Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tijhof: 1 sept. 2015 laatste voorbereidingen
Reis Tijhof: 1 sept. 2015 laatste voorbereidingen
Hallo allemaal,
De afgelopen maanden hebben we vele boeken, websites en o.a. dit forum bestudeerd en gekeken wat en waar in West Amerika we allemaal naar toe willen. Nu is ons reisschema als volgt, hebben jullie nog tips qua hotels, bezienswaardigheden of andere zaken? Of misschien dat we een bepaalde route toch te snel gaan nemen volgens planning? We gaan eerst rondtrekken en willen de laatste paar dagen lekker op het strand liggen. Dit willen we of onderweg van SF naar LA doen via de highway 1 en de leuke aangrenzende plaatsen, of aan het einde van de Highway 1, vlakbij LA, zoals bijvoorbeeld Venice Beach.
Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag Locatie
1 Amsterdam / LA
2 LA
3 LA / Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon / Monument Valley
6 Monument Valley / Page
7 Page
8 Page / Zion
9 Zion National Park / Bryce Canyon
10 Bryce Canyon / Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Death Valley / Mammoth Lakes
14 Mammoth Lakes / Yosemite Park
15 Yosemite Park / San Fransisco
16 San Fransisco
17 San Fransisco
18 Via Highway 1 naar LA
19 Via Highway 1 naar LA
20 Via Highway 1 naar LA
21 Via Highway 1 naar LA
22 Vertrek van LA naar Amsterdam
23 Aankomst Nederland
We zijn benieuwd naar jullie tips/trucs.
De afgelopen maanden hebben we vele boeken, websites en o.a. dit forum bestudeerd en gekeken wat en waar in West Amerika we allemaal naar toe willen. Nu is ons reisschema als volgt, hebben jullie nog tips qua hotels, bezienswaardigheden of andere zaken? Of misschien dat we een bepaalde route toch te snel gaan nemen volgens planning? We gaan eerst rondtrekken en willen de laatste paar dagen lekker op het strand liggen. Dit willen we of onderweg van SF naar LA doen via de highway 1 en de leuke aangrenzende plaatsen, of aan het einde van de Highway 1, vlakbij LA, zoals bijvoorbeeld Venice Beach.
Ons schema ziet er als volgt uit:
Dag Locatie
1 Amsterdam / LA
2 LA
3 LA / Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon / Monument Valley
6 Monument Valley / Page
7 Page
8 Page / Zion
9 Zion National Park / Bryce Canyon
10 Bryce Canyon / Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Death Valley / Mammoth Lakes
14 Mammoth Lakes / Yosemite Park
15 Yosemite Park / San Fransisco
16 San Fransisco
17 San Fransisco
18 Via Highway 1 naar LA
19 Via Highway 1 naar LA
20 Via Highway 1 naar LA
21 Via Highway 1 naar LA
22 Vertrek van LA naar Amsterdam
23 Aankomst Nederland
We zijn benieuwd naar jullie tips/trucs.
- Brutus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis sept. 2015 laatste voorbereidingen
Een kleine tip van mijn kant.
Ga van Page eerst naar Bryce en daarna naar Zion.
Gr.
Brutus
Ga van Page eerst naar Bryce en daarna naar Zion.
Gr.
Brutus
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt nu geen tijd voor Zion, en helemaal geen tijd voor Death Valley en Yosemite. Of is dat bewust? Voor de Grand Canyon trek je dan wel een volle dag uit. Wat zijn jullie plannen precies?
Ik zou zelf dat strand vergeten (het kan ook best zijn dat het helemaal geen strandweer is) en wat meer tijd voor de parken uittrekken. Een halve dag strand is ook al leuk.
En inderdaad: eerst Bryce en dan Zion. Heb je nog helemaal niets vastgelegd? Zit je er ook met Labor Day?
In 2011 heb ik een deel van je route gedaan, ook in september. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
Ik zou zelf dat strand vergeten (het kan ook best zijn dat het helemaal geen strandweer is) en wat meer tijd voor de parken uittrekken. Een halve dag strand is ook al leuk.
En inderdaad: eerst Bryce en dan Zion. Heb je nog helemaal niets vastgelegd? Zit je er ook met Labor Day?
In 2011 heb ik een deel van je route gedaan, ook in september. Misschien heb je iets aan mijn reisverslag.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Heb je al iets geboekt?
Die volle dag GC heb je denk ik wel nodig na die lange rit vanuit LA.
Ik zou Bryce en Zion omwisselen, zet dat eens in google maps en je ziet dat eerst zion, dan bryce en dan Las Vegas vreemd is. Blijf dag 10 ook nog een groot deel van de dag in Zion. Je 'wint' ook weer een uur tijdverschil terug als je Arizona/Nevada binnengaat vanuit Utah. Andere tijdzone.
Hoe moet ik dag 13 zien?
- Als je in death valley overnacht zou ik dag 14 in Mammoth Lakes overnachten en dag 15 in Yosemite. Pak daarvoor 1 dag van de kustweg af.
- Als je dag 13 in Mammoth Lakes overnacht (ik zou overigens max tot Bishop rijden) dan zou ik dag 14 en 15 bij Yosemite overnachten en dan dus nog 1 dag van de kustroute afhalen. Je moet in beide gevallen, mocht je San Francisco (met 2 c's) al geboekt hebben, wel deze overnachtingen aanpassen.
Die volle dag GC heb je denk ik wel nodig na die lange rit vanuit LA.
Ik zou Bryce en Zion omwisselen, zet dat eens in google maps en je ziet dat eerst zion, dan bryce en dan Las Vegas vreemd is. Blijf dag 10 ook nog een groot deel van de dag in Zion. Je 'wint' ook weer een uur tijdverschil terug als je Arizona/Nevada binnengaat vanuit Utah. Andere tijdzone.
Hoe moet ik dag 13 zien?
- Als je in death valley overnacht zou ik dag 14 in Mammoth Lakes overnachten en dag 15 in Yosemite. Pak daarvoor 1 dag van de kustweg af.
- Als je dag 13 in Mammoth Lakes overnacht (ik zou overigens max tot Bishop rijden) dan zou ik dag 14 en 15 bij Yosemite overnachten en dan dus nog 1 dag van de kustroute afhalen. Je moet in beide gevallen, mocht je San Francisco (met 2 c's) al geboekt hebben, wel deze overnachtingen aanpassen.
Re: Reis Tijhof: 1 sept. 2015 laatste voorbereidingen
Bedankt voor jullie tips, We hadden in eerste instantie eerst Zion en daarna Bryce, had het meerdere malen in Google Maps gezet, maar ik ga die weer omdraaien klopt!.
Ook dag 13, gaat niet lukken merk ik nu.
We gaan eerst naar Death Valley rijden, dit park bekijken en dan daar misschien wel in de buurt overnachten.
We hebben alleen de eerste nacht LA geboekt, verder zijn we vrij.
Ook op Labor Day zijn we in Amerika..
Dan Yosemite uitgebreider bekijken. Wij vinden inderdaad de parken belangrijk, dus een stranddag kan er zo vanaf, geen enkel probleem.
Ook dag 13, gaat niet lukken merk ik nu.
We gaan eerst naar Death Valley rijden, dit park bekijken en dan daar misschien wel in de buurt overnachten.
We hebben alleen de eerste nacht LA geboekt, verder zijn we vrij.
Ook op Labor Day zijn we in Amerika..
Dan Yosemite uitgebreider bekijken. Wij vinden inderdaad de parken belangrijk, dus een stranddag kan er zo vanaf, geen enkel probleem.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het weekend van Labor Day in een park zit zou ik zo snel mogelijk de accommodatie vastleggen.Kijk voor de GC op www.grandcanyonlodges.com of op www.visitgrandcanyon.com. Voor Zion ligt Springdale erg mooi.
Voor een overnachting in Yosemite zie www.yosemitepark.com. Buiten het park ligt El Portal het mooiste.
Overnachten in Death Valley is erg mooi vind ik. Voor accommodatie bij Furnace creek zie www.furnacecreekresort.com.
Kijk goed wanneer je ergens in een weekend bent. Wellicht is de route omdraaien een optie als de weekenden nu niet gunstig vallen.
Marianne
Voor een overnachting in Yosemite zie www.yosemitepark.com. Buiten het park ligt El Portal het mooiste.
Overnachten in Death Valley is erg mooi vind ik. Voor accommodatie bij Furnace creek zie www.furnacecreekresort.com.
Kijk goed wanneer je ergens in een weekend bent. Wellicht is de route omdraaien een optie als de weekenden nu niet gunstig vallen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik hoop dat je overal makkelijk accommodaties vind en er soms geen uren voor hoeft te rijden. Ik boek het liefst ook niet zo veel, maar bij de parken is het vaak, vooral in de weekenden, erg druk.
Alvast veel plezier
Alvast veel plezier
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1361 Weergaves
-
Laatste bericht door roberttiel