Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Osmo: 3 weken LV-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Osmo
Amerika-newbie

Reis Osmo: 3 weken LV-LV

Bericht door Osmo »

Goedemorgen,

Van 11 september tot en met 2 oktober reizen wij 3 weken met de camper rond in West Amerika met aankomst en vertrek vanuit Las Vegas.
Ik heb al meerdere routes en reisverslagen gezien , waar ik al veel tips uit heb kunnen halen.
Nu hebben we een planning gemaakt waarvan ik erg benieuwd ben wat jullie er van vinden.

Dag 1 Aankomst Las Vegas.
Dag 2 Las Vegas - Death Valley
ophalen Camper. Die dag zover mogelijk proberen te komen. Allebei even wennen aan de camper. Afhaaltijd camper tussen 13-16
Opties: Furnance Creek
Panamints springs
Lone Pine / Bishop

Dag 3 Death Valley - Mammoth Lakes Mono Vista RV Park
Dag 4 Mammoth Lakes + bezoek Bodie
Dag 5 Mammoth lakes - Yosemite Park
Dag 6 Yosemite park - opties om te overnachten : Tuolumne Meadows CG, Crane flat CG, Bridalveil Creek Group

Dag 7 Yosemite Park
Dag 8 Yosemite Park - San Francisco
Dag 9 San Francisco opties om te overnachten Treasure Island RV, San Francisco RV Resort
Dag 10 San Francisco
Dag 11 San Francisco - LA via Kustweg 1
Dag 12 San Francisco - LA via Kustweg 1 Hier bewust gekozen niks vast te leggen, lekker rustig aan ! Tips zijn welkom !
Dag 13 San Francisco - LA via Kustweg 1
Dag 14 San Francisco - LA via Kustweg 1 Aankomst LA
Wie van jullie weet een goede overnachtingsplek in de buurt van LA?
Dag 15 LA
Dag 16 LA - Grand Canyon ''onderweg'' overnachten . Route 66, Joshua Tree
Ik heb gelezen dat Kingman een goede overnachtstop is, wat is jullie advies?
Dag 17 ''Onderweg'' - Grand Canyon Overnachten in Trailer Village of Mather Campground
Dag 18 Grand Canyon -Antelope bezoek aan Antelope
Dag 19 Antelope - Las Vegas overnachten ''onderweg'' Heeft iemand van jullie dit ooit gereden en wat zijn jullie tips?
Dag 20 ''Onderweg'' - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Naar huis!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 3 weken LV-LV

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Ik heb geen ervaring met een camper, maar ik denk dat je op dag 2 al blij mag zijn als je Furnace creek haalt. Ik zou niet proberen verder te komen, dan ben je te gehaast bezig. Als het te heet is om in het park te overnachten zou je Pahrump kunnen proberen. Gaat het toch heel snel dan is Lone Pine in dat geval prettig, Bishop lijkt me echt te ver. En heeft ook niet zoveel zin als je de volgende dag naar Lee Vining gaat. Je haalt de camper pas 's middags op. Hou er rekening mee dat boodschappen doen ook veel tijd kost, dus dan ben je pas om een uur of 5 aan het rijden. En hou er rekening mee dat het in september al vroeg donker wordt.
Mono Vista is bij Lee Vining. Je zou ook naar Mammoth Lakes kunnen gaan, maar Lee Vining ligt wat beter voor Mono Lake en Bodie. Ik weet niet of Bodie een aanrader is met een camper.
Ik begrijp dat je nog niets hebt geboekt in Yosemite zelf? Het mooiste zou zijn om een van de Pines campings te reserveren. Zie daarvoor http://www.recreation.gov. Soms is of komt er nog wel iets vrij, al was het maar voor 1 nacht. Een mooi alternatief is Crane flat. Tuolumne Meadows ligt vlak bij Lee Vining dus dat is niet handig tenzij je veel tijd wilt besteden aan de Tioga road. Bridalveil ligt op weg naar Glacier Point. Ik zou voor Crane Flat gaan als de vallei niet lukt.
Als je maar 1 nacht uittrekt voor de Grand Canyon zou ik op dag 16 zover mogelijk proberen te rijden. Kingman kan, Williams geeft je de volgende dag meer tijd voor de GC. Het is wel krap, zeker als je naar Joshua Tree wilt. Bij de GC is Mather de mooiste camping.
Dag 18: Antelope Canyon ligt bij Page. Hier kun je op het strand kamperen.
Dag 19: Vrijwel iedereen die een rondje ZW doet heeft dit wel gereden maar meestal met 2 stops/3 nachten: in Bryce en in Zion. Jammer dat je daar niet veel tijd voor hebt. Wellicht door een nacht minder aan de kust te doen? Of een dag minder SF? Ik zou persoonlijk LA overslaan om tijd te maken voor deze parken, zeker als je met een camper reist. Als je nergens wilt schuiven dan zou ik als tussenstop een nacht Zion doen. Kamperen kan heel mooi op Watchman.

