 - Grand Canyon N.P. (Williams) - Los Angeles
20 - Los Angeles
21 - Los Angeles
22 - Los Angeles - Santa Barbara
23 - Santa Barbara
24 - Santa Barbara - Monterey
25 - Monterey - San Francisco
26 - San Francisco - NL
Ik heb inmiddels al gehoord dat vliegen op San Francisco niet de goedkoopste optie zou zijn, maar ik heb bewust voor dit schema gekozen voor het feit dat we graag daar zouden willen beginnen (het lijkt ons een geweldig mooie stad, niet te warm meteen) en we hebben dan als 1e meteen Yosemite N.P. (wat volgens velen toch het mooiste is van al die N.P.). als we bijv. in L.A. zouden starten/eindigen dan hebben we van alle parken Yosemite N.P. als laatste en ik ben er bang voor dat dan na 3 weken reizen de indruk misschien toch wat minder is. Maar misschien hebben jullie andere ideeën/tips/aanvullingen.
Een twijfelpunt bij mij is nog de afstand tussen Grand Canyon N.P. (Williams) en Los Angeles. Dat is een hele trip maar ik heb nog geen aantrekkelijk punt halverwege gevonden om te overnachten. Voordeel van opknippen is dat het dan 2 niet zo'n lange reisdagen zijn. Voordeel van een 1 lange reisdag is dat ik in Los Angeles een dag langer heb.
Ik ben heel benieuwd wat alle "experts" op dit forum er van vinden.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis uutje: 4 weken zomer 2016
Ik vind het een mooie vakantie.
Mammoth Lakes is overigens geen Yosemite Oost, het ligt al wel een stuk buiten het park. De overnachting daar is overigens OK.
Aangezien je een volle dag Grand Canyon hebt, eigenlijk bijna 2 dagen, zou ik of op dag 18 al naar Kingman rijden, of anders toch inderdaad die lange rit erin houden.
En aangezien je pas over een jaar gaat zou ik wel een paar nachten dichter bij de parken overnachten. Zo kijk eens voor de grand canyon bij Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Nu rij je in totaal minimaal 3u op en neer naar de grand canyon.
En ik zou je echt adviseren om in Springdale, of anders uiterlijk in Hurricane te overnachten ipv St. George.
Kijk voor Monument Valley eens bij de San Juan Inn in Mexican Hat ipv Kayenta.
Verder zou ik zelf die 2e overnachting al opschuiven naar Pismo Beach. Je kan dan best de hele dag nog in Santa Barbara doorbrengen. Maar Santa Barbara - Monterey is een flinke rit als je onderweg ook nog wat wilt bekijken.
Mammoth Lakes is overigens geen Yosemite Oost, het ligt al wel een stuk buiten het park. De overnachting daar is overigens OK.
Aangezien je een volle dag Grand Canyon hebt, eigenlijk bijna 2 dagen, zou ik of op dag 18 al naar Kingman rijden, of anders toch inderdaad die lange rit erin houden.
En aangezien je pas over een jaar gaat zou ik wel een paar nachten dichter bij de parken overnachten. Zo kijk eens voor de grand canyon bij Bright Angel Lodge of Maswik Lodge. Nu rij je in totaal minimaal 3u op en neer naar de grand canyon.
En ik zou je echt adviseren om in Springdale, of anders uiterlijk in Hurricane te overnachten ipv St. George.
Kijk voor Monument Valley eens bij de San Juan Inn in Mexican Hat ipv Kayenta.
Verder zou ik zelf die 2e overnachting al opschuiven naar Pismo Beach. Je kan dan best de hele dag nog in Santa Barbara doorbrengen. Maar Santa Barbara - Monterey is een flinke rit als je onderweg ook nog wat wilt bekijken.
Bedankt voor je snelle reactie.
Pismo Beach zou idd een mooi tussenpunt kunnen zijn. Dan neem ik aan dat het stuk tussen Santa Barbara en Pismo minder interessant is ?
De locaties in Grand Canyon village ga ik dit weekend zeker eens ever beter bekijken. Te vaak op- en neer rijden is idd. minder leuk.
Waarom zou ik bij Monument Valley N.P. zo ver het park in/door moeten rijden om te overnachten ? Je moet daarna hetzelfde stuk ook weer terug ?
Ik neem aan dat je voor Springdale kiest om zo dichter bij Zion N.P. te verblijven ? Deze optie ga ik ook eens beter bekijken.
Ik lees her en der dat meer mensen in Kingman / Needles / Lake Havasu overnachten. Zit daar nog veel verschil tussen ?
Grt.
Pismo Beach zou idd een mooi tussenpunt kunnen zijn. Dan neem ik aan dat het stuk tussen Santa Barbara en Pismo minder interessant is ?
De locaties in Grand Canyon village ga ik dit weekend zeker eens ever beter bekijken. Te vaak op- en neer rijden is idd. minder leuk.
Waarom zou ik bij Monument Valley N.P. zo ver het park in/door moeten rijden om te overnachten ? Je moet daarna hetzelfde stuk ook weer terug ?
Ik neem aan dat je voor Springdale kiest om zo dichter bij Zion N.P. te verblijven ? Deze optie ga ik ook eens beter bekijken.
Ik lees her en der dat meer mensen in Kingman / Needles / Lake Havasu overnachten. Zit daar nog veel verschil tussen ?
Grt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kingman of Needles maakt niet veel uit behalve de afstand. Veel mensen doen het stuk tussen Kingman en Needles via Oatman over route66. Maar de ezels staan wel rond 18u binnen (uit mijn hoofd). Lake Havasu ligt niet eens echt op de route. Het zijn eigenlijk pure overnachtingsplekken.
Monument Valley staat bekend om de zonsopkomst. Vanuit Mexican Hat kom je er langs. Vanuit Kayenta moet je op en neer rijden. Niet dat Mexican Hat nou zo veel voorstelt (wel een lekker eettentje), maar het ligt veel mooier dan Kayenta en als je optijd boekt is her zeker zo goedkoop. Verder vond ik persoonlijk Kayenta en ook Tuba City maar een beetje rare stadjes. Niet de vrolijkste en beste plaatsen van Amerika. Nu zijn de indianen vaak al niet zo rijk, maar ook qua vriendelijkheid vond ik het hier niet eruit springen.
In principe is het mooiste stuk kustroute tussen San Simeon en Monterey. Tussen Santa Barbara en Pismo pakken veel mensen ook de 101 ipv de 1. Niet dat er niets te doen is, maar dat kun je hier beter lezen dan dat ik een heel verhaal ga tikken: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
Monument Valley staat bekend om de zonsopkomst. Vanuit Mexican Hat kom je er langs. Vanuit Kayenta moet je op en neer rijden. Niet dat Mexican Hat nou zo veel voorstelt (wel een lekker eettentje), maar het ligt veel mooier dan Kayenta en als je optijd boekt is her zeker zo goedkoop. Verder vond ik persoonlijk Kayenta en ook Tuba City maar een beetje rare stadjes. Niet de vrolijkste en beste plaatsen van Amerika. Nu zijn de indianen vaak al niet zo rijk, maar ook qua vriendelijkheid vond ik het hier niet eruit springen.
In principe is het mooiste stuk kustroute tussen San Simeon en Monterey. Tussen Santa Barbara en Pismo pakken veel mensen ook de 101 ipv de 1. Niet dat er niets te doen is, maar dat kun je hier beter lezen dan dat ik een heel verhaal ga tikken: http://www.allesamerika.com/california-highway-1.html
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hoeft niet overal in het park te zitten maar bij sommige parken is het wel een kwestie van uren en niet een paar minuten als je buiten het park zit.
Voor Zion zou ik in Springdale kijken. Daar rijdt een gratis shuttles naar Zion. Vanuit St George rij je uren heen en weer, en je kunt parkeerproblemen krijgen bij het park.
Voor Yosemite is El Portal niet gek maar zeker met kinderen is iets in het park zoals Housekeeping Camp ook wel erg leuk.
Wij zaten in 2008 in een cabin op de camping bij Gouldings Lodge, vlak bij Monument Valley. Zie daarvoor ons verslag. Een yurt bij de San Juan Inn lijkt me ook leuk.
Marianne
Voor Zion zou ik in Springdale kijken. Daar rijdt een gratis shuttles naar Zion. Vanuit St George rij je uren heen en weer, en je kunt parkeerproblemen krijgen bij het park.
Voor Yosemite is El Portal niet gek maar zeker met kinderen is iets in het park zoals Housekeeping Camp ook wel erg leuk.
Wij zaten in 2008 in een cabin op de camping bij Gouldings Lodge, vlak bij Monument Valley. Zie daarvoor ons verslag. Een yurt bij de San Juan Inn lijkt me ook leuk.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 aug 2015, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Mooie trip, maar toch wel een aantal bemerkingen:
Volle dagen SF zou ik eerder op het einde van de reis zetten en niet in het begin.
Mammoth Lakes beschouwen als Yosemite oost is er toch wat over vind ik. Als je die dag ook aan Yosemite wil besteden blijf je beter in El Portal een dag langer.
St George is zoals aangehaald niet ideaal voor Zion.
Bryce heb je doorgaans op minder tijd gezien, twee overnachtingen is niet absoluut noodzakelijk.
Williams ligt echt niet goed voor de GC te bezoeken. Het is enkele rit nog minstens een uur en je rijdt ook niet zomaar binnen, soms sta je een half uur aan te schuiven eer je binnen bent. Kies voor Tusayan, daar kan je de shuttle al nemen, of de GC zelf !!!!
Santa Barbara - Monterey is ver voor één dag !!!
De ezels in Oatman gaan overigens niet op stal, het zijn wilde ezels die in de bergen leven en op een bepaald uur het dorp uittrekken (als het wat kalmer wordt).
Volle dagen SF zou ik eerder op het einde van de reis zetten en niet in het begin.
Mammoth Lakes beschouwen als Yosemite oost is er toch wat over vind ik. Als je die dag ook aan Yosemite wil besteden blijf je beter in El Portal een dag langer.
St George is zoals aangehaald niet ideaal voor Zion.
Bryce heb je doorgaans op minder tijd gezien, twee overnachtingen is niet absoluut noodzakelijk.
Williams ligt echt niet goed voor de GC te bezoeken. Het is enkele rit nog minstens een uur en je rijdt ook niet zomaar binnen, soms sta je een half uur aan te schuiven eer je binnen bent. Kies voor Tusayan, daar kan je de shuttle al nemen, of de GC zelf !!!!
Santa Barbara - Monterey is ver voor één dag !!!
De ezels in Oatman gaan overigens niet op stal, het zijn wilde ezels die in de bergen leven en op een bepaald uur het dorp uittrekken (als het wat kalmer wordt).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Het is me nu idd wel duidelijk dat ik wat ga wijzigen.
Springdale ipv St. George lijkt logisch. Nu nog geschikte hotels/motels vinden. Tips ?
Santa Barbara wordt 1 overnachting minder en "inruilen" voor Pismo Beach. Hotel/motel tips ?
Dichter bij Grand Canyon overnachten is ook een goede suggestie. Ik heb me toch wat verkeken op de rij-afstanden en de verloren tijd.
Ik heb in eerste instantie gekozen voor 2 nachten Yosemite en 1 nacht Mammoth Lakes omdat anders de trip van Yosemite naar Death Valley veel te lang wordt. Of zijn jullie ervaringen anders? Zeker als je onderweg nog wat wil bekijken. Bij Mammoth Lakes zou je evt nog hoog de bergen op kunnen gaan....
Waarom zou ik volle dagen SF op het eind moeten doen ipv het begin? Is SF geen geschikte plek om een paar dagen te wennen of gewoon daar aankomen, overnachten en dan meteen gaan rijden richting Yosemite ?
Springdale ipv St. George lijkt logisch. Nu nog geschikte hotels/motels vinden. Tips ?
Santa Barbara wordt 1 overnachting minder en "inruilen" voor Pismo Beach. Hotel/motel tips ?
Dichter bij Grand Canyon overnachten is ook een goede suggestie. Ik heb me toch wat verkeken op de rij-afstanden en de verloren tijd.
Ik heb in eerste instantie gekozen voor 2 nachten Yosemite en 1 nacht Mammoth Lakes omdat anders de trip van Yosemite naar Death Valley veel te lang wordt. Of zijn jullie ervaringen anders? Zeker als je onderweg nog wat wil bekijken. Bij Mammoth Lakes zou je evt nog hoog de bergen op kunnen gaan....
Waarom zou ik volle dagen SF op het eind moeten doen ipv het begin? Is SF geen geschikte plek om een paar dagen te wennen of gewoon daar aankomen, overnachten en dan meteen gaan rijden richting Yosemite ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bent de eerste dagen meestal vroeg wakker dus dan is het wel prettig om meteen te gaan rijden. Maar ik zou de dag SF vooral laten afhangen van hoe de weekenden vallen.
In Springdale is de Canyon ranch motel goed gelegen en betaalbaar.
Marianne
In Springdale is de Canyon ranch motel goed gelegen en betaalbaar.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 2 nachten Yosemite en 1 Mammoth Lakes is helemaal niets mis. Gewoon lekker de Tioga Pass doen, evt. Bodie en Mono lake en dan naar Mammoth Lakes rijden (daar is ook nog wel wat te doen buiten het dorp).Ik heb in eerste instantie gekozen voor 2 nachten Yosemite en 1 nacht Mammoth Lakes omdat anders de trip van Yosemite naar Death Valley veel te lang wordt. Of zijn jullie ervaringen anders? Zeker als je onderweg nog wat wil bekijken. Bij Mammoth Lakes zou je evt nog hoog de bergen op kunnen gaan....
Ik vind overigens ook niets mis met El Portal als uitvalsbasis voor Yosemite. Het is wel zo dat het tegen de avond een stuk rustiger wordt in Yosemite en als je in het park zit heb je dan nog even wat tijd zonder al die drukte. Persoonlijk vind ik Yosemite erg veel weg hebben van de Alpen en ik heb met dit park geen moeite om wat verder weg te zitten om goedkoper te overnachten. Het is niet dat ik daar voor zonsopkomst/zonsondergang kom ofzo. Maar dan moet je inderdaad wel rekenen op minimaal 2u op en neer rijden. El Portal ligt wat dat betreft al veel dichterbij het park.
Je moet natuurlijk helemaal niets. Maar over het algemeen ben je vanwege de jetlag op dag 2 enorm vroeg wakker. Je zou bij wijze van spreken om 730 in de auto kunnen zitten op weg naar Yosemite. Op het einde van de vakantie heb je dan een aantal dagen op je eindplek. Met een rondje is dat vaak ook wel fijn. Let er overigens ook op dat er nog 100-den kilometers bij je totale afstand komen met wat je in de parken nog gaat rijden hoor.Waarom zou ik volle dagen SF op het eind moeten doen ipv het begin? Is SF geen geschikte plek om een paar dagen te wennen of gewoon daar aankomen, overnachten en dan meteen gaan rijden richting Yosemite ?
Ik zal je eens een andere route voorleggen. Overigens qua route zou je ook eens kunnen kijken om te beginnen in LA en terug te vliegen van Phoenix of Las Vegas. Met 25 dagen zou je ook Capitol Reef en Moab kunnen toevoegen.
1 - NL- LA
2 - LA
3 - LA
4 - LA - Santa Barbara
5 - Santa Barbara - Pismo Beach
6 - Pismo Beach - Monterey
7 - Monterey - San Francisco
8 - SF
9 - SF
10 - SF - Yosemite
11 - Yosemite
12 - Yosemite - Mammoth Lakes
13. Mammoth Lakes - Death Valley
14. Death Valley - Zion
15 - Zion
16 - Zion - Bryce
17 - Bryce - Capitol Reef (via Ut12)
18 - Capitol Reef - Moab (Canyonlands - Dead Horse SP)
19 - Moab (Arches + even een stuk Ut128 op en neer)
20 - Moab (evt nog 1 van bovengenoemde parken) - Monument Valley (tegen 15u aankomen)
21 - Monument Valley - Page
22 - Page
23 - Page - Grand Canyon
24 - Grand Canyon - Las Vegas
25 - Las Vegas
26 - Las Vegas - NL
Je begint dan misschien niet in San Francisco, maar je hebt alsnog Yosemite als 1e Nationale Park. Ik had al gezegd dat ik Yosemite, alhoewel ik het een prachtig park vind, een beetje vergelijkbaar vind met de alpen hier. Ik denk dat ik in het Zuidwesten dan toch echt kies voor Canyonlands. Persoonlijk vond ik het veel indrukwekkender dan de Grand Canyon, maargoed dat is mijn mening natuurlijk. Maar dan heb je zonder dat je echt veel mist echt heel het zuidwesten te pakken. En je hebt niet het 'relatief' saaie stuk tussen de Grand Canyon en Los Angeles in je route.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou hier niet zo zeker van zijn. Een, misschien extreem voorbeeld: met vier harde koffers, vier kleine koffers (handbagage), nog wat laptop tassen en/of fototassen en een koelbox kom je toch wel in de problemen, denk ik. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel bagage jullie meenemen of het past.Uutje schreef:(ik neem aan dat een standard SUV groot genoeg is voor 4 personen en bagage)
De verhuurders geven vaak aan dat een standaard suv geschikt is voor vier volwassenen, twee grote koffers en een kleine koffer. Dat is aan de zuinige kant gerekend, waarschijnlijk om klachten te voorkomen. Bij een 7-persoons auto (minivan of fullsize suv) kun je met 4 personen een rij stoelen neerklappen en voor die ruimte bagage gebruiken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het valt me op dat meerdere mensen kiezen voor maar 1 dag Bryce en 1 dag Grand Canyon. Hou je zo nog wel tijd genoeg over voor sightseeing en een mooie wandeling in het park.de meesten van jullie zijn hier natuurlijk al geweest en ik nog niet dus ik hou me aanbevolen voor suggesties.
Ik heb bewust voor 2 dagen gekozen om zo niet te gehaast te hoeven reizen en omwille van de tijd dingen te moeten schrappen (wat we waarschijnlijk toch wel moeten doen). Op die manier kun je misschien af en toe wat rust inbouwen en kunnen de kids (en wij) bijv. Een duik in een zwembad nemen en even relaxen.
Ik heb bewust voor 2 dagen gekozen om zo niet te gehaast te hoeven reizen en omwille van de tijd dingen te moeten schrappen (wat we waarschijnlijk toch wel moeten doen). Op die manier kun je misschien af en toe wat rust inbouwen en kunnen de kids (en wij) bijv. Een duik in een zwembad nemen en even relaxen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt er helemaal van af wat je in de parken wilt doen. Voor Bryce kan 1 nacht volstaan omdat de rit ernaartoe vanuit Zion niet lang is, en omdat je daarna de vrij korte rit naar Page hebt. Dan blijven er een middag en ochtend over, Bij de GC is het heel erg afhankelijk van wat je er wilt doen. Wij hebben er meestal 2 nachten, maar met de kinderen hebben we 1 nacht in het park en 1 nacht Williams gedaan. Op die manier hadden we bijna een volle dag en hadden we de volgende dag een kortere rit.
Je kunt het beste wat reisverslagen bekijken om te zien hoe anderen het hebben gedaan en of jullie dat aanspreekt.
In jullie geval zou ik een extra dag (of 2) in Yosemite doen; daar kun je zwemmen, paardrijden, eventueel raften en wandelen. En het is er net iets minder heet dan rondom Page en Moab. Onze kinderen vonden het altijd prettig om meerdere nachten op dezelfde plek te blijven.
Op zich kan Moab toevoegen wel, maar dan heb je toch veel minder rust in je route. Ik zou dan liever 1 of 2 nachten Sequoia toevoegen of meerdere nachten per park/stad nemen.
Wij hebben de laatste keren met de kinderen met een minivan gereisd. Wij hadden wel wat kampeerspullen bij ons, maar ook zonder die kampeerspullen is die ruimte wel prettig.
Marianne
Je kunt het beste wat reisverslagen bekijken om te zien hoe anderen het hebben gedaan en of jullie dat aanspreekt.
In jullie geval zou ik een extra dag (of 2) in Yosemite doen; daar kun je zwemmen, paardrijden, eventueel raften en wandelen. En het is er net iets minder heet dan rondom Page en Moab. Onze kinderen vonden het altijd prettig om meerdere nachten op dezelfde plek te blijven.
Op zich kan Moab toevoegen wel, maar dan heb je toch veel minder rust in je route. Ik zou dan liever 1 of 2 nachten Sequoia toevoegen of meerdere nachten per park/stad nemen.
Wij hebben de laatste keren met de kinderen met een minivan gereisd. Wij hadden wel wat kampeerspullen bij ons, maar ook zonder die kampeerspullen is die ruimte wel prettig.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 23 aug 2015, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jullie gaan een mooie reis maken.
ik zie dat veel van je vragen al door velen beantwoord zijn.
Onze ervaring (met kids) is dat wij Yosemite en zion beiden het mooiste vonden.
Van de NP.
met een bootje op lake powell of lake mead is overigens ook erg leuk.
voor meer tips met kids zou je onze weblogs kunnen bekijken.
Veel plezier.
ik zie dat veel van je vragen al door velen beantwoord zijn.
Onze ervaring (met kids) is dat wij Yosemite en zion beiden het mooiste vonden.
Van de NP.
met een bootje op lake powell of lake mead is overigens ook erg leuk.
voor meer tips met kids zou je onze weblogs kunnen bekijken.
Veel plezier.
Hallo,
na bijna het hele weekend heel veel verslagen/berichten/routes lezen, puzzelen etc.. heb ik nu het volgende aangepaste schema:
1 - NL-San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco
4 - San Francisco - Yosemity N.P. (El Portal of indien beschikbaar Yosemite Village)
5 - Yosemity N.P. (El Portal of indien beschikbaar Yosemite Village)
6 - Yosemity N.P. - Mammoth Lakes
7 - Mammoth Lakes - Death Valley (Furnace Creek)
9 - Las Vegas
10 - Las Vegas - Zion N.P. (Springdale)
11 - Zion N.P. (Springdale)
12 - Zion N.P. (Springdale) - Bryce Canyon N.P. (Bryce)
15 - Lake Powell (Page)
16 - Lake Powell (Page) - Monument Valley N.P. (Mexican Hat)
17 - Monument Valley N.P. (Mexican Hat) - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village)
18 - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village)
19 - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village) - Kingman of Needles
20 - Kingman of Needles - Los Angeles (Hollywood)
21 - Los Angeles (Hollywood)
22 - Los Angeles (Hollywood)
23 - Los Angeles (Hollywood) - Santa Barbara
24 - Santa Barbara - Pismo Beach
25 - Pismo Beach - Monterey
26 - Monterey - San Francisco
27 - San Francisco - NL
Ik heb nu 1 overnachting meer dan in 1e instantie gepland en zit nu eigenlijk wel aan de max. Twijfel nog over Bryce (1 nacht minder ivm. de relatief korte afstanden tussen Springdale - Bryce - Page). Die nacht minder in Bryce zou dan compleet vervallen of evt. nog ergens anders als extra nacht gebruikt kunnen worden. Suggesties ? Een dag extra in Yosemite klinkt goed .....
Canyonlands en Arches ziet er ook schitterend uit maar het kost dan te veel extra dagen.... Dit zijn helaas van die keuzes die gemaakt worden. Maar wie weet gaan we hierna nog veel vaker .....
De afstand tussen Grand Canyon Village en Los Angeles (Hollywood) lijkt me echt te groot om in 1 x te rijden (800 km) vandaar Williams of Needles maar het blijft wel zonde van die 'loze' dag.
Ik heb begrepen dat de weekenden erg druk zijn in de N.P.'s. Dit geldt voornamelijk voor Yosemite en Zion ? Of zijn er meer plekken die in het weekend vermeden moeten worden. Dit wordt natuurlijk lastig met een reis waar min. 3 weekenden invallen....
Ik heb me ook al verdiept in hotels/motels op bovengenoemde plaatsen. Kan ik deze "lijst" ook als suggestie voorleggen zodat hier nog op/aanmerkingen over gemaakt kunnen worden? Ik heb gezocht via o.a. Trivago/Zoover en google en gekeken wat de tarieven ongeveer zijn in de zomer (om te kijken of e.e.a. binnen ons budget gaat passen).
Grt. Twan
na bijna het hele weekend heel veel verslagen/berichten/routes lezen, puzzelen etc.. heb ik nu het volgende aangepaste schema:
1 - NL-San Francisco
2 - San Francisco
3 - San Francisco
4 - San Francisco - Yosemity N.P. (El Portal of indien beschikbaar Yosemite Village)
5 - Yosemity N.P. (El Portal of indien beschikbaar Yosemite Village)
6 - Yosemity N.P. - Mammoth Lakes
7 - Mammoth Lakes - Death Valley (Furnace Creek)
9 - Las Vegas
10 - Las Vegas - Zion N.P. (Springdale)
11 - Zion N.P. (Springdale)
12 - Zion N.P. (Springdale) - Bryce Canyon N.P. (Bryce)
15 - Lake Powell (Page)
16 - Lake Powell (Page) - Monument Valley N.P. (Mexican Hat)
17 - Monument Valley N.P. (Mexican Hat) - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village)
18 - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village)
19 - Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village) - Kingman of Needles
20 - Kingman of Needles - Los Angeles (Hollywood)
21 - Los Angeles (Hollywood)
22 - Los Angeles (Hollywood)
23 - Los Angeles (Hollywood) - Santa Barbara
24 - Santa Barbara - Pismo Beach
25 - Pismo Beach - Monterey
26 - Monterey - San Francisco
27 - San Francisco - NL
Ik heb nu 1 overnachting meer dan in 1e instantie gepland en zit nu eigenlijk wel aan de max. Twijfel nog over Bryce (1 nacht minder ivm. de relatief korte afstanden tussen Springdale - Bryce - Page). Die nacht minder in Bryce zou dan compleet vervallen of evt. nog ergens anders als extra nacht gebruikt kunnen worden. Suggesties ? Een dag extra in Yosemite klinkt goed .....
Canyonlands en Arches ziet er ook schitterend uit maar het kost dan te veel extra dagen.... Dit zijn helaas van die keuzes die gemaakt worden. Maar wie weet gaan we hierna nog veel vaker .....
De afstand tussen Grand Canyon Village en Los Angeles (Hollywood) lijkt me echt te groot om in 1 x te rijden (800 km) vandaar Williams of Needles maar het blijft wel zonde van die 'loze' dag.
Ik heb begrepen dat de weekenden erg druk zijn in de N.P.'s. Dit geldt voornamelijk voor Yosemite en Zion ? Of zijn er meer plekken die in het weekend vermeden moeten worden. Dit wordt natuurlijk lastig met een reis waar min. 3 weekenden invallen....
Ik heb me ook al verdiept in hotels/motels op bovengenoemde plaatsen. Kan ik deze "lijst" ook als suggestie voorleggen zodat hier nog op/aanmerkingen over gemaakt kunnen worden? Ik heb gezocht via o.a. Trivago/Zoover en google en gekeken wat de tarieven ongeveer zijn in de zomer (om te kijken of e.e.a. binnen ons budget gaat passen).
Grt. Twan
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een extra dag Yosemite zou echt wel mooi zijn, er is heel veel te doen, en het geeft je ook de mogelijkheid om de drukte wat te vermijden.
Ik zou zeker de hotels hier eens voorleggen.
En beperk je niet tot alleen de boekingssites. Ik denk dat je daarmee lang niet alle mogelijkheden vindt.
Ik had de cabin bij Goulding's Campground al genoemd, lijkt dat je niets?
Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com.
Je kunt de lange rijdag tussen de GC en LA vermijden door te beginnen in LA en te eindigen in Phoenix of Las Vegas. Of andersom.
Marianne
Ik zou zeker de hotels hier eens voorleggen.
En beperk je niet tot alleen de boekingssites. Ik denk dat je daarmee lang niet alle mogelijkheden vindt.
Ik had de cabin bij Goulding's Campground al genoemd, lijkt dat je niets?
Kijk voor de GC eens op http://www.grandcanyonlodges.com.
Je kunt de lange rijdag tussen de GC en LA vermijden door te beginnen in LA en te eindigen in Phoenix of Las Vegas. Of andersom.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik plaatste een route met die parken die juist nog een dag minder wasCanyonlands en Arches ziet er ook schitterend uit maar het kost dan te veel extra dagen.... Dit zijn helaas van die keuzes die gemaakt worden. Maar wie weet gaan we hierna nog veel vaker .....
Waar je op zou kunnen letten is om vooral Yosemite NP en Las Vegas buiten het weekend te houden.
Je moet je afvragen of je je kinderen een plezier doet met steeds 2 nachten in die natuurparken. Bij Page ligt een groot meer, maar bij vooral Bryce en de Grand Canyon is het voornamelijk viewpoints. Bedenk je of je kinderen bv. niet liever een dag bij het zwembad (of in de winkels) in Las Vegas willen zijn. Niet alle kids vinden die grote hoeveelheid natuur achter elkaar leuk, ook al is het een vakantie die je misschien met je gezin niet altijd zomaar maakt.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ja hoor, plaats de lijst met accommodaties maar in dit topic.Uutje schreef:Ik heb me ook al verdiept in hotels/motels op bovengenoemde plaatsen. Kan ik deze "lijst" ook als suggestie voorleggen zodat hier nog op/aanmerkingen over gemaakt kunnen worden? Ik heb gezocht via o.a. Trivago/Zoover en google en gekeken wat de tarieven ongeveer zijn in de zomer (om te kijken of e.e.a. binnen ons budget gaat passen).
Ook kan je kijken bij de AllesAmerika-beoordelingen, de link vind je bovenaan het forum en voor het gemak ook hier: klik hier.
Hallo,
bedankt maar weer voor alle tips/aanwijzingen... We zijn weer heel wat wijzer geworden. Om toch wat meer aan de kids tegemoet te komen wat "natuur geruild voor stad" (Bryce en Grand Canyon 1 dag minder, Yosemite en Los Angeles 1 dag meer en zo tot de volgende versie van ons schema gekomen.
Heb ook veel hotels/gevonden die hier op de website beoordeeld/bezocht zijn. Dit lijstje met "favorieten" moet ik nog afmaken maar zal ik zeker later nog posten.
1. San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
5. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
6. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
7. Yosemite N.P. (Mammoth Lakes)
8. Death Valley N.P. (Furnace Creek)
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Zion N.P. (Springdale)
12. Zion N.P. (Springdale)
14. Lake Powell (Page)
15. Lake Powell (Page)
16. Monument Valley N.P. (Mexican Hat of evt. Kayenta)
17. Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village of Tusayan)
18. Kingman of Needles
19. Los Angeles (Hollywood)
20. Los Angeles (Hollywood)
21. Los Angeles (Hollywood)
22. Los Angeles (Hollywood)
23. Santa Barbara
24. Pismo Beach
25. Monterey
26. San Francisco
(27. San Francisco) optioneel
Gt. Twan
bedankt maar weer voor alle tips/aanwijzingen... We zijn weer heel wat wijzer geworden. Om toch wat meer aan de kids tegemoet te komen wat "natuur geruild voor stad" (Bryce en Grand Canyon 1 dag minder, Yosemite en Los Angeles 1 dag meer en zo tot de volgende versie van ons schema gekomen.
Heb ook veel hotels/gevonden die hier op de website beoordeeld/bezocht zijn. Dit lijstje met "favorieten" moet ik nog afmaken maar zal ik zeker later nog posten.
1. San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
5. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
6. Yosemite N.P. (El Portal of indien mogelijk Yosemite Village)
7. Yosemite N.P. (Mammoth Lakes)
8. Death Valley N.P. (Furnace Creek)
9. Las Vegas
10. Las Vegas
11. Zion N.P. (Springdale)
12. Zion N.P. (Springdale)
14. Lake Powell (Page)
15. Lake Powell (Page)
16. Monument Valley N.P. (Mexican Hat of evt. Kayenta)
17. Grand Canyon N.P. (Grand Canyon Village of Tusayan)
18. Kingman of Needles
19. Los Angeles (Hollywood)
20. Los Angeles (Hollywood)
21. Los Angeles (Hollywood)
22. Los Angeles (Hollywood)
23. Santa Barbara
24. Pismo Beach
25. Monterey
26. San Francisco
(27. San Francisco) optioneel
Gt. Twan
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zijn je plannen voor LA? Mocht je Disney aandoen dan zou ik wel minimaal 1 nacht naar Anaheim schuiven. Verder moet je eens kijken of je misschien niet liever wat meer naar de kust zit. Als je dan een dag(deel) wat rustig aan wilt doen zit je al aan het strand ipv dat je daar misschien nog wel meer dan een uur naartoe moet rijden
Onze globale plannen voor LA:
1 hele dag Universal Studio's
1 hele dag sightseeing Hollywood en omgeving (Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood Boulevard etc...)
1 hele dag relaxen / shoppen / strand (Santa Monica / Venice)
Als uitvalsbasis heb ik een hotel ergens in de buurt van Hollywood in gedachten. Vanuit daar zijn dag 1 en 2 geen probleem. De dag richting kust zal idd wel wat gereden moeten worden (afstand is nog te overzien volgens mij). Maar hotels in de buurt van Santa Monica zijn duurder volgens mij (tenzij je goede betaalbare hotels/motels weet met familiekamers)
1 hele dag Universal Studio's
1 hele dag sightseeing Hollywood en omgeving (Beverly Hills, Rodeo Drive, Hollywood Boulevard etc...)
1 hele dag relaxen / shoppen / strand (Santa Monica / Venice)
Als uitvalsbasis heb ik een hotel ergens in de buurt van Hollywood in gedachten. Vanuit daar zijn dag 1 en 2 geen probleem. De dag richting kust zal idd wel wat gereden moeten worden (afstand is nog te overzien volgens mij). Maar hotels in de buurt van Santa Monica zijn duurder volgens mij (tenzij je goede betaalbare hotels/motels weet met familiekamers)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2124 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 11 Reacties