Mag je in september van de camperverhuurder door Death Valley rijden?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Osmo: 3 weken LV-LV

Bericht door PSVwally »

Normaal gesproken moet die 2.5u naar Furnace Creek toch niet zo'n probleem zijn lijkt me. Maar bij welk camperverhuurbedrijf heb je de camper gehuurd, want je mag alleen bij Cruiseamerika op dat moment, op eigen risico, door Death Valley. Alle andere camperverhuurbedrijven verbieden het tot in ieder geval 15 September voor zover ik weet.

Voor de rest een leuke route.

Rijden met de camper naar de highlights van LA schijnt soms best irritant te zijn. Je kan in LA bv kiezen om de hoponoff bus te gebruiken. Misschien niet de makkelijkste optie om overal te komen, maar beter als met het ov. Achter het vliegveld heb je dockweiler RV park. Ik weet dat er ook 1 bij Van Nuys airport ligt, Balboa. Ik durf zelf alleen niet te zeggen of dit ook echt leuke campgrounds zijn. Ik heb dit bericht door de slechte bereikbaarheid van het forum al 2x getikt nu, maar als het werkt zou ik zeggen, zoek eens naar berichte van marenko en lees hun reisverslagen.

Antelope is inderdaad Page. Je kan bij Lone Rock op het strand staan, maar er zullen zeker meer campgrounds zijn.

Aangezien je Zion en Bryce niet aandoet zou ik kiezen voor of een extra nacht Grand Canyon en dan van page direct naar Las Vegas rijden. Of een nachtje in Zion staan zoals Marianne aangaf, dat is ook niet verkeerd.
Osmo
Amerika-newbie

Bericht door Osmo »

Hey Paul en Marianne,

Super bedankt voor jullie uitgebreide reacties, we kunnen hier weer mee aan de slag :thumbup:

De eerste dag met de camper zullen we wel even zien hoe ver we komen, geen stress is het motto:)
De camper die we huren is van Cruise America, op eigen risico mogen we Death Valley in inderdaad.

Ik had al een tijdje de beschikbaarheid van de Pines in Yosemite gecheckt, telkens volgeboekt, maar n.a.v. Marianne's bericht toch weer een poging gewaagd. Voor 1 nachtje was er nog plek op Upper Pines en daarna staan we 2 nachten op Lower Pines, bedankt voor de tips:)

De tips van Williams, Antelope en Zion gaan we even in duiken, dat is inderdaad een goede optie , en als we ergens een dagje zouden kunnen inkorten ten goede van Grand Canyon en Zion zou natuurlijk top zijn.

Bedankt!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je weet dat je naar Bodie zo'n 3 miles over een dirtroad moet rijden? Stukje daar is erg ruw dus zet alles goed vast. Reken voor het boodschappen doen op zo'n 2 uur. Pahrump heeft daarvoor mogelijkheden met een WalMart etc. Ook goed om de tank daar nog even vol te gooien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer